Blok 4.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Media en Creativiteit 6 - Identiteit Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 2 – Periode 2 – Les 6 Ik, wij en de rest Jij in het grotere geheel.
Advertisements

Welke kenmerken schrijven jij of anderen aan God toe? Roept u maar!
Begrijpend lezen naar Veilig Leren Lezen, Kern 7, blok 5
HET LEVEN IS VURRUKKELLUK BEGIN TE LEZEN OP BLADZIJDE 25.
Hoofdstuk 4 Waarom werken?
Begrijpend studerend lezen Groep 4 tot en met 8
Les voor groep 8 Voor de overige kinderen: Ronde 1 pak een kaart.
vakdidactiek lezen, spreken luisteren en kijken
1.1: in de naam der wet Nakijken Intro HC Opdracht Opdracht bespreken
Foto 65 – wegenis + parking + rechts G01 Foto 66 – G01.
STUDIEWIJZER NEDERLANDS
Wie beslist wat? 10 9 Wie beslist wat?
Les voor groep 8 Pak je stoel en kom aan de instructietafel
Denk aan de sociale competentie
Denk aan de sociale competentie
Bekijk het leven.
Afkomst en Afkomst Waar kom ik vandaan?.
STOF PW hst. 3 Fictie vertelstandpunten
Media en Creativiteit 6 - Identiteit Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 2 – Periode 2 – Les 5 Ik, wij en de rest Jij in het grotere geheel.
Blok 1.
Stagebegeleiding Bijeenkomst 7 Blok 2.
Blok 2.
Blok 6.
Opdracht workshop.  Maak met je groepje 2 filmpjes over de verblijfsfase  1 filmpje zoals het hoort en 1 filmpje met verborgen fouten erin.
6 september : verkort rooster 7 september: 60 min Spaans 2v september.
JONGEREN Pagina 24 t/m 50.
Blok 5. Blz. 106 t/m 108 Leerdoel (2F): Je leert tekstensoorten herkennen. Je kunt een relatie leggen tussen de tekst en algemene kennis. Je kunt het.
Blz. 98 Blok 4 5. Schrijfvaardig.
Monniken en Ridders Hoofdstuk 3.
4. Leesvaardig Blz. 144 t/m 150 Blok 6. Leesvaardig Leerdoel (2f): Je weet uit de tekst de halen wat een feit of een mening is. Je kunt uit een tekst.
Briant College Fictie h4 Spanning. Briant College ­ Wat een verhaal spannend maakt ­ Welke ‘trucjes’ de schrijver gebruikt om het verhaal spannend te.
De indeling van een tekst
Lesbrief Kidsbios Nederlands Film Festival Wat is het Nederlands Film Festival (NFF)? Waar denk je aan bij het NFF? Ben je weleens naar het NFF geweest?
Communicatie 2 Docent: Johan v.d. Sloot Kwartaal: 1 Les: 3 – week 4 Kamer: L
COMMUNICATIE Week 5 Docent:.
Studieloopbaan coaching Kwartaal 1 Bijeenkomst 3 Integratie van modulen Marie-Joze van Raak 1.
De theorie achter de verhalen
IK ZIE, IK ZIE, WAT JIJ NIET ZIET
Sedentair leven Leven van de landbouw.
Blok 1A Quiz week 1. 1 Welk getal hoort tussen 101 – 200? AB CD Waar horen de andere getallen?
Begrijpend studerend lezen Groep 4 tot en met 8. Het belang van begrijpend en studerend lezen Lezen heb je nodig, elke dag weer. Als je niet goed kunt.
FICTIE 1.1 VERHAALPERSONEN. AAN HET EINDE VAN DEZE LES WEET JE Wat een verhaalprobleem/thema is en hoe dit verwoord wordt. Hoe spanning ontstaat en welke.
TAALONDER ZOEK 2.10 SOCIOLECTEN. WAT GAAN WE DEZE LES LEREN? 1.Wat groepstaal is. 2.Hoe sociale groepen zich onderscheiden via groepstaal. 3.Het belang.
FICTIE 1.1 VERHAALPERSONEN. AAN HET EINDE VAN DEZE LES WEET JE Wat hoofd- en bijfiguren zijn en hoe je deze herkent in een tekst. Hoe het komt dat je.
Nederlands Blok 5.
In 7 dagen Genesis 2:1 "Zo werden de hemel en de aarde gemaakt, en alle prachtige dingen die daarbij horen. Op de zevende dag was God klaar met zijn werk.”
Effect van vertelstandpunt, tijd
Ouderbijeenkomst.
Ouderbijeenkomst.
Bloemen, vruchten, zaden
Ouderbijeenkomst.
Ordening Hoofdstuk 4.
Vergelijkingen oplossen
Literatuur V6 – les
Klassiekers Vwo 2 – project periode 4.
Leren leren.
ADL 31 mei 2016 Berthe/Mirjam.
Het vak maatschappijleer
Ordening Hoofdstuk 4.
Blok 1 week 12 dag 1.
Leerjaar 3 Nask H4 Het weer §4.
Boekpresentatie.
Stappenplan werkwoordspelling
Thema 8 Blok 3 Aantekening van: Wie betaalt dat allemaal (blz. 43)
Vandaag Les 6: Dieren Wat Tijd Start 5 Nakijken opgaven
Vredesboom Lucas 2:13-14 “De engelen eerden God en zeiden: ‘Alle eer aan God in de hemel. En vrede op aarde voor de mensen van wie God houdt.’” Vrede.
Module 1: Verkennen Basisstof 1: Kijken naar jezelf
KAN WATER OVERAL NAARTOE STROMEN?
Hoe gaat het met jouw stad?
Transcript van de presentatie:

Blok 4

Lekker lezen (Fictie) Blz. 79 t/ 83 Leerdoel: Je leert personages typeren, zowel innerlijk als uiterlijk (2F). Wie zijn de hoofdpersonen? Wie zijn de bijfiguren? Hoe is hun karakter? Wat zijn hun kenmerken of eigenschappen? Welke eigenschappen horen bij innerlijk en welke uiterlijk?

Blz. 79 t/m 81

Blz. 81 opdracht 1 mondeling bespreken

Blz. 81

Blz. 82

Leg uit: Wie zijn de hoofdpersonen? Wie zijn de bijfiguren? Wat zijn hun eigenschappen Hoe is hun karakter?

Blz. 82

Leg uit: Wat zijn de kenmerken van de hoofpersonen en bijfiguren? Wat hoort bij hun innerlijk? En wat bij hun uiterlijk?