Ster van Succes.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De ideeën van Kaplan & Norton over de Balanced Scorecard
Advertisements

Ondernemen in de fysiotherapie is oorlog
Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
“Hoe kom ik aan klanten?”
René / #knab Knab, Fit for the Future René / #knab.
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
“Trek ook snel & goedkoop vele nieuwe klanten aan” Exclusief Rayonhouder Social Media Miljonairs Oud-Beijerland, Bernisse, Binnenmaas Marcel van Belle.
solidariteit en moreel wangedrag
Welkom bij de 4e workshop over:
Ja maar, bij ons gaat alles goed Wij hebben geen problemen Ik heb een idee! Zullen we het zo doen? Andere prioriteiten, geen tijd Dat willen we nietPast.
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn, maar dat wìj verantwoorde- lijk zijn voor wie.
Presenteren van producten en diensten Petr Salz Geldrop, 24 mei 2004.
Risico … hoort er nu eenmaal bij Hoe neem ik deelnemer daarin mee? mr. dr. Emilie Schols Geld voor later, 17 april 2014.
Een startersgids voor innovatie
Welkom Woondebat Haaglanden 2013 Wachten tot het overgaat of zorgen dat het goed komt?
NETWERK: 2000 bedrijven met MVO-ambitie
Een zoon vraagt aan zijn vader : “Pap, wat is eigenlijk POLITIEK ?”
Vondeling Hoe ziet een poezenleven er zoal uit?. Dit hier lijkt mij wel een leuk plekje om te wonen!
Push for life!. Een man was ‘s nachts aan het slapen toen zijn kamer plots verlicht werd en God hem verscheen. De Heer zei hem dat hij een opdracht had.
Inkomen les 20 Begrippen & opgave 100 t/m Begrippen Collectieve lasten Geheel van belastingen en sociale premies.
Een project in het kader van de Rotterdamse Aanpak Luchtkwaliteit
Dia 1 van 12 Mensen binden aan Balls. dia 2 van 12 Inhoud Hoe groot is het verloop? Waarom is dit een probleem? Wat zijn de oorzaken van het verloop?
Personeelsbeleid Niveau 4 Kerntaak 1 PM Blz. 5.
College 2, jaar 2, Zomer 2010 Waardecreatie Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
Thema van deze dag “Verandering, ontmoeting en dialoog in een dynamisch onderwijslandschap” De dialoog staat centraal. De dialoog tussen docenten GVO en.
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
Een onverwacht feest Les 2
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn,maar dat wìj verantwoorde-lijk zijn voor wie we.
Oefening 17 p. 97 – les 5.
De Beer van Bram.
Werkhoudingsproblemen bij hoogbegaafde kinderen
1 Michiel Verbeek November 2014 Waarom gaat de economie niet een beetje beter?
Help! Verzuim voorkomen
Slot 4Hc.
HR Onderzoek FD HR Enquête de resultaten - Mei 2009.
Day for Change – Haagse Hogeschool. Actieorganisatie, opgericht in 2006 door Marc Klein Essink, Arthur Hoogendijk en Diederik Laman Trip Kennis over en.
ZIJ GELOOFT IN MIJ Aangeboden door ANDRE HAZES ZIJ GELOOFT IN MIJ.
Vriendschap.
Cijfers & Trends Ondernemen In de Kappersbranche 1 april 2015.
Online filmpjes maken. (
Het begrip marketing, goederen en diensten, dienstenmarketing
Preek 1 Koningen 16: :16 Elia op de Horeb Grieks orthodox icoon.
Onze doelen en visie in beeld
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
Kredietcrisis? Beter meten is beter weten waar nog klantkansen liggen.
Is dit onderzoek belangrijk? Is dit onderzoek onbelangrijk?
Bedrijfsnaam Bedrijfsplan. Missie Vertel hier jouw missie op lange termijn. Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
J. de Lange ECONOMIE HOE KUN JE DAT NOU MAKEN?. Inventarisatie: Productiefactoren Afschrijving Winstberekening Belangrijk PROGRAMMA:
hoe de marokkanen geld verdienen....
50.
Psychologieles 7 lesweek 7
{ Bedrijfsnaam Bedrijfsplan.  Vertel hier jouw missie op lange termijn.  Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Op naar een STER bestuur… Avond 1: De meerwaarde van een Bestuur. Avond 2: Hoe organiseren we een Scouting Vereniging. Avond 3: Vinden, Binden, Boeien.
Waar is mijn kastanje.. Oh daar! Ik heb hem bijna…..
Workshop Verkiezing student-ondernemer maart 2013 Albert Kraaij Kamer ST 3.77 Tel. 070 – (ma en do)
Welkom. Veiligheid Allemaal bril op!!! Waarom zou ik mij houden aan de veiligheidsvoorschriften?
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
Talentgebieden – Interesses –Leervoorkeuren
NINTES Netherlands Institute for New Technology, Economic and Social studies Nintes Experience 21 november 2007 Onderneming en Maatschappij: dilemma’s.
Workshop verkiezing student-ondernemer 2014 maart/april 2014 Albert Kraaij Kamer ST 3.77 Tel
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
BRENGEN IN PLAATS VAN HALEN Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere stip focus en strategie.
Jouw bedrijf in 10 seconden 1 Aleid Overbeek | Businesscoach 45+ | jouwbedrijfin10sec6okt2015.
SOPHIE BREEMAN MARC DREU LENNARD LANTING JASPER MORS Bedwing het monster social media Aanpak voor mens en bedrijf Jeroen Bertrams.
Stage zoeken bij Entree-opleiding
Degene die de presentatie verzorgt
What will you do to change the
Bedrijfseconomie, Ondernemerschap en Financiële Zelfredzaamheid
Stage zoeken bij Entree-opleiding
Transcript van de presentatie:

