Programma ‘Gebruik ICT in de les’ 1. Eigen ervaring met gebruik ICT in de les 2. Inzet ELO voor tekstbespreking 3. Inzet ELO voor grammatica-oefening 4. Uitwisseling gebruik ICT in de les (good practice) 5. Aan de slag met inzet ELO Mark Woertman
Eigen ervaring met gebruik ICT in de les
Inzet elo voor tekstbespreking
1. Normale tekstbespreking
Inzet elo voor tekstbespreking 2. Vragen en antwoorden
Inzet elo voor tekstbespreking 3. Controlevragen
Inzet elo voor tekstbespreking Voordelen: vraaggericht onderwijs meer activiteit/verantwoordelijkheid bij de leerling specifieke aandacht op lastige zaken / bepaalde thema’s meer tijd voor vertalen in de les variatie in tekstbespreking
Inzet elo voor tekstbespreking Oefenen tekstvragen
Inzet elo voor grammaticale-oefening les 1digitale toets rijtje reproduceren les 2-3digitale toets vormen benoemen Voordelen: leerling krijgt direct feedback geeft leerling inzicht in beheersing stof geeft docent inzicht in beheersing stof leerlingen werken serieuzer
Inzet elo voor grammaticale-oefening
Toetsinstellingen
Inzet elo voor grammaticale-oefening Toetsinstellingen
Inzet elo voor grammaticale-oefening Vraagtypen
Inzet elo voor grammaticale-oefening Rijtje reproduceren invulvraag
Inzet elo voor grammaticale-oefening
Rijtje reproduceren selectievraag
Inzet elo voor grammaticale-oefening
Vormen benoemen kort antwoord
Inzet elo voor grammaticale-oefening
Vormen benoemen invulvraag
Inzet elo voor grammaticale-oefening
Vormen benoemen meerdere antwoorden
Inzet elo voor grammaticale-oefening
Inzet elo Archiveren materiaal
Uitwisseling gebruik ICT in de les (good practice)
Aan de slag met inzet ELO