Het draait om meer dan geld alleen… MyTopic Mediadag 4 juli 2014.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
23 januari 2014 / Raymond Buitelaar en Bart van Meurs
Advertisements

Duizenden mensen in de zorg zetten zich in 26 JUNI CHANGE DAY NEDERLAND Iedere dag staan er duizenden mensen in de zorg klaar om anderen te helpen. Zij.
Een eerste kennismaking Julia Kool en Johan Hahn 9 October 2010
Hoe moet je het vooral NIET doen?
St. Trudoschool Vindplaats techniek.
Hoe doe je dat? Actief Zendingswerk
Kats en coaching doe, leer, ontwikkel jezelf
Welkom bij de tussentijdse presentatie
Binden en verbinden van mensen of personeel…
CROWDFUNDINGSACTIE CD productie Willow Mae Stichting SETH music & theatre entertainment.
Het is vandaag dinsdag 15 juli 2014 Het is nu precies 04:36 Het is vandaag dinsdag 15 juli 2014 Het is nu precies 04:36 Wij hebben allemaal een verbanddoos.
Het leven.
Wie het begrijpt mag het uitgeven
Hoofdstuk 4 Omgaan met verschillen
Marketing Werkgroep 6.
Onze missie Wij willen een: Brug slaan tussen mensen die willen geven en mensen die hulp nodig hebben.
Social Media.
“No problem can be solved from the same level of consciousness that created it. We must learn to see the world anew.” Albert Einstein.
Doelstellingen formuleren
Valkuilen bij snelle groei van de organisatie
Een levensboek voor ouderen
Basis communicatieplan
Thema van deze dag “Verandering, ontmoeting en dialoog in een dynamisch onderwijslandschap” De dialoog staat centraal. De dialoog tussen docenten GVO en.
Wat is een netwerk? Een vaste groep gemeenteleden die elkaar helpt om Jezus te volgen in hun dagelijks leven. Netwerken.
SUCCESVOL VERENIGINGSMANAGEMENT IN VIJF STAPPEN
Middelen voor je buurtproject 28 maart Sessie 2.
Wat is Pink Ribbon? Welke doel ? Welke doelgroep?
De juiste student op de juiste plaats. Highlights presentatie werving & selectie We zijn begonnen met (de voorbereidingen voor) het nieuwe voorlichtingsplan.
Van eenmalige bezoeker naar structurele donateur Hans Broodman en Balt Leenman Congres Podiumkunsten, Dordrecht dinsdag 19 mei 2015.
Sociale marketing Diëtist 2.0, inspiratie voor een marktgerichte aanpak Nederlands Vereniging van Diëtisten, 1 nov 2011 Jacqueline Vink, Evelyne Meynen,Yardeen.
Jezus leert ons: Bidden vindt plaats in de intimiteit van je relatie met God.
Business Model You Wie jou helpt (Key partners) Wat je doet
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
UVW LinkedIn Presentatie
Heb lief, alsof je nooit werd gekwetst.... Werk, alsof je nooit geld nodig had...
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Solliciteren: wat wil ik?
Kom laat ons zingen vandaag, klappen vandaag, dansen vandaag, prijzen vandaag en bidden tot de eer van God.
Niets is wat het lijkt.
TRUE PRICING Bio True Price ObjectiviteitTransparantie Prijsopbouw duidelijk Fairness Winstmarge van Stakeholders Kosten na de productie integreren.
Muziek maken doe je Zelf! Samenwerking Tegelse Basisscholen en Harmonie Sempre Avanti.
Welkom. Veiligheid Allemaal bril op!!! Waarom zou ik mij houden aan de veiligheidsvoorschriften?
, Sociale veiligheid is cruciaal voor kinderen om te kunnen leren Evt. logo van de school.
1. 2 Storytelling Geen mooie marketing praatjes: maar de authentieke menselijke stemmooie marketing praatjes.
Masterclass Marketing voor kleinere zorgorganisaties 2013 Jan Verschuren BTN Saskia ter Kuile In voor zorg!
Zin!Ja Hasselt 21 april  Informatie die de ontvanger aan de zender overdraagt in reactie op de communicatieactiviteit van de zender  Een.
Stip op de horizon Mitros in 2020 Bespreking met HNM.
Congres Podiumkunsten 2016 “Het aangaan en versterken van relaties met grote gevers” Hans Broodman en Niels Kattenberg 23 mei 2016.
Daarvoor moet je opvallen! MEER OMZET?.  Waarom heb ik een reclame bureau nodig / schoenmaker blijf bij je leest  Wie zijn Reclamebureau Lansingerland.
Wat gaan we doen in 2012? We zoeken nieuwe oplossingen. En we vertellen er over.
AtyJean & Kracht On Tour Samen on Tour in Goes op 12 oktober 2016.
Handleiding lesprogramma leerkrachten middenbouw Basis Onderwijs
Communicatie(beleids)plan Prot. Gemeente Badhoevedorp-Lijnden
Crowdfunding.
Welke leerpunten nemen we mee van de eerste twee jaar?
Les 1 zgk kwaliteitszorg.
12.2 Totstandkoming van een wet
Workshop ‘netwerken, samenwerken, delen en verbinden in de praktijk’
Titel Stap 1 Aanleiding Stap 2 Als we niets doen Stap 4 Aanpak
Beleids plan Beleidsplan wat in het Grommertje staat is richting gevend. Bestuur wil graag uw mening weten. De uitgangspunten / keuzes van.
Les 1: Brainstorm en kennismaken
Visie en strategie Les 4: strategie.
Samen de psychische gezondheid in Nederland verbeteren
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Oisterwijk – Plannen van Nu ! Fundament voor de Toekomst !
Nee-zeggen Footer Text 12/30/2018.
Basistekst : Talentontwikkeling
Aan de slag met kwaliteit
Nederland Filantropieland
Transcript van de presentatie:

