Verdienmodel anno 2014 De gunst om de klant vraagt meer dan alleen het bieden van producten en diensten. Vanuit de visie van de klant leert de ervaring dat een verdienmodel antwoord moet geven op de volgende aspecten Fysieke aanwezigheid Online aanwezigheid Persoonlijke verbondenheid
Verdienmodel anno 2014 De economie van vandaag wordt ook wel de aandacht-economie genoemd. Ondernemers werken aan continuïteit door veel vanuit netwerken tot nieuwe proposities te komen. In de basis moet een goede strategie veel innovatieve kracht uitstralen, moet mensen en organisaties verbinden en is opgesteld vanuit de visie van de klant. Dit noemen we van buiten naar binnen kijken.
De drie voorwaarden, vanuit het waarom! Verdienmodel anno 2014 EQ & SQ Persoonlijke verbondenheid Fysieke distributie Online aanwezigheid Fysieke aanwezigheid EQ & SQ IQ & EQ
Klantgestuurd = 3.0 Klantbewust Klantgericht Klantgedreven Binnen buiten Binnen buiten Buiten binnen Buiten binnen Bewust worden Bewust zijn Actief bewust bezig Faciliteren & enthousiasmeren Management centraal Medewerkers getraind Klant staat centraal Klant DNA door BACPAC Communicatie over producten Communicatie over diensten Communicatie over klanten Communicatie door & met klanten Dominant IQ Meer inzet EQ Dominant EQ Inzet veelal EQ & SQ 1.0 organisatie 3.0 organisatie