Beoordelen leermiddelen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Redactioneel schrijven Les 3
Advertisements

Digitale toetsen op afstand Bregatha de Gooijer
Inleiding Na het bestuderen van dit hoofdstuk kun je:
Google Earth in de klas Jan Knuivers.
Aansluiting van het Hoger Onderwijs bij MedischOnderwijs.nl 2 november 2007 Aansluiting van het Hoger Onderwijs bij MedischOnderwijs.nl P.M.Bloemendaal.
om deze presentatie uit te voeren
Het geven van een workshop
Den Haag 30 oktober 2012 i-COACH Opleiding i-COACH 2012 Leontine van Schie Ruud Westra 1.
Bijeenkomst 8 Summatieve toetsing
ICT-rijk bewegen in 3 VWO / HAVO Het implementeren van de nieuwe functionaliteit van Coach 6, vanuit een didactisch oogpunt bekeken Ron Vonk Archimedes.
Les 7 Uitvoeren gebruiksaanwijzingen van anderen
Voor CMI-MEDIA Engagement MEDMEC 08 Les 7 Engagement MEDMEC 08 Les 7.
Opdrachten Inleiding IO Elke opdracht gegeven aan het eind van een college 2010.
Brainstorm sociale media in het onderwijs
3600 feedback kwaliteit BPV Kwaliteitsspiegel
Handhaving bestaande bouw Afwegingen en argumenten voor een ‘hoger niveau’ Hans van Gurchom 25 juni 2009.
Netwerk Nieuw Bouwen “Duurzaam Bouwen, een tijdelijke bevlieging of dé nieuwe manier van bouwen?” Mid Term Seminar RAAK-MKB-project vrijdag 17 juni 2011.
Tessa Alexander Karima Ettayebi
OPTIMAAL ONDERWIJS VOOR ÉLKE STUDENT!
Informatievaardigheden
Les 4 – Kan ik meer met media?. Inhoud van de les Invullen werkblad Wedstrijd: de ‘Media challenge’ Presentatie plannen Beoordeling Invullen van de mediacompetenties.
Wikiwijs Hoe herken je kwalitatief goed lesmateriaal
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Winter 2008 Co-creatie Experience Economy Ayman van Bregt.
Webquest, een kwestie van gebruiken?
Training digitale didactiek Effectieve inzet laptop.
Jouw mening telt! Wil je mede bepalen welke punten we gaan verbeteren binnen ? Geef je mening over de sfeer op je afdeling, je leidinggevende en het werken.
Informatie Informatie-explosie –Elektronische bronnen –Internet, het web, www Wetenschappelijke informatie –Zoekmachines –Bibliografische databases.
Opdracht workshop.  Maak met je groepje 2 filmpjes over de verblijfsfase  1 filmpje zoals het hoort en 1 filmpje met verborgen fouten erin.
Training digitale didactiek
Werkvormen in de klas Onderwijsassistent Leerjaar 2 Periode 3, week 1
Fonds Maatschappelijke Projecten
Customize!.
Waarom? Je hebt de afgelopen lessen je interesses, vaardigheden en persoonlijkheid in kaart gebracht. Waar dat samenkomt, daar ligt je passie. Dat.
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
SLO ● nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling Talentontwikkeling op school Het ontwerpen van een programma voor talentontwikkeling door (aankomend)
Workshop INFORMATIEVAARDIGHEDEN Samen sterk met.
WOENSDAG 16 MAART VRIJDAG 18 MAART NEDERLANDS. PROGRAMMA  15 minuten lezen uit het leesboek  Bespreken werkplanner  Nakijken opdracht 3 en 4 (lezen)
VAD bijeenkomst 1.5. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom, mededelingen, terugblik vorige week didactische ervaringen uit de praktijk 2. Opdracht Stille.
Bijeenkomst 4: Van lesdoelen naar leeractiviteiten
Training Bijeenkomst 2. Onderwerpen bijeenkomst Het gebruik van verschillende media aan de hand van een thema en het toepassen van interactievaardigheden.
SVP op dezelfde plaats zitten als vorige keer s.v.p. Wat gaan wij doen? -De vorige les (ca. 5 min.) -Huiswerk bespreken (ca. 5 min.) -Meegebracht voorwerp.
LIVEMOCHA PROGRAMMA OM BIJV. JE DUITS TE VERBETEREN.
Photoshop, Indesign en Illustrator
Training voor gevorderde werkplekbegeleiders
Creatief schrijven.
Ondernemingsvormen.
Laaggeletterdheid en de BPV
Welkom instructeurs!.
Schoolgroepbijeenkomst
Micro:bit Van babs.
Coachtraining DOEN?! DAG 2
Training Samenwerken Een project van: In opdracht van:
Herbert van de Voort (docent)
Niet Schoolse Cognitieve Capaciteiten Test
De betogende voordracht
“Context-concept in je eigen lessen”
Analyseren, ontwerpen en evalueren van projectonderwijs Bijeenkomst 3
beslist geen rocket science
De praktijk: kinderen van 5-8 jaar
Schrijven Zakelijke brief: les 4.
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Niet Schoolse Cognitieve Capaciteiten Test
Niet Schoolse Cognitieve Capaciteiten Test
Workshop duikcomputers
Cijferloos lesgeven bij talen
Geef afval een nieuw leven
Niet Schoolse Cognitieve Capaciteiten Test
Niet Schoolse Cognitieve Capaciteiten Test
Talentontwikkeling op school Het ontwerpen van een programma voor talentontwikkeling door (aankomend) leraren.
ontwikkelingspsychologie
Transcript van de presentatie:

Beoordelen leermiddelen Training digitale didactiek Beoordelen leermiddelen

Doel Leermiddelen kunnen beoordelen op kwaliteit en geschiktheid voor inzet in eigen lessen.

Programma Inleiding en programma Beoordelen bestaand materiaal Gebruik checklist Checklist aanvullen Eigen materiaal beoordelen Afsluiting

Opdracht 1 Beoordelen bestaand materiaal Bekijk de digitale leermiddelen globaal en… benoem het type leermiddel, geef je mening over de kwaliteit met onderbouwing. Tijd: 25 minuten

Opdracht 2 Checklist Beoordeel de leermiddelen op geschiktheid en kwaliteit met de checklijst. Tijd: 40 minuten

Opdracht 3 Checklist aanvullen Vul de checklist aan, zodat het een bruikbare checklist wordt; Wat mist er nog? Wat kan er weg? Tijd: 30 minuten

Opdracht 4 Eigen materiaal beoordelen Beoordeel met de checklist een eigen gemaakt of ontworpen leermiddel. > Waar ligt de kwaliteit van jouw leermiddel? > Op welke gebieden kun je je eigen leermiddel verbeteren? Tijd: 40 minuten