/ Pagina Agenda Q Arno – Introductie Eurofiber Achtergrond Eurofiber en kijkje in de keuken Rondleiding en glaslassen Borrel Afronding
/ Pagina Onstuimige groei Q Een ieder van u maakt dagelijks gebruik van onze glasvezel
/ Pagina Visie Q Bandbreedte neemt toe en straks heeft iedereen glasvezel Hoeveelheid data astronomisch gegroeid In de laatste 5 jaar net zoveel data als alle jaren hiervoor Data moet getransporteerd worden en koper kan de hoeveelheid niet aan Big data
/ Pagina Helix Nebula Q Samenwerkingsverband van Cern, EMBL en Esa Cern, EMBL en ESA hebben structureel een chronisch tekort aan rekencapaciteit Koppeling losse datacenters tot 1 grote virtuele cloud Europa prominenter aanwezig in IT vraagstukken EU fund €1.8 miljoen voor Cloud platform
/ Pagina Glasvezel als transportlaag Q Oneindig veel kleuren en weinig weerstand Licht gaat sneller dan elektrisch signaal Het gezamenlijk versturen van informatie kan door verschillende kleuren te verzenden Door weinig weerstand, lange afstand te overbruggen Nadeel, minder fijn vermaast dan bestaand kopernetwerk
/ Pagina Van pull naar push Q oprichting van Eurofiber “Opeens” was er een alternatief… Eurofiber koos voor scheiding tussen uitrol glasvezel en de dienst. Leg een snelweg aan en bepaal zelf of je met fiets, auto en vrachtwagen gaat en of je deze leased of aanschaft. Het vermelden van beschikbaarheid was voldoende om glasvezel te verkopen Verkopers waren meer technisch van aard en minder communicatief getraind Focus op zo snel mogelijke uitrol van glasvezel Manier van aansturing ge-ent op het zo veel mogelijk vangen van vis
/ Pagina Van pull naar push Q de reus werd wakker Antwoord was een prijsverlaging in het segment waar het groene mannetje goed in was; lage bandbreedte ethernet Eurofiber kreeg concurrentie. Sales moest nu beargumenteren waarom Eurofiber Manier van aansturing veranderde van kwantiteit naar segmentering hogere segment
/ Pagina Hoger in het segment 2013 transformatie Van pioniersfase naar volwassenheid Vraagstelling; hoe ziet de wereld er over 5 jaar uit Wat zijn de drempels die wij onderweg tegenkomen Zijn onze medewerkers juist geëquipeerd en zo niet kunnen wij bijsturen? Uitkomsten waren best ingrijpend Manier van aansturen van pionieren naar volwassenheid van het individu Q
/ Pagina Hoger in het segment 2014 transformatie 2 doelstellingen Van paternalistisch naar eigen verantwoording Van individu naar team Aandacht voor de persoon achter de mens Aanmoedigen zelf keuzes te maken (verantwoording) Intevisie, train the trainer, straight talk, Solution selling, samenwerking op projecten, etc Samenwerking promoten; Invoering pre-approval, opzetten bidteams, etc Manier van aansturen van “ik regel” naar “jij regelt zelf”. Verandering rol sales management Q
/ PaginaQ Rondvraag