Programma ‘Gebruik ICT in de les’ 1. Eigen ervaring met gebruik ICT in de les 2. Inzet ELO voor tekstbespreking 3. Inzet ELO voor grammatica-oefening 4.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Digitale leermiddelen
Advertisements

Kijk op praktijk zó moet het!.
Digitale toetsen op afstand Bregatha de Gooijer
Zoektocht naar de didactiek van het digitale leren
Meerwaarde werken met ICT bij wiskunde
De rekentoets.
Hogere denkvaardigheden
Kom verder. Saxion. Leergang digitale didactiek in een ICT rijke omgeving.
ISchool Koll groepje Maarten, Rob, Jason, Elmina, Paola en Daisy Docent John Hukom.
ICT IN HET OLC De meerwaarde Mogelijkheden De schoolpraktijk.
Meerwaarde werken met ICT bij wiskunde
ISchool Koll groepje Maarten, Rob, Jason, Elmina, Paola en Daisy Docent John Hukom.
Henk te Ronde ICT coördinator CSV. Inleiding  Onderwijs concept “Levensecht leren” Meer zelfwerkzaamheid minder doceren Samenwerken van leerlingen Combinatie.
MA Het netwerk(en) voorbij Kenmerken van kwalitatieve leergemeenschappen.
Drieslag functioneel rekenen
ECK Educatieve contentketen in het MBO arjan van Venrooy Nico Verbeij
Naam van de Auteur 7 januari 2008 Voorwaarden voor succesvol gebruik van de ELO H-P Köhler
Videodossier ICLON,I.Steen. Opbouw -Introductie -Vraaggesprek -Resultaat.
De nieuwe editie van buiteNLand Tweede Fase
KNAG Onderwijsdag 2010 Ervaar de kracht van digitaal onderwijs Workshop 48, 13: :45 uur.
Gerard Koolstra, St. Michael College Zaandam
WELP, wat hebben we geleerd? Implementatie en ontwikkeling afsluiting studie(mid)dag.
Forumdiscussie met uitgevers van biologiemethoden
Werkgroep GG: Inter-actief in 2010 Het gebruik van stemkastjes tijdens de scheikundeles Jan Scheele.
… tweedaagse Nieuwe wiskunde of nieuw leren 28 en 29 oktober.
Intakegesprekken voor Groen Proeven: een goede start is halve werk Judith Gulikers, Educatie en competentiestudies, WUR & Corry.
Professioneel-kritische Instelling
Ruimte voor jouw persoonlijke ontwikkeling Professioneel-kritische Instelling Training follow-up (dag 2)
ICT-competenties SEPTEMBER 2007
WisWeb op KIC2002 woensdag 10 april Freudenthal Instituut.
Welkom.
ISchool Koll groepje Maarten, Rob, Jason, Elmina, Paola en Daisy Docent John Hukom.
Presentatie UKB Digitale Toets informatievaardigheden Marjolein Drent en Bert Boxem Bibliotheek & Archief, Universiteit Twente.
1 Netwerksessie Samenwerking rond taal op vmbo - mbo Lies Alons / ITTA Mbo Taalcoach Academie 25 september 2009.
Eindtermen ICT 1. De leerlingen hebben een positieve houding tegenover ICT en zijn bereid ICT te gebruiken om hen te ondersteunen bij het leren. 2. De.
De Digitale Hoofdrekenklas
ICT in de les [ Toepassingen ] [ Wat wil je ermee
“Passend onderwijs op maat”
Differentiatie in het geschiedenisonderwijs
1 Digitale Learning Content Studiedag AB&I Tilburg, 23 juni 2008 Ronald Spruit - LIC.
Werken met de Stercollecties
Workshop: Digitale bordlessen. Even voorstellen. Anthony Verwijst I-Coach en leerkracht op bs. de LenS. Ervaringen: bordwerkprogramma's, coachen/begeleiden.
Programma Voorstellen: Noordhoff Uitgevers
Tip 7: wissel je werkvormen af
Digitalenklas: Toepassing van ICT in het hoger talenonderwijs Presentatie UU Sake Jager 28 mei 2002.
Het motiveren van leerlingen in het VO
GSTPGO1 Onderzoek in Onderwijs
Customize!.
Het betrekken van studenten bij de toetscyclus
Wiskunde op het Cygnus OPEN HUIS.
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
Gunter Gielis.  Wiskunde  1 e jaar A-stroom  Vlakke figuren  Inleidende les  Website 
Elektronische Leer Omgeving “de rode draad in het onderwijs” bron: A. Van der Hoeff.
Bijeenkomst 4: Van lesdoelen naar leeractiviteiten
Filmpje: e.com/watch?v=nEx pvLXap1U.
Thema 4: Begeleiding van leerlingen met dyslexie Vakinhoudelijke begeleiding Nederlands.
Netwerk SW Brugge – 19 november 2014.
Tweede bijeenkomst Jaar januari 2017.
Interactief oefenen, formatief toetsen
Elke Dag Samen een Beetje Beter.
Passend onderwijs.
Interactief oefenen, formatief toetsen
Arrangeren en Leermiddelenbeleid Utrecht, 13 december
“Context-concept in je eigen lessen”
Hoe laat ik leerlingen in de les leren?
Methodisch handelen Week 1. Methodisch handelen Week 1.
Gepersonaliseerd leren en flexibilisering
Leskwaliteit: wat is het en hoe meet en verbeter je het
Hoe laat ik leerlingen in de les leren?
NIEUW ONDERWIJS POORT COLLEGE
Transcript van de presentatie:

Programma ‘Gebruik ICT in de les’ 1. Eigen ervaring met gebruik ICT in de les 2. Inzet ELO voor tekstbespreking 3. Inzet ELO voor grammatica-oefening 4. Uitwisseling gebruik ICT in de les (good practice) 5. Aan de slag met inzet ELO Mark Woertman

Eigen ervaring met gebruik ICT in de les

Inzet elo voor tekstbespreking

1. Normale tekstbespreking

Inzet elo voor tekstbespreking 2. Vragen en antwoorden

Inzet elo voor tekstbespreking 3. Controlevragen

Inzet elo voor tekstbespreking Voordelen: vraaggericht onderwijs meer activiteit/verantwoordelijkheid bij de leerling specifieke aandacht op lastige zaken / bepaalde thema’s meer tijd voor vertalen in de les variatie in tekstbespreking

Inzet elo voor tekstbespreking Oefenen tekstvragen

Inzet elo voor grammaticale-oefening les 1digitale toets rijtje reproduceren les 2-3digitale toets vormen benoemen Voordelen: leerling krijgt direct feedback geeft leerling inzicht in beheersing stof geeft docent inzicht in beheersing stof leerlingen werken serieuzer

Inzet elo voor grammaticale-oefening

Toetsinstellingen

Inzet elo voor grammaticale-oefening Toetsinstellingen

Inzet elo voor grammaticale-oefening Vraagtypen

Inzet elo voor grammaticale-oefening Rijtje reproduceren  invulvraag

Inzet elo voor grammaticale-oefening

Rijtje reproduceren  selectievraag

Inzet elo voor grammaticale-oefening

Vormen benoemen  kort antwoord

Inzet elo voor grammaticale-oefening

Vormen benoemen  invulvraag

Inzet elo voor grammaticale-oefening

Vormen benoemen  meerdere antwoorden

Inzet elo voor grammaticale-oefening

Inzet elo Archiveren materiaal

Uitwisseling gebruik ICT in de les (good practice)

Aan de slag met inzet ELO