Talentontwikkeling in Groningen Onderzoek naar verschillende initiatieven op gebied van culturele talentontwikkeling.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wat doet e-cultuur? Klaas Kuitenbrouwer, Kunstraad Groningen, 7 maart 2010.
Advertisements

Ontwikkelmij ontwikkelt zijn klant
aardrijkskunde, een goede keus in de tweede fase havo
11/06/2009 | pag. 1 De weg naar cultuur Ruimtelijke aspecten van culturele interesse en deelname aan het cultuuraanbod. Badisco, J., I. Glorieux, L. Jacobs.
Sport en Talentontwikkeling: Lessons Learned!
aardrijkskunde, een goede keus in de tweede fase vwo
Vakmanschap is Meesterschap
OM DIT TE REALISEREN WIL DE CULTOORCOOP:
TOPOI Model: Taal Verbale communicatie: Wat zegt de ander precies?
Eerst je Bachelor, dan een baan,... en dan pas een Master Jan Bransen Onderwijsdag 2007.
Ontwikkelen van een kwaliteitssysteem: een contingentieperspectief
aardrijkskunde, een goede keus in de tweede fase havo
Paardensport en fokbedrijf Kajutzhoeve VOF
eGovernment in Vlaamse gemeenten
VAN GELDER TECHNATOR DOCENT NATUURKUNDE.
Hfst 1: de wereld; Het wereldbeeld
Kenniswerkplaats Rotterdams talent
Management en beleid Leidinggeven Blz. 29.
Associate degree 26 november 2010
Sessie: realiseren van doelwaarden 25 november 2013.
Vervolgbijeenkomst 3 Feedback geven
Presentatie Talentontwikkeling 27 september 2011
Leren ondernemen en ondernemend leren
Kennis ontwikkelen en delen in TechNetkringen Ruud Bolsius mei 2011 TechNet, TechniekTalent.nu 2011.
Uitgangssituatie: Probleemstelling
Klinisch verloskundigen Opleiden op de werkvloer Erik van Bruggen GZ psycholoog.
Uitstromen naar het voortgezet onderwijs
M OGEN WE NOG MULTICULTUREEL DENKEN ? O VER DIVERSITEIT, SOCIALE COHESIE EN DE INTEGRATIE - ERKENNINGSPARADOX F RANCOIS L EVRAU EN P ATRICK L OOBUYCK 1.
Het delegeren van taken in de huisartspraktijk
Diversiteit Kaoutar el Baghdadi 1 BASW B Informatievaardigheden.
Heeft de Geefwet effect op fondsenwerving door culturele instellingen ? Onze eerste assumpties 25/09/2014 Saskia Franssen
Vorlesung/Übung Interculturele communicatie
Woensdag 8 januari 2014 Ouderavond profielkeuze 3 vwo en 3 vwo-Xtra.
Ethiek en cultuur Verdieping in theorie.
12c. Beleidsplan Seizoen Missie 1.Festilent creëert een prettige omgeving waarin de leden zich thuis voelen en op een prettige manier hun sport.
High School Eindhoven. High School Eindhoven De missie van onze school Frits Philips lyceum- mavo is een toekomstgerichte school met de focus op talentontwikkeling.
Het samenbrengen van taal- en leesvaardigheid en kunst- en cultuureducatie in Noord-Brabant ten behoeve van de omgang met de 21 e eeuwse vaardigheden in.
Opvoedstijlen en interculturele communicatie
Competentie gebieden Kerntaak 1.
Plancyclus, les 2 Actualiteit
Klik op het vierde plaatje.
Welkom. Vroeger en nu Ontwikkelingen in vogelvlucht Eindtermgericht onderwijs Veelal projectmatig, onderwijs en examinering richt zich op samenhangend.
Grenzen verleggen door talentgericht werken in de klas! In opdracht van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap wordt er hard gewerkt aan de.
Inspiratiedag De Bib op School 5 mei 2015 Koen Vandendriessche Hannes Vanhaverbeke.
SOHO! van wilde strijdkreet naar meer effectiviteit Brussel, 5 oktober 2012.
Welkom! Ledenvergadering LBM Heel, 13 juni Wie is DOOR! ? Joery Wilbers Bas Thomissen (HKL) Hanneke Suilen Ankie Rutten (SIEN) Nicolle van Lith.
1 BEROEPS KUNST BuSO Leren en werken TECHNISCH ASO Het secundair onderwijs website CLB.
Welkom Talentontwikkeling, een leven lang!. Talentontwikkeling (1 van de 6 thema’s)  Onderwijs  Sport  Kennis Projectgroep o.l.v. -Marcel van den Berg,
Talentontwikkeling “Zoek en vind het talent van ieder kind”
3 Beleidsprogramma’s –Cultuureducatie met kwaliteit –Versterking Actieve Cultuurparticipatie –Talentontwikkeling en Manifestaties.
Auteur: Anneke de Jong, Marja Legius en Lieven De Maesschalck Datum: 30 maart 2016 Onderzoekend vermogen.
aardrijkskunde, een goede keus in de tweede fase vwo
aardrijkskunde, een goede keus in de tweede fase havo
Netwerkmiddag ronde Welkom.
23 maart 2017 profilering.
Vertrouwen en Talentontwikkeling Flexibel en Veilig
Pedagogisch werk KD 2016.
Voorlichtingsavond 28 september 2017 Welkom op het Rythovius!
Spelenderwijs en ontdekkend leren
aardrijkskunde, een goede keus in de tweede fase vwo
Onderwijsontwerp cluster havo/vwo
24 UUR ZDV 2018 Hedy Segond von Banchet en Deborah van der Meere
Informatie- en bedankavond De Schare juni 2018
Subtitel Titelindeling.
Titelindeling Subtitel.
M A R T X I W K U N E D S 2 G10 Begrip evenredigheid © André Snijers.
Titelindeling Subtitel.
Titelindeling Subtitel.
Titelindeling Subtitel.
Transcript van de presentatie:

Talentontwikkeling in Groningen Onderzoek naar verschillende initiatieven op gebied van culturele talentontwikkeling

Waarom talentontwikkeling? En misschien nog wel belangrijker, waarom specifiek gericht Groningen?

Wat is talentontwikkeling?

Wat verstaat men onder het begrip ‘talent’? Talent kan aangelegd zijn: ‘Je hebt het of je hebt het niet’. Talent als een potentie. Betekenis bepaald de manier waarop deze het best ontwikkeld kan worden.

Wat verstaat men onder ‘talentontwikkeling’? Human Talent Management. Erkend begrip in (top)sport. Eenduidige betekenis ontbreekt in culturele veld: ‘Eigenlijk kan elke vorm van opleiding of scholing als talentontwikkeling worden beschouwd.’ Wijze waarop het begrip gehanteerd wordt, hangt samen met het doel dat wordt nagestreefd.

Groningen, City of Talent Groot potentieel aan kennis en creativiteit. Bruist van talent. Verschillende instellingen gericht op talentontwikkeling. Cultuurbeleid: stimuleren van jong talent.

Hoe wordt talent, en het ontwikkelen daarvan, gestimuleerd in Groningen? Inzichtelijk maken van veelheid aan initiatieven in Groningen op gebied van Kunst & cultuur.

Talentontwikkelingspiramide Vier opeenvolgende fasen: Ontkieming Verkenning Verdieping Professionalisering Model om de veelheid aan initiatieven te ordenen.

4 fasen – 4 niveaus Basisniveau: ontkiemen Tweede niveau: verkennen Derde niveau: verdiepen Vierde niveau: professionaliseren

Wat gebeurt er in Groningen?

Niveau 1

Doorstroom naar niveau 2

Niveau 2

Doorstroom naar niveau 3

Doorstroom naar niveau 4

Conclusie