Paula Harte Betrokken voorlichter, PR- en communicatieadviseur met veel verenigingservaring Ik ben voorlichter en communicatieadviseur en heb meer dan.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
sociale media: de nieuwe realiteit
Advertisements

Het programma In voor zorg
Innoveren voor gezondheid
Communicatie door de NVVN: meer digitaal Eenvoudiger, meer informatie, meer toegang, meer verbinding, beter bereikbaar Paula Harte, 27 maart 2014.
Hoe ontstond dit initiatief ?
Social Media met boswachters Het geheim achter het succes Jeffrey van Heck Adviseur Online Marketing & Social Media.
Experts/Blogs & Social Media Reed Business 29 augustus 2011 Alex Beishuizen.
Duizenden mensen in de zorg zetten zich in 26 JUNI CHANGE DAY NEDERLAND Iedere dag staan er duizenden mensen in de zorg klaar om anderen te helpen. Zij.
Welkom bij de workshop social media. Wie is de ? Marketing, communicatie, pr on- en offline. •Strategie en advies. •Uitvoeren middelen, persberichten.
C3 en het Jaar van de Chemie! Over C3, het Jaar van de Chemie … & social media!
Op zoek naar meer klanten voor uw webwinkel? Francine van Dierendonck Marketing Directeur eBay & Marktplaats 17 januari 2008.
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
Workshop ter voorbereiding van de 2 e Beursvloer IJmond Noord 15 november 2012.
Social media als kwaliteitsinstrument voor de eerstelijn: ‘Verbeterjezorg’ November 2012 Olof-Jan Smits Voorzitter Stichting XS2CARE.
Jongeren communicatie Jet Centeno – Human Capital Water programma.
School voor Journalistiek Dinsdag 15 februari 2011
SOCIAL MEDIA EN DE BESTUURDER 2 oktober Wildeman #VvG2012
Social media voor (ouderen)organisaties Scholingsochtend SBOG ‘Kennismaken met social media’ Maandag 5 maart 2012.
Voeding en Dieet Zorgmodule Presentatie hoofdlijnen projectorganisatie.
Nationaal Actieprogramma Diabetes 24 november 2011 Elize van Ballegooie Senior Implementatiemedewerker NAD Ytje van der Veen Implementatiemedewerker DVN.
Facilitair management in de zorg en duurzaam Adriaan van Engelen, directeur Milieu Platform Zorgsector
Arteveldehogeschool Office management
“Projectmanagement in het hoger onderwijs”
De gekte voorbij Clientgestuurd de markt op Workshop Opdrachten verwerven in pyjama? Scip-Conferentie
Facebook Zie de kansen!.
Spindoctoring in politiek Den Haag
Hoe geef je organisatie ontwikkeling echt vorm?
Op weg naar de goede vraag SIA RAAK-Publiek project
Ervaring opdoen met versterken van informele netwerken bij opgroeien en opvoeden. Pink Hilverdink, Nederlands Jeugdinstituut Regiobijeenkomst professionele.
Pillen in de media | C0653| | ©TNS NIPO | 1.
Stichting werkkring 29 maart De beleidsagenda van de beroepsgroep.
Inhoud presentatie  Ontstaan TOPGGz  Missie, focus en positionering  Infrastructuur stichting  Planning  Lidmaatschap.
Social Media ‘Talk of the town’. De bekendste: Twitter, Youtube, Flicker, Facebook, Linkedin en Hyves.
Redactionele content Lily Knibbeler, 27 maart 2013.
Consultancy, Research & Design Consultancy, Research & Design.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
1 Social Media in de klas Film gebruik social media onderwijs 18 januari 2011.
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
I like UNICEF Eefje Arts. Cijfers Facebook Wereldwijd: 1,23 miljard maandelijks actief Nederland: 9 miljoen accounts UNICEF Nederland ruim fans.
Inbound Marketing Plan
Het nieuwe solliciteren:
Sociale Media – Best Belangrijk Daniel
Behaalde resultaten bij opleiding en werkgevers
Social media presentatie
Een expeditie waarin Social Media worden ingezet om U beter te presenteren EN gevonden te worden.
Meer interactie tussen de OCMW’s en de POD MI Social media Provinciale Ontmoetingsdagen Lente 2015.
Haal het beste uit jezelf en anderen! Toekomstbestendige Bloei.
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:  Betrokkenheid  Vindbaarheid  Bereikbaarheid  Community bouwen Zichtbaarheid  Mensen.
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
Sessie 3: Je bent wat je publiceert 1. Programma De kracht van weblogs Praktijkoefening: Zelf een weblog maken met Blogger Wat kan ik ermee? 2.
EPALE Vlaanderen INFOSESSIE Europese subsidieprogramma’s 14 januari 2016 Brugge Boeverbos With the support of the Erasmus+ Programme of the European Union.
EPALE Vlaanderen INFOSESSIE Europese subsidieprogramma’s 27 oktober 2015 Gent With the support of the Erasmus+ Programme of the European Union.
Op naar een STER bestuur… Avond 1: De meerwaarde van een Bestuur. Avond 2: Hoe organiseren we een Scouting Vereniging. Avond 3: Vinden, Binden, Boeien.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
TopTalent Dressage Het platform voor jonge dressuur talenten in Nederland & België.
Werkplaats Communicatie Optimaal communiceren: Hoe doe je dat ? Uitwerking aspect “communicatie rondom burgerinitiatieven” Presentatie werkplaats communicatie.
Sociale Media als hulpmiddel voor communicatie binnen en buiten de Reuzenfederatie.
Copyright 2008 – Morningstar Systems – All rights reserved 1.
Marketing Noorderzon Performing Arts Festival Groningen Mark Hospers Presentatie 25 maart Assen.
EPALE With the support of the Erasmus+ Programme of the European Union Wat? Voor wie? Waar? Waarom? Hoe? En jullie?
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
Contentplan sociale media #GR18 Voorbeeld
Campagne-middelen Hoe in te zetten? Yvonne Polman Relatiemanager.
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
Doelen, verlangens, behoeftes en drijfveren
Transcript van de presentatie:

Paula Harte Betrokken voorlichter, PR- en communicatieadviseur met veel verenigingservaring Ik ben voorlichter en communicatieadviseur en heb meer dan 10 jaar expertise en ervaring in verenigingen en stichtingen. Ik zet me graag in om uw draagvlak cq. achterban te vergroten en het belang van uw missie en visie onder de aandacht te brengen. Mijn doel met voorlichting is, beweging te veroorzaken bij het algemeen publiek. Beweging die leidt tot begrip, versterking van de belangen van alle betrokken partijen en (financiële) steun. Behaalde resultaten bij recente werkervaringen

Resultaten bij DVN belangenbehartiging 1.Openstellen meldpunt voor knelpunten in leven met diabetes: ‘bezuinigingen 2012’ leverde vele aandachtspunten op (en een wijziging in de financiering van dieetzorg). ‘autorijden 2011’ leverde veel knelpunten op bij het CBR – en een filmpje bij Young Voices/ Changing Diabetes 2.Communicatie prof. Dr. Eelco de Koning (LUMC) op DVN-leerstoel, 2011/ e Kamerverkiezingen, 2010: Ab Klink beantwoordt bij NOS ingezonden filmvraag DVN 4.Persbericht over knelpunt verlenging groot rijbewijs (2010) leverde een hele snelle reactie van het ministerie op – en een opgelucht lid van DVN dat weer kon werken 5.In 2009 online campagne gevoerd voor verkiezing van DVN-lid in bestuur IDF-Europe (met name via filmpje en LinkedIn-profiel) 6.Vanaf 2008 betrokken bij organisatie/communicatie van Wereld Diabetes Dag in NL, onder regie van de NDF 7.Onderzoek naar ervaringen van pompgebruikers bij het vullen van insulineampullen en het bespreken van deze resultaten met pompfabrikanten (2009) 8.Presentatie Diabetes Zorgwijzer type 2 voor patiënt aan toenmalig minister Ab Klink, Nieuwe huisstijl en wervingscampagne gebaseerd op internationale beeldmerk voor diabetes, Voorkant Telegraaf op zondag: ‘Arts prikt onhygienisch’ naar bloedsuikerwaarden, 2008

Resultaten bij DVN Communicatie/PR 2008: diverse artikelen, interviews en persberichten Voorpagina Telegraaf: ‘Arts prikt onhygiënisch’, naar aanleiding van prikincident in Almere en eigen kleinschalig onderzoek naar prikpraktijk bij huisartsen Diabetes Zorgmonitor 2008 (herhaald in 2010 en 2012) levert een goed beeld op van hoe mensen hun zorg ervaren en hoe zij er zelf bij betrokken zijn. 2009: 4 interviews, 3 blogs, 8 persberichten, 18 artikelen Onder andere een reactie vanuit DVN op vervalste naalden voor prikmateriaal; patiënten pas als laatste geïnformeerd door producent en Inspectie voor de Gezondheidszorg 2010: 12 interviews, 15 blogs, 36 persberichten, 165 artikelen 2010: lancering Diabetes Kookboek (vertaling uit het Engels) ism uitgever. Binnen DVN gelobby’d voor uitgave, interne samenwerking, controle op recepten (m.n. koolhydraten) en teksten (inhoudelijk door diëtist) 2011: 16 interviews, 12 blogs, 23 persberichten, 105 artikelen ‘Volhouden’, inspirerend jaarthema leverde diverse artikelen op in diabetesmedia (zowel zorgverleners- als patiëntenbladen) 2012: 14 persberichten, 11 blogs, 69 artikelen (en vier over volhouden bij diabetes), 17 interviews 2013: 5 persberichten, 12 artikelen en 3 interviews (januari-juni)

