Quick scan Janneke Delisse, Renée van Os, Jan Jurriëns

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het programma In voor zorg
Advertisements

Voorjaarsbijeenkomst DPU Vernieuwend welzijn en onze bijdrage. Diaconaal Platform Utrecht.
Samenwerken binnen netwerken:
Communicatie als strategisch instrument bij verandertrajecten in de langdurige zorg Saskia ter Kuile, Communicatiemanager In.
Slow Change haast me niet, want ik heb weinig tijd... website en beweging voor professionals in organisatieverandering vergaar- en uitwisselplaats voor.
Ontwikkeling van het Netwerk Naamkunde
Onderzoek naar de effecten van het Thuisadministratie programma
Ontwikkelmij ontwikkelt zijn klant
Social media als kwaliteitsinstrument voor de eerstelijn: ‘Verbeterjezorg’ November 2012 Olof-Jan Smits Voorzitter Stichting XS2CARE.
Achtergronden & Opzet April De chemische industrie in de media:
Stimular, de werkplaats voor Duurzaam Ondernemen Themabijeenkomst klimaatneutrale bedrijfsvoering overheidsorganisaties Utrecht, 23 september 2013 Stefan.
A Brave New Workforce | 19 juli ExpertPlaza “ Freelancing per minuut” ExpertPlaza.nl Tacit knowledge in (netwerk) organisaties Case: ABVAKABO.
De eerste vijf maanden Henk Nies, Vilans, 1 maart 2010, Utrecht.
Inzet van docenten: planning, overzicht en kwaliteit
1.1a2, Vereniging voor elektronisch geld instellingen in Nederland Toelichting op doelstelling en werkwijze Kees Klomp (voorzitter) 11 juni 2002.
1 Combinatiefuncties in het onderwijs Presentatie door de landelijke projectgroep combinatiefuncties onderwijs Tbv de gemeenten die versneld toetreden.
Rekenen in het mbo: Stand van zaken regelgeving
Klantgericht werken, Kanalen in balans
Brainstorm sociale media in het onderwijs
(G)een kwestie van knippen en plakken?
Presentatie op Flitsbijeenkomst ICO Taal & Rekenen
LEA en sociaal-economische ontwikkelingen Samenwerking tussen overheid, ondernemers en onderwijs Nieuwegein 20 januari 2011 Pim Kalkman.
Missie, visie, strategie & jaarplan
Het portfolioproject van de AOC’s EduExchange 2006 Groene Scharnieren.
WELKOM Jacqueline Kerkhoffs Rob Abbenhuis
MSF FysiotherapeutenDeventerSalland i.o. 13 september 2010.
1 Klanttevredenheidsonderzoek Vergunningverlening Presentatie LOVH Sjoerd Zegers – 18 november 2010.
Strategische samenwerking
Welkom Workshop: Vereniging van de Toekomst Programma: -Voorstellen -Introductie Huis voor de Sport Limburg -Vereniging van de Toekomst.
Rotary Club Almelo Rotary, dàt leeft! André Bomers.
Kwaliteitszorg en Verantwoorden met Kwaliteitscholen
VISITATIERAPPORT WOONGOED ZEEUWS-VLAANDEREN. WAAROM VISITATIE? VISITATIE IS EEN VERANTWOORDINGSINSTRUMENT OVER DE PRESTATIES VAN WONINGCORPORATIES. EEN.
Zachte waarden klinkende resultaten?!. Uitgangspunten van de werkgroep De deelnemende ROC’s delen de notie dat (kern)waarden onderscheidend en legitimerend.
Meetup Toptaken-website 29 januari 2015, Deventer – Michiel van Straalen, Adviseur nieuwe media.
 Eindrapportage project gezondheidsbevordering bij Cliënten Traverse Stichting maatschappelijk opvang Traverse GGD Hart voor Brabant.
Kennismanagement & Sociale media
Better Practices Theater Trends, Cases en Onderzoek Welkom in het Better Practices Theater Doe mee aan het Nationaal Benchmark- en Trendonderzoek Klantinteractie.
Van eenmalige bezoeker naar structurele donateur Hans Broodman en Balt Leenman Congres Podiumkunsten, Dordrecht dinsdag 19 mei 2015.
Faculteit Economie en Management. FEM Smart Business Center Van lerende organisaties naar lerende combinaties April 2015.
Bijeenkomst over pilot functiecreatie Jobbanking via de sociale economie bijeenkomst over pilot functiecreatie Hartelijk welkom! Mary van de Looij & Bert.
Economisch en Maatschappelijk toegevoegde waarde van gezondheid(szorg) en welzijn. Kick off bijeenkomst Professionele Leergemeenschap, 2 september 2015.
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
Studiedag Kindcentrum IJsselmonde 10 november 2015.
KWALITEIT EN ORGANISATIE WEEK 2 Schpa 2.57.
Erfgoed connectie Utrecht Verjonging vrijwilligers.
Stressbeleid in de Belgische ondernemingen – stand van zaken Informatie bekomen uit de bevraging van de externe diensten voor preventie en bescherming.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Landelijke Beroepsvereniging Coördinatoren vrijwilligerswerk Corry Baarsma, lid van bestuur AGORA Regiocoördinator vrijwilligerswerk bij grote zorginstelling.
©Van Weert + Partners, 2005 Leergang CMS Exclusief voor VGN leden Van Weert + Partners Najaar 2005.
Partnerbijeenkomst EIZT Methodieken van CliëntenParticipatie (MCP)
22 maart 2011Oncologie V&VN Oncologie Afdeling V&VN 2500 leden Bundelen en verspreiden van vakkennis Kwaliteit van zorg verbeteren Ontwikkeling beroep.
Het programma In voor zorg! Hannie Treffers en Carolien Koning PGM open, 7 februari 2013.
Communicatie bij OCB Doel presentatie: Gedrag, symboliek en communicatie Indruk geven van mijn aanpak Managers betrekken bij imago Hoe gedrag beïnvloeden?
Zicht op Samenspel! Meander & Bas Schepers. Programma EERSTE HELFT –Inleiding –Verwachtingen & Vragen –Project of Traject ? –Volgen RUST TWEEDE HELFT.
Project Onderzoek e-depot: een update Koplopersoverleg 29 juni 2016.
 Dynamiek waarbinnen PeelrandWonen opereert is:  -Complex,  -Vragend  -Oordelend  -Uitdagend  Visiedocument biedt de ruimte om flexibel in te spelen.
Samen voor Veenendaal 21 mei 2016 MBO Issue analyse.
Procesverbetering in de Zorg
Voor Arbeid en Kansen VAK voor bijzondere doelgroepen
Lancering van Marklinq Dr. Karel Jan Alsem 10 september 2013
Stichting De Waaier Presentatie 30 november 2017.
BEDRIJFSCULTUUR.
BEDRIJFSCULTUUR.
Stressbeleid in de Belgische ondernemingen – stand van zaken
Waarde(n)vol werk in uitvoering
Stressbeleid in de Belgische ondernemingen – stand van zaken
Rijk van Nijmegen Bondgenotenbijeenkomst
Titel project die kort aangeeft waar het om gaat
Nederland Filantropieland
Hoe omarmen Nederlandse non-profit organisaties informatietechnologie?
Transcript van de presentatie:

