Evaluatie tijdelijke tentoonstelling November 2013 – Juni 2014.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Jongeren over politiek
Advertisements

KWALITEITSZORG november 2012
Stilstaan bij parkeren Dat houdt ons in beweging
‘SMS’ Studeren met Succes deel 1
Paulus' eerste brief aan Korinthe (20) 23 januari 2013 Bodegraven.
Onderzoek naar de recreatieve verblijfstoerist in de kunststeden
NEDERLANDS WOORD BEELD IN & IN Klik met de muis
WAAROM? Onderzoek naar het meest geschikte traject voor de verlenging tot in Sint-Niklaas van het bestaande fietspad naast de Stekense Vaart en de Molenbeek.
BRIDGE Vervolgcursus Vervolg op starterscursus Bridgeclub Schiedam ‘59 info: Maandagavond: 19: – of
1 Resultaten marktonderzoek RPM Zeist, 16 januari 2002 Door: Olga van Veenendaal, medew. Rothkrans Projectmanagement.
November 2013 Opinieonderzoek Vlaanderen – oktober 2013 Opiniepeiling Vlaanderen uitgevoerd op het iVOXpanel.
Uitgaven aan zorg per financieringsbron / /Hoofdstuk 2 Zorg in perspectief /pagina 1.
December 2007 Dimarso N.V., opererend onder de commerciële naam TNS Dimarso en hierna TNS Dimarso genoemd, beschikt exclusief over het auteursrecht van.
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen juli 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
Personalisatie van de Archis website Naam: Sing Hsu Student nr: Datum: 24 Juni 2004.
1 COVER: Selecteer het grijze vlak hiernaast met rechtsklik & kies ‘change picture’ voor een ander beeld of verwijder deze slide & kies in de menubalk.
Global e-Society Complex België - Regio Vlaanderen e-Regio Provincie Limburg Stad Hasselt Percelen.
7 april 2013 Zoetermeer 1. 1Korinthe Maar, zal iemand zeggen, hoe worden de doden opgewekt? En met wat voor lichaam komen zij? 2.
20 jaar Open Monumentendagen 2008 RESULTATEN VAN PUBLIEKE OPINIEPEILING Nobody’s Unpredictable Oktober 2008 IPSOS BELGIUM Waterloo Office Park Drève Richelle,
 Deel 1: Introductie / presentatie  DVD  Presentatie enquête  Ervaringen gemeente  Pauze  Deel 2 Discussie in kleinere groepen  Discussies in lokalen.
STAPPENPLAN GRAMMATICUS.
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Een Concert van het Nederlands Philharmonisch Orkest LES 4 1.
Kb.1 Ik leer op een goede manier optellen en aftrekken
Tevredenheids- enquête 2012 P. Grouwels Inleiding Mogelijke antwoorden: Zeer goed: 4 sterren ****: volledig tevreden; Goed: 3 sterren ***:
9 januari 2013 Bodegraven 1. 1Korinthe 11 1 Wordt mijn navolgers, gelijk ook ik Christus navolg. 2.
Nooit meer onnodig groen? Luuk Misdom, IT&T
BZ voor de Klas 3 juni 2010.
FOD VOLKSGEZONDHEID, VEILIGHEID VAN DE VOEDSELKETEN EN LEEFMILIEU 1 Kwaliteit en Patiëntveiligheid in de Belgische ziekenhuizen anno 2008 Rapportage over.
Elke 7 seconden een nieuw getal
1 introductie 3'46” …………… normaal hart hond 1'41” ……..
Oefeningen F-toetsen ANOVA.
Tevreden over de VDAB? 1.Vóór het meten 2.Het meten en rapporteren 3.Het verbeteren 4.De resultaten 5.Mensen en meten.
Wat levert de tweede pensioenpijler op voor het personeelslid? 1 Enkele simulaties op basis van de weddeschaal B1-B3.
1 WIJZIGINGEN UNIEK VERSLAG. 2 Agenda Verbeteringen Veranderingen formulieren Praktische herinneringen Nieuwe formulieren Sociale en culturele participatie.
In dit vakje zie je hoeveel je moet betalen. Uit de volgende drie vakjes kan je dan kiezen. Er is er telkens maar eentje juist. Ken je het juiste antwoord,
13 maart 2014 Bodegraven 1. 1Korinthe Want gelijk het lichaam één is en vele leden heeft, en al de leden van het lichaam, hoe vele ook, een lichaam.
Seminarie 1: Pythagoreïsche drietallen
Afrika: Topo nakijken en leren.
Dag van de CultuurCommunicatie De marketingaanpak van het In Flanders Fields Museum in Ieper.
Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap Afdeling HRM BUE Middenkader 2005 Een eerste verkenning van de resultaten.
2009 Tevredenheidsenquête Resultaten Opleidingsinstellingen.
EFS Seminar Discriminatie van pensioen- en beleggingsfondsen
De Dagen van de Kaaien 19, 20 & 21 maart De Kaaien op tafel - inhoud 1.Methodiek tafelgesprekken 2.Aantal tafelgesprekken en aantal deelnemers.
Enquête.
FHI branches Trendonderzoek & Recessie-enquête.
Resultaten Onderzoek Oorlog en Vrede in de Westhoek 2006 Persvoorstelling dinsdag 24 april 2007 om 10u30 Lakenhallen Ieper.
Hartelijk welkom bij de Nederlandse Bridge Academie Hoofdstuk 7 De 2 ♦ /2 ♥ /2 ♠ en de 2 ♣ -opening 1Contract 2, hst 7.
17/08/2014 | pag. 1 Fractale en Wavelet Beeldcompressie Les 5.
Lessen 17 / 40 De mensen die recent lessen hebben gevolgd hebben deze beoordeeld op 4 aspecten. In de getoonde grafiek steekt 1 aspect negatief af t.o.v.
STIMULANS KWALITEITSZORG juni 2014.
IPSOS iov Stichting tegen Kanker, 2013
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
In opdracht van NOC*NSF
1 Amsterdam, april 2005 Drs. Frits Spangenberg Rotary Extern imago.
Resultaten Crowdsourcing Grote Boel 7 april 2014.
Centrummaten en Boxplot
Waar gaat het nou toch om?!
Een organisatie van stad Kortrijk, Directie Cultuur, Team Jeugd i.s.m. Hogeschool West – Vlaanderen departement HIEPSO.
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
12 sept 2013 Bodegraven 1. 2  vooraf lezen: 1Kor.7:12 t/m 24  indeling 1Korinthe 7  1 t/m 9: over het huwelijk  10 t/m 16: over echtscheiding  16.
13 november 2014 Bodegraven 1. 2 de vorige keer: 1Kor.15:29-34 indien er geen doden opgewekt worden...  vs 29: waarom dopen?  vs.30-32: waarom doodsgevaren.
1 Week /03/ is gestart in mineur De voorspellingen van alle groten der aarden dat de beurzen zouden stijgen is omgekeerd uitgedraaid.
Resultaten Onderzoek Oorlog en Vrede in de Westhoek 2006 Presentatie 15 juni 2007.
Evangeliënkring Sliedrecht
23 mei 2013 Bodegraven vanaf hoofdstuk 6: hoofdst.1: de wijsheid van de wereld hoofdst.2: de wijsheid van God hoofdst.3: Gods akker en Gods bouwwerk.
Transcript van de presentatie:

Evaluatie tijdelijke tentoonstelling November 2013 – Juni 2014

Inhoud presentatie Volume bezoekers aan tentoonstelling Resultaten bezoekersonderzoek Conclusies 2

Volume bezoekers

Bijna bezoekers aan tentoonstelling 4  bezoekers bezochten de tentoonstelling na een bezoek aan het IFFM of meer dan een derde van de IFFM bezoekers (37%) in die periode  Piek van bezoekers in mei 2014  Dagen met boven bezoekers: 1 nov, 11 nov, 26 april en 2 mei

Resultaten bezoekersonderzoek

Onderzoeksmethodologie Face-to-face bevraging aan uitgang van tentoonstelling  Behaalde enquêtes met onderscheid in type bezoekers – 515 individuele bezoekers (staan voor bezoekers) – 71 deelnemers van groepen (staan voor bezoekers) – 57 begeleiders van schoolgroepen (staan voor bezoekers: leerlingen + begeleiders)  Reële verhoudingen van type bezoekers 46 % individuelen bezoekers 22 % groepsbezoekers 32 % schoolbezoekers  Wegen van steekproef 6

buitenlandse bezoekers  Veel Belgische bezoekers maar toch meer dan een derde van de bezoekers zijn buitenlanders vooral Britten en Nederlanders en ook Fransen In % bezoekers

Veel individuele Belgische bezoekers In % bezoekers  Britten vooral bij groepsbezoekers en schoolgroepen

Meer schoolgroepen bij Britse bezoekers 9 In % bezoekers  Meer individuele bezoekers bij Belgen en meer school- en groeps- bezoekers bij buitenlanders en zeker bij Britten

