Verdienmodel anno 2014 De gunst om de klant vraagt meer dan alleen het bieden van producten en diensten. Vanuit de visie van de klant leert de ervaring.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De ideeën van Kaplan & Norton over de Balanced Scorecard
Advertisements

VIOM Vrijwilligers Inzet Op Maat
Communicatie en draagvlak
Leiderschap bij verandering
Wij stellen ons graag aan u voor!
Uw medewerker in de schijnwerper Regie op de Zaak John van Hoof algemeen directeur Tinguely Netwerk.
Ontwikkelmij ontwikkelt zijn klant
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
Tussen visie en doen Bijdrage aan de discussiebijeenkomst “Nationale strategie voor diensteninnovatie” Rudolf Jan Heijink
Expertmeeting 3 Kansen en initiatieven tussen regionale en locale economie.
Visie op HNW juni Belang van een Visie Een Visie op Werken is de overkoepelende beschrijving hoe een organisatie werk in de toekomst ziet. De visie.
Intergemeentelijke samenwerking en HR
Blue Turtle Business Partners Samen bouwen aan een sterkere en betere onderneming.
Klanttevredenheidsmodel van Thomassen
Binden en verbinden van mensen of personeel…
Integraal Gezondheids Management in het MKB Kansen en Weerstanden Horeca Gouda
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
Netwerk en Innovatie ARK De Innovatie broedplaats.
Ondernemen na je studie!
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
Brainstorm sociale media in het onderwijs
Digitaal Sociaal Huis Samenwerkingsproject Vlaams-Brabantse sociale huizen 2 februari 2009.
Utrecht, 11 juni
Wat is UNIZO?  UNIZO = Unie van Zelfstandige Ondernemers  Doelstelling: meer kansen voor ondernemers creëren, in het belang van de hele.
Het kwaliteitskader Verantwoorde zorg in relatie tot palliatieve zorg
Missie, visie & jaarplan
De vorming van lokaal gezondheidsbeleid Marjan Hoeijmakers Public Health Forum Debat 18 mei 2005.
Jacqueline Kerkhoffs Regiobijeenkomsten januari 2014 Jacqueline Kerkhoffs
Welkom bij de 4e workshop over:
Petra van Oosterbosch 15 april 2014
Bezuinigen en nu......? Van “ gewoon bezuinigen” tot “innovatieve strategische heroriëntatie” FAMO regio-bijeenkomsten nov./dec Herrie Geuzendam.
STRATEGIE STRUCTUUR CULTUUR LEIDINGGEVEN EERSTE TEKST VAN BLOK 4:
Europalaan 24 | 6199 AB Maastricht-Airport | T | www
Ondernemen(d) in het onderwijs
Presentatie CabFaB Open podium 16 maart Bedrijven praten weliswaar steeds vaker over klantgericht werken, de praktische invulling is nog altijd.
Marco Gala 14 mei 2014.
Pantein 4 bedrijven Regio Brabant Noord Oost
De vermaatschappelijking van de zorg De verzorging van de maatschappij
Marketing vandaag en morgen
Management & Entrepreneurship 4 6 oktober 2014 Karen Sikkema
Meer dan de som der delen De verankering van duurzaamheid in de gehele schoolorganisatie 14 november 2014.
Innovatieve Arbeidsorganisatie Waarom zou je ?
MKB Doorstart. Wat is MKB Doorstart? DÉ ONAFHANKELIJKE PORTAL voor ONDERNEMERS met een IN DE KERN GEZOND BEDRIJF die te maken hebben met DREIGENDE ( FINANCIËLE.
Customer Relationship Management (CRM) Strategie Systemen Presentatie MSC-Consultancy Prior Adviesgroep werkt samen met Ingrid E. Römer
Het INK-managementmodel: inhoud, filosofie, toepassing
Rabobank …… en AOC-plaatsnaam
OPO MANAGEMENT I OLA Inleiding tot management. Management versus ondernemerschap.
© Copyright 2015 Nicodem & Company – Flexibiliteit van organisaties blijft achter op de markt- en technologische ontwikkelingen / sheet 1 Flexibiliteit.
Interne communicatie (IC) binnen ANB is een aandachtspunt. Er was al een degelijke basis aanwezig. Die wordt nu verder geoptimaliseerd en spoort samen.
Masterclass Duurzame inzetbaarheid & Mobiliteit. Werkgroep DI waarin management, staf en ARBO waar verbinding van de organisatie op het gebied van DI.
Visie op een nieuwe structuur
BUURTCOÖPERATIE SEGHWAERT: SAMENWERKEN IN DE WIJK Over talent, meedoen en samenwerken met de inwoners van Zoetermeer Powered by: Fonteynenburg, Ipse de.
De 25 beste ideeën voor een meer inspirerende planning en control Henk Doeleman Jean-Pierre Thomassen.
IBN de basis voor groei Presentatie Commissie Inwonerszaken gemeente Boxmeer 29 augustus 2013 Ed de Leeuw - algemeen directeur IBN.
Vloeibare steden Vitaal netwerk. Het netwerk 1 G32 bestaat bij gratie van rijk en van problemen van de steden in de jaren 90, dus: Beperking in omvang.
Hoe bevorderen vrijwillige mobiliteit? De effecten van een loopbaancentrum Netwerk Personeelsconsulenten 1.
22 maart 2011Oncologie V&VN Oncologie Afdeling V&VN 2500 leden Bundelen en verspreiden van vakkennis Kwaliteit van zorg verbeteren Ontwikkeling beroep.
Embedded Librarianship
Hoofdstuk 1 De marketing van diensten – inleiding
Les 1: Brainstorm en kennismaken
Een herziene, bestuurlijke visie op passend onderwijs en Plein 013
Zinnig, betekenisvol en leefbaar ondernemen
SHEQ SHQ.
Seminair E-health in de zorg Beilen, 25 januari 2018
Suïcidepreventie Amsterdam
lokale autonome vrijwilligersverenigingen (nu 38)
Klantgerichtheid – Houding en gedrag
Ontwikkeling, wij als EBS
Bedrijfsnaam Datum Ondernemer Versie
Sociaal ondernemerschap: wat is het en wat is het belang?
Transcript van de presentatie:

