Contentmarketing Plan.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Monitoring. Monitoring  Wat ‘zegt’ men over je website?  In blogs, op twitter, op een website, in een andere applicatie  Gebruik software om dat op.
Advertisements

Wat moet ik met Sociale Media in mijn KMO? Mic Adam – Nadja Desmet.
SMC078+ Facebook The Adult Version. Meer resultaat met Facebook Inspireren, motiveren, cases & praktische tips Met z’n allen!
Op zoek naar een ondernemingsmodel dat werkt
SEO Social Media. Facebook  Zorg voor activiteit op je pagina (likes, shares & reacties)  Verwerk je keywords in je infopagina en met name in het over.
Wat is het  Korte berichtjes publiceren (140 tekens).  Combinatie webloggen + instant messaging =microblogging  Opgericht (oktober 2006) door Obvious.
Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
Sociale wijkmedia 19 en 28 maart 2013 wijkteams Nieuw Lokaal Akkoord Gilbert Sewnandan.
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
COVS en de website Presentatie voor VCN en districten 30 maart 2013.
Onderzoekscompetenties en VOET-en
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
Delen van kennis Interactie Social Media TED Print 2.0 De trend 2.0 Print Het Concept Duurzame verandering.
ENGAGE 4 RESULTS CAFE 23 JANUARI 2014 MEDIAHUIS. ICT NEEDS BUSINESS ■ BELANGRIJK OM VOELING TE HEBBEN MET BUSINESS ☐ ‘Start with the end in mind’ ■ SUCCESS.
De gekte voorbij Clientgestuurd de markt op Workshop Opdrachten verwerven in pyjama? Scip-Conferentie
handreiking social media bij de Vlaamse overheid
Praktische toepassingen van PKM in organisaties: 2 voorbeelden
Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 8.
Medmec04 week 5 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen.
Social Media Les 4: Content (1) Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Social Media ‘Talk of the town’. De bekendste: Twitter, Youtube, Flicker, Facebook, Linkedin en Hyves.
Rendement uit online.. Link naar nieuwe profibus website, staat nog niet echt live.
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
Webmaster ToolsWebmaster Tools Google Webmaster Tools Gedetailleerde rapporten over uw pagina's in Google. Weet wat google van u vind! Ontdek.
Webinar 22 april 2011 start: uur fondsenwervende internet tools Stichting GeefGratis gratis* aangeboden (gedoneerd) en te gebruiken door non-profits.
Contentmarketing Meten.
Contentmarketing Tools.
Inbound Marketing Plan
DIGITAL ANALYTICS TOOLS. 2 DIGITALE MEDIA - METEN.
Contentmarketing Nieuwe trends. ‘Each time I go outside the world is different. This has happened all my life.’ Jim Harrison and Ted Kooser.
Social media presentatie
Een expeditie waarin Social Media worden ingezet om U beter te presenteren EN gevonden te worden.
Activiteiten ANWB online e- commerce 1. 2 Algemene bij te houden zaken Relevante nieuwsitems plaatsen op blog m.b.v. Wordpress Persoonlijke ontwikkeling:
Medmec04 Engagement.
IK-File 18-11les 1planning ik-file 25-11les 2opdracht 1-cover/poster/banner 02-12les 3 opdracht 1-categorie les 4 opdracht 1-categorie les.
Intranet tips voor een succesvol intranet met Social Media integratie | d-Tail Company 25 tips voor een succesvol intranet met Social.
Training voorbeeld voor
Iedereen gebruikt social media.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
Contentmarketing Content maken.
Niets is wat het lijkt.
Praktische handleiding voor De digitale community op Part-up.
Natuurmonumenten test Jeroen ‘s-Gravendijk (The New Media Factory)
Gastvrije Social Media Communiceren met uw omgeving. twitter.com/nbovtweets facebook.com/nbovbakkerij youtube.com/nbovbakkerij.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Managen analyseren 6 adviseren creëren organiseren begeleiden In kaart brengen Organisaties communicatieve r maken Iets doen ontstaan Mensen.
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
Ara & Social Media.... Debriefing Probleemstelling 1.Hoe zou social media effectief ingezet kunnen worden voor ARA als merk? 2.Welke netwerken zijn voor.
Cliënt en mediawijsheid Les 7 digitalisering in de zorg.
Contentmarketing Content kalender. ‘A goal without a plan is just a wish’ Antoine de Saint-Exupéry.
Inbound marketing en bloggen
LET’s get Social.
Maak je website beter vindbaar!
Stap 1: stel een doel Welke doel wil je Ga verder met je doel.
Contentplan sociale media #GR18 Voorbeeld
Contentstrategie voor het web
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Stap 1: stel een doel Doelen stellen. Stap 1: stel een doel Doelen stellen.
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
Wie is wie? Roze = Ik ben Laura Ophof – Bosch, Marketing- en communicatiemanager NPO Zapp en Zappelin Geel = Ik ben Liesbeth Demmenie – Lergner, Productmanager.
Content Marketing Wat is het? Voorbeelden Hoe pak je het aan?
Kluwer The end of Publishing
Binnenkort start hier het webinar Facebook Marketing voor je groep - Deel II: ‘Je Scoutinggroep op Facebook’
Social media voor statenleden/politici
Overzicht gedragingen per competentie
Startgroep nieuwe HR-cyclus
Vernieuw je HR-cyclus.
Power up your fundraising
Transcript van de presentatie:

