WELKOM
BREED EVALUEREN…. ANDERS RAPPORTEREN
Een nieuw rapport = nieuwe accenten Wat je (water en voeding) aandacht geeft, groeit ! Inzet, volharding en doorzetting stimuleren Oefening baart kunst, prestatie , voldoening en fierheid Punten waar het kan en zinvol is Permanente evaluatie (dagelijks werk= ik kom elke dag naar school om te leren) De leerling is de eigenaar van zijn leren : persoonlijke ontwikkeling Groeien, stappen en klimmen Talenten en sterktes valoriseren Kwaliteit primeert : verwachtingen uitspreken, doelen stellen Fouten zijn leerkansen (rood wordt groen)
Rapport: punten op 10 Nederlands taalbeschouwing, luisteren, spelling, begrijpend lezen, (technisch lezen: AVI) Wiskunde getallenkennis, bewerkingen, metend rekenen, meetkunde WO kennis en vaardigheden Frans (vanaf 5e leerjaar) mondelinge vaardigheden, schriftelijke vaardigheden Godsdienst (vanaf 3e leerjaar) kennis
groeidoos : permanente evaluatie Spreken Stellen /creatief schrijven Expressief lezen Schrift Muzische opvoeding (5 domeinen) Media opvoeding
RAPPORT - groeidoos Vervolg op groeimap/boek kleuteronderwijs Portfolio van mijn groei : 1 tot 6 (1 map) Schooleigen afspraken Vier seizoensrapporten Documenten van permanente , brede evaluatie Kaft: visieteksten en smaakmakers naar ouders en kinderen toe
Rapport: wijzigingen Eerste leerjaar: geen punten Bewegingsopvoeding: geen punten Totalen en procenten vallen weg Geen gemiddelden en medianen Per leergebied: beoordeling door leerkracht: inzet d.m.v. kleurencode zelfevaluatie door leerling: motivatie d.m.v. sterren Besluit: door leerkracht: sterktes en groeipunten uit groeigesprek mening van de ouders
2 groeirapporten Sociale vaardigheden Leren leren
RAPPORT SOCIALE VAARDIGHEDEN/ leren leren Gelinkt aan de eindtermen/leerplan Groeirapport van 1 tot 6 Aan veel mag je werken… en rapporteren? Winter = groei stimuleren/bijsturen door groeigesprek Zomer = groei zichtbaar maken Herfst/lente = geen rapportering
Rapport : winter/zomer puntenrapport op basis van proefwerken Nederlands, wiskunde, WO, Frans brede evaluatie op basis van permanente evaluatie spreken, muzische opvoeding, …. rapport bewegingsopvoeding groeigesprek (winter), reflectie (zomer) sociale vaardigheden/leren leren
Papport sociale vaardigheden/leren leren
rapport - herfst /lente Puntenrapport op basis van toetsen (geen proefwerken) Gemiddelde van de gemaakte toetsen Nederlands, wiskunde, WO, Frans Brede evaluaties van die periode
RAPPORT L2 - L6
Vervolg L2 – L6
Vervolg L2 – L6
Vervolg L2 – L6
Vervolg L2 – L6
RAPPORT L1 JANSSENS Jan Wiskunde WINTERRAPPORT 1 Schooljaar 2013-2014 WINTERRAPPORT 1 JANSSENS Jan Schooljaar 2013-2014 Klas 1A Leerkracht : Piet Pieters Wiskunde Jouw inzet voor wiskunde Bewerkingen Getallen Automatisatie van de getallen Meten Meten en metend rekenen Meetkunde Het vak Wiskunde krijgt van mij
Nederlands Jouw inzet voor Nederlands Aud. analyse en synthese Lezen van letters Lezen van steunwoorden Lezen van wisselrijen Lezen van zinnen Begrijpend lezen begrijpend lezen Luisteren luisteren Spelling letterdictee woorddictee visueel dictee zinnendictee Taalbeschouwing taalschat en taalbeschouwing Het vak Nederlands krijgt van mij
Wero kennis vaardigheden Het vak wero krijgt van mij vaardigheden Het vak wero krijgt van mij Dit wil jouw leraar nog kwijt over jouw sterktes Na ons groeigesprek spreken we dit samen af Dit willen papa of mama nog kwijt over jouw rapport Handtekening leerkracht Handtekening ouders Handtekening leerling
RAPPORT BEWEGINGSOPVOEDING Gymvaardigheid Voor dat onderdeel scoor jij zo … Balvaardigheid, spelen en sportspelen Algemene conditie en bewegingsvaardigheden Ritmiek en expressie
RAPPORT BEWEGINGSOPVOEDING Zwemmen Voor dat onderdeel scoor jij zo … Inzet en gedrag Afspraken naleven In orde zijn met gym- en zwemkledij Fairplay en samen spelen Respect voor medeleerlingen en materiaal Een inspanning leren volhouden Bewegingsopvoeding krijgt van mij Waarom krijgt bewegingsopvoeding dat aantal sterren ?