De doelstelling van deze workshop is niet om u iets nieuws te leren.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
Advertisements

Uitleg meewerkend voorwerp (mv)
naamwoordelijk gezegde
Samen toch apart Stap voor stap
Pikante afwas !! Ik stop ermee. Die hele bereiding van deze maaltijd!!!
Communicatie met de klant
De vijf geheimen van effectieve communicatie
Samen bouwen aan zelfvertrouwen
Communicatie ouder-kind
Powerpoint gemaakt door
Luisteren, hoe hoort het eigenlijk?
Sollicitatiegesprek.
Lotgenotencontact.
Communicatief gedrag + / -
Werkvormen als vanzelf
Deze voorstelling is speciaal voor jou! GENIET!!
Men moet het geluk aangrijpen zoals het komt,anders verspeelt men het.
Lieve zoon/dochter ....
TRAINING SOCIALE VAARDIG-HEDEN
Iedereen coach naar Jef Clement.
Welkom op onze thema-avond
NETWERKBIJEENKOMST MAANDAG 14 NOVEMBER.
Les 3 Deze les duurt 90 minuten
Als woorden....
Samen toch apart Stap voor stap
Communicatiehandvatten Blijf in contact
Wat is belangrijk om te leren?
Training Risicovol middelengebruik signaleren bij jongeren
Over erkenning geven en Luisteren,Samenvatten,Doorvragen
Wees eens wat OENiger Open – Eerlijk - Nieuwsgierig
Preek Jakobus 2:
Dienstverlening voor integere en geweldloze communicatie Presentatie door R.R. Annema.
Gespreksvaardigheden
Communicatie en dementie
Thema 3 communicatie Gesprekken voeren..
Weerbaarheid en zelfredzaamheid vergroten
Blok 3. Gesprekstechnieken, 2 uur
Saskia Purmer & Ying-Ha Tang Psychosomatische fysiotherapeuten
Groepsdynamica & Interactief communiceren
Luisteren en feedback Hoofdstuk 15 VP15 Begeleidingskunde
Welkom op onze ouderochtend
Programma week 3 Terugblik: kennismakingsgesprek Toelichting: basis LSD-techniek Oefening 1: actief luisteren Oefening 2: echt actief luisteren Huiswerk.
NETWERKBIJEENKOMST Dinsdag 2 NOVEMBER.
Sowebatraining bovenbouw. Doel van de Sowebalessen! Het aanleren van sociaal competent gedrag en de daarbij behorende vaardigheden Het aanleren van sociale.
Training: Effectief communiceren op de werkvloer
De zeven deugden van communicatie
Terreur in de klas. Eerst een minuut stilte. Tips van Klasse: leerlingen-over-terreur-en-geweld/
Welkom op onze thema-avond
Communiceren in de langdurige zorg. Wat is communiceren? Communiceren is: het overbrengen en ontvangen van een boodschap; het uitwisselen van informatie.
Verbindend communiceren met ouders
Workshop 5: conflict vermijden Luisteren Als ik je vraag naar mij te luisteren en jij begint mij adviezen te geven, dan doe je niet wat ik je vraag. Als.
Aanwijzingen voor een bezinning in kleine of grote kring.
MODULE 3 GESPREKSTECHNIEKEN. INHOUD 1.Soorten open vragen en het belang er van 2.Tips bij het voeren van gesprekken 3.Regels van feedback 4.Valkuilen.
Handvatten voor coaching
Training 3 Kennis van programma van de student en kunnen werken met de instrumenten (bv. werken met leerwerkplan, rubric, evaluatieformulier), Binnen verschillende.
Kracht en veerkracht van mantelzorgers
Even voorstellen Marion Hijmensen Eigenaar 2toGrow, staat voor samen groeien Borging en transfer naar de praktijk Certified Professional Jump Movement.
Help, mijn kind gaat naar de brugklas
Het loopbaangesprek.
OR Kompas 13 april 2017 Liesbeth van Bakel en Marian Beeren
Hand-Out.
Gesprekstechnieken 12 mei 2017.
Communicatie.
Les 7 en 8 Spreken en gesprekken hoofdstuk 5 - tweegesprekken 5.1 – zakelijk telefoongesprek 5.2 – Adviesgesprek 5.3 – Klantgesprek 5.4 – klachtgesprek.
Gesprekstechnieken Les 1.
Jij als werkplekbegeleider!
Jij als werkplekbegeleider!
Behandelgroep voor mensen met beginnende dementie
Kracht en veerkracht van mantelzorgers
Transcript van de presentatie:

De doelstelling van deze workshop is niet om u iets nieuws te leren.

doelstelling Het gaat hier om te oefenen wat u al lang wist maar waar u best wat beter in mag worden. Om u een kans te bieden om te oefenen in luisteren.

Daar wordt iedereen beter van. Communiceren en ontdekken wat de geheime drijfveren zijn van uw gesprekspartner. Daar wordt iedereen beter van.

communicatietechniek We gaan ons als een “Oen” gedragen en “LSD” gebruiken en we laten “OMA” lekker thuis!!!

Wees een “OEN” Open Eerlijk Nieuwsgierig Door een open houding aan te nemen en “eerlijk en oprecht” te handelen en daarbij werkelijk geïnteresseerd (of zelfs “nieuwsgierig”) te zijn, komt een gesprek goed op gang. Wees een “OEN”

Doorvragen kunt u het beste doen met behulp van open vragen. Gebruik “LSD” luisteren samenvatten doorvragen Luister aandachtig, vat de bijdrage van uw gesprekspartner tussentijds samen in uw eigen woorden en vraag door. Doorvragen kunt u het beste doen met behulp van open vragen.

Laat “OMA” thuis! Oordeel Mening aannames Onbevooroordeeld luisteren: Luisteren zonder oordeel, eigen mening of aannames.

LUISTEREN Als ik je vraag naar mij te luisteren en jij begint mij adviezen te geven dan doe je niet wat ik je vraag.  Als ik je vraag naar mij te luisteren en jij begint mij te vertellen waarom ik iets niet zo moet voelen als ik het voel, dan neem je mijn gevoelens niet serieus.  Als ik je vraag naar mij te luisteren en jij denkt dat je iets moet doen om mijn problemen op te lossen, dan laat je mij in de steek, hoe vreemd dat ook mag lijken  Dus, alsjeblieft, luister alleen maar naar me en probeer me te begrijpen. En als je wilt praten, wacht dan even en ik beloof je dat ik op mijn beurt naar jou zal luisteren. Leo Buscaglia

Gespreksstimulators: Oprechte belangstelling tonen Begrip tonen Aanmoedigen Compliment Lichte eigen emotie uiten. (glimlach, ach, verbazing, enz) Open vraag (waardoor de ander moet gaan vertellen.)

Gespreksblokkers: Eigen mening Advies Oplossing preek Analyse Waarschuwing Kritiek Troost Veranderen van onderwerp Gesloten vraag (waar nee op kan worden gezegd)