Contentmarketing Plan

‘A goal without a plan is just a wish’ Antoine de Saint-Exupéry

Content plan Behoud de focus in de uitvoering van je contentmarketing Zorgt ervoor dat je je content ook echt verkrijgt Interne afstemming met andere departementen Consistentie in je publishing Vaste inplanning van content-tijd (belangrijk vs dringend)

Tools voor contentplanning Plantools om in real-time te werken Trello (http://trello.com) http://youtu.be/aaDf1RqeLfo Asana (https://asana.com/) Eenvoudige tools voor content verzamelen/planning Evernote (https://evernote.com/intl/nl/) Google agenda

Content kalender Kalenders in vele vormen/formaten mogelijk Aanpassen aan jou project/nood Voorbeeld: http://bit.ly/editorial-basis

http://brightbluewave.com/wordpress/wp-content/uploads/2013/09/CMX-Editorial-Calendar-Sample.jpg

Bepaal je ankers/momenten Maak een editoriale kalender per jaar/maand Begin met tijdgevoelige thema’s Identificeer je momenten Vul een agenda in met Data van productlanceringen Belangrijke evenementen in de sector Belangrijke eigen bedrijfsevenementen Typische seizoensmomenten (ook in nieuws, op social media…) https://www.google.be/trends (keywords + locatie + periode)

Werk rond je momenten In beginperiodes heb je een primair thema Momenten hebben een aanloop (tease, love, remember) Lanceer belangrijk nieuws als het ‘event’ Maar vergeet geen (tijdelijk) secundaire thema’s Bijvoorbeeld: Als kaarsenfabrikant richt je al je aandacht op Valentijn (in die periode). Maar door enkel daarrond te werken verlies je de singles, de knuselaars enz… als doelgroep uit het oog.

Bepaal je thema’s/kanalen Vanuit je content research weet je welke thema’s, welk verhaal en welke kanalen je kan gebruiken Je weet welke content werkt Welke platformen/content types vereist zijn (Instagram, facebook, Slideshare, LinkedIn, Twitter…) Je weet op welke keywords je moet scoren Liever minder maar beter Beter 1 goed artikel dan veel losse flodders op FB, Twitter…

Bepaal je thema’s/kanalen Hoofdthema Subthema Subthema’s agenderen Andere categorieën Zie Content Marketing gids http://www.arteveldehogeschool.be/drupalkarendegroof/module/module_contentmarketing/ppt/Content-Marketing-Gids-ebook.pdf op pagina 20

Vergeet je persona’s niet In bepaalde periode (afhankelijk van thema/kalender) meer focussen op bepaald persona Belangrijke actie in vooruitzicht: die doelgroep gericht opvolgen Relevante content aanbieden Interactie verhogen, zowel in aanloop, tijdens als na de actie Een minimum aan diverse content behouden om de andere persona’s niet kwijt te raken Afwisselen tussen de persona’s (doelgroepen)

Balanceer je inhoud Mix de toon van je thema’s 60% gemeenschappelijke interesse (tussen jezelf en je klanten) (bvb kaarsmomenten in de wereld) = Top of mind 30% Toegepaste content (bvb Spaas kaarsen voor romantiek) = Productgerichter 10% Zelfpromotie (bvb ‘Speciaal voor klanten: gratis romantisch thuisgeleverd’) = anders ben je enkel een prijsmerk

Bepaal content soorten Bogberichten, beelden, beelden met quotes, eBooks/whitepapers, infografieken, klant cases, onderzoek, persberichten, Podcasts, slideshare presentaties, video’s, webinars… Zie Content Marketing gids p 21

