uit je publicatiepartner?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
In opdracht van … De provinciaalse Sportdienst Brugge Regio West-Vlaanderen.
Advertisements

Opleiding Plezier Discipline communicatieBeleving Begeleiding.
Rentetoelage Hinder Openbare Werken Agentschap Ondernemen.
Op zoek naar een ondernemingsmodel dat werkt
14 juni 2011 Infomoment georganiseerd door het Toelichting bij het aanvragen en afrekenen van creatie- en spreidingsdossiers door Machteld De Smedt (Vlaamse.
Dwangsom bij niet tijdig beslissen
10 tips voor een gouden start Groeitips
Menselijk kapitaal van uw onderneming
Eindwerk zesde jaar.
Marketing strategy that earns your company money! Find You Consultancy Nederland - Curaçao.
Communicatie_plannen Collegawerkgroep Communicatieambtenaren Provincie Antwerpen Eric Goubin.
Binnenkomer!. Vervolg HD-wijzer Nutsschool Agenda teamoverleg ? Binnenkomer Korte terugblik Dynamieken Terugkoppeling voorlopig ingevulde HD- wijzer.
Buikpijn van systeembeheer? Een praktijkvoorbeeld uit Wageningen Jan Inden uit Wageningen.
Europees Landbouwfonds voor Plattelandsontwikkeling: Europa investeert in zijn platteland.
Startsimulator Startinstructeur – Sessie 1
Werkwinkel Persaandacht gevraagd! Haal meer uit je persrelaties Roel Daenen.
Welkom Workshop Arbeidstoeleiding – Hoe pak ik het methodisch aan ?
Samen werken aan sociale stijging
Een startersgids voor innovatie
MEDMEC02 Media en creativiteit les 5 IDENTITEIT. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
Detentie Antwerpen VDAB.
Menselijk kapitaal van uw onderneming
Doelstellingen Formuleren
Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing VZW Waarom streekproducten op de kaart zetten? Jo Van Caenegem 22 oktober 2007 Sint-Genesius-Rode.
Welkom bij de MKB Ontbijtbijeenkomst Leveringen
EVEN HELDER KRIJGEN EVEN DE VRAAG HEEL HELDER KRIJGEN VOORDAT JE ZOMAAR AAN DE SLAG GAAT?
S T R A T E G I E Contentvoorstel Zet de conclusies van je onderzoek kort en krachtig in het midden van je papier (usp’s, met welke redenen/motieven en.
Flankerend onderwijsbeleid. Waarom? Vlaams lokaal onderwijsbeleid heeft lokale hefbomen nodig vb inzake kleuterparticipatie, spijbelen,… + lokale besturen.
Vlaamse Regulator van de Elektriciteits- en Gasmarkt Ondernemingsplanning VREG Netwerk organisatiebeheersing – 24/03/2011.
8 november 2007 Studie- en informatienamiddag. W&O-Vlaanderen Brab_Ant Kempen_Limburg SoE-projecten.
Steunpunt Lokaal Cultuurbeleid Cultuur altijd met toeters en bellen? Stilte als inspiratiebron voor het lokale cultuurbeleid Miek De Kepper 11 mei 2007.
Business Marketing Management
Presentatie Forum 22 mei 2011 Erfgoedcel k.ERF Subsidiereglement Erfgoedprojecten.
EDF Energy Briefing Ervaar vrijheid in kleuren en creativiteit met Tarkett’s online showroom.
Marketingproject-communicatieplan
Prestatiemeten Herald Immink 24 juni Prestatiemeten Herald Immink 24 juni 2014.
1 + 1 = 2 Overheid koopt in bij MKB Sportief gunnen 26 november 2013 Nevi en MKB-Rotterdam Hogeschool Rotterdam Suzanne Brackmann.
Eurekas wedstrijd rond wetenschappen en technologie.
DUURZAAM NAAR SCHOOL VLAAMS REGEERAKKOORD
Professionaliseren binnen TOI BLUE, hoe doe je dat?
INDEX DUBAI 18-21/05/2015 Voorstelling paviljoenen.
Visie & Strategie.
Kwaliteitscriteria 2.1 VTH-taken.
Brussel - 11 december 2007 Het licensiëren van overheidsinformatie Maarten Van Steenbergen Uitgever Toerisme en Multimedia.
Verantwoordelijke marktonderzoek.
Groepsaankoop POM West-Vlaanderen Geert Dangreau 12 september – Diksmuide 15 september – Roeselare 19 september - Brugge.
Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap Afdeling HRM PRO 2006: stand van zaken.
REISBEURZEN 2007 studenten reizen naar het Zuiden VLIR-UOS / K.U.Leuven.
Rendeert voor ons allemaal !
EMVI Evaluatie Ingenieurs Netwerk Twente
10 tips voor een gouden start Ivo Bols 10u30 – 11u15.
Empirical librarianship ceci n’est pas un texte De bibliotheek als onderzoeker Workshop - template kaartjes Jeroen Bosman & Bianca Kramer Universiteitsbibliotheek.
Infosessie Oproep Versterkt Streekbeleid 354. Versterkt streekbeleid Inhoud en doelstelling.
Infosessie Oproep Armoede (360) 7 maart Voorstelling ESF.
Invoering Examenprofielen Rini Romme november 2011.
NME-Overlegplatform Maandag 3 mei NME-Overlegplatform maandag 3 mei 2010 Agenda 1)Welkomstwoord voorzitter 2)Vlaamse NME-dag 18 november 2010.
Welkom bij de RIM-themabijeenkomst “Aanbestedingen” 19 april 2010.
De basis Les 3 Uitkomen tegen SA-contracten DEEL 1 LES 3 versie
Kunststedenonderzoek 2017 TVL/2016/1233/MOF Informatiemoment 5 oktober 2016 Steven Valcke & Mia Lammens.
Crossmedia in een marketing fullservice bureau
Resultaat in de Raad basispresentatie
Campagne “Positive Belgium” Briefing Woensdag
Samenvatting Strategische Dag Consent 2007
Oeververbinding Kazernekwartier
Steunmaatregelen bij groei & innovatie
Gemeente Groningen Minicongres Social Return 7 oktober 2014 Social Return en het vervolg Petra Oden, Lector Juridische Aspecten van de Arbeidsmarkt.
Met onze klant op reis Tussenstation: een visie in 4 maanden.
Flanders Care Participatieforum Leuven, 14 december 2018 Veerle Lories
Bewust aanbesteden Inspelen op marktbewegingen door gebruik van data
Doelen, verlangens, behoeftes en drijfveren
Transcript van de presentatie:

uit je publicatiepartner? Hoe haal je het maximum uit je publicatiepartner? 1 Waarom een magazine uitbesteden? 2 Wat uitbesteden? 3 Hoe zoek je een partner? 4 Wat kost uitbesteden? 5 Hoe werken met een externe partner? 2

1 Waarom uitbesteden? Tendens naar professionalisering en uitbesteding Er blijven valkuilen Custo als quality label 3

2 Wat uitbesteden (1)? Modulair: Oriëntatieadvies Inhoudelijk en visueel concept Redactie en vertaling Vorm en beeld Advertentiewerving Druk Evaluatie Online-media Redactieopleiding Abonneebeheer Enz 4

2 Wat uitbesteden (2)? Wat eerst uitbesteden? Wat splits je en wat niet? Wat met verzending? Online Advertenties Evaluatie: Custometer (zie binnenkort custo.be) + kwalitatief onderzoek 5

3 Hoe zoek je een partner (1)? Overheidswetgeving Verschillende procedures: onderhandeling, raamovereenkomst, beperkte offerteaanvraag, open offerteaanvraag, aanbesteding Gunningscriteria: laat voldoende ruimte voor kwaliteit Meer info: • Initiatietekst overheidsopdrachtenregelgeving: www2.vlaanderen.be/overheidsopdrachten > downloads > initiatietekst • Meer info: Draaiboek overheidsopdrachten Communicatie (mei 2007) van Vlaamse overheid – vraag aan via info@custo.be 6

3 Hoe zoek je een partner (2)? Wat voor spelers in de kwaliteitsmarkt? Onafhankelijke bedrijven Bedrijven verbonden met grote uitgeverijen Bedrijven verbonden met reclamebureaus 7

3 Hoe zoek je een partner (3)? Bureaucompetitie Toets doel en mogelijkheden af bij je chefs Reduceer tot drie bureaus Stel selectieteam snel samen en maak volledige timing Geef de bureaus een omstandige briefing, ook mondeling Geef genoeg tijd: 4 weken creatief + 4 weken indien ook strategisch 8

3 Hoe zoek je een partner (4)? Bureaucompetitie (vervolg) Vraag alleen creatieve of strategische voorstellen indien nodig: soms zijn 3 casetoelichtingen en een grondig gesprek over methodiek een betere selectiebasis Pitchvergoeding: helft kostprijs: 2500-5000 euro Presentaties: geef genoeg tijd (1,5u) Onderhandelingen: breder dan prijs: afstemming Beslissingsvergadering: hou alle criteria in het oog, vermijd mechanistische prijsquotering, kies een bureau en niet een voorstel 9

4 Wat kost uitbesteden? Bekijk het hele plaatje: interne personeelskost, externe winst op kwaliteit, return on investment, efficiëntie, continuïteit, enz Prijs hangt samen met veel factoren. Creatie (redactie, vorm, beeld, coördinatie): meestal minimaal 10.000-20.000 euro per nummer + druk en verzending 10

5 Hoe werken met externe partner? Heldere afspraken: taakverdeling, procedure, kwaliteits- en serviceparameters, timing Erken en gebruik elkaars deskundigheid Blad moet constant evolueren: vermijd routine Evalueer professioneel en durf herbronnen met dezelfde partner 11

Dank voor je aandacht Graag je vragen en opmerkingen! Binnenkort op www.custo.be in pdf: De bureaucompetitie Praktijkgids bij het uitbesteden van customer media 12