24-06-14 Challenge the future Delft University of Technology Netwerk transmissie model Verkeersmodel voor groot-stedelijke gebieden Victor L. Knoop.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Nicole Janssen (RIVM) Gerard Hoek (IRAS)
Advertisements

Wat is ‘goede’ wetenschap
Voetgangersmodel ViSWalk
De PROFIBUS, PROFINET & IO-Link dag 2011
Challenge the future Delft University of Technology PERSPECTIEF REALITEIT GEBIEDS ONTWIKKELING Agnes Franzen 2011.
1 Tilburg klaart de lucht Luchtkwaliteitsplan gemeente Tilburg
Actieplan verbetering Luchtkwaliteit Deventer Berend Hoekstra Senior adviseur luchtverontreiniging 24 mei 2006.
OV en Ruimte Effecten van beter OV,ruimtelijk beleid en flankerend beleid. Is het geheel meer dan de som der delen? Hans Hilbers, PBL.
Milieu performance van vervoerswijzen en logistieke ketens
De Doorbraakmethode in de jeugd GGZ Heleen Tijink, adviseur CBO.
Vertaling van Miriam Zweverink Project No Presentatie 2009 Tool 2 Kosten/Baten Check.
Vertrouwen als samenwerkingsmechanisme binnen ruimtelijke planning Jasper de Vries/ 28 oktober 2008/ Rotterdam.
Nieuwe data voor (nieuwe) OV modellen
Divera TWISK SWOV - Nederland
Met modellen breng je de boodschap goed over
Verkenning regionale wegenstudie in het stedelijk gebied 2012
Flexibel en duurzaam inzetbaar Nieuwegein, 26 september 2013.
Persoonlijk worden.
Challenge the future Delft University of Technology Over spaghetti, verkoop en veranderingstheorieën Effecten van verkoop van huurwoningen op.
Met real-time verkeersmodellering goed geïnformeerd de stad in
verkeerskunde macroscopische verkeersmodellen
Overzicht presentatie
Internationale hogeschool Breda Wiskunde bij het ontwerpen en evalueren van verkeerslichtenregelingen Wachten voor een verkeerslicht duurt altijd te lang…..
Je ziet niet wat je ziet Selectievertekening in de meting van onderwijsongelijkheid en -effectiviteit Ides Nicaise Anna D’Addio Steven Groenez (HIVA,
Challenge the future Delft University of Technology School at Sea - Sea level experiment Eerste Resultaten GPS en Motion Sensor Hans van der.
Lean and Green Barge Regionale Verladers Samenwerking “Horizontal collaboration”
Richard J. Boucherie – Het antwoord of de vraag10 mei Het antwoord of de vraag.
Bewegen Hoofdstuk 3 Beweging Ing. J. van de Worp.
Bewegen Hoofdstuk 3 Beweging Ing. J. van de Worp.
Amsterdam Airport Schiphol 1 Anne S. Helsdingen 1, Ludo W. van Meeuwen 1,3, Saskia Brand-Gruwel 1, Jeroen J.G. van Merriënboer 1,2, & Jeano J.P.R. de Bock.
3 november 2009 Challenge the future Delft University of Technology Verhuizende bedrijven. Zijn bedrijventerreinen nog steeds populair? Ruimteconferentie.
Veilig op weg effecten stadsregionaal beleid sociale veiligheid presentatie portefeuillehoudersoverleg Verkeer en Vervoer 12 januari 2012.
Het Rekenkamerrapport en de Luchtkwaliteit Raadsinformatieavond, 6 sept Jan Korff de Gidts Kracht van Utrecht-initiatief.
Challenge the future Delft University of Technology Model voor de vorming van botweefsel rond een prothese Matthew The.
voor de innovatie van de innovatie
Netwerken / Internet ICT Infrastructuren David N. Jansen.
1 woensdag 2 november 2011 Meetmethode landbouwverkeer Resultaten N358 – Fryslân dr.ir. Geertje Hegeman – DHV ir. Harm Dijkstra – Provincie Fryslân.
1 SharePoint bij de TUD 11/18/13 Challenge the future Delft University of Technology 1 Nieuwe uitdagingen, nieuwe ideeën SharePoint2010 bij de TU Delft.
Recht in de roos?! Waardegebaseerde professionalisering en effectiviteit 14 oktober 2009 BINCdag - Gent.
MEE OP WEG Meedoen in het (maatschappelijk) verkeer
Rover-symposium 'Krimp' 21 maart 2014 – Den Haag ‘Krimp’ probleem of kans? Manu Lageirse.
Waarom is neerslag zo moeilijk te vangen?
“Laat het regionaal spoor buiten spelen” Railforum 27 januari 2010 Bas Govers.
Enquête NHV dag transferruismodelleren Wie ? Totaal aantal reacties 32 Adviesbureau 9 Drinkwaterbedrijf 4 Kennisinstituut 4 Waterschap 7 niet ingevuld.
Met oog op klimaat en de toekomst. ICOS kenmerken Geïntegreerd Observatiesysteem voor de Koolstofkringloop In preparatory phase; ERIC in 2012 Lange termijn.
D 1 verplichting de door de pijl aangeduide richting te volgen
Philippe Delespaul UM/Mondriaan Landelijk Dag VMDB, 21 maart 2015.
Determinants of graduates’ preparatory job search behaviour: A competitive test of praoctive personality and expectancy-value theory Claes, R., & De Witte,
Smart Traffic: pilot N201 Dataverrijking door combinatie met simulatie
Hoorcollege 4 Bespreking casus 2 (supermarkt).
Fietsveiligheid lessen uit Nederland voor een sterk fietsveiligheidsbeleid Dr. J.P. Schepers.
To substitute or not to substitute: een kwestie van gezond verstand Lieve Van Geldre Departement Landbouw en Visserij.
Henri van der Vegt. Utrecht is over 15 jaar de beste want is dan een ´next level´ gelukkige stad! Happy City Utrecht Ook door het NU Happy City Utrecht.
2TH Hoofdstuk 3 Steden, van hier tot Tokyo §2 en 3
A1 - Startoverleg, 15 januari 2013, Arnhem Beesel Evaluatie Heerstraat- Kesselseweg.
PLATOS Colloquium 2016 William van Genugten Rens van Overdijk Het optimaliseren van fietsgedrag in verkeersmodellen.
De haalbaarheid en meerwaarde van quasi-dynamisch toedelen en vertrektijdstipkeuzemodellering binnen de BBMA Martijn Heynickx Kobus Zantema 9 MAART 2016.
Het modelleren van rijtaakondersteunende systemen Mark Gorter, Muriel Verkaik PLATOS 2016 | 9 maart 2016.
Sturen van infrastructuren – de publieke waarde(n) van netwerken
Crowd Navigatie in Publiek Private Alliantie
Het modelleren van rijtaakondersteunende systemen
Innovatie Inkopen een praktijkvoorbeeld
Inventarisatie effecten FOC Bleizo
Mutatiekans modelleren
Uitbreiding van het Linktransmissiemodel met niet-driehoekige fundamentele diagrammen en capaciteitsvallen Jeroen van der Gun Adam Pel Bart van Arem
Moving objects in a geo-DBMS
Moving objects in a geo-DBMS
Verkeersvoorspellingen met modellen
Deltares laat bodemkennis stromen Bas van Maren
Tellen en vertellen Anders monitoren en verantwoorden
Transcript van de presentatie:

