De agenda ziet er als volgt uit:

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
MR Vlinderbos jaarverslag 2012 – Wij zijn de MR! Oudergeleding:  ………….contactpersoon Ouderraad  Hans Waldercontactpersoon Bestuur  Yolande Bakker.
Advertisements

Infoavond groepen 3 en 4 WELKOM.
Medezeggenschap op de Julianaschool Wie zijn wij Waarvoor is er een MR Wat doen wij.
(G)MR en invloed op de kwaliteit van het onderwijs
Uitslag School Tevredenheid Onderzoek Ouders 2014
Passend Onderwijs presentatie voor MR februari 2014
Gabriëlschool Hoofdlocatie/Het Kristal
Realisatie kindcentrum
De agenda ziet er als volgt uit:
Obs de Werkschuit Informatie avond Groep 1-2a en 1-2 b.
Wie zijn wij? • Stichting Regionale Kinderopvang de Paraplu • Vanaf 1991 professionele kinderopvang in de Kempen • Begonnen met 1 vestiging in Bladel.
De Kor f Openbare basisschool Montessori Welkom.
Koffieochtend instroomgroep 1c. KBS ‘t Eimink
Toekomstige ontwikkelingen Basisonderwijs Graft-de Rijp.
LeerKansenProfiel op De Buutplaats Harro Veerman - coördinator
Inhoud van de avond Het kindcentrum : Bouwen vanuit een gemeenschappelijke visie (Rob) Introductie partners Stichting Kinderopvang Huizen Paramedici Het.
Zes uitgangspunten voor een goed pedagogisch klimaat
Studie2daagse directies Unicoz 15 en 16 november 2012 Communicatie, ouderbetrokkenheid, educatief partnerschap een ideale combinatie voor.
Welkom !!! Bs Meuleveld SBO Peelhorst
Tuinstad 3 maart 2009 Informatieavond 3 maart. tuinstad 3 maart 2009 Visie De ideeën van Maria Montessori, vertaald in een eigentijds concept. Veilig.
Ouderbetrokkenheid op het MBO
De kern van het arrangeren
MR 10 minuten MR in een notendop Agenda Wat doet een MR Samenstelling van de MR Jaarverslag Planning
MR De doelstellingen van de Medezeggenschapsraad (MR) zijn: Het behartigen van de belangen van kinderen, leerkrachten en ouders Stem geven aan het personeel.
Welkom. Welkom De agenda ziet er als volgt uit: Voorstellen van het team MR Speerpunten dit jaar Ouderraad Personele inzet TSO/NSO: Op Stoom Studie.
Van ICT-coördinator naar ICOACH
Wat is passend onderwijs?
MR De Palster Mede vormgeven aan beleid op school Waar staan we voor! Als medezeggenschapsraad bestaande uit leerkrachten en ouders willen wij mede vormgeven.
MR Vlinderbos jaarverslag 2009 – Wij zijn de MR! Oudergeleding: Carel Albertscontactpersoon Ouderraad Hans Waldercontactpersoon Directie Jeroen.
Informatieavond Start uur Welkom in groep 6.
Passend onderwijs ook op de Christoffelschool! Wat is er gerealiseerd in ? Invoering van de nieuwe schrijfmethode “Schrift” Invoering nieuwe.
Een kansrijke veilige school!.  Het Stroink is een openbare Daltonschool.  Openbaar betekent dat de school open staat voor iedereen met respect voor.
WELKOM Jaarvergadering ouderraad
MR De Medezeggenschapsraad (MR) bestaat uit gelijk aantal leerkrachten en ouders MR Van Damschool bestaat uit: Inge Blok Ria van der Meijden Wijnand van.
1 Ouderinformatieavond De Sparrenhoek & De Tuinen 30 november 2011.
Bijeenkomst voor (G)MR passend onderwijs
Van groep 8 naar klas 1 Paul Koolen muziekdocent
Dienst Expertise en Ondersteuning Candea College (EOC)
OUDERAVOND 16 september uur Van harte welkom Wie zijn er allemaal (extra) actief op school: uur ouderraad uur medezeggenschapsraad.
Excellente Scholen Drentse excellentietraject Dorien zEVENBERGEN Inspectie van het onderwijs.
Ouderinformatieavond groep 0/1
MR Pius X Wateringen Orgaan voor medezeggenschap (inspraak). De MR vertegenwoordigt de belangen van leerlingen, ouders en leerkrachten. Primair doel: behartigen.
Basisschool Op De Horst
Ouderraad olfa Schooljaar Klasvergaderingen – September 2015.
Schooljaar 2015/2016.
 Wat is medezeggenschap?  Taak en rol van de MR?  Belangrijkste onderwerpen / Jaarverslag 2013 – 2014  Samenstelling MR  Vragen? ONDERWERPEN.
Medezeggenschapsraad
Informatieavond continurooster “Andere tijden” 16 november 2015
Informatieavond Flora 21 september 2015 Oudervereniging Medezeggenschapsraad.
Welkom Ouderbijeenkomst De Moespot 28 mei 2015 Bedoeling en programma 1. Ouders zijn geïnformeerd over: De activiteiten die team en directie hebben ondernomen.
Andere Schooltijden Obs Het Veenpluis. Welkom namens team en MR van Het Veenpluis! Fijn dat u bent gekomen.
Grenzen verleggen door talentgericht werken in de klas! In opdracht van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap wordt er hard gewerkt aan de.
Kinderopvang en kleuterschool voor alle kinderen Investeren in de ontwikkeling van jonge kinderen uit kwetsbare gezinnen in Stad Gent.
Ouder info avond 25 juni 2013 Het Avontuur Sterk in Eigentijds Onderwijs.
De coach in het onderwijs Georganiseerd door het ouderplatform HAVOplus.
DE RANK CHRISTELIJKE BASISSCHOOL Open dag Woensdag 17 februari van 9.00 u. tot u. U bent van harte welkom met uw kind!
FOTO Siersteenlaan FOTO Maresiusstraat Siersteenlaan Maresiusstraat EZ Groningen 9746 BJ Groningen tel: tel:
17 november 2011, welkom op onze informatieavond Slim Fit, unit onderbouw slimme fits in het anders organiseren van onderwijs.
Medezeggenschap op de Trumakkers Informatieavond groep 1 en 2 6 september 2011.
Onderzoek schooltijden Willibrordschool
Medezeggenschap bij De Eshoek
Informatieavond bs. De st. Nicolaasschool
Voor een optimale ontwikkeling van kinderen
Hoe geven wij ons onderwijs een nieuwe kleur?
MR RK Josefschool Mede vormgeven aan beleid op school
Informatie- en bedankavond De Schare juni 2018
Medezeggenschap bij De Eshoek
Doubleren.
Doubleren.
Ouderavond voor ouders en verzorgers van de leerlingen van CBS de Tarissing
Transcript van de presentatie:

De agenda ziet er als volgt uit: Voorstellen van het team Ouderraad Personele inzet Sluiting (uiterlijk 20.15 uur) Gelegenheid tot het stellen van vragen: We staan voor u klaar! Speerpunten voor komend jaar Interne begeleiding/Didactiek Goede doelen Cultuur / cultuurproject Tevredenheidsonderzoeken ICT MR

Het Beatrixteam Groep 1 en 2 a Juf Nynke Groep 1 en 2 b juf Evelien/ juf Natascha Groep 1 en 2 c juf Floortje Groep 1 en 2 d juf Esther en juf Marloes Groep instroom (per maart) juf Linda Groep 3 a juf Judith en juf Edith Groep 3 b juf Cindy en juf Irene Lampers.

Het Beatrixteam Groep 4 a juf Irene en juf Irene Lampers Groep 4 b juf Mary en juf Milka Groep 5 a meester Ton en juf Florine Groep 5 b juf Mirelle en juf Florine Groep 6 a juf Lisette en juf Natascha Groep 6 b juf Kim en juf Martine Groep 7 a juf Leóny en juf Marjolein

Het Beatrixteam Groep 7 b juf Anouk en juf Marjolein Groep 8 a meester Erik en juf Leóny Groep 8 b juf Loekie en juf Lieke Vakleerkracht gym juf Carlijn Administratie juf Karin Conciërge Jerry

vervolg Intern begeleider juf Olga Plusklasbegeleider juf Marieke Onderwijsassistenten Onderbouw juf Linda (tot februari 15) Middenbouw juf Trudi Bovenbouw juf Suzan Directie Tom

Personele inzet LB-er Bouwcoördinatoren: Anouk, Ton en Nynke Gedragsspecialist: Cindy ICT coördinator: Evelien Contactpersonen Ton en Martine Contact personen zijn de vertrouwenspersonen van de Beatrixschool. (zie informatie in de schoolgids.

Speerpunten 2014- 2015 Onderwijs en kwaliteit Omgaan met verschillen (passend onderwijs) Leren leren en coöperatieve werkvormen Opbrengst gericht werken Gedrag Personeel (sturen op kwaliteit) Klassenbezoek, Collegiale consultatie, Samen lesvoorbereiding Een leven lang leren (studie)

Speerpunten 2014- 2015 Communicatie De actieve school Educatief partnerschap Nieuwe opzet ouder/rapportengesprekken (zie stukje in de nieuwsbrief nr 4) Spreek met de juiste persoon. De actieve school Cultuurproject * Nieuw speeltoestel middenplein Veel ouders IN de school: Hulpouders !!!!!!!!!!!!! Graag de formulieren invullen.