Dagtoeristen of verblijfstoeristen? 10  Bezoekers aan TT zijn voor de helft dagtoeristen maar ook 28% met verblijf in Westhoek of aankomsten in logies in de Westhoek  Bij individuele bezoekers TT iets meer met verblijf in Westhoek In % bezoekers

Dagtoerist of verblijfstoerist naar herkomst 11  Meer verblijfstoeristen bij buitenlandse bezoekers, ook meer verblijfstoeristen in de Westhoek In % bezoekers

Herkomst dagtoeristen uit woonplaats op bezoek in TT 12 In % dagtoeristen (n=330) België: 68% Buitenland: 32%  Buitenlanders vooral uit UK maar ook uit Nederland en Frankrijk  Veel bezoekers uit West- en Oost-Vlaanderen

Herkomst dagtoeristen uit woonplaats op bezoek in TT Totaal (n=330) Individuelen (n=281) Groepen en scholen (n=49) Westhoek48 0 Rest West-Vl.19 West-Vlaanderen Oost-Vlaanderen Antwerpen812 5 Vlaams-Brabant710 5 Limburg83 13 Vlaanderen Brussels H. Gewest45 3 Wallonië24 1 België U.K Nederland97 10 Frankrijk78 5 Buitenland  Iets meer Vlaamse dagtoeristen bij individuelen vooral uit West- en Oost Vl.  Bij groepen en scholen ook dagtoeristen uit UK, Nederland en Frankrijk In % dagtoeristen

Herkomst verblijfstoeristen in de Westhoek op bezoek in TT 14 In % verblijfstoeristen in de Westhoek (n=203) België: 40% Buitenland: 60%  Buitenlandse bezoekers met verblijf in de Westhoek vooral uit UK maar ook uit Nederland en andere landen

Herkomst verblijfstoeristen in de Westhoek op bezoek in TT In % verblijfstoeristen in de Westhoek Totaal (n=203) Individuelen (n=163) Groepen en scholen (n=40) West-Vlaanderen4 62 Oost-Vlaanderen8 124 Antwerpen Vlaams-Brabant5 64 Limburg3 33 Vlaanderen Brussels H. Gewest4 18 Wallonië1 11 België U.K Nederland Frankrijk3 15 Andere landen9 712 Buitenland  Groepen en scholen die in Westhoek logeren zijn vooral afkomstig uit het buitenland vooral uit UK maar ook uit Nederland  Bij individuelen veel verblijfstoeristen uit provincie Antwerpen en Oost-Vlaanderen maar ook uit UK en Nederland

Plaats van verblijf in de Westhoek 16 In % verblijfstoeristen in de Westhoek  De helft van de bezoekers aan de TT verblijft in het centrum van Ieper  Schoolgroepen verblijven iets meer op andere plaatsen in de Westhoek

Plaats van verblijf in de Westhoek naar herkomst 17 In % verblijfstoeristen in de Westhoek  Belgen verblijven eerder in de rest van de Westhoek, buitenlandse toeristen iets meer in Ieper centrum  Britten verblijven zowel in Ieper centrum als in de rest van de Westhoek

Verblijfplaats verblijfstoeristen buiten de Westhoek op bezoek in TT 18 In % verblijfstoeristen buiten de Westhoek (n=98) België: 85% Buitenland: 15%  Bezoekers die buiten de Westhoek logeren, verblijven meest aan de Kust en in Brugge maar ook in het Noorden van Frankrijk

Verblijfplaats verblijfstoeristen buiten de Westhoek op bezoek in TT Totaal (n=98) Individuelen (n=61) Groepen en scholen (n=37) Kust Brugge Rest West-Vlaanderen 6114 West-Vlaanderen Gent 251 Brussel 637 Rest Vlaanderen 787 Vlaanderen Wallonië 130 België Noord-Frankrijk Ander land 516 Buitenland In % verblijfstoeristen buiten de Westhoek  Groepen en scholen verblijven aan de Kust maar ook in Brugge en iets meer in Noorden van Frankrijk

Organisatie van bezoek aan TT 20 Individuelen: eigen initiatief Deelnemers groepen In % bezoekers  Belgische groepsbezoekers vooral met vereniging  Buitenlandse en Britse groepsbezoekers vooral met touroperator

Type vereniging die met groep TT bezoeken 21 In % groepen die TT bezoeken met een vereniging

Duur bezoek TT Oorlog & Trauma 24 min. 27 min. 23 min. 21 min. Gemiddelde duur  Het bezoek aan de tentoonstelling bedroeg gemiddeld 24 minuten  Scholen bleven iets minder lang  Weinig verschil naar herkomst 22 In % bezoekers

