Hoofdstuk 1 Management accounting: informatie die waarde creëert.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De 5 dimensies van cultuur
Advertisements

Onze kernwaarden.
Door goede gesprekken groeien
“Hoe kom ik aan klanten?”
Welkom op TOV!. bidden Geloof & gevoel ‘ik merk niks van God’
Machtige internationale bedrijven
KICK-OFF PROJECT HVA APPS B.V.
Risico’s en gevaren van techniek
Waarde-volle zorg LPZ, 11 oktober Opbouw Voorstellen Ontwikkelingen Ander perspectief In gesprek 2.
1. 2 ‘EEN MANAGER MOET VAN MENSEN HOUDEN’ 3 STRATEGIE WEES GEWOON OVERTUIGD DAT HET ALTIJD MET MENSEN BEGINT.
De geschiendenis WO 1 brak uit Isaac’s familie naar Amerika Zij hadden yoghurt bedrijf in Europa In 1945 bedrijven onbeschadigd De geboorte van het merk.
Hoofdstuk 13 Marketing van diensten
Economische Crisis Hoofdstuk 1, paragraaf 3.
Integraal Gezondheids Management in het MKB Kansen en Weerstanden Horeca Gouda
Bijdrage gebaseerd op mijn diss
strategie als een proces
Ethiek en internationaal ondernemen Geen supra-nationale wetgeving Geen supra-nationale vakbonden In derdewereldlanden veel minder background institutions.
Organisatie-ethiek Wat is het ? Wat heb je er aan ?
Hoofdstuk 7 Motiveren van medewerkers
INVLOED VAN MARKETING OP CONSUMENTEN
Hoofdstuk 12 Productontwikkeling en levenscyclusstrategieën
Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen
MVO: ethiek en internationaal ondernemen
Opleiden van medewerkers
De perfecte dienst Bart Bockaert – Kristof Dekens – Claude Gallo – David Moens – Franky Van den dries – Pieter Verbestel.
Actief Burgerschap & Zelfmanagement bij, door, van en met ouderen
Arbeidsvreugde voor iedereen
Title Sub-title Beleidsnota Oxfam Novib 1 februari 2008.
Betrokkenheid op de werkvloer
Verkiezingen 2006.
Fysieke integriteit.
Ethiek.
MVO KENNIS KAART. Werkomgeving Maatschappij Milieu Ketenbenadering Bedrijfsethiek Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen.
PREVENTIE VAN WERKSTRESS. IEDER BEDRIJF HEEFT ER MEE TE MAKEN 30% van de nieuwe WAO-gevallen wordt veroorzaakt door psychische klachten 40% daarvan is.
ADVENT 2014.
Leidinggeven H6 Betrokkenheid en werkdruk Logistiek supervisor.
Hoofdstuk 1 Inleiding Begrijp je financiële verslagen Hoe succesvol is de onderneming? Financieel ondernemingsmanagement voor de ondernemer? Ethiek en.
Kaarten op tafel.
Identiteit van de divisie Zorg & Gezondheid
Economische Crisis Hoofdstuk 1, paragraaf 3.
Wees scherper dan je mes
“De Rode Draad…” De levensbeschouwelijke analyse.
Typen verzorgingsstaten
Weerbaarheid en zelfredzaamheid vergroten
Bedrijfsnaam Bedrijfsplan. Missie Vertel hier jouw missie op lange termijn. Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
 A-94 A-94.
Wettelijk kader Kwaliteitswet zorginstellingen
Duurzaam voor Charlie 2015 Duurzaamheid verankeren in onze bedrijfs DNA/cultuur.
50.
De economische kringloop
{ Bedrijfsnaam Bedrijfsplan.  Vertel hier jouw missie op lange termijn.  Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Responsible Research and Innovation Verantwoord onderzoek en innovatie.
Boer Burger Coöperaties en Ketenverkorting Boer Burger Coöperaties in voedsel, energie en land zijn geweldige innovatie plaatsen voor de groei van biologische.
JONG ONDERNEMEN op de afdeling handel & administratie.
Van segregatie naar inclusie … Tom Vermeulen directeur BuBaO KOCA vzw.
– = acties voor betere wereld – Om de 5 jaar  bespreking 189 landen wat de voortgang is (189 van de 195 landen op aarde) – Op 11 september 2000  afgesproken.
Instructie hoofdstuk 8 Internationale ontwikkelingen.
Hoe pedagogisch handelen?
Leidinggeven Hoofdstuk 6 Betrokkenheid en werkdruk.
…..LET OP…………. Deze powerpoint gaat over de “Politieke Stromingen”.
…..LET OP…………. Deze powerpoint gaat over de “Politieke Stromingen”.
Rol van werknemers? “Wil een bedrijf ook in de toekomst succesvol zijn, dan moet het: zijn CO2-uitstoot, energie- en materiaalverbruik verminderen; zorgen.
Thema 3: De verzorgingsstaat
De Betekeniseconomie in de klas
Verantwoor-delijkheden t.o.v. stake-holders Klanten en leveranciers
Thema 3: De verzorgingsstaat
Welkom Havo 5..
Verbonden voelen met de natuur
Hoofdstuk 3 Eerlijke handel
Duurzaamheid C en D Hoofdstuk 2 People.
Transcript van de presentatie:

