Stagebegeleiding Bijeenkomst 3 Blok 2.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
MBO-HBO DOORSTROOMASSESSMENT …. een succesvolle combinatie?
Advertisements

Lesgeven en begeleiden
Een lessenserie van drie lessen
Les 5: orde en klassenmanagement
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
Jaar 1 les 5 Het creatieve proces
Wat gaan we leren in groep 5
Nieuwsbegrip Doel van deze les:
Gedragsgericht Interview
Almere in vogelvlucht!. Doel v/d les? Voorkennis activeren over Almere/Flevoland.
Leswijzer Nieuwsbegrip
Differentiatie in het geschiedenisonderwijs
Welkom bij de dialoogbijeenkomst Introductie gastvrijheid
Stagebegeleiding Bijeenkomst 5 Blok 2.
Stagebegeleiding Bijeenkomst 2 Blok 2.
Welkom bij de dialoogbijeenkomst Welkom heten en het gebruik van namen
Inhoud workshop Wat is de bedoeling van het V2- assessment?
Stagebegeleiding Bijeenkomst 7 Blok 2.
 Informeren over aanpassingen van de assessments in jaar 3 en jaar 4  Informeren over uitbreiding beoordelingscategorieën en toepassingen  Richtlijnen.
Help Selina’s eerste les
Welkom bij de dialoogbijeenkomst Het familieteam Gastvrij in de zorg.
Stagebegeleiding Bijeenkomst 10 en 11 Blok 3.
Stagebegeleiding Bijeenkomst 6, Blok 2.
STagebegeleiding Bijeenkomst 8 Blok 2.
Waar iets mag mislukken, kan iets nieuws ontstaan.
X-stream les 4 WELKOM. Wat gaan we deze les doen?  Korte terugblik vorige les  Doelen van deze les  Digitale identiteit  Online samenwerken  Eindopdracht.
PSO. Praktisch school onderzoek.
HOE WORD JE EEN WINNING TEAM?
VIAVINCI Opbrengstgericht Engels in het basisonderwijs Dag 3.
Bijeenkomst 4 Thema: “Wat kan ik?” Docent: Pascal van Schajik
Kijken naar Kinderen Week 4
Praktijkervaring en reflectie
Week 1: kennismaken Mindset en feedback.
Praktijkervaring & Reflectie
Starr methode.
Communicatie 2 – kw 2 Les 1.
Wetenschapper in de klas Scarabeeklas De Schouw en Zecc Architecten.
Slc. Hoe gaat het ?? 4.5 Opdracht: Mijn studievaardigheden Planning: kwartaal 2 Inleveren via: Inleverknop van module SLC via Voor deze opdracht.
Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek I Bijeenkomst 4 kwartaal 2.
Wjk.
Communicatie 2 – kw 2 Les 4.
Communicatie 2 – kw 2 Les 2. Wat gaan we doen? Korte herhaling van vorige week. Het kennismakingsgesprek Casussen uit je stage Afsluiting van de les:
Jennifer de Vries-Aydogdu med.hro.nl/vrije
Week 5.  Plenair oefenen  Laatste uur zelfstandig werken.
Week 4 Docent: COMMUNICATIE. Huiswerk Opdracht 2 Hoe is het gegaan? Wat viel je op?
Opdrachten en eindopdracht
COACHEN; zelf aan het werk! HELICON MBO Den Bosch W43
Studieloopbaancoaching
Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken Bijeenkomst 4 29 februari 2016.
FAALANGST DE BAAS.  Mijn naam:Annet Nelisse-Verlare  Werkzaam: O.b.s. OllieBBommel  Opleiding:Training “Faalangst de Baas” via Ortho Consult.
VAD bijeenkomst 1.5. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom, mededelingen, terugblik vorige week didactische ervaringen uit de praktijk 2. Opdracht Stille.
(basis)training voor praktijkbegeleiders 13 december 2015 Module rol van de beoordelaar.
Werken met de koppelkaart pendelen tussen theorie en praktijk Astrid Wijnands Hannah Wielenga 21 april 2016.
Bijeenkomst 4.  Toepassen van Directe Instructie in een deelles.  Toepassen van het ABCD-model in het logboek.  Digitale interactie in de praktijk.
Hoofdstuk 2: Organiseren van het werk Werken in een arbeidsorganisatie.
Filmpje: e.com/watch?v=nEx pvLXap1U.
Observeren en begeleiden van kleine groepen
1. Wat gaan we vandaag doen ?
Observeren en rapporteren
Tool II-2: Het plannen van OL, leerlingen stellen hun eigen vragen
Diepteverwerking P2 (onderdeel van EA4X0)
Hoe brengen opdrachten de beroepscontext het klaslokaal in?
Loopbaan en burgerschap les 2
Ethiek in de branche social work
Schoolgroepbijeenkomst
Agressie op de werkvloer
Aan het werk! Een les over vacatures, beroepsvaardigheden en
Intervisie.
Persoonlijke doelen maken
Groepsopdracht Vakblad maken voor de doktersassistent
Transcript van de presentatie:

Stagebegeleiding Bijeenkomst 3 Blok 2

Doelen van deze les De student kan: Uitleggen wat reflectie is. Aangeven wat het belang van reflectie voor studie en beroep is. Verschillende manieren om te reflecteren benoemen. Persoonlijke reflectievragen opstellen.

Planning Bespreken verschillende reflectiemethoden Oefenen met casus uit de handleiding Oefenen met eigen reflectieverslag Maken van reflectiemethoden Afsluiting

Verschillende reflectiemethoden • Reflectiecirkel van Korthagen • Reflectie in actie • Herkaderen • STARR-reflectie • ABC-methode (aan de hand, belangrijk, conclusie)

Korthagen

Reflectie in actie

Herkaderen Beschrijf je ervaring eens vanuit een ander oogpunt. Herkaderen helpt om niet te lang in een bepaalde emotie te blijven hangen. Ga op zoek naar de vooronderstelling en hier je vraagtekens bij zetten. Bijv: Ik had me voorbereid op een les waarin in lang aan de innovatieve opdracht kon werken. Daar was geen tijd meer voor en daar baal ik van. Vooronderstelling: Als je niet kunt doen, wat je gepland hebt, is dat vervelend. Is dat eigenlijk wel zo? Herkaderen: Beschrijf wat je geleerd hebt, door eens niet te kunnen doen wat je gepland had. Welke kansen heb je nu gekregen, die je niet had gekregen als je je eigen plan had kunnen trekken?

STARR Situatie Taak Actie Resultaat Reflectie

ABC-methode Aan de Hand Belangrijk Conclusie

Oefenen met casussen uit de handleiding Schrijf plus en minpunten op van de verschillende reflectieverslagen Plenair nabespreken

Oefenen met eigen reflectieverslag

EVT. Extra opdracht: Reflectievragen maken Ieder groepje kiest een methode. Maak min. 10 reflectievragen: Reflectiecirkel van Korthagen Reflectie in actie Herkaderen STARR-reflectie ABC-methode (aan de hand, belangrijk, conclusie)

Afronding Lezen: reader Observeren in de klas (Natschool)