H ET GROTE VRAGENBLAD 1. Lees aandachtig de bewering. 2. Plaats een kruisje bij hetgeen jij ervan denkt. 3. Duid ook aan of je: het wist moest schatten.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Vriendschap voor het leven
Advertisements

Herhalingsoefeningen
Paragraaf 4. Schaalvergroting na 1945.
Wat is/Wat doet het Sterrenfonds? • Voor kinderen < 16 die een steuntje in de rug nodig hebben • In Nederland • Laat kinderen stralen door materiële.
Richt je pijlen op iets anders…
Wij horen altijd “de vrouwen-regels"
OM EVEN OVER NA TE DENKEN.
HGW sessie 8 Implementatie Beatrijs Van De Casteele en Luc Lemarcq.
Dit hoofdstuk is (ook) onderdeel van het
Na de verschillende «grappen » die we mekaar toesturen om te kunnen lachen,is dit een beetje anders. Het is niet de bedoeling je aan het lachen te brengen,
Bloemenweelde.
ZACHTE WOORDEN VOOR DE OUDERS ….
Indonesië.
Als we wisten wat we deden, heette het geen onderzoek.
CULTUREEL KAPITAAL ?????? Je eerste keer weet je niet wat je te wachten staat om dat je het niet kent. De eerste keer dat ik naar het toneel ging was.
Weetjesquiz over geld Grote Rekendag Dag In welk jaar is de euro ingevoerd? Vraag 1.
Ik red mij wel … "Natuurlijk, ik heb mijn vrienden nodig. Geld is natuurlijk ook belangrijk. Een prettige plek om te wonen. En goed contact met m’n ouders.
Economie in de bovenbouw
Social Media Door Dyonne en Yanthe
Om met een overschrijving te kunnen betalen, volstaat het dat ofwel de opdrachtgever ofwel de begunstigde een zichtrekening heeft. JUIST FOUT.
OM OVER NA TE DENKEN.
(De rest van de tijd besteden we aan het KiVa-spel)
Wij horen altijd “de vrouwen-regels"
Echt of Onecht Is alles wat vroeger rechtstreeks werd ervaren in de hedendaagse media maatschappij vervangen door simulaties? Of maken reproductie en imitatie.
Indonesië.
Hoe meet je welvaart? Arm&Rijk.
Woordenschat groep 5 Thema 9 Les 2
Zelfgemaakte wafel en appelcake Groepsopdracht “Marketing” 1 e semester.
8.4 Eerlijk zullen we alles delen?
Wat is geschiedenis en wat heb je eraan?
Wat kost dat?. Alles heeft zijn prijs... Wat kost dat? Heb jij een bijbaantje?
Reclame Masters | Ik en reclame!
Reclame Masters | Ik en reclame!
Reclame Masters | Ik en reclame!
Wat voor inkomen heb je & waar blijft je geld?
De leerlingenraa d Laat je stem horen!.
1)Wat is de duurzaamheidsdiscussie? 2)Kloppen de aannames achter deze discussie? 3)Wat betekent dat voor ons denken (en doen)? Bekijk de dia’s later op.
Handleiding lesprogramma leerkrachten middenbouw Basis Onderwijs.
Kan een werelddeel krimpen?
Jongeren & geld. Zakgeld Hoeveel zakgeld krijgen jongeren? leeftijdzakgeld (per maand) 12€ 19 13€ 23 14€ 25 15€ 30 16€ 31 17€ 36.
Les 1: Geld in het laatje. Nog even over het openingscollege: Schaarste Keuzes maken Rationeel handelen.
– = acties voor betere wereld – Om de 5 jaar  bespreking 189 landen wat de voortgang is (189 van de 195 landen op aarde) – Op 11 september 2000  afgesproken.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 2 Verkoop. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Welkom havo 4..
België.
Welkom havo 4..
Hoofdstuk 7.2 Les 1.
Samen ‘neen’ zeggen tegen armoede
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
De Betekeniseconomie in de klas
Cursus 2.1 Wat hebben mensen nodig? Klas 1 KGT Lesweek 1
Cursus 2.3 Een Wereldeconomie Klas 2 KGT Lesweek 3
Cursus 2.1 Wat hebben mensen nodig? Klas 1 BK Lesweek 1
Cursus 2.3 Een Wereldeconomie Klas 2 BK Lesweek 3
Vmbo 2 economie Ben jij een kritische koper ?
Hoofdstuk 2 Nederland als industriële samenleving § 4
Filmpjes: nadenken over geld
Kato bruyneels, Lore Driessens
Deelvraag: Waar hoor ik bij?
Hoofdstuk 3 Verkoopafhandeling
Consumeren deel 1 Door de economische crisis geven mensen minder geld uit. Voor een supermarkt is de crisis een minder groot probleem dan voor een.
Niet alleen op de wereld
Niet alleen op de wereld
Eens / oneens ALS VERKOPER MOET JE GOED KUNNEN REKENEN
Eens / oneens HET EERSTE IDEE IS VAAK HET BESTE IDEE
ik zie….ik zie…..wat jij niet ziet
Hoofdstuk 3 Eerlijke handel
Ouders in Rotterdam Zuid
Eens / oneens ALS VERKOPER MOET JE GOED KUNNEN REKENEN
Duurzaamheid C en D Hoofdstuk 2 People.
Transcript van de presentatie:

H ET GROTE VRAGENBLAD 1. Lees aandachtig de bewering. 2. Plaats een kruisje bij hetgeen jij ervan denkt. 3. Duid ook aan of je: het wist moest schatten een ‘blinde gok’ deed. Stel je voor: een wereld zonder…

Alle kinderen uit onze klas krijgen wekelijks zakgeld.  Dit is juist  Dit is niet juist Ik 1 1

Eenzelfde product kost in alle winkels evenveel!  Dit is juist  Dit is niet juist Ik 2 2

Alles wat we kopen wordt in ons land gemaakt of gekweekt!  Dit is juist  Dit is niet juist Ik 3 3

Zonder reclame zouden heel wat evenementen en sportmanifestaties niet meer doorgaan!  Dit is juist  Dit is niet juist Ik 4 4

Reclame wordt alleen gemaakt om ons beter te informeren over de producten!  Dit is juist  Dit is niet juist Ik 5 5

De huisgezinnen besteden het meeste geld aan  voedingsmiddelen  Huurgeld  kleding De huisgezinnen besteden het meeste geld aan  voedingsmiddelen  Huurgeld  kleding Ik 6 6

In België leeft niemand nog in armoede!  Dit is juist  Dit is niet juist Ik 7 7

Geld heeft altijd bestaan!  Dit is juist  Dit is niet juist Ik 8 8

Tegenwoordig kan je zonder munten of biljetten betalen!  Dit is juist  Dit is niet juist Ik 9 9

Op heel wat producten staat de voedingswaarde (calorieën) vermeld!  Dit is juist  Dit is niet juist Ik 10

Alle kinderen uit onze klas krijgen wekelijks zakgeld.  Dit is (waarschijnlijk)niet juist Ik 1 1 Leren nadenken over de situatie van anderen

Eenzelfde product kost in alle winkels evenveel!  Dit is niet juist Ik 2 2 Zinvol leren omgaan met geld

Alles wat we kopen wordt in ons land gemaakt of gekweekt!  Dit is niet juist Ik 3 3 Alles van over de hele wereld treffen we in ons land aan (handel – vervoer)

Zonder reclame zouden heel wat evenementen en sportmanifestaties niet meer doorgaan!  Dit is juist Ik 4 4 Even nadenken over de “positieve” bijdrage van reclame

Reclame wordt alleen gemaakt om ons beter te informeren over de producten!  Dit is niet juist Ik 5 5 De “echte” bedoeling van reclame bespreekbaar maken

De huisgezinnen besteden het meeste geld aan Ik 6 6 Bewustworden en nadenken over de besteding van het “huishoudgeld” Huurgeld

In België leeft niemand nog in armoede!  Dit is niet juist Ik 7 7 De ongelijke verdeling van welvaart in vraag stellen

Geld heeft altijd bestaan!  Dit is niet juist Ik 8 8 Vanuit de eigen ervaringen een evolutie of verandering leren vaststellen

Tegenwoordig kan je zonder munten of biljetten betalen!  Dit is juist Ik 9 9 Eigen ervaringen bewust leren duiden en interpreteren

Op heel wat producten staat de voedingswaarde (calorieën) vermeld!  Dit is juist Ik 10 Bewust leren omgaan met voeding en voedingsmiddelen