Hoofdstuk 1 Management accounting: informatie die waarde creëert

Figuur 1-5 Credo Johnson & Johnson Wij geloven dat onze verantwoordelijkheid in de eerste plaats uitgaat naar de artsen, verpleegkundigen en patiënten, naar de moeders en vaders en alle anderen die onze producten en diensten gebruiken. Alles wat wij doen om aan hun behoeften tegemoet te komen, moet van hoge kwaliteit zijn. Wij moeten er voortdurend naar streven onze kosten te verminderen om redelijke prijzen te kunnen handhaven. Orders moeten snel en feilloos worden uitgevoerd. Onze leveranciers en distributeurs moeten de gelegenheid hebben een redelijke winst te maken. Wij zijn verantwoordelijk voor onze medewerkers, de mannen en vrouwen die over de hele wereld bij ons werken. Iedereen moet als persoon worden behandeld. Wij moeten respect hebben voor hun waardigheid en hun verdiensten erkennen. Zij moeten in hun werk een gevoel van zekerheid hebben en een correcte en gepaste beloning krijgen. De arbeidsomstandigheden moeten hygiënisch, ordelijk en veilig zijn. Wij moeten onze werknemers in de gelegenheid stellen zo goed mogelijk te voldoen aan de verantwoordelijkheden voor hun gezin. Medewerkers moeten zich vrij voelen om suggesties te doen en klachten te uiten.

Er moeten gelijke kansen zijn op werk, ontwikkeling en promotie voor al wie daarvoor in aanmerking komt. Wij moeten bekwame managers aanstellen, die rechtvaardig en ethisch dienen te handelen. We zijn verantwoordelijk voor al onze medewerkers Wij zijn verantwoordelijk voor de maatschappij waarin wij leven en werken en voor de wereld waarvan wij deel uitmaken. Wij moeten goede burgers zijn, goede werken en welzijnsprojecten ondersteunen en correct onze belastingen betalen. Wij moeten vooruitgang stimuleren in de maatschappij, de gezondheidszorg en het onderwijs. Wij moeten de eigendommen die wij mogen gebruiken, in goede staat houden en het milieu met zijn natuurlijke rijkdommen beschermen. Onze laatste verantwoordelijkheid is die tegenover onze aandeelhouders. Een bedrijf moet een gezonde winst maken. Wij moeten experimenteren met nieuwe ideeën, aan onderzoek blijven doen, vernieuwende programma's ontwikkelen en de gevolgen van onze vergissingen dragen. Wij moeten investeren in nieuwe apparatuur en bedrijfsmiddelen en nieuwe producten en diensten lanceren. Er moeten reserves worden opgebouwd voor ongunstige tijden. Als wij zo handelen, zullen onze aandeelhouders een eerlijk rendement realiseren.