Kunstgeschiedenis werkgroep, week 2, blok 3. kunstgeschiedenis werkgroep, week 2, blok 3.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Stijlen en stromingen.
Advertisements

Werkschop In four easy steps… 20. Werkschop 1/4 • Bedenk twintig, soms vreemde, locaties (situaties) • Druk of stil, romantisch, spannend, bewegend •
Het doen van onderzoek in klas 4
Media en creativiteit •Mail: •Wiki: • vakgroep: Media.
Wereldkaart met oudercontacten wereldwijd
Thinkquest2 versie 2013 info: vanaf februari 2013.
Bijeenkomst 3 Hoe bouw je een les op en hoe houd je hierbij rekening met het leren van leerlingen?
4. De Wereld na Toch ook echte oorlog.
Bijeenkomst 10 Oriëntatiekennis Vakdidactiek 2.
Breuken blok 9 les 7. 1 van de 6 honden = 1 6    
Kunstgeschiedenis werkgroep, week 1, blok 4. ‘kunst verbeeldt het oneindige in het eindige’ vrij naar Friedrich von Schelling ( )
Kunstgeschiedenis werkgroep, week 7, blok 3.
Medialandschap Blok 2, week 4 College #3.
Kunstgeschiedenis werkgroep, week 3, blok 3. jullie mess-up monday.
Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 8.
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 2.
Media en creativiteit 6* Privacy, reputation and control (*voorheen identiteit, kwartaal 2) Elske Revelman de Vries
Media en creativiteit medbv301D Virtual democracy
1.1: in de naam der wet Nakijken Intro HC Opdracht Opdracht bespreken
Profielwerkstuk1 Profielwerkstuk n MEESTERPROEF over de Tweede Fase n Wetenschappelijk onderzoek n Alle onderzoeksfasen doorlopen n Leren van.
Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les 11 - Google I-C1#, datum.
Les 1: Het Heden Wat weet jij van het kanaal?. Wat weten we? 3 minuten: schrijf zo veel mogelijk waar jij aan denkt bij het Apeldoorns kanaal. 4 minuten:
Handleiding Interactieve versie mbv DSB Onderwerp 8 – Quiz.
Oefentoets Kunstgeschiedenis H9 t/m 11
Hoofdstuk 3 Inleiding Recht
Introles: Wie ben ik en jullie? 15 Wat is myl 20 Introductievragen 15
Moderne kunst In de 20e eeuw.
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Stelles “Een eigen (ei)land”..
Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 3.
Kunst - verschillen in schilderkunst (voorstelling) - opdracht:
In de tweede helft van de 20ste eeuw
School en samenleving kwartaal 1 schooljaar 2012/2013 docent: Pascal van Schajik medsite: schpa
Project: Oriëntatie op het beroep Marie-Joze van Raak - Docent SPH - jaar 1 coördinator
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Pedagogisch werken in de wijk Kwartaal 1 Les 1 Kamer L
Communicatie 2 – kw 2 Les 3. Wat gaan we doen? Herhaling vorige week Feiteninterview Stagegesprekken Opdracht voor volgende week.
SPH voltijd Onderzoeksvaardigheden voltijd jaar 2 Werkcollege 2 kwartaal 2 Corstin Dieterich L
Studieloopbaancoaching jaar 1 Kwartaal 3. Vandaag Kwartaaloverzicht Vervolg POP NOA NSE Toelichting SLC inleveropdracht 3 WBSA Opdracht.
Communicatie 2 – kw 2 Les 1.
Opdrachten en eindopdracht
2b1 Lesson Wat hebben we vorige les gedaan We hebben alle grammatica herhaalt van dit blok: De Present Simple De Past Simple Het werkwoord.
Marketing Coen van Wetering
Miniles Spaans. Hola, me llamo ….. Vertel hoe je heet: hola, me llamo, ¿Y tú? Wie spreekt er al Spaans?Waarom zou je Spaans leren? Wie is er wel eens.
Miniles Spaans. Hola, me llamo ….. Vertel hoe je heet: hola, me llamo, ¿Y tú? Wie spreekt er al Spaans?Waarom zou je Spaans leren? Wie is er wel eens.
Klik om het opmaakprofiel van de modelondertitel te bewerken Wat is kunst?
H3.6, Nieuwe kansen 1 Boek blz. 40 t/m 69, ca. 8 weken 4. Geboorte- verhalen Gaat over geboorteverhal en die iets laten zien van het nieuwe begin dat hun.
Hoe maak je een werkstuk? Begin op tijd!!. Kies een leuk onderwerp  Denk aan een hobby, sport, beroep, stad of onderwerp uit een van de lesboeken van.
Grammatica leren. Inleiding Ook de grammatica kun je leren. De grammatica zijn eigenlijk de spelregels van de taal. Regel kun je leren en toepassen. Hieronder.
POETRY Monday 01/01/2016. TRENT SHELTON ‘SPOKEN WORD’
Mediawijsheid Les – samenwerken in office 365
1. Wat gaan we vandaag doen ?
Een informatief Artikel schrijven
Schrijven beschouwing.
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Reuzen & stenen Opdracht:
Mijleer Les 1.
05/09/2018 Direct 6. Doelgroepgericht schrijven (2) Leerlijn Communicatie, studiejaar , blok 2.
Thema 4 : wat voor een type ben jij?
V4 – week
Leren van leerlingen en de opbouw van een les
Blok 5. Film Productieproces Blok 5. Film. Productieproces 12/31/2018.
Historisch redeneren + taalgericht vakonderwijs (bijeenkomst 3)
Presentatie Schoolboek
Toedienen meststoffen
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Je eigen omgeving in beeld
Jullie opdracht Bereid in groep een presentatie voor van 5 minuten rond de onderzoeksstrategie waarin je jou verdiepte Inhoud Wat houdt de strategie.
Toedienen meststoffen
Transcript van de presentatie:

