2 april 2012 Welkom Informatieavond
Programma Kernwaarden-missie/visie Spinnewiel in beweging Verleden-heden-toekomst Faseonderwijs De praktijk Vragen
Kernwaarden 1.Goed onderwijs voor alle kinderen 2.Ruimte voor verschillen 3.Zelfstandig werken 4.Uitdagende leeromgeving 5.Pedagogisch klimaat
Het Spinnewiel in beweging Wat gaat er veranderen? Hoe zijn we tot deze verandering gekomen?
Verleden-heden-toekomst Verleden – Kleuterschool – 1 oktober belangrijke datum – Lagere school Heden – Sinds 1985 de Basisschool – Groep 1 t/m 8 Toekomst – Waar gaan we naar toe?
Faseonderwijs Halfjaarlijkse versnelling of verlenging We stimuleren kinderen tot ontwikkeling en ontplooiing. We werken vanuit lesdoelen en thema’s. We betrekken kinderen bij hun eigen leerproces.
Vier voorbeelden van fasering schooljaar schooljaar schooljaar schooljaar schooljaar augustusfebruariaugustusfebruariaugustusfebruariaugustusfebruariaugustusfebruari Fase 1 AFase 1 B Fase 1 AFase 1 BFase 2 AFase 2 B instroomFase 1 AFase 2 AFase 2 BFase 3 AFase 3 B instroomFase 1 B Fase 2 AFase 2 BFase 3 AFase 4 AFase 4B Fase 2 AFase 2 B Fase 3 AFase 3 BFase 4 A Fase 3 AFase 3 B Fase 4 AFase 4 BFase 4+ Fase 4 AFase 4 B Fase 4+
Schooljaar Augustus 2012 Februari 2013 fases Groep 1/2instroom Groep 1/2instroom 1A 1B 2A Groep 2/32A Groep 2/32B 3A 3B Fase-indeling
2a2b3a KringWerken (ontwikkelingsm ateriaal) Schrijven – Werken = vrij kiezen Kring lezen – Werken = vrij kiezen Werken (taal)Lezen – Buiten spelen Eten en drinken – Werken (ontwikkelingsm ateriaal) Kring rekenen Werken = vrij kiezen Kring rekenen Verwerking rekenen Afronding – Werken Lezen – Kring kring – Buiten spelen / speelzaal – Creatieve vakken – Afronding Mogelijke dagindeling
Vragen?