Quick scan Janneke Delisse, Renée van Os, Jan Jurriëns Stand van zaken inzet social media bij MKB bedrijven / zorginstellingen Janneke Delisse, Renée van Os, Jan Jurriëns

Inkadering van het project Uitgevoerd vanuit het Lectoraat Innovatie in de private sector (HAN) en Upstream (Marco Derksen) Opdracht: toepassing 7I model FASE 1: pilot uitgevoerd met de Zorgalliantie FASE 2 / 3: MKB bedrijven en zorginstellingen

Inkadering van het project (2)

Fase 1 – de deelnemers

Fase 1 – het resultaat 7I’s op basisniveau aanwezig - Geen enkele organisatie zit op niveau 3.0 * Geldt voor interne I’s & externe I’s - Intern * Maatschappelijke bijdrage / zelfredzaamheid centraal in identiteit * Hiërarchische structuur - wel: informele cultuur, visionair coachend - ambassadeurschap wisselend * Toegang tot / beleid t.a.v. social media beperkt

Fase 1 – het resultaat (2)

Fase 1 – het resultaat (3) 7I’s op basisniveau aanwezig - Extern * Omvangrijk netwerk met stakeholders - Maar: geen gelijkwaardige relatie met cliënt * Inzicht in beeld/imago bij externen (cliënten) - Online monitoring gebeurt niet structureel - Wel offline (klanttevredenheidsonderzoek) * Organisaties staan open voor social media - Maar: zitten bijna allemaal nog in beginfase (twitterspreekuur, blog) - Interactie met externe partners vooral via traditionele media

Fase 1 – het resultaat (4)

Fase 1 – BrabantZorg

Fase 2 & 3 – MKB bedrijven / zorginstellingen Doelstellingen van de scan Inzicht krijgen in de stand van zaken bij de organisatie ten aanzien van de inzet van social media in de interactie met stakeholders, zoals: organisaties/experts waar de organisatie mee samenwerkt, bv. concurrenten, leveranciers, reclamebureau, klanten Formuleren van de mogelijkheden en de kansen die er voor de organisatie zijn op korte- en middellange termijn met betrekking tot de ontwikkeling naar een 3.0 organisatie

Werkwijze Uitvoering: Onderzoekswerkzaamheden: Resultaat: mei en juni 2013 2e jaars studenten Communicatie (FEM) lectoraat Innovatie in de Private Sector (HAN) Onderzoekswerkzaamheden: documentanalyse (intern en extern) circa 5 diepte-interviews met leden van de directie, management, communicatie en HRM 1 groepsgesprek met medewerkers (6 – 8 personen) enquête verspreiden onder bovenstaande respondenten Resultaat: onderzoeksrapport opgesteld door de studenten enquêteresultaten opgesteld door het lectoraat adviesgesprek uitgevoerd door het lectoraat benchmark bijeenkomst, uitwisselen best practices

Organisatorische informatie Contactpersoon vanuit de organisatie, voor: Afspraken maken Opvragen documenten (missie/visiedocument, document over cultuur/mentaliteit, organogram, social media beleid, website organisatie) Namen van beschikbare personen voor diepte-interviews: Directielid / afdelings- / locatiemanager Lid managementteam Hoofd communicatie Hoofd HRM

Interesse in deelname Vul het inschrijfformulier in na afloop van de presentatie Binnen 1 á 2 weken wordt er contact met u opgenomen Bij vragen: Renee.vanOs@han.nl 06 46 30 40 11