1 Verslag rondetafel jongeren. 2 Inleidend gespreksleidster Annik Klaes (Prospekta) geeft kort aan hoe kunnen we de mix realiseren? Prijs, promotie,plaats,partners,

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
HET BELANG VAN PARTICIPATIE VAN MENSEN IN ARMOEDE
Advertisements

Ambassadeurs Latent Talent Vrijwilligers van allochtone origine vertellen over hun eigen schoolloopbaan en werkervaring(en)
Het inzetten van social media voor het vak Duits in de tweedeklassen havo/vwo op het Candea College. M.T Roggenthien.
verenigings- communicatie
Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
“Hoe kom ik aan klanten?”
MKKJ IN IZEGEM. Izegem, jeugd en mkkj  inwoners  7291 personen worden als jeugd gerekend.  1537 jongeren zijn actief in een jeugdvereniging.
SAMEN LEVEN ONTMOETING SOCIALE NETWERKEN SERVICEPUNT VRIJWILLIGERS.
Wie zijn we en wat drijft ons? Cameleon, cultuur die je beleeft.
Moeders Informeren Moeders
….een korte presentatie
De strategie - deel 2 Goudsmidatelier Jaasma. Wat hebben we vorige week besproken? Waar wordt je gelukkig van? Voor wie doe je de dingen? Wat gebeurt.
Kansen voor kinderen Carla Scheffer Rens van Kleij Startbijeenkomst Brede School Wassenaar 18 december 2012.
DILIGENTIA |INTELLIGENTIA Project Diligentia – Will Goderie  Sebastian Schipper[c]  May Bui  Dineke Delst  Maarten Förster
Open Dorp Erfgoed in de kijker. Waarom een Open Dorp? Meer aandacht voor erfgoed in het algemeen Meer aandacht voor erfgoed in het algemeen Meer aandacht.
Jeugdgroepen op straat
Vlaams congres opvoedingsondersteuning
UA – 11 mei Missie Stichting Lezen wil brede bevolkings- groepen het plezier en het nut van lezen laten ontdekken en beleven om zo hun persoonlijke.
Wat is FV De Stortkinderen ? Een vrijwilligers organisatie Een vrijwilligers organisatie Die zich gratis inzet. Die zich gratis inzet. Voor de weeskinderen.
Samenwerken en netwerkvorming Brede School 16 mei 2008 Rita L’Enfant
Een kansenpas voor het onderwijs 1.De kansenpas 2.OK-pas (Oudenaardse Kansenpas) 3.Schoolkosten, cultuurparticipatie & kansenpas 4.De OK-pas in het onderwijs.
ICT in een dynamische context
Opvoedingswinkel Gent WZO Sluizeken Tolhuis Ham 16/11.
Prospekta Collectieve kunstmarketing sinds 8 jaar.
JAVI is een jeugdorganisatie die onafhankelijk en pluralistische internettelevisie maakt met een focus op nieuws over jeugd, jeugdwerk en jeugdbeleid.
SAMEN LEVEN Team projecten en evenementen. VERLOOP INFO SESSIE  1. De dienst “Samen leven”  2. Projectwerking Antwerpen Noord (team projecten en evenementen)
Voorgesteld op Statutaire vergadering 10 februari 2007
EFFECT bij JES vzw Competentietrajecten die schooluitval voorkomen ?
Een instrument om ouderparticipatie te meten
Workshop Marketing voor Dorpshuizen. Training Marketing voor dorpshuizen Landelijk project ‘Meer dan stenen’
Evenementencommissie RCU Zwolle
Promotie maken Project H&A leerjaar 3 Mevrouw Timmermans ®
Cultuurforum Herent Donderdag 26/3 Tim Guily Tikke1.
De culturele werkplaats voor jongeren van cc de ploter en jeugddienst ternat.
Manuela Stoter, Michelle Diepbrink en Kelly Louwen
Het project Leerkansen in Ninove Kennismaking Het project gekaderd (An Bistmans) Voorstelling Teledienst Ninove + samenwerkingen (Willem Jacob) Interview.
Guidea Kenniscentrum Toerisme en Horeca vzw. Wie is Guidea?
Paleizenstraat 90 > 1030 Brussel T > F > Leerlingenparticipatie in het LOP/SO Gent Trajectbegeleiding door de Vlaamse.
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
Pedagogisch werken in de wijk Kwartaal 1 Les 1 Kamer L
Project ‘Oog Voor Elkaar’. Oog voor elkaar, verbindt elkaar 6 projecten ‘oog voor elkaar’ in Vlaanderen Ons Centrum werkt mee aan één van deze projecten.
Opening Crossfit Marketingtoepassingen Vincent Jasper Thomas.
Jongeren en de digitale wereld. Halt Halt levert een bijdrage aan het voorkomen en bestrijden van jeugdcriminaliteit door middel van: De Halt-straf. Voorlichtingen.
Lokaal netwerk vrijetijdsparticipatie. Uitgangspunt Maldegem is een aangename gemeente om in te leven en te wonen, met focus op het welbevinden voor alle.
Praktische handleiding voor De digitale community op Part-up.
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
Verslag van de brainstorm NIOBB 6 februari Sterke punten Bowls is een leuke, laagdrempelige en sociale sport Inzet en betrokkenheid vrijwilligers.
Communicatie & Programmering Stelling van Amsterdam Doelstellingen Vergroten naamsbekendheid van de forten van de Stelling van Amsterdam Bevorderen van.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Betekenis van zorgboerderijen Jan Hassink en Reina Ferwerda Wageningen-UR.
 ‘Hoe maak ik een goed filmpje?’ En hoe kan ik hem gebruiken?
Coördinatie van de hulp Workshop 4. Voorstellingsrondje Maatschappelijke evoluties Perspectief van de cliënt Casusoverleg Ervaring delen Cliëntoverleg.
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
Barrièrestraat 4 | 8200 Brugge | GSM 0477/ of 0477/ | VIP (VroegInterventieProject) Najaar 2016.
Innovatie Sociaal Domein Rijswijk
#EBJ16.
Marketing in het Verzetsmuseum Wat is marketing Marketing in Verzetsmuseum Doel van de marketing Eerdere doelen PR vragen Doel, strategie Marketing.
What will you do to change the
TRADITIONELE MEDIA TRADITIONELE MEDIA
Ellie Kuipers iov VCOK vzw - VVSG - Komma vzw
Week van de Eenzaamheid & Week van de mediawijsheid
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid
TRADITIONELE MEDIA TRADITIONELE MEDIA
Reizen voor mensen met een beperking
Beleidsplan vrijwilligersbeleid Mark Borremans - DVP
SOS Schulden Op School Voorstelling werking
Start to Buurtsport David Nassen - directeur ISB
Zet je kinderopvang lokaal op de kaart
Customer service & Relatiemanagement
Transcript van de presentatie:

1 Verslag rondetafel jongeren

2 Inleidend gespreksleidster Annik Klaes (Prospekta) geeft kort aan hoe kunnen we de mix realiseren? Prijs, promotie,plaats,partners, promotie, personeelsbeleid- vrijwilligersbeleid en productie startpunt geen eindpunt participatie is een recht geen plicht korte voorstellingsronde aanwezigen met in het achterhoofd de mix wie welke organisatie en link met jongeren Aanwezigen achtergrond link zie ook aanwezigheidslijst Annik Claes(prospekta), Annemie Seghers(stedelijke jeugddienst), Arno Arnouts(JD Deurne) Barbara Matthys(AEYC), Cynthia Schenkels(liefhebber), Dirk Wyns(cultuurantenne Hoboken) Elisabeth Grillet(cc Luchtbal),Elke Grommen(het Paleis), Sihame El Kaouakibi(Let’s go urban),Stefan Gevaerts(rataplan) Tine Van Dyck(JD Antwerpen), Vonneke Groeneveldt(cultuurantenne Antwerpen), Wonne Hellemans(JES vzw), Mohamed ikoubaan(Moussem),Monica Jacobs(bib Deurne), Kaat Van Haesendonck(ZVA), Katrien Maes(cc Deurne),Leen Borgmans(modemuseum), Eveline Martens(ZVA)Filip Baeyens(cc Deurne),Joris Rossie(CJP), Linda Schools(ua), Lynn van den heuvel(zilvermuseum)Rein De Smet(luxemburg), Michiel Penne(ZVA),Gregory Baetens(Zuiderpershuis),Han Zinzen(Moussem)