Het draait om meer dan geld alleen… MyTopic Mediadag 4 juli 2014

Wat is jouw Popeye-moment?

Het begint met emoties

Het geheim van de tweede doelgroep Jouw goede doel Marketing doelgroep Project doelgroep

Twee doelgroepen?? Marketing doelgroep Projectdoelgroep Donateurs Geven hulp Namens wie je het doet Beneficianten Krijgen hulp Voor wie je het doet

What’s in it for us? Inspiratie Echte betrokkenheid Heldenrol

Wat zie jij? Financier of partner?

Money driven vs. vision driven Money driven: Geef geld zodat wij ons werk kunnen doen. Vision driven: Kijk, dit willen we bereiken, doe met ons mee.

Verschil in communicatie ElementMoney-drivenVision-driven Je project uitleggenHet benodigde budget presenterenEen mooie kans presenteren DwangHelp, het geld is nu nodig!De visie verwoorden en wat daarvoor nodig is ThemaWat doen we (activiteiten)?Waarom doen we wat we doen? Dreiging Als we nu geen geld krijgen, gaan er erge dingen gebeuren Als deze visie geen gestalte krijgt, zal dat gevolgen hebben Relatie met donateurOndiep, niet in voorzienLuisteren naar de donateur Donor valueSnel scoren, ROILange termijn partner, een leven lang Geven is…Een transactieEen investering in onze visie UrgentieWe hebben het geld nu nodigDit is onze realistische deadline EmotieHelp ons hieruitLaten we samen levens veranderen Bedanken voor giftenEens per jaarNa iedere gift UitvalpercentageHoge uitvalLage uitval

Stappen naar vision-driven aanpak Verwoord je visie / droom duidelijk en aansprekend Maak je (merk)belofte helder Werk je appeal zorgvuldig uit - waarmee kunnen mensen ons helpen - hoe vragen we het op een passende manier - En hoe verschilt dat voor een Direct Mail, een evenement, een major donor appeal, een call, social media of de website?) Investeer in persoonlijke relaties en werk aan langdurende vriendschappen

Wat levert het op?