Visie Beatrixschool Visie van de Beatrixschool anno 2014 De Beatrixschool is een openbare basisschool. Openbaar onderwijs is toegankelijk voor alle kinderen, zonder onderscheid op grond van godsdienst of levensbeschouwing. De wereld wordt steeds kleiner. Wij brengen de kinderen in aanraking met andere culturen, zodat hun kijk op de wereld breder wordt. We bieden aan kinderen, ouders en personeelsleden een veilig en open schoolklimaat met ruimte voor eigenheid. Goed gedrag wordt op een positieve manier gestimuleerd. Wij willen de kinderen respect bijbrengen voor zichzelf en voor de medemens. Elk kind verdient individuele aandacht. Het kind wordt uitgenodigd en gestimuleerd om zich te uiten over wat hij of zij voelt of denkt. Op deze wijze kan een ieder tot een gezonde meningsvorming komen en verantwoordelijkheid nemen voor zijn of haar eigen doen en laten. Dit kan alleen worden bereikt wanneer het kind zich veilig voelt. Wij willen onderwijs bieden waarin de ontwikkeling van kinderen wordt gestimuleerd door een samenspel van hoofd, hart en handen. Het hoofd staat in deze voor de intellectuele, verstandelijke ontwikkeling, het hart voor de sociaal-emotionele ontwikkeling en de handen voor de creatieve en motorische ontwikkeling. We streven ernaar om binnen ons onderwijsaanbod de ontwikkeling van hoofd, hart en handen te stimuleren en onderling in balans te brengen. De school staat midden in deze open maatschappij en anticipeert op de wereld van morgen. Zo zullen wetenschap en techniek en andere maatschappelijke ontwikkelingen zoals duurzaamheid een plek krijgen in ons onderwijsaanbod. Ook gaan wij door met de ontwikkelingen op het gebied van ICT en de digitale ondersteuning om het onderwijs op een moderne manier vorm te geven. Cultuuronderwijs neemt in de breedste zin een belangrijke plek in op de Beatrixschool. Naast de traditionele creatieve vakken (tekenen, handvaardigheid en muziek) wordt ook aandacht besteed aan maandvieringen en cultuurprojecten. Deze mogen, naast het jaarlijks schoolbreed georganiseerde kamperen, als kroonjuwelen van de Beatrixschool worden gezien. De school biedt tal van mogelijkheden om te sporten en te bewegen. Zo ontstaat een balans tussen lichaam en geest. Ons prachtige schoolgebouw bevat genoeg faciliteiten die nodig zijn voor het (passend) onderwijs. De klassikale, coöperatieve en zelfstandige werkvormen en het werken in groepjes kunnen tot hun recht komen in ons gebouw. Ook is de school toegankelijk gemaakt voor kinderen met een lichamelijke beperking. De Beatrixschool werkt volgens het principe van opbrengstgericht werken. Hiermee wordt het kind gestimuleerd om zich steeds te blijven ontwikkelen. Wij bieden hoogwaardig onderwijs dat in elke groep op minimaal 3 niveaus wordt aangeboden. De Beatrixschool is een wijk- en buurtgerichte school waar alle kinderen welkom zijn. Wij bieden Passend Onderwijs dat op vele manieren is vormgegeven. Ook het samenwerkingsverband wordt indien nodig ingeschakeld om expertise in huis te halen. Zo wordt elk kind de kans gegeven om op een fijne, veilige manier deel uit te maken van de Beatrixschool. Wij zoeken de samenwerking met verschillende externe instanties, zoals de buitenschoolse opvangorganisaties, GGD, Opvoedpoli en onderwijsadvies. Wij zien dit als waardevolle aanvulling om passend onderwijs vorm te geven. Onze personeelsleden (leerkrachten, onderwijsassistenten en het ondersteunend personeel) stralen eenheid uit op didactischén pedagogisch gebied. Zij blijven zich doorlopend professionaliseren door van en met elkaar te leren en door het volgen van (geaccrediteerde) cursussen. Het personeel wordt gestimuleerd om zich in te zetten in verschillende taken en functies waarbij de individuele kwaliteiten kunnen worden ontwikkeld en benut. De school biedt op brede schaal leer- en werkplekken aan stagiaires. Hiermee wordt hen de kans geboden om zich goed voor te bereiden op een toekomstige plek in het onderwijs. Om goed onderwijs te bieden dienen de leermiddelen actueel en aantrekkelijk te zijn. De leermiddelen die wij op de Beatrixschool gebruiken zijn up-to-date en voldoen aan deze tijd en aan de laatste eisen. Wij zien de ouders en verzorgers als partners. Het team van de Beatrixschool streeft er naar om in samenwerking met hen het onderwijs optimaal vorm te geven op sociaal-emotioneel en cognitief gebied. Hierbij maken wij gebruik van de expertise van de ouders. De ouder kent zijn of haar eigen kind in de ‘thuissituatie’ het beste. Samen met de professionaliteit van de leerkrachten komen wij tot educatief partnerschap waarin de verantwoordelijkheden worden gedeeld. De belangrijkste voorwaarde om dit te bewerkstelligen is het maken van duidelijke afspraken waarbij open communicatie dé sleutelvoorwaarde is.

