Succesvol ondernemen met games Copyright: geen. Gebruik dit gerust, noem alleen ff onze naam!

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Activatie Platformen LED Screens buiten het stadion
Advertisements

Mobile Apps Hartelijk welkom en dank voor de uitnodiging om te komen vertellen over sociale media en digitale/mobiele media.
•Groei in smartphone gebruik •Smartphone altijd bij de hand •Steeds sneller mobiel internet •Eenvoudige en snelle communicatie.
RECLAME OP INTERNET ASCC Clubmiddag 15 april 2014.
GAMES in het onderwijs.
De zin en onzin van escrow
Wiki’s in het Hoger Onderwijs Pierre Gorissen Fontys Hogescholen
Netwerkbijeenkomst ICT en onderwijs Digitale leslokaal van de toekomst : een goed idee? Rotterdam, 8 maart 2013 Caspar Ewals en Marie-José Lampe.
GAME THEORY Les 6: Usability.
Def van Merk: naam, teken of symbool onderscheidend van concurrentie
Uw boeken van klassiek naar digitaal
MMT.
Concept Voorstellen. De Concepten  Website & QR Code  Website & Mobile App  Website & Advertising.
 Online marketing Affiliatie = filiaal samenwerkingsverband Adverteerder geeft vergoeding aan affiliate (uitgever / publisher) voor elke bezoeker, lead.
Smartphone development Coopman Tom Adforce. Online communicatie en marketing agentschap Gevestigd in Brussel Aanbiedingen : – Online marketing – Juridische.
CUT TO THE CHASE, NO BULLSHIT End Year Assessment Jonathan Barbosa Dijkstra GDD1A.
Les 2. Doelgroepen Les 1. Doelgroepen1. -Het probleem met game design terminologie - definitions/ definitions/
Games in marketing. Hoe kunnen games uw marketingstrategie naar een hoger plan tillen?
PRODUCTDOSSIER Casanova  gemaakt door robin jans.
Team-Psych Online steun bij uw werk. Visie Wij geven persoonlijk advies via de mail zodat de klant zelfstandig verder kan om een oplossing te vinden.
Hallo! Kentury Fried Chicken! Wilt er iemand wat bestellen?
Presentatie nieuwe media
Saskia Best HRO – CMD WINTER 2009 Concept Development – 23 november 2009.
Saskia Best HRO – CMD Lente 2009 Concept Development – 8 mei 2009.
Teleshopping via TV Doelgroep? Producten? Motivatie?
Marianne Spier Manager Content & Communicatie
S T R A T E G I E Contentvoorstel Zet de conclusies van je onderzoek kort en krachtig in het midden van je papier (usp’s, met welke redenen/motieven en.
Advergames Door: Max van Zeeland, Jeroen Hoebe, Michael Nigbur, Jesse Eikema, Rick Borgeld.
The art of game design Hoofdstuk 20 en 21.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Toine Nagel.
Zelfde behoefte, ander spel Oscar Diele - CMO. MakkelijkMakkelijker.
Quality Function Deployment
Planning Dinsdag 4 september 10:00-11:30 Kick Off en Briefing Little Chicken (GDD), Butterfly Games (GAR), IJsfontein (IAD) Woensdag 5 september 11:30-13:00.
EMEG lijst. Gaming: GunBound. Door Karlijn Dado. Vraag: speel een game mee en haal een level.
World of Warcraft Spelen tot level 20. Beeldvorming vooraf Niks voor mij Mooi vormgegeven Vecht game Vooral games interessant.
Goedemiddag. Wie blogt er? En waarom? Een blog is een eigen kanaal om nieuws te brengen.
BEOORDELINGSPORTFOLIO: MEER DAN PLUSSEN EN MINNEN
Wob ten Hoeve Bob Spijkstra.
Onderzoeksplan Jelle van Doorne IPD4. Wie ben ik?  Jelle van Doorne  Interactive Performance Design  Game designer  Kunstzinnige games, diepere lagen.
S OCIAL S OFTWARE EN SERIOUS GAMING Mogelijkheden van moderne softwaretoepassingen als leermiddel.
LES 3. Serious games Applied games ”a mental contest, played with a computer in accordance with specific rules that uses entertainment to further government.
Commerciële Processen Presentatie bijeenkomst 3 26 mei 2012.
MOBIEL STANDAARD MOBIELE BANNER320 X 50 PX, MAX 35 KB Aan te leveren formaten i.v.m. diverse schermafmetingen: 320x50 px - max. 35 Kb 640x100 px - max.
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
DMK – week 4. Onderwerpen week 5 deel 1 Tio Onderwerpen DMK: Digitale marketingtoepassingen vervolg Webcare: wat is webcare en waar doe ik daar mee? Mobile.
Saskia Best HRO – CMD WINTER 2009 Concept Development – 14 december 2009.
#w2p2015 How did we get here ? WebToPrint Roelof Janssen, Screens & Pages, 14 okt 2015.
Welkom in de bibliotheek!. Wat gaan we vandaag doen? Presentatie met boekentips (ca. 10 minuten) Rondleiding (ca. 10 minuten) Zelf boeken zoeken op de.
Stand van zaken in mobiele communicatie René Zeedijk | MediaScience.
1 Masterclass ‘MOOCs’ Frans van Dam 6 november 2015.
LES 3. glusyndicates.nl Serious games Applied games ”a mental contest, played with a computer in accordance with specific rules that uses entertainment.
NOT 2011 Ineke Verheul Serious games of serious gaming?
Jumbo elke dag beter Dennis Altenburg & Danny Vallinga.
Hallo.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Software Development fundamentals
Contentstrategie voor het web
Hoe reclamewijs zijn kinderen in Vlaanderen
instore communicatie in het tablettijdperk
Big Data.
Big Data.
NETWERKWEEK De opdracht voor de NWW is om materiaal te maken rondom een concept van een game, applicatie, artbook of een ander productie dat in *lijn.
Hoofdstuk 8 De juiste marketingmix
De praktijk: kinderen van 5-8 jaar
Hoofdstuk 9 Marketingdoelstellingen
Een introductie in het belangrijkste vak op school
Hoofdstuk 7 Onderhandelen
Customer service & Relatiemanagement
Welkom! Kennisbijeenkomst ‘Free publicity en social media’
Transcript van de presentatie:

Succesvol ondernemen met games Copyright: geen. Gebruik dit gerust, noem alleen ff onze naam!

Hallo!

In 25 minuten…

In 24 minuten… –Game: ja of nee? –Wat voor game? –Hoe bedenk je een format? –Hoe maak je een game?

Soorten en maten

Console- vs browser based Mobile vs PC vs Tablet Commerciële games voor consumentenmarkt / serious games / advergames Browser: van banner tot Farmville

Businessmodellen

Consoleverkoop Stuksverkoop: CD/download (counterstrike, mario, …) Abonnement (WoW) Organisatielicentie (serious games) Micropayment (mobiel, App store) Micropayment in-game (Second Life, Zoo World, Sing Star) Free version (trial, basic), payed upgrade Sponsored game In-game advertising

Advergames

1 u 45 minuten / dag online Waarom advergames werken Jij als exploitant Jij als adverteerder De viral-illusie

De game-driehoek Publisher Advertiser Developer

Decision time!

Plussen Langere levensduur uiting Interactiviteit zorgt voor veel grotere impact Mogelijkheden voor co-creatie Veel opties om betaald digitaal uit te geven Minnen Vaak duurdere optie Vak apart: succes is niet verzekerd Veel concurrentie en prijserosie Advergaming: resultaten niet altijd helder

Game DNA Doelgroep Thema Businessmodel Game-type Seeding

Gamebudget

Concepting Design (inclusief motion, 3D) & development Audio, copywriting, beeld/portretrechten Projectmanagement Merk/url, hosting/fysieke productie/distributie, (retailmarge) Promotie/Seeding

Aan de slag

Op de vroege morgen van 1 september 1901 …Sukkelt een hooiwagen over een landweg Het gaat regenen, en de weg verandert in een modderpoel! Er ontstaat een opstopping Iedereen staat er beteuterd bij…

Bureauselectie

Ervaring vereist, vraag om kwantitatieve resultaten Lelijk = slecht Gutfeeling is belangrijk Vraag het aan een succesvolle collega Guerilla Games – Spill Group – Ranj - Little Chicken

Valkuilen

Geen doel Te makkelijk Te moeilijk Verkeerde Game-DNA mix Teveel features Performanceproblemen, bugs Geen goeie seeding/sales

En nu jij…

1.Welk product in je portfolio leent zich qua onderwerp en doelgroep voor een game? 2.Welk gametype ligt voor de hand? 3.Welke businessmodel kies je? 4.Bedenk en omschrijf een game vanuit 1 tm 3 5.Wanneer is de game een succes? 6.Zou je er € 1000,- eigen spaargeld in steken?

Tot 