We werken veilig of we werken niet

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Tafelmanieren Start de vragen.
Advertisements

Praktisch verkeersexamen
WELKOM BIJ DIT SPEL VOOR HET EERSTE!!! DIT GAAT OVER: + en – tot 20 KLIK OP DE MUIS OM DE SPELREGELS TE LEZEN!!!
Verkeerstraining! voor fietsers
De les van de graankorrel
“Ik kan dit niet oplossen...”
Sporten.
Verkeerseducatie : dode hoek
Fietsproef Berlaar (2012) Start van de proef..
Beter afspelen.
“ff Anders”.  Het thema van dit jaar is “ff Anders” 2.
ZIEHIER 36 REDENEN WAAROM BIER
30 maart 2014 Rotterdam 1. 2 Romeinen 4 17 (...) van die God Voor het aangezicht van die God, in wie hij geloofde, die de doden levend maakt en het niet.
Laatste zondag van het kerkelijk jaar
verkeerskrant gemaakt door:
1.Er wordt als groep gereden, dus: Samen uit, samen thuis! 2.Cycletime is een toerfietsvereniging, de tochten zijn geen wedstrijd 3.ledereen houdt zich.
Hoofdstukindeling Reddingmiddelen en hulpmiddelen.
Lopen. de benen de fiets de kar de bel/ bellen/tring.
Op het trottoir mogen kinderen met een kinderfiets rijden als ze jonger zijn dan: a) 8 jaar b) 9 jaar c) 10 jaar.
Verkeers- stellingenspel
Veiligheidsmaatregelen tijdens de inzet
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
VBS De Bron Meester Ronny Marc Horst
Het speelplan In Sans Atout: In Troef: Tel je vaste slagen
Richard Tibben Toolbox.
digitale verkeerskrant van Rilland
Naar het Jaareinde toe
Naam: ______________ GA VOORZICHTIG MET DE SLAKKEN OM
Fonologische herkenning en verwerking
Schaatsen bij VKIJ WELKOM.
“Ik kan dit niet oplossen...” “Ik zal de weg voor jou banen”
Thema HACCP
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
Godsdienst 1 1.
A H M F K EB C x 85 Korte zijde bij C 2 e secties volte 14 m en op afstand komen ( 0,5 rijbaan)
A H M F K EB C x 88. Korte zijde bij A en C changement met gebroken lijnen (opsluiten!) Daarna rijden.
Stopafstand = reactieafstand + remweg
ALLES EN NOG VEEL MEER OVER HET VERKEER !
Spelregeltest Oliveo Handbal
6,50 euro In dit vakje zie je hoeveel je moet betalen.
De verkeersborden.
Met handen en voeten geloven 1
Klik op ‘start’ om te beginnen.
tafel van 1 tafel van 1 x 1 = 1 x 1 = 1 2 x 1 = 2 3 x 1 = 3 4 x 1 = 4
Praktische verkeersproef
Preek Tekst: Johannes 20: 5-9.
Les 3: Verkeer TOETS.
HEEL VEEL SUCCES! HOI! LEUK DAT JE EEN SPREEKBEURT OVER
Toets 1 Examen Reinder Reen.
Lucas 15: 11 En Hij zeide: Iemand had twee zonen
Strijd tegen de zonde?.
Verander je wereld 2 Samuel 11:1-2 Bij het aanbreken van het voorjaar, de tijd waarin koningen gewoonlijk ten strijde trekken, stuurde David opnieuw een.
Praktijk verkeersexamen basisschool St. Aloysius 2014.
Toolboxmeeting “Herken het gevaar” Devlin Matagora
Het seizoen van eenzaamheid de seizoenen in je leven
Het praktisch verkeersexamen start vanaf
De grote verkeersquiz Hoeveel ken jij over de verkeersborden?
Veilig werken met de Grief Wat zijn de gevaarlijke en wat zijn de veilige zones.
Gasunie is een van de grootste gasinfrastructuurbedrijven in Europa. Veiligheid heeft binnen Gasunie de hoogste prioriteit; het vormt de basis van onze.
Longboard rijden Board balance Tricks Tricks Tricks Board balance
Het praktisch verkeersexamen start vanaf
Voorleesverhaal Joep op de stoep.
Uitkijken voor vrachtwagens
VERO Fietsroute
Veilig deelnemen aan Ride-outs
Omgaan met een rollator
Het grote voetgangersexamen
Vaardigheden + Oversteken op een vierarmig kruispunt
Oversteken op een kruispunt met verkeerslichten
Transcript van de presentatie:

20 vragen bij de veiligheidsfilm “Kraakperswagen” voor papierinzameling We werken veilig of we werken niet 1 Afdeling Veiligheid SITA Nederland

Vraag 1 Het dragen van handschoenen en een veiligheidshesje met reflectie en attentiekleur is alleen verplicht: Antwoorden: A In de winter, bij donker weer, mist of regen of als het niet te warm is B Als deze aanwezig is C Altijd 2 <controlevragen voor SITA veiligheidsfilm datum:10-12-2007>

Vraag 2 Veiligheidschoenen (S2): Antwoorden: A hoef ik nooit te dragen B hoef ik alleen te dragen als ik met zware containers werk C moet ik altijd dragen i.v.m. vallende balen en containers en het gevaar dat mijn voet overreden wordt 3 <controlevragen voor SITA veiligheidsfilm datum:10-12-2007>

Vraag 3 Als er een technisch defect of storing is aan het voertuig? Antwoorden: A meld ik dit aan de SITA-chauffeur. Om ongelukken te voorkomen laat ik deskundigen het probleem oplossen B begin ik gewoon met werken C probeer ik dit zelf op te lossen 4 <controlevragen voor SITA veiligheidsfilm datum:10-12-2007>

Vraag 4 In de dode hoek ben je niet direct zichtbaar voor de chauffeur en bestaat het gevaar dat je overreden wordt. Zorg dat de chauffeur ziet wat je gaat doen. De “dode hoek” van een vrachtwagen bevindt zich: Antwoorden: A aan de bestuurderszijde van de vrachtwagen B aan de bijrijderszijde van de vrachtwagen C achter de vrachtwagen 5 <controlevragen voor SITA veiligheidsfilm datum:10-12-2007>

Vraag 5 Ik mag nooit op de treeplank staan: Antwoorden: A bij korte verplaatsingen B Als het voertuig een flauwe bocht maakt C als de wagen achteruit of sneller dan 30 km/h rijdt. Als dit wel kan meld ik dit defect. 6 <controlevragen voor SITA veiligheidsfilm datum:10-12-2007>

Vraag 6 Ik sta voldoende stabiel op de treeplank als ik: Antwoorden: A me met 1 hand stevig vasthoud en goed om me heen kijk B rechtop sta C me met 2 handen goed vasthoud en met 2 voeten op de treeplank sta 7 <controlevragen voor SITA veiligheidsfilm datum:10-12-2007>

Vraag 7 Hoe weet ik op welke wijze ik het (belading-) systeem veilig kan bedienen? Antwoorden: A Door de veiligheidsfilm van SITA te bekijken en het systeem in de praktijk zelf uit te proberen. De ervaring komt dan vanzelf; B Door de knoppen en de werking zelf voorzichtig uit te proberen; C Door vooraf zo vaak als nodig is uitleg aan een deskundige en ervaren SITA medewerker te vragen en de bedieningsinstructies (gebruikshandleiding) te lezen. 8 <controlevragen voor SITA veiligheidsfilm datum:10-12-2007>

Vraag 8 Tijdens het achteruitrijden: Antwoorden: A zijn er geen grote gevaren B voorkom ik aanrijdgevaar door ruim opzij en in het zicht van de chauffeur te gaan staan. Ik ga nooit achter de wagen staan C zal de chauffeur mij wel zien of op tijd stoppen 9 <controlevragen voor SITA veiligheidsfilm datum:10-12-2007>