Ster van Succes

Introductie Alex Klein freelance professor marketing, financiën, strategie auteur ‘Regengeluk’ (financieel roman) Ster van Succes en StartersKompas columnist Telegraaf (www.overgeld.nl) spreker Rabobank & Teeuwen groep

Aanleiding Hoe ziet economisch Nederland er op dit moment uit? In 2009 kende Nederland nog een groei van - 4,5%. Voor 2010, 2011, 2012 wordt slechts een voorzichtige groei verwacht. Toch ligt de oorzaak niet alleen bij de consument; er is namelijk voldoende spaargeld en de meesten van ons hebben nog steeds een maandelijkse inkomstenbron… Het Nederlandse bedrijfsleven ligt ongelofeloos te slapen!

Oplossing? Als ergens de oplossing voor de economische crisis ligt, dan is dat in de handen van de Nederlandse bedrijven. Uitgangspunt: de Nederlander heeft nog voldoende geld om uit te geven, maar wacht op dit moment liever af… Gespaard in Nederland in 2009: bijna 160 miljard euro Vrijgevallen spaarloon in 2010: meer dan 4 miljard euro Hoe ga jij jouw organisatie klaarmaken voor het aantrekken van de economie?

Ster van Succes Zes bedrijfskundige gebieden, aan elkaar gekoppeld: Onderscheid Marketing Personeel Erkenning Financiën Ontwikkeling

Een zinvol spelletje.. Heeft iemand voor mij… Dan krijgt u van mij… En wat als…

Onderscheid Vraag 1a. Wat is het onderscheidend vermogen van jouw bedrijf? Vraag 1b. Wat is het voordeel voor de klant van dit onderscheidend vermogen? Insteek: Een klant gaat pas geld uitgeven als hij het gevoel heeft, daar zelf méér voor terug te krijgen. What’s in it for me?

Marketing Vraag 2a: Hoe wordt dit onderscheidend vermogen vermarkt? Vraag 2b: Communiceer je het klantvoordeel, het onderscheidend vermogen of misschien heel iets anders? Insteek: In principe moeten al je marketingactiviteiten louter het klantvoordeel uitschreeuwen.

Personeel Vraag 3a. Leeft jouw personeel het klantvoordeel? Vraag 3b. Ademt jouw personeel jouw uniekheid als ze met de klanten bezig zijn? Insteek: Bij alles wat zij doen, moeten jouw medewerkers het klantvoordeel benadrukken én waarmaken.

Erkenning Vraag 4a. Wordt jouw klantvoordeel (h)erkend door de klant? Vraag 4b. Doe jij het daardoor beter of slechter dan jouw branche? Insteek: Als je klanten jouw klantvoordeel erkennen, dan zal de huidige recessie je nog raken, maar ben jij niet degene die omvalt. What’s in it for me?

Financiën Vraag 5a. Blijkt de klanterkenning uit jouw financiële situatie? Vraag 5b. Zorgt jouw bijzonderheid er voor dat jouw financiële resultaten beter zijn dan het gemiddelde van de markt? Insteek: Meer en meer tevreden klanten zouden moeten leiden tot betere financiële resultaten - of je kosten zijn te hoog…

Ontwikkeling Vraag 6a. Worden deze (al dan niet betere) resultaten ingezet om nieuwe producten / diensten te ontwikkelen? Vraag 6b. Leiden deze nieuwe producten dan vervolgens weer tot een hernieuwd onderscheidend vermogen in de markt? Met hernieuwde voordelen voor jouw klant? Insteek: Iets nieuws is altijd interessanter dan iets ouds…

Retrospectie Op welke wijze kun jij jouw financiële situatie verbeteren? Door meer klanterkenning! Op welke wijze krijg je meer klanterkenning? Door meer onderscheidende klantvoordelen beter in de markt te zetten door verbeterde marketingacties en meer toegewijd personeel.