Verdienmodel anno 2014 De gunst om de klant vraagt meer dan alleen het bieden van producten en diensten. Vanuit de visie van de klant leert de ervaring dat een verdienmodel antwoord moet geven op de volgende aspecten Fysieke aanwezigheid Online aanwezigheid Persoonlijke verbondenheid

Verdienmodel anno 2014 De economie van vandaag wordt ook wel de aandacht-economie genoemd. Ondernemers werken aan continuïteit door veel vanuit netwerken tot nieuwe proposities te komen. In de basis moet een goede strategie veel innovatieve kracht uitstralen, moet mensen en organisaties verbinden en is opgesteld vanuit de visie van de klant. Dit noemen we van buiten naar binnen kijken.

De drie voorwaarden, vanuit het waarom! Verdienmodel anno 2014 EQ & SQ Persoonlijke verbondenheid Fysieke distributie Online aanwezigheid Fysieke aanwezigheid EQ & SQ IQ & EQ

Klantgestuurd = 3.0 Klantbewust Klantgericht Klantgedreven Binnen  buiten Binnen  buiten Buiten  binnen Buiten  binnen Bewust worden Bewust zijn Actief bewust bezig Faciliteren & enthousiasmeren Management centraal Medewerkers getraind Klant staat centraal Klant DNA door BACPAC Communicatie over producten Communicatie over diensten Communicatie over klanten Communicatie door & met klanten Dominant IQ Meer inzet EQ Dominant EQ Inzet veelal EQ & SQ 1.0 organisatie 3.0 organisatie