Uitgangspunt DVN: leven met diabetes mag geen belemmering zijn, niet op school, financieel (zorg-, levens- en schadeverzekeringen), op het werk Verkiezingen zijn uitstekend moment om hiervoor te lobbyen, en aan de achterban te tonen welke inspanningen DVN doet voor hun portemonnee en leven Bij de verkiezingen voor de Tweede Kamer heeft DVN brieven gestuurd met fictieve cases aan alle politieke partijen met de vraag, wat hun standpunt is over deze cases, en hoe zij dit in een nieuwe coalitie/vanuit de oppositie aanpakken. Cases toegespitst op de politieke agenda van de partij  Filmpje gemaakt en ingezonden naar de NOS, waar ex-minister Klink antwoord gaf namens het CDA tijdens een verkiezingsuitzending  Blog geschreven voor Skipr, 1763 maal bekeken door zorgbeslissers  Uiteindelijk van alle politieke partijen een reactie gekregen – behalve van de PVV – en deze gedeeld met de achterban via Resultaten bij DVN Highlight: politieke campagne 2010

Resultaten bij DVN Online 1.Campagne/organisatie/communicatie ALV-verkiezingen 2013; 9% van de leden brengt stem uit (online/telefonisch) 2.DVN-Facebookpagina gegroeid tot 352 volgers (juni 2013) zonder enige vorm van bekendmaking onder de leden 3.SugarKidsClub-Facebookcommunity opgezet; nu 625 volgers 4.Twitteraccount opgezet en LinkedIn-pagina ingericht (momenteel resp en 308 volgers) 5.Ondersteuning bij 18 blogs via skipr.nl (en wordpress) vanuit directie, profiel directeur is keer gezien 6.Advies om diabetesinhoudelijke informatie naar Wiki te verplaatsen; is opgenomen in

Facebookpagina actief sinds 2010 Groei naar 211 volgers (tegenover 350 NVVN-leden) Meest bezochte bericht: bezoekers naar een groepsfoto bij ons event in het Vredespaleis (2013) Dag van de VN is mooi thema voor onze achterban Interessante case: ‘zwarte piet’ als racistisch thema door een onderzoeker, gelinkt aan de VN. Veel bezoekers, relatief veel gevolgde berichten Twitter is actief sinds volgers, 107 gevolgde accounts 3 online kranten op basis van Twitter; worden goed gelezen en ge-retweet We zijn opgenomen in de WFUNA-twitterlijst (wereldwijde organisatie van VN-verenigingen) LinkedIn-groep De Wereld van de VN telt 59 leden Vernieuwde website komt eind dit jaar online: Resultaten bij NVVN Online

Yvonne DondersYvonne Donders - Professor International Human Rights and Cultural Diversity University of Amsterdam / Chair, NVVN Paula Harte is a very dedicated member of the Board of the United Nations Association (NVVN), which is a voluntary association. […] She takes initiatives and is very creative, always looking for new and better ways to communicate about the UN and the NVVN. Paula has shown the ability to work in a team as well as on her own. She is an ethusiastic person, who has the ability to involve and encourage other people. She is an asset to the association. Malou TichelaarMalou Tichelaar - Advisor Communications & Mediarelations at ICS (Investing in Children and their Societies)... Paula heeft veel doorzettingsvermogen, werkt professioneel en weet goed waar ze het over heeft. Ze is goed in de juiste toon vinden in haar teksten en weet ook goed hoe ze voor welke doelgroep moet schrijven. […] Paula zet de NVVN nog meer op de kaart. Maarten PloegMaarten Ploeg - Market Access Director at Novo Nordisk BV Paula is een enthousiaste collega met een brede en sociale blik op de wereld, kennis van moderne media en veel initiatieven. Maarten managed Paula at Dutch Diabetes Association / Diabetesvereniging Nederland Larissa ExaltoLarissa Exalto - Projectleider Longfonds (voorheen Astma Fonds) In de drie jaar dat ik met Paula heb samengewerkt heb ik haar leren kennen als een PR professional die slagvaardig op actuele ontwikkelingen inspringt en goed met inhoudelijke medewerkers kan samenwerken om de organisatie waar ze voor werkt zo goed mogelijk te positioneren. Paula is betrokken, doortastend en gepassioneerd in wat ze doet en weet dit altijd met enthousiasme op anderen over te brengen. Eglantine BarentsEglantine Barents - Beleidsadviseur Diabetesvereniging Nederland Enthousiast, weet van aanpakken. Let goed op wat er in de directe en minder directe omgeving speelt. Een brede, vooral maatschappelijke interesse. Kan snel een plan bedenken en uitzetten. Kortom, Paula:een PR-medewerker en collega waar je op kan bouwen. Aanbevelingen via LinkedIn

Bereik Facebook.com/Paulie3010 Linkedin.com/in/paulaharte/nl Google Plus