English for Human Resources Digitale toetsen voor English for HRM 3: Sustainable Employment 2nd Year, 1st Quarter 2014 - 2015
Opzet toepassing digitaal toetsen Aanleiding: (van lesvoorbereiding tot eindtoets) Studenten onvoorbereid de les in; Motivatie tijdens de les Activiteiten tijdens de les Voorbereiding op toetsen
Wat doe ik? Studenten onvoorbereid de les in: Verplichte actieve participatie; Pre-class quiz via Blackboard = toegang; Lesonderwerpen/teksten in wekelijkse quiz; Motivatie tijdens de les: Vakspecifieke activiteiten (opdrachten = toets stof); Vakoverstijgende activiteiten (thema & casus); Grammatica ge-outsourced (Hogeschooltaal); Blended lessen; Activiteiten tijdens de les: Toepassing van theorieën; Wie het al kan, mag gaan = wie het nodig heeft, blijft = meer tijd; One-on-one; groepswerk; opnames; Inleveren via Blackboard Voorbereiding op toetsen: Quiz = deel van toetsen; Onderwerpen en Skills oefeningen = voor de mondelinge/schriftelijke toetsen Final exam = digitaal
Weekly Quizzes
Opdrachten
Waarom? Verplichte actieve participatie= eigen verantwoordelijkheid Pre-class quiz via Blackboard = Digitaal bewijs van participatie Lesonderwerpen/teksten in wekelijkse quiz= hulp bij voorbereiding Vakspecifieke activiteiten (opdrachten = toets stof)= geen tijdverspilling Vakoverstijgende activiteiten (thema & casus)= creates immediacy Grammatica ge-outsourced (Hogeschooltaal)= focus is communicatie, niet grammatica Blended lessen= 21e eeuw! Toepassing van theorieën= resultaten na de les Wie het al kan, mag gaan = wie het nodig heeft, blijft = meer tijd One-on-one; groepswerk; opnames = individuele aandacht Inleveren via Blackboard = administratie (bewijs) en logistiek Quiz = deel van toetsen; Onderwerpen en Skills oefeningen = voor de mondelinge/schriftelijke toetsen Final exam = digitaal
DO’s Creëer een veilige leeromgeving; Wees gul met info; Altijd terugkoppelen in de les hoe makkelijk het ook is; Stof, oefeningen, voorbeelden, etc., altijd toegankelijk; Deelnemen aan de les moet toegevoegde waarde hebben; Plan B hebben voor instabiele systeem; Check of faciliteiten voldoende/gereed zijn; Vraag om continue feedback (systeem/stof); Gebruik FeedbackFruits voor real/time feedback; Jouw core business is nog altijd lesgeven.
DON`Ts Niet voorbereid = absent, maar mag meedoen; Onduidelijkheid niet lang laten zweven;
Vragenronde