Vollebergh Kappers “The New Local Influencer” Eerste kick-off meeting Vollebergh Kappers online strategie 9 oktober 2013.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
DÉ PORTAL VOOR ISOLEREND NEDERLAND
Advertisements

Experts/Blogs & Social Media Reed Business 29 augustus 2011 Alex Beishuizen.
TiteldiaVoorbeeld lay-out Ontdek Rotterdam. Met je telefoon! Presentatie & demonstratie Apptown Stefan Verhoeve, 18 april 2013.
Nieuws, activiteiten en meer. Wat is •Dorpsportaal •Informatie •Nieuws •Reportages •Aankondigingen •Dorpsagenda •Vermaak •Vereniging!
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
COVS en de website Presentatie voor VCN en districten 30 maart 2013.
Branche-analyse Boekenbranche
1 Enquête: Hoe 'social' ben jij online? MSN, Juni 2010.
SuccesfactorindicatorTargetActie Omzet Omzet per link/ advertentie100 EUR1.Bedrijven advertenties laten plaatsen 2.Online bedrijven/ websites benaderen.
Delen van kennis Interactie Social Media TED Print 2.0 De trend 2.0 Print Het Concept Duurzame verandering.
Kent u ze ook? Die eigenlijk passé vinden ? Via de PC? Houd toch op! Die zich niet kunnen wegrukken van hun mobiel..... De generatie.
Hoe doe je dat? Actief Zendingswerk
Social Media (Wat is dat & Wat kan de kerk daar mee?)
Tim Versluijs Leerdoelen.
SANOMA MEDIA en de SOCIAL CUSTOMER: praktijkcases dinsdag 11 december 2012.
CRM vs SCRM Yana Callaert – 3 MAS. Marketing Bij traditionele marketing verloopt de communicatie vooral in één richting; het bedrijf adverteert en de.
S T R A T E G I E Contentvoorstel Zet de conclusies van je onderzoek kort en krachtig in het midden van je papier (usp’s, met welke redenen/motieven en.
Nieuw relatiemanagement, SCRM
S OCIALE M EDIA Joke Hoogendijk Maart SOCIALE MEDIA: WAT IS DAT? Social media is een verzamelnaam voor alle internettoepassingen waarmee het mogelijk.
Bibliotheek vredespaleis digitale bibliotheek
Social Media ‘Talk of the town’. De bekendste: Twitter, Youtube, Flicker, Facebook, Linkedin en Hyves.
EMEG-LIJST BEZOEK DE SITE WAT IS Een site waar je allerlei informatie kan vinden overal alles wat ook maar een beetje.
Tips voor de blogger in spé.
De generatie Y De nieuwe generatie, nu tussen de 20 en de 30 99% is online… Kent u ze ook?
Samen met Schuttevaer Omzet scoren met Google Welkom op de workshop Koersen op uw doelgroep!
 Facebook pagina (219 likes)  Hyves pagina  LinkedIn  Twitter (1617 volgers)  Youtube.
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
Webinar 22 april 2011 start: uur fondsenwervende internet tools Stichting GeefGratis gratis* aangeboden (gedoneerd) en te gebruiken door non-profits.
September Linkbuilding anno 2011  Interessante websites vinden voor linkbuilding.linkbuilding  Bloggen altijd goed voor je linkbuilding strategie.
Inbound Marketing Plan
Wat is Social Media? Verzamelnaam voor alle internet toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te delen: Tekst (nieuws, artikelen)
Social media presentatie
Activiteiten ANWB online e- commerce 1. 2 Algemene bij te houden zaken Relevante nieuwsitems plaatsen op blog m.b.v. Wordpress Persoonlijke ontwikkeling:
Ismay Sonnemans & Khedy Gorissen
Ouderavond over pesten in het voortgezet onderwijs
HET EINDE VAN WINKELS PHUONG DAO & STEPHANIE VAN DER VLOED.
Iedereen gebruikt social media.
EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet.
DMK – week 4. Onderwerpen week 5 deel 1 Tio Onderwerpen DMK: Digitale marketingtoepassingen vervolg Webcare: wat is webcare en waar doe ik daar mee? Mobile.
Robin Uters Digitale trends & Social Media. Muziek Robin Uters.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
PROMO VIA SOCIAL MEDIA Versie SOCIALE MEDIA De grote spelers anno 2015 Facebook, Twitter, Youtube, Instagram, Whatsapp, Pinterest, …
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
Sociale media als communicatiemiddel Door Jasper Van Biesen.
Het Digitaal Educatief Produkt Waar haal je dat vandaan?
Het Digitaal Educatief Produkt Waar haal je dat vandaan?
Sessie 3: Je bent wat je publiceert 1. Programma De kracht van weblogs Praktijkoefening: Zelf een weblog maken met Blogger Wat kan ik ermee? 2.
Natuurmonumenten test Jeroen ‘s-Gravendijk (The New Media Factory)
Komen ze naar Nederland, dan gaan ze eerst naar holland.com! Want dat is dé site met actuele informatie over Nederland. Niet voor niets kijken jaarlijks.
Hoofdstuk 18 Direct en online marketing: directe klantrelaties opbouwen.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
Speciale Catering Wens Inhoud  Canvas  Persona  Customer journey  Usability advies  FAQ  Internet score card  Boekpresentatie  Reflectie.
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Hoe profileer ik mezelf digitaal? -minilecture-.
Ara & Social Media.... Debriefing Probleemstelling 1.Hoe zou social media effectief ingezet kunnen worden voor ARA als merk? 2.Welke netwerken zijn voor.
Inbound marketing en bloggen
Operationeel plan DIMAGINI
Maak je website beter vindbaar!
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Doelgroep: producent van communicatiemiddelen
Social media plan Gemaakt door : Dorien van der Gugten Klas: B-MMC4-1a
Social Media & Sport Deel I
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Online Marketing voor het MBO
Solliciteren met Social Media
Berichten in de media Mediaboodschappen.
Berichten in de media Mediaboodschappen.
Transcript van de presentatie:

Vollebergh Kappers “The New Local Influencer” Eerste kick-off meeting Vollebergh Kappers online strategie 9 oktober 2013

Wat is er veranderd ? Er is een webteam gevormd (doe je mee?) Er is een nieuwe website gebouwd met een blog functie en koppelingen naar social media zoals Facebook en Twitter Er is een mobiele website met app in ontwikkeling Er is een communicatieplan gemaakt en er is onderzoek gedaan naar bijvoorbeeld ‘zoekwoorden’, linkjes naar de website Er is flink getraind in de backoffice en in teksten schrijven die ook worden gevonden in bijvoorbeeld zoekmachines (leer mee!)

Volleberghkappers.nl

m.volleberghkappers.nl

Waarom een online strategie? Het internet is een van de belangrijkste communicatiemiddelen voor Vollebergh Kappers geworden want daar informeert de klant zich Een nieuwe website alleen verricht geen wonderen Een website moet actief informeren, inspireren en beïnvloeden zodat er een relatie met de klant of een potentiële klant ontstaat Hiervoor is een online strategie of ‘plan’ ontwikkeld : ‘Vollebergh Kappers The New Local Influencer’

Wat gaan we doen ? We gaan informeren, inspireren, beïnvloeden, adviseren en natuurlijk ‘Knippen en scheren’ We gaan content maken en aanbieden op de website, in social media, via de smartphone We schrijven artikelen (blogjes) over trends, advies, inspiratie en maken filmpjes, vragen klanten naar hun mening en zijn hiermee actief op de website en in social media en de smartphone

Wat is ons doel ? We willen beter en meer gaan informeren, inspireren, beïnvloeden, adviseren en natuurlijk ‘Knippen en scheren’ door sterk aanwezig te zijn op het internet. We willen klanten via het internet in de winkel ontvangen maar ook via de winkel in onze webomgeving blijven bedienen De (potentiële) informeert veelal eerst online daar willen wij dan ook aanwezig zijn We willen dus online en offline, de winkel en de website sterker verbinden

Hoe gaan we dit meten ? Online volgen analyseren we de toename van het aantal (nieuwe) bezoekers, bezoekersgedrag goede en slechte webpagina’s, conversies zoals contactopnames, lid worden van de Facebook of Twitter, downloaden van actie vouchers, gebruik van de nieuwe app etc etc

Dat ziet er zo uit!

Wat kunnen we niet meten ? Bezoekers die in de kapsalon zijn en die via de website zijn gekomen Bezoekers die in de kapsalon zijn geweest en op de website zijn aangekomen

Hoe pakken we dit aan ? Bezoekers die in de kapsalon zijn en die via de website zijn gekomen ->Navragen aan de klant en bijhouden Bezoekers die in de kapsalon zijn geweest en op de website zijn aangekomen -> stimuleren in de winkel door te vragen naar een bepaalde pagina te surfen of in te schrijven voor een of een like in de Facebook groep via hun mobiel….

Wat vragen wij aan jullie ? Meedenken en meewerken Kennis, ideeën delen en ontwikkelen Maak content, foto’s, filmpjes, schrijf een blogje tijdens een stil moment Wordt een ‘Local Influencer’ en laat ons je helpen