Loopbaan&burgerschap. WAT HEB JE NODIG ?  KENNIS ( THEORIE)  INZICHT (VERSCHILLENDE INVALSHOEKEN)  VAARDIGHEDEN.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Lesgeven over duurzame ontwikkeling
Advertisements

Wereldburgerschap Zaakvakonderwijs in (inter) actie?!
Massamedia en cultuur Normen Specifieke regels in groep / samenleving
Kwaliteit en/in Mentoring: een zoektocht Frans Meijers Conferentie ‘Mentoring, koersen op kwaliteit’ Amersfoort 18 november 2008.
Correct omgaan met gescheiden ouders
Politieke Besluitvorming
Thema: verzorgingsstaat
Lesgeven over duurzame ontwikkeling
Basiskennis maatschappijleer 2 klas 4
Ondernemen : heb jij het in je?!
Wat is politiek? 1.1 Het begrip politiek 1.2 De overheid.
Presentatie Interculturele Communicatie: theorie
QUIZ Katern Politiek.
Bedrijfspsychologie en Personeelsbeleid
Onderwijs en democatisch burgerschap
Thema 2 Deel 1 Ontwikkelingspsychologie en pedagogiek
Integriteit in de praktijk
Hfst 1: de wereld; Het wereldbeeld
Hoofdstuk 1 Patronen op de wereldkaart: arm en rijk Paragraaf 6 t/m 8
6.2 De mens reageert op risico’s
Inleiding Internationaal Recht
Kennis is Macht Bacon versus Foucault. Kennis is Macht Meditationes Sacrae l’Archéologie du Savoir Francis Bacon ( )Michel Foucault ( )
LOB Loopbaan Oriëntatie & Begeleiding
Swot analyse
Les 2: Het verleden van het Apeldoorns Kanaal. Wat gaan we doen: Terugblik vorige les Filmpje bekijken Foto’s van vroeger bekijken Verder met de presentaties.
Globalisering.
Stromingen en partijen
Competentiegericht leren én organiseren (Beroeps)onderwijs in 2010; over de gevolgen van het nieuwe leren voor de school en het bestel Inleiding door Leo.
Maatschappijwetenschappen
Ondernemen(d) in het onderwijs
Succes- en faalfactoren
Economie in de bovenbouw
inzicht op de invloed van veranderingen op het gedrag van medewerkers
Vrijwillige hulpverlening in onze activerende verzorgingsstaat
Moreel Beraad in het Sociaal Domein
Samenvatting  Sociaal-economische verschillen in ongezond gedrag  Voor een verklaring moet aan twee voorwaarden worden voldaan: 1.Een relatie met het.
Hoofdstuk 3 Inleiding Recht
Politiek.
Samenwerken Werken in Teams.
Aardrijkskunde voor de 2e fase VWO 5 en VWO 6. Samenvatting
INDIVIDU EN loopbaan &burgerschap
De economische dimensie
Juridische bescherming van dijkrelicten
Commercieel beleid 1 H2 Marktonderzoek Filiaalmanager.
LEA en sociale competentie & participatie Miriam Walraven 20 januari 2011.
Analyse maatschappelijk vraagstuk
TIPS VOOR EEN WINNEND PROFIELWERKSTUK! Zo doe je dat.
IKOS Introductie. Ikos-opleiding Actieve pluriformiteit Levensbeschouwing Humanisme Vervolgcursus Levensbeschouwing Islam Vervolgcursus Levensbeschouwing.
AARDRIJKSKUNDE Hoofdstuk 2 – les 1. DOELEN HOOFDSTUK 2 - Je leert wat het centrum van Europa is; - Je leert dat je in Europa verschillende centra hebt.
Wie bepaalt de toekomst van het OV? Marieke Kassenberg Liesbeth Couwenberg.
IKOS Introductie. Ikos-opleiding Actieve pluriformiteit Levensbeschouwing Humanisme Vervolgcursus Levensbeschouwing Islam Vervolgcursus Levensbeschouwing.
Workshop Identiteit?.
 Een loodgieter is deskundig in het in bedwang houden van water en stelt een diagnose omtrent waar een lek zich bevindt of waar een onaangename geur.
Eldering hfdst. 3.3 Het cultureel ecologisch raamwerk
Opgroeien adolescent Les 2 schpa. Programma les Bespreken opdracht 1 Theorie behandelen Subgroepen sociologen.
Van praktijk naar theorie: de aanpak van Dilemma.
Universiteit Derde Leeftijd Geel – 15 november 2011.
Burgerschap – H. 1 Sociaal Maatschappelijke Dimensie – 1.5 Jij en ik zijn gelijk.
Kwalificatie eisen Om goed in de samenleving mee te kunnen doen is een voorbereiding alleen op jouw beroep niet voldoende. Bijv. - sturing geven.
Democratische rechtsstaat?
Maatschappelijk vraagstuk
1.2 De wereld wordt steeds kleiner
Nieuw sociaal contract voor Nederland De overgang naar een ander type samenleving Kim Putters AWVN, 10 oktober 2016.
Business School Handels- en Administratieve opleidingen
Het 24 spel.
Examen ma2 N.a.v. het SE P7.
Politieke socialisatie Politieke institutie Sociale institutie
Burgerschap binnen VM2: op weg naar een doorlopende leerlijn
Ontwikkelingen in de recreatie
Loopbaan en burgerschap les 3
Transcript van de presentatie:

Loopbaan&burgerschap

WAT HEB JE NODIG ?  KENNIS ( THEORIE)  INZICHT (VERSCHILLENDE INVALSHOEKEN)  VAARDIGHEDEN

3 INVALSHOEKEN  SOCIAAL –ECONOMISCH  POLITIEK- JURIDISCH  SOCIAAL CULTUREEL

WETTEN VERDRAGEN UITSPRAKEN RECHTERS (jurisprudentie) WIE SPELEN EEN ROL BIJ HET NEMEN VAN BESLISSINGEN NALEVING VAN DE REGELS

 VERDELING VAN DE WELVAART  HOE VOORZIEN MENSEN IN HUN LEVENS ONDERHOUD  WAT VOOR WERK DOEN ZE  VERDELING > VOOR-NADELEN “MAATSCHAPPELIJKE LADDER”

WETTEN VERDRAGEN UITSPRAKEN RECHTERS (jurisprudentie) WIE SPELEN EEN ROL BIJ HET NEMEN VAN BESLISSINGEN NALEVING VAN DE REGELS

HOE EN WAAROM GEDRAGEN MENSEN ZICH ZOALS ZE ZICH GEDRAGEN ? OPVATTINGEN EN GEWOONTEN IDEOLOGIE EN OPVATTINGEN ( VAN WAARUIT HANDELEN MENSEN)

W W WAT IS HET PROBLEEM ? WIE ZIJN ER BIJ BETROKKEN ? WAAROM HOUDEN ZIJ ZICH ER MEE BEZIG? WELKE OPVATTINGEN HEBBEN BETROKKENEN