Vraag 9 Afstappen van de treeplank is veilig als? Antwoorden: A de wagen niet snel meer rijdt B de wagen stilstaat C als de wagen rijd en ik goed oplet 10 <controlevragen voor SITA veiligheidsfilm datum:10-12-2007>

Vraag 10 Als ik van de treeplank of afstapje afstap? Antwoorden: A Moet ik uitkijken voor randen, gootjes en andere oneffenheden op de straat zodat mijn voet niet verstuikt B is het goed als de wagen nog wat snelheid heeft omdat afstappen dan minder energie kost C kijk ik goed naar het papier dat ik moet gaan halen 11 <controlevragen voor SITA veiligheidsfilm datum:10-12-2007>

Vraag 11 Als de wagen achteruit rijdt, dan staat de belader: Antwoorden: A recht achter de wagen en kijkt hij goed rond B op de treeplank, trogklep, breekbalk of hefarm C opzij van de wagen in het zicht van de chauffeur en geeft hij duidelijke aanwijzingen. Bij zeer smalle doorgangen loopt de belader veilig voor de wagen 12 <controlevragen voor SITA veiligheidsfilm datum:10-12-2007>

Vraag 12 Snij- en prikwonden aan handen zijn te voorkomen: Antwoorden: A door goed te kijken B door handschoenen te dragen C door voorzichtig met het papier te gooien 13 <controlevragen voor SITA veiligheidsfilm datum:10-12-2007>

Vraag 13 Als een container door het beladingsysteem wordt opgetild: Antwoorden: A mag ik dicht bij de container gaan staan B mag ik de container of de hefarmen vasthouden C ga ik opzij staan want het risico bestaat dat de container of afval naar beneden valt of dat ik geraakt wordt 14 <controlevragen voor SITA veiligheidsfilm datum:10-12-2007>

Vraag 14 Tijdens heffen, kantelen en ledigen van containers: Antwoorden: A mag ik de container vasthouden zonder gevaar voor letsel B mag ik de container niet meer vasthouden en niet grijpen naar bewegende delen C mag ik snel grijpen tussen de bewegende armen van het hijssysteem en de container 15 <controlevragen voor SITA veiligheidsfilm datum:10-12-2007>

Vraag 15 De gele bevrijdingsknop op de achterlader van de wagen dient: Antwoorden: A om de pers weer te starten B om de chauffeur in de cabine een signaal door te geven C om de pers te openen en terug te laten bewegen in geval van nood, ook al is de noodstop ingedrukt 16 <controlevragen voor SITA veiligheidsfilm datum:10-12-2007>

Vraag 16 Als ik de noodstop op de achterlader indruk: Antwoorden: A dan valt de motor van de wagen stil B dan valt het perssysteem direct stil C dan komt de rijdende wagen tot stilstand 17 <controlevragen voor SITA veiligheidsfilm datum:10-12-2007>

Vraag 17 De noodstop op de wagen heeft : Antwoorden: A een groene kleur B een zwarte kleur C een rode kleur 18 <controlevragen voor SITA veiligheidsfilm datum:10-12-2007>

Vraag 18 Ik mag in de trog (laadbak) grijpen of klimmen: Antwoorden: A Als ik de pers stop en ik er echt in moet B nooit C Als anderen dat ook doen 19 <controlevragen voor SITA veiligheidsfilm datum:10-12-2007>

Vraag 19 De pers of de hefarmen mogen in werking gesteld worden: Antwoorden: A als iemand nog geraakt of bekneld kan worden door bewegende delen B als ik me met mijn handen nog in de gevaarlijke zone van de installatie bevind C als ik veilig naast de belading en wagen sta met mijn handen weg van bewegende delen 20 <controlevragen voor SITA veiligheidsfilm datum:10-12-2007>

Vraag 20 Oversteken van de straat is veilig: Antwoorden: A als de chauffeur een signaal geeft dat het veilig is om over te steken B als ik niet goed zie of er verkeer aan komt C als ik zelf goed tweemaal gekeken heb dat de rijbanen vrij zijn van aankomend verkeer 21 <controlevragen voor SITA veiligheidsfilm datum:10-12-2007>