3 Good practises LET’ S GO URBAN Sihame El Kaouakibi, coördinatrice & choreografe CJP Joris Rossie, directeur

4 In het verloop van de rondetafel niet gekomen tot puntsgewijze bespreking marketingmix link met personeels/vrijwiligersbeleid link met personeels/vrijwiligersbeleid werken met ambasadeurs werken met ambasadeurs sleultelfiguren, vrijwiligers die uit de sleultelfiguren, vrijwiligers die uit de doelgroep komen die zorgen voor toeleiding doelgroep komen die zorgen voor toeleiding naar de activiteit(en), verkoop cultuurcheques naar de activiteit(en), verkoop cultuurcheques beloning tickets van de voorstelling(en) beloning tickets van de voorstelling(en) inzet stagiairs inzet stagiairs --) vraagt natuurlijk begeleiding inzet eigen --) vraagt natuurlijk begeleiding inzet eigen personeel personeel

5 Link met promotiebeleid : communicatie Mond aan mond reclame De “boer op” letterlijk de straat op om te flyeren, aanbod bekend te maken Nieuwe media :sociale netwerken Facebook en Netlog -) effect? is niet of nauwelijks meetbaar de jeugddienst wil dit effect wel s weten kortelings opgestart het aantal te registreren maar nog geen resultaat de online enquêtes van Het Paleis werken wel Mix van communicatiekanalen sociale netwerken, electronische mailings flyeren, radio, …

6 Link met productiebeleid De jeugddienst zet zelf jongeren aan het “werk” om te programmeren De jeugddienst zet zelf jongeren aan het “werk” om te programmeren Radio centraal Radio centraal jongeren zelf programma laten maken jongeren zelf programma laten maken Bibliotheek Deurne nieuwe in/aankleding jeugd afdeling Bibliotheek Deurne nieuwe in/aankleding jeugd afdeling vanaf begin betrekken van de jongeren vanaf begin betrekken van de jongeren Filmmuseum werking Flux -) jongeren samen brengen met interesse voor fotografie eerder projectmatig Filmmuseum werking Flux -) jongeren samen brengen met interesse voor fotografie eerder projectmatig Terug op “maat” brengen zie het niet altijd groots Terug op “maat” brengen zie het niet altijd groots persoonlijke verhalen Rubenshuis de tuinman verteld over het Rubenshuis persoonlijke verhalen Rubenshuis de tuinman verteld over het Rubenshuis -) vraagt natuurlijk wel persoonlijk contact en is tijdsrovend de mensen voelen zich daardoor wel meer betrokken de mensen voelen zich daardoor wel meer betrokken -) uitbouw van een netwerk -) is niet evident voor intermediaire werkers kunnen wel engagement vragen in ruil voor voordelen beter voor hen om partnerships af te sluiten sluiten

7 link met partners en samenwerkingsverbanden link met partners en samenwerkingsverbanden Je moet natuurlijk niet alles alleen doen -) zoek inderdaad Je moet natuurlijk niet alles alleen doen -) zoek inderdaad samenwerking samenwerking gebruik elkaars sterkte vul elkaar aan gebruik elkaars sterkte vul elkaar aan