Veel bezoekers aan TT kwamen voor de eerste maal naar IFFM  Voor meer dan de helft van de bezoekers was dit het eerste bezoek aan het IFFM  Bij individuele bezoekers en deelnemers aan groepsbezoeken is dit meer uitgesproken 23 In % bezoekers

Vooral bij Britten eerste bezoek aan IFFM 24 In % bezoekers  Voor de meeste buitenlandse bezoekers was dit het eerste bezoek aan het IFFM

37 % van bezoekers wist vooraf van de TT  Een derde van de individuele bezoekers aan de TT was op de hoogte van de TT, twee derden niet  Dit was meer het geval bij de groepsdeelnemers 25 In % bezoekers

Voor 84 % die vooraf wist van de TT was de TT een belangrijke reden om IFFM te bezoeken  De tijdelijke tentoonstelling was voor de alle type van bezoekers die vooraf over de TT geïnformeerd waren een belangrijke reden om het IFFM te bezoeken  De TT Oorlog en Trauma was slechts voor 15% van de bezoekers die vooraf wist over de TT niet zo belangrijk 26 In % bezoekers die op de hoogte waren van TT

Informatie over TT Oorlog en Trauma  Website van IFFM was de belangrijkste informatiebron  Ook advertenties en artikels in de geschreven pers hebben hun belang gehad naast mond-aan-mond reclame en TV 27 Individuelen en groepsbezoekers Belangrijkste informatiebronnen In % respondenten die op de hoogte waren van TT (n=213)

Informatie over TT Oorlog en Trauma  Ook bij begeleiders van schoolgroepen speelde de website van het IFFM een grote rol naast website Klasse en Magazine School travel today 28 Schoolgroepen In % respondenten die op de hoogte waren van TT (n=22)

Indrukwekkende luiken in de TT ‘Shell Shock’: 51% ‘Gewond’: 41% ‘Medische evolutie’: 30% 29 In % respondenten ‘Medisch dilemma’: 28%

Indrukwekkende luiken in de TT (per luik in de tentoonstelling, naar doelgroep) 30  Luik ‘Shellshock’ bij alle bezoekers opgegeven als indrukwekkend  Luik ‘Gewond’ en het ‘Medisch dilemma’ vooral bij school- begeleiders als indrukwekkend bevonden In % respondenten

Indrukwekkende luiken in de TT (per luik in de tentoonstelling, naar doelgroep) 31  Luik ‘Shellshock’ bij alle bezoekers opgegeven als indrukwekkend  Luik ‘Gewond’ vooral bij buitenlandse bezoekers als indrukwekkend bevonden, luik ‘Shellshock’ vooral bij Belgen  Weinig verschil naar herkomst In % respondenten

Bezoekers appreciëren meerwaarde van TT  74 % bezoekers vindt dat de tentoonstelling zeker en vast belangrijke (didactische) informatie en beleving toevoegt aan bezoek IFFM  Bezoekers die op voorhand op de hoogte waren van TT geven nog een hogere score (meer gemotiveerd) 32 In % respondenten

Appreciatie van meerwaarde naar herkomst 33 In % respondenten

Hoge graad tevredenheid bij bezoekers TT 4,3 4,2 4,4 Score op 5  Schoolbegeleiders en deelnemers aan groepsbezoeken zijn nog iets meer enthousiast over de TT (zijn ook meer Britten) 34 In % respondenten

Buitenlandse bezoekers meest tevreden 4,3 4,2 4,4 4,5 Score op 5 35 In % respondenten

Tevredenheid over diverse aspecten Individuele bezoekers  Geen problemen met doorstroming, toegankelijkheid en leesbaarheid informatie  Over wandelgids iets minder tevredenheid  Persoonlijke verhalen: ook wat minder enthousiasme 36 Score op 5 4,1 4,1 4,0 3,8 3,5

Tevredenheid over diverse aspecten Deelnemers aan groepsbezoekers 37 Score op 5 4,2 4,1 4,0  Bij groepsbezoekers echter meer tevredenheid over wandelgids

Tevredenheid over diverse aspecten Begeleiders schoolgroepen 38 Score op 5 4,3 4,2 4,0  Scholen ook iets minder tevreden over wandelgids

Meeste bezoekers willen TT positief aanbevelen 39  77% van bezoekers zou de tentoonstelling zeker en vast aanbevelen aan vrienden en familie  87% van de begeleiders van schoolgroepen hadden de intentie om TT aan te bevelen aan vrienden en familie en 92% wou de TT aanbevelen aan collega leerkrachten In % respondenten

