Welkom bij de startbijeenkomst van het leertraject Gastvrij in de Zorg

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
‘Over taal en rekenen gesproken…’ September/oktober 2010.
Advertisements

Mijn Inburgering Hoe werkt dat?.
Enquête bij de leden van Fietsersbond Halle Resultaten.
De Profile Selector 2 april 2017.
Tevredenheids onderzoek Door Lizanne Jespers HBO-V studente Maart 2014
Samen ouder worden in en rondom De Bron 10 oktober 2013 Werkconferentie.
Maak een scan van uw organisatie met de Toolkit Duurzame Inzetbaarheid
WELKOM BIJ DIT SPEL VOOR HET EERSTE!!! DIT GAAT OVER: + en – tot 20 KLIK OP DE MUIS OM DE SPELREGELS TE LEZEN!!!
‘SMS’ Studeren met Succes deel 1
Conferentie ‘Kwaliteit van studieloopbaanbegeleiding en reflectie’
Resultaten tevredenheidsmeting van gebruikers Lokale Dienstencentra Kortrijk m.b.t. tot de onthaalmedewerkers.
Registratie van de TDI-variabelen met de Registratiemodule van het Technisch Platform Versie Rue Juliette Wytsmanstraat 14 | 1050 Brussels |
Workshop ter voorbereiding van de 2 e Beursvloer IJmond Noord 15 november 2012.
De Utrechtse Servicenormen
NVPMT Werkveldgroep Revalidatie Bijeenkomst vrijdag 24 mei.
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Welkom 1.
WELKOM Beste Gebruiker, Deze Demopresentatie van het D.S.S. geeft een helder beeld van de werkwijze van het programma. Het beschrijft de stappen die u.
Start-upconferentie Opleiden in school (v)so 31 mei 2006
Stap 1. Waarom een marketingplan?
Informatieavond Petrus en Paulusschool
BEWONERSVERENIGING GARSTKAMP Woonservice wijken KLANKBORDGROEP Donderdag 20 juni 2013 AANVANG 13:30 UUR RECREATIERUIMTE.
om deze presentatie uit te voeren
Welkom bij Projectmanagement
Startbijeenkomst Fietscommunity 2 juli Agenda uur: Welkom uur: ‘The role of the bicycle as an egress and access mode for multimodal.
Sociale Innovatie als ondernemingsstrategie WORKSHOP uur
Benchmarking Publiekszaken 2005 Benchmarking Publiekszaken Kringbijeenkomst I Kring F 10 juni 2005 Haarlem.
WELKOM BIJ HET RACKETLON EVENT VOOR 55-PLUSSERS. WAT GAAN WE DOEN? Presentatie Wie zijn wij? Wat is ons doel? Geschiedenis Wat is racketlon? Waarom racketlon?
1x5= 2x5= 3x5= 4x5= 5x5= Om te controleren: Ga met je muiswijzer over de som tot het een handje wordt. Klik dan en je ziet het goede antwoord! 6x5= 7x5=
Naar meer rendement van het weidevogelbeheer Kerngebieden Weidevogellandschap, Tweede bijeenkomst met provincies 17 november 2011, Ede.
Innovaties in de zorg een evaluatie van 17 kleinschalige projecten
Pantar Amsterdam E-learning Maaike Verburgh – teamleider/docent
Zichtbare Zorg heet u welkom Informatiesessies september 2009.
Bijbeltekst: 1 Samuël 20.
Welkom op de Ouderavond M3 04 oktober 2012 J. de la Fuente Pozo - Laagcoördinator F. Veenendaal - Conrector M. Memelink - Decaan D.van Buren en S. Youssef-
Training “Doe-het-zelf” Programma “Samen duurzaam inzetbaar” Welkom
Uw gemeente & mensen met een beperking
Uw gemeente & mensen met een verstandelijke beperking Welkom!
Ouderavond donderdag 12 juni Programma ouderavond Welkom Toelichting op het proces Praktische zaken Ondersteuning Afsluiting.
Welkom Meppel in concert op zondag 26 september georganiseerd door Opbrengsten benefietconcert zijn ten behoeve van Promens Care.
de eerste groepsbijeenkomst
RSW 2007 Infoavond 14/12/2006. Agenda Datum RSW, thema, terrein Voorlopig programma Werkgroepjes Werkavonden Diversen / Indeling werkgroepjes.
Welkom bij de dialoogbijeenkomst Introductie gastvrijheid
Welkom! Klik hier om te beginnen
TN/MER Omlegging A9 Badhoevedorp
Welkom bij de dialoogbijeenkomst Welkom heten en het gebruik van namen
Welkom bij de startbijeenkomst van het leertraject Familievriendelijk werken.
Algemene ledenvergadering Sport Vereniging Dalfsen 26 november 2014.
Welkom bij de dialoogbijeenkomst Het familieteam Gastvrij in de zorg.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Op naar een STER bestuur… Avond 1: De meerwaarde van een Bestuur. Avond 2: Hoe organiseren we een Scouting Vereniging. Avond 3: Vinden, Binden, Boeien.
U bevindt zich op de website gbkwaliteit.nl. U kunt hier uw project beoordelen met de digitale scoreformulieren van Preffi 2.0 of het EKI. Maar: hoe werkt.
1 Onze cliënten aan het woord – onderzoek naar cliëntervaringen Leekerweide en Ipso Facto Ipso Facto beleidsonderzoek Postbus AG Gouda T:
Cliëntervaringsonderzoek Epilepsiecentrum Kempenhaeghe Sector Zorg & Dienstverlening Kwaliteitsdag VGN Door Esther Landsheer, MSc. Orthopedagoog.
‘Dit vind ik ervan!’ 2.0 Cliënten vertellen wat zij belangrijk vinden
Kick-off Kwaliteit Verbetercyclus
Topfit de zomer in!.
Startbijeenkomst Monitor BoekStart in de kinderopvang meting 2017
Kick-off Kwaliteit Verbetercyclus
SMART.
Kick-off Kwaliteit Verbetercyclus
De Kwaliteit Verbetercyclus
Kick-off Kwaliteit Verbetercyclus
De Kwaliteit Verbetercyclus
Kick-off Kwaliteit Verbetercyclus
Duurzame inzetbaarheid
Kick-off Kwaliteit Verbetercyclus
Duurzame inzetbaarheid
SMART.
Onderzoek naar beweging PIZ deelnemers
Transcript van de presentatie:

Welkom bij de startbijeenkomst van het leertraject Gastvrij in de Zorg

Doelen van de startbijeenkomst Deelnemers begrijpen de opzet van het leertraject en hun taak hierin Deelnemers kunnen overweg met de e-modules die zij toegestuurd gaan krijgen Deelnemers worden enthousiast en gemotiveerd om met het thema Gastvrijheid aan de slag te gaan.

Programma 14.00 uur Inleiding en voorstelronde 14.40 uur Uitslag nulmeting 14.55 uur Formuleren einddoelen 15.50 uur Gepland verloop leertraject en presentatie e-leeromgeving 16.10 uur Resterende vragen en afsluitende ronde 16.30 uur Sluiting

Basisprincipes van Gastvrijheid Starten vanuit de behoeften en waarden van mensen Hoe kunnen mensen een waarde-vol leven leiden? Ieder mens is anders en heeft een andere behoefte aan ondersteuning Aansluiten bij gezonde deel in de mens

Nulmeting Vragenlijst voor medewerkers en vragenlijst voor familie Vragenlijsten bestaan uit …vragen voor familie / vrienden en …vragen voor medewerkers. Hoe Gastvrij vindt ieder de organisatie en hoe tevreden men is over hoe het nu gaat? Aan het einde van het traject, over een jaar, doen we dezelfde meting nog een keer om de vooruitgang te meten.

Opmerkelijke uitkomsten nulmeting familie .. Mensen zegden medewerking toe .. Mensen hebben de vragenlijst ingevuld Over het algemeen … vindt men Uitschieters naar ‘zeer tevreden’ betreffen:…. Uitschieters naar ‘zeer belangrijk’ betreffen:…

Vervolg uitkomsten nulmeting familie Uitschieters naar ‘ontevreden’ betreffen:… Uitschieters naar ‘onbelangrijk’ betreffen:… Over het algemeen… vindt men Specifieke opmerkingen … Kortom: …

Rapportage uit Leerstation Zorg Uit de nulmeting voorbeeld Rapportage uit Leerstation Zorg Het moet duidelijk zijn voor familieleden waar ze terecht kunnen met vragen en/of opmerkingen. De medewerkers geven aan dat vooral de gastvrouwen hierin beperkingen ervaren. Zij krijgen vragen en weten niet wat te antwoorden. Wat doen we hier mee?

Opmerkelijke uitkomsten nulmeting medewerkers De vragenlijst is uitgezet naar … medewerkers, hiervan zijn er … ingevuld. De medewerkers … Specifieke informatie … Uitschieters naar ‘zeer tevreden’ betreffen: … Uitschieters naar ‘zeer belangrijk’ betreffen:…

Vervolg uitkomsten nulmeting medewerkers Uitschieters naar ‘ontevreden’ betreffen: … Uitschieters naar ‘onbelangrijk’ betreffen:… Over het algemeen… vindt men Specifieke opmerkingen … Kortom: …

Doelen: gastvrij in de zorg SMART is specifiek, meetbaar, acceptabel, realistisch en tijdgebonden. Voorbeeld: Een nieuwe bewoner krijgt de eerste dag een bosje bloemen op zijn kamer.

Planning traject (naam van de afdeling) Datum Tijd Activiteit Waar 12-14 oktober Maken e-module 1 Ma 31 oktober 13.30-16.30 1e groepstraining (locatie) 1-20 november Maken e-model 2 Wo 30 november 2e groepstraining 6-26 februari Maken e-module 3 Wo 7 maart 3e groepstraining 26 april Slotbijeenkomst

Tot slot / demonstratie modules Kloppen de e-mail adressen? Na een vraag krijg je feedback: goed, fout, uw score is….. Goed of fout is niet zo belangrijk: wat vind je ervan? Maak aantekeningen tijdens het maken van de modules en neem je opmerkingen mee. ( bij het maken van de modules via de website) Je kunt je scores nakijken en de vragen terugzien. (als de modules in een ELO staan.

Bedankt voor je aandacht en veel plezier tijdens het traject Gastvrij in de zorg Gastvrij in de zorg