kunstgeschiedenis werkgroep, week 2, blok 3

jullie mess-up monday

wat gaan we vandaag doen? inleiding boek Ad de Visser jullie gekozen onderwerpen referaten: verdelen stromingen en maken groepjes huiswerk

wie heeft De Visser gelezen?

wat is de essentie van zijn boek?

hoe sluit dit aan bij de opdracht?

de essentie van De Visser we’ll meet again de essentie van De Visser geschiedenis schrijf je pas achteraf. 1945 als uitgangspunt nemen is arbitrair. geschiedenis is de kolonisatie van het verleden door de eigen tijd. kunst van na 1945 lijkt herhalingsoefening van ervoor, is het - volgens De Visser - niet. het einde van kunst wordt keer op keer uitgeroepen. met je museum schrijf je je eigen geschiedenis.

Malevitsj, 1913 Reinhardt, 1953

jullie onderwerpen schrijf je vier onderwerpen elk op een post-it en plak ze op het whiteboard bij het volgens jou meest toepasselijke thema: fascinatie esthetiek angst afkeer

referaten en stromingen wk3: romantiek (groep 1) en impressionisme/postimpressionisme/expressionisme (groep 2) wk4: avantgarde (groep 3) en surrealisme (groep 4) wk5: vakantie wk6: abstract expressionisme/Art Brut/Cobra (groep 5) en Pop Art/Op Art/Land Art (groep 6) wk7: performance/fotografie/video (groep 7) en postmodernisme (groep 8)

referaten indeling groepjes literatuur bij elke stroming? zie intranet! referaten starten in werkcollege 3: volgende week dus! inzet en inhoud tellen mee bij eindbeoordeling

structuur referaten duur: 15 minuten, daarna 15 minuten discussie inhoudelijk: geef een historisch overzicht van de stroming laat voorbeelden zien van, in het genre, bekende kunstenaars leg duidelijk uit wat de essentie van de stroming is plaats de stroming in de tijd

huiswerk lees nogmaals het eerste hoofdstuk van De Visser groep 1 bereidt referaat voor over romantiek groep 2 bereidt referaat voor over im/expressionisme de rest? leest zich in door info te verzamelen over de stromingen mess-up monday voor vrijdag 16u mailen aan IAMkunstgeschiedenis@gmail.com

tot volgende week!