Webinar 22 april 2011 start: 14.30 uur fondsenwervende internet tools Stichting GeefGratis gratis* aangeboden (gedoneerd) en te gebruiken door non-profits.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
sociale media: de nieuwe realiteit
Advertisements

Samen werken aan inzetbaarheid en mobiliteit 1. Grote veranderingen • Jeugdzorg heeft te maken met grote veranderingen: • Transitie • Gemeenten worden.
RECLAME OP INTERNET ASCC Clubmiddag 15 april 2014.
Online strategie - Websites in 2012 Info dag - 15 Maart 2012.
Lindenhout gaat 2.0, jij ook?
WORKSHOP. EEN CPU MAKEN VAN UW COMPUTER. Dinsdag 05 / 04 / Door; Tom Roef, bestuurslid. Sodipa Computerclub.
Wiki’s in het Hoger Onderwijs Pierre Gorissen Fontys Hogescholen
SMC078+ Facebook The Adult Version. Meer resultaat met Facebook Inspireren, motiveren, cases & praktische tips Met z’n allen!
SEO Social Media. Facebook  Zorg voor activiteit op je pagina (likes, shares & reacties)  Verwerk je keywords in je infopagina en met name in het over.
DÉ PORTAL VOOR ISOLEREND NEDERLAND
Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
Verborgen vormen van pesten
1 Samenwerkend leren met Google Docs Werking en mogelijkheden van online tekstverwerken.
Welkom bij de workshop social media. Wie is de ? Marketing, communicatie, pr on- en offline. •Strategie en advies. •Uitvoeren middelen, persberichten.
Godsdienst 1.
Sociale wijkmedia 19 en 28 maart 2013 wijkteams Nieuw Lokaal Akkoord Gilbert Sewnandan.
Social media gebruiken om een baan te vinden
Workshop fotografie Arjan Geurts.nl 4/4/2017.
Website usability Door Dyonne en Yanthe.
Websites maken Waarom? Voor Wie? Hoe?
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
COMPETENTIE 4 VEILIG EN FUNCTIONEEL GEGEVENS RAADPLEGEN EN UITWISSELEN
Sociale Netwerksites Summerschool Social Media – Augustus 2010.
Thinkquest2 versie 2013 info: vanaf februari 2013.
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 2: Doelen en doelgroepen.
Sollicitatiegesprek.
SaMBO ICT Conferentie 19 januari 2012 Vertrouwelijk.
Hoe doe je dat? Actief Zendingswerk
Welkom bij de cursus Handig met Internet! Handig met Internet -Wat doet u al met internet? -Wat wilt u nog meer met internet doen? -Hoe kunt u beter.
Active ageing en social media Evert jan de Voogt.
Website maken met WordPress
Project SOCIALE MEDIA Samen uitzoeken op welke wijze de sociale media werkt, geregeld is, wordt gebruikt…..
- - - Social Media.
Strategie Social Media.  Waarom iets met Social Media gaan doen?  Waarom is het belangrijk eerst een strategie te ontwikkelen?  Schakel een deskundige.
HET CURRICULUM VITAE = VISTEKAARTJE NUMMER 2
Sociale media en integriteit Tim Vanheers / integriteitsdag 10 april 2014.
Sneak Preview Socious Neem een kijkje in de nieuwe community van Ngi-NGN.
Lezing door Kick de Wolff
Online via een forum Focusgroepen;. Indeling 1.Waarom een forum ipv een face-to-face FG? 2.Een kijkje in de keuken! 3.Voordelen 4.Nadelen  5.Praktisch.
Social Media Les 4: Content (1) Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
TEKST 13 SAMENWERKING IN HET ALGEMEEN
Social Media ‘Talk of the town’. De bekendste: Twitter, Youtube, Flicker, Facebook, Linkedin en Hyves.
Actieplan ‘Veilig Werken in de Zorg’.
Welkom De techniek van websites
Wat is een campagne? Kort gezegd; een campagne is het ondernemen van acties en eventueel producten uitdelen om een product, idee of persoon te promoten.
Taalportfolio Les 4, jaar 1, Lente 2008
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
De Zilvervloot crowdfunding
September Linkbuilding anno 2011  Interessante websites vinden voor linkbuilding.linkbuilding  Bloggen altijd goed voor je linkbuilding strategie.
Social Media Fleur van Scharenburg 1. Opzet voor vanavond Snelcursus Social Media Social Media gebruiken 2.
Vollebergh Kappers “The New Local Influencer” Eerste kick-off meeting Vollebergh Kappers online strategie 9 oktober 2013.
Crowdfunding en subsidies
Presentatie Socialbesitas Hogeschool VHL
Social media presentatie
Sociale media in de zorg Regionale Nascholing Intensive Care 26 maart 2015.
Online filmpjes maken. (
Online filmpjes maken. (
Intro/Context Niemand weet exact hoe het Google algoritme werkt Echter, de belangrijkste factor zit hem voornamelijk in de kracht van andere websites die.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
Sociale media als communicatiemiddel Door Jasper Van Biesen.
Ben jij je eigen databaas? Aangeboden door
1. 2 Storytelling Geen mooie marketing praatjes: maar de authentieke menselijke stemmooie marketing praatjes.
Workshop website bouwen Les 4. Wat heb je geleerd?
Binnenkort start hier het webinar Facebook Marketing voor je groep - Deel II: ‘Je Scoutinggroep op Facebook’
Social media voor statenleden/politici
Hoe omarmen Nederlandse non-profit organisaties informatietechnologie?
Power up your fundraising
Transcript van de presentatie:

Webinar 22 april 2011 start: uur fondsenwervende internet tools Stichting GeefGratis gratis* aangeboden (gedoneerd) en te gebruiken door non-profits in Nederland * no cure no pay. Bij ontvangsten 10% inhouding

Aansluitnummer GeefGratis Aansluitnummer? ieder goed doel heeft een eigen aansluitnummer bij GeefGratis. Alle GeefGratis fondsenwervende tools zijn gebaseerd op dit aansluitnummer!

Stichting GeefGratis De 3 belangrijkste GeefGratis websites: o (over de stichting) o goede doelen portal) o actie website) Wat is de allerbelangrijkste website? o met social media koppeling(en) waaronder de GeefGratis tools zoals GeefSamen

GeefGratis fondsenwervende tools De 3 belangrijkste GeefGratis internet tools: o Donatiemodule -> de centrale geef URL: o Online Social Network Fundraising = Social Media o Donatie widget t.b.v. bijvoorbeeld Hyves

Donatiemodule Vergeet alle moeilijke fondsenwervende integraties. Indien je een link op je website kunt plaatsen kun je direct met de donatiemodule van GeefGratis fondsen werven via internet. De donatiemodule = een link Dus een link, niet meer niet minder!

Donatiemodule Via de donatiemodule is het mogelijk te weten: a.Wie heeft er gedoneerd? (NAW gegevens) b.Hoeveel is er gedoneerd? c.Voor welk project is er gedoneerd? d.Via welk kanaal is er gedoneerd of e.Voor welke kostenplaats (administratie)? f.Via welke betaalvorm is er gedoneerd

CMS systeem / Helpdesk Alle donaties zijn opvraagbaar via het CMS systeem: Voor de helpdesk, zie:

10% inhouding? Alle gratis te gebruiken internet diensten van GeefGratis zijn mogelijk geworden door de 10% inhouding en hiermee breiden we continu de mogelijkheden om fondsen te werven uit. Voor alle info, zie: < euro per maand is 10% inhouding > euro per maand is 1 euro per transactie

Social Media is mensen met behulp van gereedschappen op internet (zoals blogs, foto’s en video’s) en websites (zoals Facebook en Twitter) de mogelijkheid geven inhoud te delen en gezamenlijk gesprekken (discussies) online te voeren en transacties te verrichten. MONOLOOG = DODELIJK BIJ SOCIAL MEDIA! Social Media?

Voorbeelden van Nederlandse non-profits op Twitter: Etc. doe je voordeel hiermee! Twitter voorbeeld

1. Geef mensen de kans te reageren!  Link via Twitter naar een pagina op je website waarop men hun verhaal kan vertellen over je goede doel of project en laat mensen op deze pagina direct doneren! 2. Geef mensen de kans te doneren!  gebruik de donatiemodule link van GeefGratis via URL shortener binnen je tweets!

Waarom Social Media kan werken als fondsenwervende tool? 1.Makkelijk op te zetten 2.Eenvoudige, duidelijke boodschap 3.Makkelijk om mee te doen 4.Hefboomwerking bestaande supporters 5.Geïntegreerde campagne over meerdere sociale media sites 6.Frequente updates 7.PR DOEN DUS!

5 Gouden regels gebruik Social Media 1. Luister Social Media gaat niet over jou. Het gaat over de menselijke relaties met jou of je organisatie. Luister voordat je iets zegt. 2. Ben betrokken Social Media gaat over gesprekken (discussies) en het opbouwen van relaties. Het kost moeite. Niet alleen over jezelf praten. Stel vragen, engageer mensen en link. Wees inspirerend. 3. Geef het uit handen Je kunt de discussie niet controleren. Als je wil dat de mensen de boodschap verspreiden moet je ze vertrouwen. Luister. Inspireer. Engageer. Laat gaan. 4. Wees eerlijk Je kunt de waarheid niet (ver)draaien met Social Media. Wees open, eerlijk en authentiek in alles wat je zegt en doet. 5. Heb geduld Verwacht niet onmiddellijk en gemakkelijk meetbare resultaten. Het kost tijd om vertrouwen op te bouwen en maak verbindingen.

5 Gouden regels gebruik Social Media Door de 5 simpele gouden regels voor het gebruik van Social Media als leidraad te nemen kun je het gesprek met de donateur online aangaan en beweeg je, als goed doel, via internet mee met de behoeften van je doelgroep. Daarom kan Social Media OOK als fondsenwervende tool (gaan) werken!

Gratis boek online fondsenwerving 2.0?