Hulp bij kenniscommunicatie. 2 2 Kenniscommunicatie (naast de academische kanalen) Doelen: Kennisgebruikers (professionals buiten de wetenschap) weten.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Samen werken aan inzetbaarheid en mobiliteit 1. Grote veranderingen • Jeugdzorg heeft te maken met grote veranderingen: • Transitie • Gemeenten worden.
Advertisements

Resultaten In voor zorg! Tranchemanagement: deelnemers 444 organisaties, waarvan 127 ketenpartners, nemen deel aan 317 In voor zorg-trajecten.
PROFIELWERKSTUK Hoe kunnen wij je helpen?.
K!X is een project van. Wat is K!X? K!X is een project waarin je op een leuke, boeiende en actieve manier met een groep jongeren een promoteam vormt om.
VO-CONGRES 2014: KLAAR VOOR DE TOEKOMST 20 maart 2013
Nieuws, activiteiten en meer. Wat is •Dorpsportaal •Informatie •Nieuws •Reportages •Aankondigingen •Dorpsagenda •Vermaak •Vereniging!
IPMA Trekkersbijeenkomst Joop Schefferlie Maarssen, 6 november 2013.
15 – 9 – 2006 Technocentrum Twente FIRST LEGO® League 2006 Martijn Roelofs.
Peter Dirven WELKOM Innovatie ?
Delen van kennis Interactie Social Media TED Print 2.0 De trend 2.0 Print Het Concept Duurzame verandering.
Nieuwe kennis Lerend netwerk lerarenopleiding 6 september 2013 Leuven.
Kennisagenda Transport & Logistiek
Startbijeenkomst Fietscommunity 2 juli Agenda uur: Welkom uur: ‘The role of the bicycle as an egress and access mode for multimodal.
Nederland 2020 – Virtuele Delta Gideon Strategie 7 Onderzoek NCG en Min. VROM Presentatie voor TUDelft, 17 juni 2010.
Presentatie Resultatendag Digidorp/Digitale dorpscafés.
Sneak Preview Socious Neem een kijkje in de nieuwe community van Ngi-NGN.
NWO en onderzoeksinformatie
Initiatieven Landelijk Hoofdenoverleg m. b. t
Status van activiteiten en voortgang
A. Heck Startbijeenkomst,  dissemineren van projectresultaten binnen en buiten deelnemende instellingen  verspreiding van ontwikkelde e-learning.
De trend Duurzame verandering PRINT 2.0 Op weg naar duurzame verandering en vernieuwing binnen Facilitair Management & Inkoop DE TRENDHET CONCEPTHET BOEKPR.
11 Algemene Ledenvergadering 5 april 2012 Jaarplan 2013 Commissie PAS Professional Auditors at Small Audit Shops 25 december 2012.
Pressure Line is een bureau voor visuele en creatieve communicatie. Onze specialisatie is grafisch ontwerp, maar ook voor opdrachten op het gebied van.
18 juni Wat is er aan de hand? Ledenaantal daalt nog steeds Minder opkomst bij activiteiten Financiële situatie is zorgelijk 18 juni 2014.
Welkom bij de lancering van GOvoorelkaar Dé verbinding tussen hulpvragers en vrijwilligers!
Alumnibeleid en alumnivereniging
Zelhem 2mei 2013 Hanneke Verweij Biedt u hulp aan de meest kwetsbaren?
Basisteam jeugd en gezin “de basis van het nieuwe Jeugdstelsel” Voorlichting VO 22 januari 2015.
Informatiemanagement
U wordt beoordeeld! Zeggenschap van onderzoekers over kwaliteitsevaluaties Frans van Steijn FWO Colloquium De Leefwereld van de Onderzoeker Brussel 9 december.
DJA-activiteit Generatie Wat zochten we? nieuwe doelgroep jong-academische uitstraling verbindend binnen DJA zinvol buiten DJA.
Projectplan <naam project>
Activiteiten ANWB online e- commerce 1. 2 Algemene bij te houden zaken Relevante nieuwsitems plaatsen op blog m.b.v. Wordpress Persoonlijke ontwikkeling:
Ruimte voor verpleeghuizen
Iedereen gebruikt social media.
SOCIAAL ONDERNEMERSCHAP COLLEGE 5 Onderzoek naar externe financiële mogelijkheden en inzet van mensen en middelen.
Sociale media als communicatiemiddel Door Jasper Van Biesen.
Wat vinden jullie belangrijk bij het zoeken en krijgen van hulp?
Aanpak afvalwaterketen VNG / UvW Gert Dekker Ruud van Esch.
Academische Werkplaats JGZ Noord-Holland Doel, activiteiten, procedures en resultaten Marlou de Kroon, MD PhD Jeugdarts en epidemioloog Coördinator.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Transitiecommunicatie Dichterbij Belangrijk kenmerk: Onduidelijkheden en uitstel, veel vragen en onzekerheden. Uitdaging: Aansluiten bij de diverse doelgroepen.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Communicatie HLZ Arjen Elsemulder # Naar goede zorg die bij ons past.
INNER WHEEL INTRODUCTIE OVER DEZE ORGANISATIE. Een internationale serviceclub die staat voor:  Eén van de grootst opererende serviceorganisaties  Wereldwijd.
Waarom een Probus website? Gerard Vogel (webmaster Probus Tubantia) – Welke informatie mag je verwachten en wat is het nut daarvan? 2.Waar en hoe.
Stichting Veteranen Actief Veteranen met een missie 2.0 augustus 2011 GEWAAGD DOEL Waarheen gaan wij? HOGER DOEL Waarom bestaan wij? KERNKWALITEITEN.
Met de MOgroep de verkiezingen in Workshop ‘Investeren in Zichtbaarheid en Beleidsbeïnvloeding’ Wim Carabain Overheidsexperts Public Affairs.
>> Als het gaat om innovatie Agentschap NL Robert van Haaften Innovatieadviseur Masterclass High Growth Forum 10 juni 2013 Willem-Jeroen Stevens CEO Transparent.
Plan van Aanpak Toptalenten Regionale talentnetwerken po en vo Startbijeenkomst Top Talenten Stimuleren in het Noorden.
'Vriendenavond' in het Bonte Paard te Laren, op 23 Februari, 20:30 uur Stichting Vrienden van de Larense Montessori School.
Communicatie Gezondheidsmonitor. Aanleiding Nieuw: grootschalig gelijktijdig onderzoek Kansen en risico’s.
Department of General Practice CAPHRI School for Public Health and Primary Care NHG Wetenschapsdag 2012 Workshop Carrière en of in de wetenschap Loes van.
Priorities (Edith Schippers) Regering voor Nederland Statistiek ontwikkelen Speerpuntenplan Aanbod aantrekkelijker maken Statistiek zichtbaar maken.
Informatiedag verenigingen
Samen de psychische gezondheid in Nederland verbeteren
INTRODUCTIE OVER DEZE ORGANISATIE
Sociale media inzetten
Beeldcommunicatie in de GGZ stand-van-zaken april 2017
Duurzaamheidsplatform Kaag en Braassem
Samen de psychische gezondheid in Nederland verbeteren
WETENSCHAPSWINKEL UT MKB WETENSCHAPSWINKEL
Bibliotheek, ouderen en sociaal domein Rotterdam, 26 april 2018
De Sensatie van een Goed Leven Prikkelverwerking bij mensen met autisme en een verstandelijke beperking Samen ontwikkelen van een ‘zorgtraject’ voor begrip.
Doelgroep kwijt Kijkende naar de doelgroep EVB+ lijkt het wel of we onze doelgroep kwijt zijn. Zoek je op internet naar bijvoorbeeld LVB+ dan krijg je.
Open Access Waarde van onderzoek voor het MKB
Social media voor statenleden/politici
Retail Hoeksche Waard Communicatie.
Titel project die kort aangeeft waar het om gaat
13 november 2018 Een prikkelende ervaring
Transcript van de presentatie:

Hulp bij kenniscommunicatie

2 2 Kenniscommunicatie (naast de academische kanalen) Doelen: Kennisgebruikers (professionals buiten de wetenschap) weten wat er aan kennis voor handen is of nog komt Kennisgebruikers weten de betrokken onderzoekers te vinden Kennisgebruikers vinden de relevante kennis zelfstandig Middelen: Actieve verspreiding van tussentijdse en eindresultaten Dialoog met stakeholders op gezette tijden Continue informatievoorziening via website(s) NB: Wetenschappelijke publicaties/congressen: doet u zelf

3 3 Actieve verspreiding resultaten Aanleiding zijn meestal verschenen publicaties (proefschriften bijv.) NWO-MaGW kan helpen met: Korte interviews op websites / e-nieuwsbrieven (ook via Twitter) Artikelen in vakbladen, themanummers Korte nieuwsberichten voor de (vak)pers Extra aandacht via grote NWO-media, zoals Hypothese en Experiment.nl

4 4

5 5

6 6

7 7 Dialoog met kennisgebruikers Op programmaniveau van Duurzame Logistiek worden bijeenkomsten georganiseerd. Daarnaast is het volgende mogelijk: Invulling Masterclass bij IenM (als het in de programmering past) Aansluiting bij activiteiten van VerDuS (Verbinden van Duurzame Steden, Promoten van uw eigen seminars Aansluiting zoeken bij activiteiten van anderen in het netwerk

8 8

9 9 Continue informatie via websites Programmaniveau: – 'Duurzame Logistiek' komt op de Dinalog/TKI Logistiek- website (april 2015) Projectniveau – Projecten krijgen dan een eigen pagina Projectsite als vindplaats voor projectinformatie, publicaties, aankondigingen en impressies van bijeenkomsten e.d.

1010