Welkom bij de startbijeenkomst van het leertraject Gastvrij in de Zorg
Doelen van de startbijeenkomst Deelnemers begrijpen de opzet van het leertraject en hun taak hierin Deelnemers kunnen overweg met de e-modules die zij toegestuurd gaan krijgen Deelnemers worden enthousiast en gemotiveerd om met het thema Gastvrijheid aan de slag te gaan.
Programma 14.00 uur Inleiding en voorstelronde 14.40 uur Uitslag nulmeting 14.55 uur Formuleren einddoelen 15.50 uur Gepland verloop leertraject en presentatie e-leeromgeving 16.10 uur Resterende vragen en afsluitende ronde 16.30 uur Sluiting
Basisprincipes van Gastvrijheid Starten vanuit de behoeften en waarden van mensen Hoe kunnen mensen een waarde-vol leven leiden? Ieder mens is anders en heeft een andere behoefte aan ondersteuning Aansluiten bij gezonde deel in de mens
Nulmeting Vragenlijst voor medewerkers en vragenlijst voor familie Vragenlijsten bestaan uit …vragen voor familie / vrienden en …vragen voor medewerkers. Hoe Gastvrij vindt ieder de organisatie en hoe tevreden men is over hoe het nu gaat? Aan het einde van het traject, over een jaar, doen we dezelfde meting nog een keer om de vooruitgang te meten.
Opmerkelijke uitkomsten nulmeting familie .. Mensen zegden medewerking toe .. Mensen hebben de vragenlijst ingevuld Over het algemeen … vindt men Uitschieters naar ‘zeer tevreden’ betreffen:…. Uitschieters naar ‘zeer belangrijk’ betreffen:…
Vervolg uitkomsten nulmeting familie Uitschieters naar ‘ontevreden’ betreffen:… Uitschieters naar ‘onbelangrijk’ betreffen:… Over het algemeen… vindt men Specifieke opmerkingen … Kortom: …
Rapportage uit Leerstation Zorg Uit de nulmeting voorbeeld Rapportage uit Leerstation Zorg Het moet duidelijk zijn voor familieleden waar ze terecht kunnen met vragen en/of opmerkingen. De medewerkers geven aan dat vooral de gastvrouwen hierin beperkingen ervaren. Zij krijgen vragen en weten niet wat te antwoorden. Wat doen we hier mee?
Opmerkelijke uitkomsten nulmeting medewerkers De vragenlijst is uitgezet naar … medewerkers, hiervan zijn er … ingevuld. De medewerkers … Specifieke informatie … Uitschieters naar ‘zeer tevreden’ betreffen: … Uitschieters naar ‘zeer belangrijk’ betreffen:…
Vervolg uitkomsten nulmeting medewerkers Uitschieters naar ‘ontevreden’ betreffen: … Uitschieters naar ‘onbelangrijk’ betreffen:… Over het algemeen… vindt men Specifieke opmerkingen … Kortom: …
Doelen: gastvrij in de zorg SMART is specifiek, meetbaar, acceptabel, realistisch en tijdgebonden. Voorbeeld: Een nieuwe bewoner krijgt de eerste dag een bosje bloemen op zijn kamer.
Planning traject (naam van de afdeling) Datum Tijd Activiteit Waar 12-14 oktober Maken e-module 1 Ma 31 oktober 13.30-16.30 1e groepstraining (locatie) 1-20 november Maken e-model 2 Wo 30 november 2e groepstraining 6-26 februari Maken e-module 3 Wo 7 maart 3e groepstraining 26 april Slotbijeenkomst
Tot slot / demonstratie modules Kloppen de e-mail adressen? Na een vraag krijg je feedback: goed, fout, uw score is….. Goed of fout is niet zo belangrijk: wat vind je ervan? Maak aantekeningen tijdens het maken van de modules en neem je opmerkingen mee. ( bij het maken van de modules via de website) Je kunt je scores nakijken en de vragen terugzien. (als de modules in een ELO staan.
Bedankt voor je aandacht en veel plezier tijdens het traject Gastvrij in de zorg Gastvrij in de zorg