Challenge the future Delft University of Technology Netwerk transmissie model Verkeersmodel voor groot-stedelijke gebieden Victor L. Knoop

2 | 48 Victor Knoop – Traffic flow theory Bijdrage Stedelijke gebieden zijn sterk met elkaar verbonden, en daarmee verkeersmaatregelen ook Noodzaak tot dynamische verkeersmodellen voor langere tijdsschaal (1 uur en meer) en groot gebied Nieuwe mogelijkheid: simulatiemodel op basis van gebieden 6/24/146/24/14 2

3 | 48 Victor Knoop – Traffic flow theory Voorspellen – het doel Verkeersmanagament-maatregelen kunnen dynamisch worden ingezet De beste inzet kan effect hebben over het hele netwerk Daarom: modelmatig voorspellen in optimalisatie 6/24/146/24/14 3 Model Maatregel Uitkomst Meting Aanname (bijv vraag) Optimum Beste maatregel

4 | 48 Victor Knoop – Traffic flow theory Gebiedsniveau “Fundamental diagram” op weg-niveau (theorie) 6/24/146/24/14 4 Dichtheid (vtg/km/strook) Stroom (vtg/u/strook) Praktijk… Gemiddeld!

5 | 48 Victor Knoop – Traffic flow theory Gebiedsniveau “Fundamental diagram” op weg-niveau (theorie) 6/24/146/24/14 5 Dichtheid (vtg/km/strook) Stroom (vtg/u/strook) Praktijk… Gemiddeld!

6 Victor Knoop – Traffic flow theory | 48 Schalen Microscopic: vehicle level Macroscopic: link level New level: network level

7 | 48 Victor Knoop – Traffic flow theory Beperking van vraag en aanbod

8 | 48 Victor Knoop – Traffic flow theory Toepassing: perimeter control Houd verkeer buiten de stad Vertraging buiten de stad Binnen de stad soepelere doorstroming Is dat de moeite waard? Evenzo: routeren Zie networktransmissionmodelwww.victorknoop.eu/

9 | 48 Victor Knoop – Traffic flow theory Beperkingen en uitbreidingen Beperking: routeren moet mogelijk zijn Gebaseerd op theoretische principes - Validiteit nog niet in real life getoetst Effecten van voetgangers/fietsers/OV niet meegenomen

10 | 48 Victor Knoop – Traffic flow theory Conclusies Er is een snel dynamisch verkeersmodel (~10 seconden voor een stad) Op basis van eerdere studies veelbelovend qua accuratesse, maar nog niet getoetst Mogelijkheden bij DTM, en planning Mogelijk in real time te “voeden” door snelheidsdata

11 | 48 Victor Knoop – Traffic flow theory Verder lezen: ✗