Vollebergh Kappers “The New Local Influencer” Eerste kick-off meeting Vollebergh Kappers online strategie 9 oktober 2013
Wat is er veranderd ? Er is een webteam gevormd (doe je mee?) Er is een nieuwe website gebouwd met een blog functie en koppelingen naar social media zoals Facebook en Twitter Er is een mobiele website met app in ontwikkeling Er is een communicatieplan gemaakt en er is onderzoek gedaan naar bijvoorbeeld ‘zoekwoorden’, linkjes naar de website Er is flink getraind in de backoffice en in teksten schrijven die ook worden gevonden in bijvoorbeeld zoekmachines (leer mee!)
Volleberghkappers.nl
m.volleberghkappers.nl
Waarom een online strategie? Het internet is een van de belangrijkste communicatiemiddelen voor Vollebergh Kappers geworden want daar informeert de klant zich Een nieuwe website alleen verricht geen wonderen Een website moet actief informeren, inspireren en beïnvloeden zodat er een relatie met de klant of een potentiële klant ontstaat Hiervoor is een online strategie of ‘plan’ ontwikkeld : ‘Vollebergh Kappers The New Local Influencer’
Wat gaan we doen ? We gaan informeren, inspireren, beïnvloeden, adviseren en natuurlijk ‘Knippen en scheren’ We gaan content maken en aanbieden op de website, in social media, via de smartphone We schrijven artikelen (blogjes) over trends, advies, inspiratie en maken filmpjes, vragen klanten naar hun mening en zijn hiermee actief op de website en in social media en de smartphone
Wat is ons doel ? We willen beter en meer gaan informeren, inspireren, beïnvloeden, adviseren en natuurlijk ‘Knippen en scheren’ door sterk aanwezig te zijn op het internet. We willen klanten via het internet in de winkel ontvangen maar ook via de winkel in onze webomgeving blijven bedienen De (potentiële) informeert veelal eerst online daar willen wij dan ook aanwezig zijn We willen dus online en offline, de winkel en de website sterker verbinden
Hoe gaan we dit meten ? Online volgen analyseren we de toename van het aantal (nieuwe) bezoekers, bezoekersgedrag goede en slechte webpagina’s, conversies zoals contactopnames, lid worden van de Facebook of Twitter, downloaden van actie vouchers, gebruik van de nieuwe app etc etc
Dat ziet er zo uit!
Wat kunnen we niet meten ? Bezoekers die in de kapsalon zijn en die via de website zijn gekomen Bezoekers die in de kapsalon zijn geweest en op de website zijn aangekomen
Hoe pakken we dit aan ? Bezoekers die in de kapsalon zijn en die via de website zijn gekomen ->Navragen aan de klant en bijhouden Bezoekers die in de kapsalon zijn geweest en op de website zijn aangekomen -> stimuleren in de winkel door te vragen naar een bepaalde pagina te surfen of in te schrijven voor een of een like in de Facebook groep via hun mobiel….
Wat vragen wij aan jullie ? Meedenken en meewerken Kennis, ideeën delen en ontwikkelen Maak content, foto’s, filmpjes, schrijf een blogje tijdens een stil moment Wordt een ‘Local Influencer’ en laat ons je helpen