Goed doel 1 Sponsorloop 12 september om 12.00 uur Geld voor serious request: Het glazen huis staat in Haarlem!!!!!!!!!!!!!!

Goed doel 2 Opbrengst cultuurproject Wordt nog besloten. Kleding voor Afrika: Twee keer paar jaar Eventueel een ad hoc-actie

Wat gaan we doen komend jaar? (Judith) . Cultuur Wat gaan we doen komend jaar? (Judith) - Maandvieringen - Kinderboekenweek - Excursies - Kunstmenu Extra aandacht voor muziek: MUZIEKLAB Onze school profileert zeer met o.a. cultuuronderwijs. Daarbij hoort ook muziek. Ook de rope vanuit de ouders hebben we duidelijk meegenomen in ons volgende besluit: Wij gaan dit jaar starten met professionele muzikanten van Muzieklab. Dit wordt heel leuk.!

Cultuur Project

en ‘s avonds bij het uitkleden zei Nijntje: weet je dat ik ook liever een bruine buik en niet zo’n witte had

Kinderen van de wereld

Tevredenheidsonderzoek Leerlingen (groep 4 en 7) 8.3 Ouders (respons 203 vd 350 gezinnen ingevuld) 7,6 Waar hebben we concreet iets mee gedaan? Muziek Spreiding van de activiteiten Andere culturen Contactpersoon. (wie is dat?) Toiletten Aandacht voor het eten TSO

MR De MR is een (gekozen) vertegenwoordiging van ouders en teamleden. De leden van de MR helpen bij het vormgeven van het beleid op de school. Leden van de MR: Ouders: Annemiek van Marle Wouter Nicolaas Desiree Kootstra (voorzitter) Teamleden: Loekie Verzijlbergen Martine Bijvank Cindy Prins-Baretta Lid GMR: Annemiek van Marle

Werkzaamheden MR Voorstellen van de directie beoordelen. Adviserende rol met betrekking tot beleidsontwikkeling , soms instemming van de MR vereist Controle en evaluatie van afgesproken beleid. Contacten onderhouden met ouders, teamleden, GMR en externen over beleidszaken. Benoemingscommissie van nieuw personeel

Wat heeft de MR afgelopen jaar gedaan? Vaste punten: jaarplan, jaarverslag, schoolgids controleren. Formatieplan, zorgplan, veiligheid Bijgedragen aan proces van Invoering Passend Onderwijs, plusklassen en ouderenquête Geadviseerd over vertaalslag van Ouderenquête naar beleid: muziek, pauzes Directie geadviseerd over verschillende beleidsgebieden zoals de tussenschoolse en naschoolse opvang, schoolkamp Vragen en signalen van achterban (ouders en team) behandeld in vergadering

Speerpunten 2014/2015 Invoering LB functies Verdere Invoering Passend Onderwijs Evaluatie plusklassen Educatief Partnerschap

Belang MR Voor ouders is het belangrijk om van de medezeggenschap gebruik te maken: Soms andere invalshoek Verrijking beleid van een school Samen met leerkrachten Vacature einde van het schooljaar

Contact en informatie Spreek ons aan of… mr@beatrixschoolhaarlem.nl Informatie op de website. Agenda week van te voren in de weekinfo. Notulen na de volgende vergadering op de website Vergaderingen openbaar Spreek ons aan of… mr@beatrixschoolhaarlem.nl

Samen maken we de school De Oudervereniging Ondersteuning organisatie activiteiten voor kinderen en ouders Helpen bij betrokkenheid bij school van ouders Beheer en toezicht op verantwoorde besteding van ouderbijdrage Samen maken we de school

De Oudervereniging

Anne Wietske Margriet Roos Mascha Marius Irma De Oudervereniging OR@BEATRIXSCHOOLHAARLEM.NL Anne Wietske Margriet Roos Mascha Marius Irma

Vragen: We staan voor u klaar! Sluiting Vragen: We staan voor u klaar!

Afsluiting Bedankt!!!