Content verzamelen Bepaal welke herbruikbare content (formaten) bestaat (zowel eigen als ‘earned media’) Eigen research, publicaties, archieven… Externe bronnen (partners, concullega’s, organisaties met gedeelde belangen, klanten…) Opinion leaders (je geeft een scoop, je krijgt retweets…)

Content verzamelen Content van medewerkers Hebben voeling met noden doelgroep Ervaren sneller problemen met perceptie/aanbod Hebben ervaring in wederkerende issues Zien opportuniteiten die managment/staff niet zien Ideeën vanuit de werkvloer meer authentiek

Groei gezamelijk Verklaar het nut van de thema’s aan medewerkers Verduidelijk hun rol in de content-creatie/verspreiding Werk aan regelmaat en betrokkenheid Content vragen dat binnen hun werk past Vragen om dingen te sharen zodat iemand anders het kan verwerken (bvb via Delicious, Yammer, Evernote…)

Groei gezamelijk Geef positieve feedback Werk met cijfers (effectiviteit, overzicht conversies) Geef ‘best cases’ Geef inzicht in de focus/planning van volgende periode

Content richtlijnen Teksten Beelden Aantal woorden per artikel Welke kernwoorden (keywords) gebruikt moeten worden Artikels in Google Nieuws plaatsten Beelden Naam van het beeld ALT tag Moeten in Google Images Search goed scoren!

Zelf content genereren Zie Powerpoint ‘Content maken’ Branded content (zelf content creëren) Content curatie (verzamelen en verspreiden van bestaande content) User generated content (earned content)

Project starten Begin met tijdsgevoelige items Bouw consistentie met thema’s en contenttypes Link de content met de bronnen Werk je door de briefings Betrek je collega’s Stel je contentplan en kalender op

Project starten Maak een plan voor distributie Wie, waar, welk formaat Maak een plan voor conversaties (procedures bepalen) Wie reageert? Welke ‘tone of voice’? Wie als auteur? (bedrijf, eigen naam…) Binnen welke tijd reageren?

Vindt een goed ritme Jaarlijks zet je de grote lijnen uit Maandelijks herbekijk je alles (focus houden) Wekelijks/dagelijks kleine acties Meet en analyseer wat werkt of niet Check telkens of je de juiste doelgroepen/persona’s blijft aanspreken

Vindt een goed ritme Begin bvb met… 3 social media posts per dag van curated (geleende) content 1 eigen blogpost per 14 dagen 1 trendreport/enquête per seizoen 1 videofilmpje per seizoen Leg het tempo in het begin niet te hoog

Vind een goed ritme Plan de content voor de eerste 3 maanden Eerst test je de waters uit Vooral de gewoontes kweken Daarna evalueren en effectiviteit doen groeien Daarna ritme opdrijven Aantal content opdrijven, engageer meer mensen voor bijdrages Thema’s aanvullen met meer interne momenten Meer interactie zoeken met fans/followers Nieuwe formaten aanbieden (video, infographics…)

Publicatie/distributie/promotie Handmatig Wordt ‘outreach’ genoemd Je gaat zelf zoveel mogelijk mensen benaderen Best de ‘influentials’ Automatisch

Plan en automatiseer Automatiseer zo veel mogelijk, zowel om content te verzamelen en te distribueren IFTTT linkt acties op verschillende platformen Buffer (https://bufferapp.com/) Een dag schrijven/verzamelen/verwerken en op vele dagen publiceren

Content status Houd een overzicht van de status van de content bij in bvb Trello

Content status Aangevraagd: je verwacht de content Bezig: content wordt gemaakt, verzameld, gecureerd Klaar: content moet nu nog gecontroleerd worden Gepubliceerd: Content is volgens kalender op juiste kanaal gepubliceerd Bij gemiste deadline: herplannen

Daarna meten Op regelmatige basis meten of de content de doelen die je vooropstelde wel bereikt Bijsturen is een continu proces

‘Those who fail to plan, plan to fail’ Winston Churchill

Bronnen Vorming Content Marketing – Arteveldehogeschool Door Koen Verbrugge How to create change http://www.slideshare.net/Unwired/how-to-create-change Door Oscar Berg Handboek Content Strategie http://www.handboekcontentstrategie.nl/ Door Patrick Petersen Prezi Content Marketing http://prezi.com/w3-vap6vllmi/?utm_campaign=share&utm_medium=copy&rc=ex0share Door Carole Lamarque en Philippe De Puydt

Bronnen The Handy-Dandy Content Audit Template http://johnmccrory.com/category/content-strategy/ Door John McCrory Data voor Content : Een waarschuwend verhaal http://www.slideshare.net/KoenVerbrugge/data-voor-content-complexe-funnels Door Koen Verbrugge