3. Taalschat Blz.16 Blok 1. Blz. 16 Blz. 17 Zoekwoorden: 1 e en laatste woord op een bladzijde in je woordenboek Blz. 17 Kaas - Kaars Lach - Lat.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Eens Ja Klopt Oneens Nee Klopt niet. Ik kijk naar de voice of Holland.
Advertisements

NEDERLANDS WOORD BEELD IN & IN Klik met de muis
7.3: Trampolinebed of hangmat? Intro HC Opdracht HW + nakijken.
MEDMEC02 Media en creativiteit les 5 IDENTITEIT. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
Kenmerken Veel aanbieders Vrije toe- en uitreding Homogene goederen
Taal en woordenschat Landbouw woorden en Contaminaties
HET CURRICULUM VITAE = VISTEKAARTJE NUMMER 2
Blok 2 les 1.
Jaar 1 les 7 Het creatieve proces
Wie heeft het meeste te zeggen? Nakijken Intro HC Opdracht Opdracht bespreken Huiswerk.
Landbouw in Europa §2.2 Middellandse Zeegebied
 Het tentamen wordt afgenomen op maandag 29 okt., zalen Alpha en Gamma van Wees er op tijd!! Te laat komen is afwezig.  Telefoon uit, eten.
Geloven en nu….
Al doende leren training docenten
Massa,gewicht en zwaartekracht
Natuurkunde Proeven doen 2.1 en 2.2
Deltion College Engels A1 Spreken/ [Edu/001] thema: My name is…
Versnelde beweging Antwoorden op vragen
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
Blz.42 Blok 2 3. Taalschat.
Lees de teksten en maak de vragen op je goed voor te bereiden.
Wie heeft het meeste te zeggen?
2. Grammatica en spelling
Deltion College Engels A1 Spreken/Presentaties[Edu/002] thema: Welcome… can-do : kan een korte, vooraf geoefende mededeling doen aan een groep © Anne Beeker.
Woordenschat Groep 5 Thema 4, les 3
Heel interessant !.
Blok 6.
2. Grammatica en spelling
Gemaakt door Patrick Snijders en Joris van Beek
Blz. 98 Blok 4 5. Schrijfvaardig.
Blz Blok 6 3. Taalschat Tellagami intro padlet.
4. Leesvaardig Blz. 144 t/m 150 Blok 6. Leesvaardig Leerdoel (2f): Je weet uit de tekst de halen wat een feit of een mening is. Je kunt uit een tekst.
Hij,ze,hem,haar,zijn,deze,dit,die,dat
Wat is een goede onderzoeksvraag?
LAATSTE LES! 13 JANUARI WAT GAAN WE VANDAAG DOEN? Lesdoelen Leesvaardigheid Feedback geven Verrassingsles!
WOENSDAG 16 MAART VRIJDAG 18 MAART NEDERLANDS. PROGRAMMA  15 minuten lezen uit het leesboek  Bespreken werkplanner  Nakijken opdracht 3 en 4 (lezen)
Stencil omzet kosten winst H3 18 MEI Wat gaan we vandaag doen?  - HW controle  - Wat heb je tot nu toe gedaan?  - Huiswerk klassikaal nakijken.
Invullen van de tevredenheidspeiling door leerlingen via het Ouderportaal (uitleg aan de ouders)
WOORDEN 5.3 SPREEKWOORDEN EN UITDRUKKINGEN. AAN HET EINDE VAN DEZE LES WEET JE: Een aantal spreekwoorden en hoe je betekenis daarvan kunt afleiden Wat.
Cursus 1.2 Werken met een Atlas Klas 1 BK Lesweek 5
Studieloopbaanbegeleiding
Cursus 1.2 Werken met een Atlas Klas 1 KGT Lesweek 5
Lezen 1.2 Leesstrategieën, tekstverband/signaalwoorden onderwerp en hoofdgedachte.
Ondernemingsvormen.
S/k/l interviewen.
“Maar het huis blijft staan, want het is stevig gebouwd.”
Fictie 2.1 tijd.
Zoom in.
4 HAVO wiskunde A hoofdstuk 4 n.a.v. de proef
Effect van vertelstandpunt, tijd
Instructie geven en uitvoeren
Fictie 2.1 tijd.
Omschrijvingen en definities
Praktijk Opleiders Cursus
Soorten zinnen en verbindingswoorden
Onderwerpen van deze les
Cursus 6.3 : Europese Eenwording 2 KGT Lesweek 3
blok 2 les 2: taal thuis en op school
Deelvraag: Waar hoor ik bij?
Leerjaar 3 Nask1 H7 Materie §1 Moleculen.
Gesprekstechnieken Les 2.
Zoom in.
Feedback Reinier Geurts.
Hoofdstuk 6 – les 4 Druk.
blok 1 les 4: samen praten samen leren
Kritiek geven en krijgen
Images avec sagesse Ppsx-meta.

En wat opdrachten bespreken
Transcript van de presentatie:

3. Taalschat Blz.16 Blok 1

Blz. 16 Blz. 17

Zoekwoorden: 1 e en laatste woord op een bladzijde in je woordenboek Blz. 17 Kaas - Kaars Lach - Lat

1illegale – verboden 2communiceren – informatie uitwisselen 3unieke – de enige 4imiteren – nadoen 5veronderstellen – denken 6volume – geluidssterkte 7link – gevaarlijk 8hard maken – bewijzen 9invloedrijk – machtig 10realiseren – uitvoeren Blz. 16, opdr. 17 Blz. 17, opdr. 18 1Ik kan vooraf niet beoordelen hoeveel tijd die opdracht gaat kosten. 2Peter en Ilja kunnen niet duidelijk maken hoe ze aan de antwoorden zijn gekomen. 3Aan het einde van de les kun je nakijken of je de goede antwoorden hebt gegeven. 4Meneer Buckle gaat morgen uitleggen hoe je de persoonsvorm kunt vinden. 5Die nieuwe weegschaal is heel handig, ik kan in één oogopslag zien wat mijn gewicht is. 6 Het verhaal klinkt ongeloofwaardig, maar ook haar ouders zeggen dat het klopt.