4 doelstellingen rond TT Oorlog en Trauma 40  Tentoonstelling slaagde in de 4 doelstellingen  Inzicht in belang van individueel engagement werd iets minder aangevoeld In % respondenten (n=641)

Aanzet tot bezoek aan andere sites 41  Bijna alle bezoekers vinden dat een bezoek aan de tentoonstelling aanzet om andere WOI-sites in de Westhoek te bezoeken  Deelnemers aan groepsbezoeken vinden dit nog iets meer In % respondenten

Sites waarin men geïnteresseerd is 42  De tentoonstelling wekte de intentie om een bezoek te brengen aan Hill 60 en aan Lyssenthoek maar ook aan niet gepreciseerde andere WOI sites in de Westhoek In % respondenten die aangeven aangezet te worden tot bezoek andere site

Sites waarin men geïnteresseerd is 43  Weinig onderscheid onder type bezoekers  Schoolgroepen iets meer nog andere WOI sites In % respondenten die aangeven aangezet te worden tot bezoek andere site

44 Sites waarin men geïnteresseerd is  Britten meer geïnteresseerd om Hill 60 te bezoeken In % respondenten die aangeven aangezet te worden tot bezoek andere site

Eerder bezoek museum aan dr. Guislain 45  De meeste bezoekers hadden het museum dr. Guislain nog niet bezocht  Het museum werd het minst bezocht door bezoekers in groepsverband In % bezoekers

Intentie voor toekomstig bezoek aan museum dr. Guislain 46  Bij de individuele bezoekers was 12% zeker en 25% waarschijnlijk wel van plan om ook Museum Guislain te bezoeken  Vooral bij begeleiders van schoolgroepen was dit veel minder het geval In % bezoekers die het museum Dr. Guislain nog niet bezocht hadden

App thematische WOI autoroute weinig bekend 47  Het merendeel van de bezoekers heeft geen weet van de applicatie, slechts 18% van de individuele bezoekers was op de hoogte  Bezoekers in groepsverband hebben het minst weet van de applicatie rond medische evacuatieroutes In % bezoekers

Intentie tot gebruik van dergelijke applicatie 48  Van de individuele bezoekers zijn gemiddeld slechts 11% zeker en vast bereid en 21% waarschijnlijk wel bereid om in de toekomst de applicatie ‘WO1 autoroutes’ te gebruiken  Minst interesse bij deelnemers aan een groepsbezoek In % bezoekers

Interesse in specifieke autoroutes 49  Het gaat hier over de intentie “het zouden kunnen gebruiken”  Gas op Hill 60 kent de grootste belangstelling In % bezoekers die intentie hebben app te gebruiken

Conclusies 50

Tentoonstelling Oorlog en Trauma slaagde in haar opzet  bezoekers vonden het de moeite om na een bezoek aan het IFFM (gemiddeld 1,5 uur) nog eens 24 minuten door te brengen in de TT.  74% van de bezoekers vond dat de TT zeker en vast een duidelijke meerwaarde bood aan het bezoek van het IFFM.  Bezoekers waren voor 90% uiterst tot zeer tevreden.  De 4 belangrijke boodschappen die opgenomen werden in de TT zijn goed overgekomen bij de bezoekers (organisatie van de zorg, medisch dilemma, vooruitgang van medische wetenschap en belang van individueel engagement.  De doorverwijsfunctie naar andere WOI sites in de Westhoek wordt duidelijk erkend.  Luiken ‘Shell Shock’ en ‘Gezond’ lieten meest indruk na.

Bijkomende conclusies  Tentoonstellingen in het IFFM trekken steeds veel individuele Belgen op daguitstap aan, dit was nu ook het geval.  Toch waren er ook Britse schoolgroepen en andere groepen en Nederlanders die het de moeite vonden om de TT te bezoeken. Deze buitenlanders verblijven relatief meer in de Westhoek.  Bezoekers waren weinig op de hoogte van de app rond medische evacuatieroutes, en indien ze dat zouden zijn kunnen we inschatten dat 20% van alle bezoekers interesse in de app betoont.  De doorverwijsfunctie van het Dr. Guislainmuseum in Gent naar IFFM en omgekeerd was relatief beperkt.  Website IFFM en artikels/advertenties in de geschreven pers zijn belangrijkste informatiekanalen. 37% van de bezoekers was op de hoogte van de TT Oorlog en Trauma vóór hun bezoek aan het IFFM.

53