OGO Markten en sociale organisatievormen voor technologie en innovatie 0A412 1 Markten en sociale organisatievormen voor technologie en innovatie feedback.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Sociologie Tweedaagse Sociologie 13 Oktober 2008 Jochem Tolsma.
Advertisements

Leren in vijf dimensies
Expertmeeting 3 Kansen en initiatieven tussen regionale en locale economie.
OGO Markten en sociale organisatievormen voor technologie en innovatie 0A412 1 Markten en sociale organisatievormen voor technologie en innovatie feedback.
Werkcollege Marketing blok 2 week 5
Van Zwak naar Beter Jij maakt het verschil!!!. Quickwinst - MT stuurt aan, maakt een plan van aanpak - Confrontatie team met de feiten, volledige transparantie.
OGO Markten en sociale organisatievormen voor technologie en innovatie 0A412 1 Markten en sociale organisatievormen voor technologie en innovatie feedback.
De economie van welzijn en geluk Paul de Beer Amsterdams Instituut voor ArbeidsStudies (AIAS) & De Burcht (Centrum voor Arbeidsverhoudingen)
Jan Willem Boissevain Directeur S&BD Logica 29 januari 2010.
Start de voorstelling en klik dan in deze ster
= DIVERSITEIT van NIEUWSGIERIGHEID
A dynamic systems approach by Thelen and Smith: chapter 2.
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 7.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER
PROJECT IDEE EERSTEJAARS INDIVIDUEEL ONTWERPPROJECT.
 Mobiliteit moet! (uitspraak ‘oud’ kabinet)  Iedereen is mobiel… kijk maar eens naar je eigen situatie.  Vooral tweeverdieners (met kinderen) extra.
Hogeschool van Arnhem en Nijmegen Pabo Netwerkbijeenkomst 9 juni 2006 De pedagogische opdracht van de pabo Betekenisvolle en zinvolle kennis van de pedagogiek.
Les voor groep 6 Pak je schrift en potlood en kom naar de instructietafel
Ontwerptheorie Wat is ontwerpen? Ontwerpproblemen Ontwerpleer
Een Module over Model Checking voor het VWO Frits Vaandrager1, David Jansen1 & Els Koopmans2 1Radboud Universiteit Nijmegen 2Olympus College Arnhem.
Methodisch werken Kun jij het werken en evalueren zo neer leggen dat er een rij van afwisselend werken en evalueren ontstaat? Spelregels zijn: Maximaal.
STI-2 LEERDOELEN Kennismaking met model- en theorievorming in de sociologie (of eigenlijk de sociale wetenschappen in het algemeen) Toepassen van model-
Over het tentamen: Voor 3 ects: Voor 2 ects:
Veranderingen van kennis in Kripke-modellen. “A Logic of Epistemic Actions” van Alexandru Baltag.
Zorgkracht van sociale netwerken
INNOVEREN VAN DROOM TOT DAAD
Afstudeerproject Yannick Stoffelen.
College 3 Kennisleer.
Het profielwerkstuk, de Linnaeusprijs en de universiteit
5. Economie. 5. Economie  woordenschat bij de tekst (p. 84)  Schaars(te)  Afwegen  Vraagstuk  Met zich meebrnegen  Onontkombar  Behoren tot  Scherp.
Belangrijke begrippen (selectie H3, H4)
V1 Kern Technologie & Innovatie Hoorcollege : laatste loodjes.
Bestuurlijk gedonder Midzomernachtdiner 2012 Naar een bestuurlijke buienradar? 18 juni 2012.
 Vier groepjes, elk groepje werkt één typologie of trekbenadering uit.  Dit uur en volgend uur de tijd voor.  22 November voorstellen aan de rest van.
Heeft de Geefwet effect op fondsenwerving door culturele instellingen ? Onze eerste assumpties 25/09/2014 Saskia Franssen
Facebook Hoe facebook te gebruiken?. Tot nu toe Hebben een bedrijfspagina Deze slaat nog niet echt aan Mensen komen niet naar onze facebookpagina toe.
Saskia Best HRO – CMD Zomer 2010 Concept Development – 10 mei 2010.
Sociale media en zelfgestuurd leren in het VO: een natuurlijke alliantie? Uwe Matzat Sociology Section Human-Technology Interaction Group Eindhoven University.
Het innovatieboek Inleiding Deel I Waardecreatie 1.Wat is innovatie 2.Waarom innoveren we Deel II Innoveren 3.Het innovatieproces 4.Dromen 5.Denken 6.Durven.
Groepsdynamica.
Week 2.  Theoretische inleiding vaardigheden  Bespreken van de verdiepende leervraag  Oefenen met vaardigheden  Laatste uur: zelfstandig oefenen.
TRANSACTIONELE ANALYSE Kwaliteit van de hulpverleningsrelatie.
Dorien `t Hart Med.hro.nl/hardo
Communicatie 2 – kw 2 Les 1.
Motiverende gespreksvoering Irina Nojoredjo. Wat gaan we doen?  Video’s bekijken van elkaar en feedback geven  Eigen voortgang  Regisseurs  Focus.
Versterking CliëntenPositie (VCP) mei ICF International Classification of Functioning, Disability and Health.
VAKDIDACTIEK PEDAGOGIEK Bijeenkomst 2.1 Kopopleiding – Vakdidactiek Docent: Sanne van Kessel.
7E-model Template. Opdracht: Bedenk minstens 3 originele manieren om je doelgroep te informeren, waardoor ze denken: “aha, goed om weten”, “interessant,
Bijeenkomst 6. Leerdoelen  De student kan een marktonderzoek verrichten  De student kan op basis van het marktonderzoek een idee aanpassen.
Presentatie voor de Soester Zakenkring - Organisatie & Innovatie - Waarde Winst Inspiratie.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
de verschillende soorten wiskunde
Hoofdstuk 1 Inleiding op gedrag in organisaties
het programmeren voorbij
Belangrijke begrippen (selectie H3, H4)
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Hans Peter Benschop VNO-NCW Barneveld, 20 september 2017
Duurzaamheid voedselketen.
Nee Zeggen!.
Consumenten-gedrag Sociologische blik
Bussines Model Innovator
Zo gaan Roos en Tom met elkaar om
‘Haal het talent naar boven’
Procesondersteuning binnen de sociale zekerheid
Zo gaan Sarah en Jerom met elkaar om
Productnaam.
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
klassenmanagement & didactische flexibiliteit
Aftrap Bestuursatelier nr.2 Innovatie Sociaal Domein Rijswijk
Transcript van de presentatie:

OGO Markten en sociale organisatievormen voor technologie en innovatie 0A412 1 Markten en sociale organisatievormen voor technologie en innovatie feedback opdracht 3 U. Matzat

OGO Markten en sociale organisatievormen voor technologie en innovatie 0A412 2 feedback opdracht 3 goede ideen heterogene opdrachten ideen meer of minder innovatief

OGO Markten en sociale organisatievormen voor technologie en innovatie 0A412 3 algemeen feedback opdracht 3 beschrijf resultaten systematisch beschrijf resultaten volledig let op interactie effecten

OGO Markten en sociale organisatievormen voor technologie en innovatie 0A412 4 Feedback opdracht 3: interactieeffecten

OGO Markten en sociale organisatievormen voor technologie en innovatie 0A412 5 Feedback opdracht 3: interactieeffecten

OGO Markten en sociale organisatievormen voor technologie en innovatie 0A412 6 algemeen feedback opdracht 3 meer realisme is niet per se een voordeel vergeet niet de oorspronkelijke inzichten (stabiliteit?) het model onderzoekt segregatie, niet 'gelukkig zijn'

OGO Markten en sociale organisatievormen voor technologie en innovatie 0A412 7 algemeen feedback opdracht 3: ideen meer dan 2 groepen preferenties verschilt tussen verschillende types buren verschillende mogelijkheden/restricties om te vertrekken + preferenties afhankelijk van regio verschillen in mate van tolerantie en in grootte van de 2 groepen verschillende types van preferenties en verschillend grote groepen mogelijke veranderingen: preferenties vs. omstandigheden

OGO Markten en sociale organisatievormen voor technologie en innovatie 0A412 8 resultaten in sociale wetenschappen  Vier mogelijke resultaten van onderzoek in de sociale wetenschappen, gerangschikt naar mate van “interessantheid”. Verrassend idee over hoe de wereld in elkaar zit, dat ook klopt. (zeldzaam) Voor de hand liggend idee over hoe de wereld in elkaar zit, dat niet klopt. (iets minder zeldzaam) Verrassend idee over hoe de wereld in elkaar zit, dat niet blijkt te kloppen. Voor de hand liggend idee over hoe de wereld in elkaar zit, dat ook blijkt te kloppen.

OGO Markten en sociale organisatievormen voor technologie en innovatie 0A412 9 OGO sociologie wat hebben we geleerd? PTO cyclus gebruik/toepassing van algemene theorieen voor een specifike case gebruik van formele theorievorming en eenvoudige modellen voor de analyse van complexe situaties

OGO Markten en sociale organisatievormen voor technologie en innovatie 0A Te doen voor volgende keer volgende keer: 1 college soc can: OGO/college economie cijfers: op studyweb