22/10/2014 Business Case ADIB : Naar een 100% klantgerichte organisatie.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Business mapping Business model canvas.
Advertisements

Corporate Portfolio Management
Beleids- en Beheerscyclus
Hoofdstuk 17 Persoonlijke verkoop en sales promotion
de manier waarop een bedrijf onderweg wil zijn
Dienstverlening Dyade in het kader van SEPA. Overzicht Quick scan Projectmanagement Advies acceptgiro’s Machtigingenadministratie.
Bedrijventerreinen als economische motor Presentatie door drs. Gerrit Ybema Ybema Economy Solutions Bedrijventerreincongres 2006 Zutphen, 5 oktober 2006.
Trends Tevredenheidenquête Deelnemers DoelpubliekAantal VP’s (NL+FR)52 Consulenten FR198 Consulenten NL552.
KWALITEITSZORG IN INTERNATEN 1 september A.KWALITEIT Wat is kwaliteit in internaten ? Internaten moeten zelf instaan voor de vormgeving van een.
met vallen en opstaan naar een mid-office
NVP bijeenkomst Willen is Kunnen Friesland Bank.
Mid- en Front Office TOEKOMST, PLANNING EN OVERLEGMODEL DIGITAAL SOCIAAL HUIS NA DECEMBER 2013 Koen Renders, team Mid- en Front Office, CIPAL dv.
Kwaliteitshandboek CLB Genk-Maasland.
V 2.2 – Personalised, globalised “Individual” approach MODELMATRIXOPLOSSINGENMODULES.
Registratie. Waarom? Registratie Registratie kan: - input voor besluitvorming zijn - basis voor coaching zijn.
De Help Desk van het Rijksregister (1) Maakt deel uit van andere projecten van de MPM IB De dienstverlening aan de klant verbeteren Samenstelling.
Procesmanagement voor de afdeling ADICT
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
Facility management en inkoop
22 maart 2012 Meerjarenbeleid AV De Spartaan Evaluatie beleid Bepaling doelstellingen (wenselijke situatie) Alternatieven en haalbaarheid.
Governance van de informatievoorziening
BPR van het Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen
Applicatieplatform congres 12 & 13 maart. Sneak Preview Technologie van morgen MS SQL server bij REAAL Peter de Visser IT Architect
Werken aan een draagvlak voor KM in jouw organisatie 22 oktober 2013.
HRM beleidsplan & Strategisch competentiemanagement
Samen werken aan betere dienstverlening VERA gebruikersdag Leuven 14 september 2007.
Comtell B.V. Welkom Inleiding
PROCES GROEI EN DOORONTWIKKELING Ruth Claes
Auditprogramma 2007 Resultaten Raadgevend Comité - 27 februari 2008
EEN GEÏNTEGREERDE INTERFACE VOOR CALLCENTER(S) CallCtrl Jurrian Tromp Team 10.
© Kars cum suis bv Benchmarking publiekszaken Workshop Procesmanagement 7 februari 2007.
WerkGevers Service Punt Zoetermeer Jolanda Kroon
Dia 1 Productencatalogus: Infosessie provinciale en lokale besturen 24/11/11.
Gemeente en OCMW : hand in hand ? Studiedag voor ontvangers en secretarissen Antwerpen, 19 oktober 2010 Piet Van Schuylenbergh, directeur afdeling OCMW’s.
Welke doelstellingen bij een BO? Pagina Welke soorten doelstellingen bij de opmaak van een beheersovereenkomst ? Directiecomité FOD WASO 28.
Waarom applicatie rationalisatie een slimme keus is
© L.A.F.M. Kerklaan HCG 1 16 november 2001Juridisch bibliothecarissen Het managen van de juridische bibliotheek Het kwaliteitshandboek als praktisch instrument.
De case Oostkamp.
Nieuwe wijze van overleg met de gebruikers van het RR Christiane Rouma
KWALITEIT SCOORT Kwaliteit en ‘Lean’ bij Sociale Diensten
Project Proceshuis Road show
Module I Informatica Dhr. C. Walters. Het belang van informatie Gegevens  Informatie  Besluitvorming Gegevens = Data, Raw Material Informatie = Gegevens.
Visie Missie Analyse fase SWOT analyse Strategische fase Operationele
Interne communicatie (IC) binnen ANB is een aandachtspunt. Er was al een degelijke basis aanwezig. Die wordt nu verder geoptimaliseerd en spoort samen.
Klantentevredenheidsenquête 2015 Resultaten en actievoorstellen
Rekenkamer West-Brabant Presentatie onderzoek inkoop- en aanbestedingsbeleid gemeente Oosterhout 13 januari 2009.
Evaluatie Huis van de Mechelaar. Cijfers Huis van de Mechelaar Totaal # bezoekers sinds start nieuwe werking: Totaal # afspraken afgehandeld sinds.
21 oktober 2015 BeSt Address en structuur IT020 in het Rijksregister Gebruikerscomité Marc Ruymen.
Insights & Essentials Willem van Putten
Omgevingsvergunning: betere dienstverlening door integratie en digitalisering vergunningsverlening? Durven met dienstverlening 15 oktober 2015 Ranja Van.
Change Management Doel
Functies Rollen Taakcluster … Taakcluster 1 Taakgebied… Taakgebied 2 Taakgebied 1 Taak … Taak 2 Taak 1 Rol … Rol 2 Rol 1 Functie … Functie 2 Functie 1.
IBN de basis voor groei Presentatie Commissie Inwonerszaken gemeente Boxmeer 29 augustus 2013 Ed de Leeuw - algemeen directeur IBN.
Certificering van assetmanagement
Gebruikers- ondersteuning Require- ments man. Educatie Monitoring Data- beheer Management- informatie Operationeel support Tactisch support Strategisch.
Werkgroep MOF-MOD 28 mei 2013 Hugo Hoogwijs, afdelingshoofd MOD DAR-iV Bijlage 5: PROJECT INTEGRATIE MANAGEMENTONDERSTEUNENDE DIENSTEN MOD DAR-iV - MOD.
V-ICT-OR| Vlaamse ICT Organisatie “Samen het interbestuurlijk gegevensverkeer verbeteren” Regionale kenniskring Midwest dinsdag 26 april 2016 – Staden.
PREVENTIE EN BESTRIJDING VAN IDENTITEITSFRAUDE Christophe Verschoore
26/10/2016 Stand van zaken betreffende de nieuwe organisatie van de Algemene Directie Instellingen en Bevolking.
Externe tevredenheids-enquête 2017 Resultaten
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Kluwer The end of Publishing
Taakcluster … Taakcluster 1 Taakgebied… Functies Rollen Taakgebied 2
De succesformule van Dienstverlening
Wij willen als gemeente/organisatie X onze klanten centraal stellen
Organisatie structuur
Taakcluster … Taakcluster 1 Taakgebied… Functies Rollen Taakgebied 2
Hoofdstuk 8 Taakcluster Strategisch support
Stap drie bij projecten
Transcript van de presentatie:

22/10/2014 Business Case ADIB : Naar een 100% klantgerichte organisatie

Overzicht van de presentatie 22/10/ Objectieven en de middelen die ingezet worden om deze te bereiken 2.Van Business Case tot resultaten Negatieve vaststellingen >< opportuniteiten ter verbetering A.Onze klanten beter identificeren en beheren door de (her)organisatie van een Front office B.Een complete en kwaliteitsvolle dienst leveren C.Verder gaan dan een analyse van de behoeften van onze klanten -> overlegmodellen 3.Prioritaire actie : herstructuratie van de regionale delegaties

1. Objectieven en middelen die ingezet worden om deze te bereiken (1) 22/10/2014 het kader creëren om samen met onze klanten toekomstgericht te kunnen denken Onze werking en onze (IT) infrastructuur optimaal afstemmen op de behoeften en verwachtingen van de klanten De eerste pijler van het Managementplan is de uitbouw van een organisatie die maximaal klantgericht is. Hiervoor moeten we:

1. Objectieven en middelen die ingezet worden om deze te bereiken – creëren van het kader (2) 22/10/2014 Onze producten- en dienstencatalogus wordt geactualiseerd De huidige processen voor afleveren van onze diensten en producten zijn beschreven (AS IS analyse). Het gebruik en nut ervan wordt geëvalueerd Om het kader uit te bouwen is een business case opgestart die onze actuele functionering tegenover dit objectief geanalyseerd en geëvalueerd heeft, met als doel het identificeren van verbeteringsopportuniteiten.

2. Resultaat van de Business Case : potentiele verbeteringen om naar een organisatie te evolueren die 100% klantvriendelijk is 22/10/2014 A.Klanten identificeren en actief beheren B.Een complete en kwaliteitsvolle dienstverlening aanbieden C.De klanten betrekken – externe overlegstructuur opzetten

A. Resultaat van de Business Case : Onze klanten beter identificeren en beheren door een reorganisatie van het Front Office (1) Actuele situatie: Of het gaat om een vraag voor informatie of om een bestelling van een product, 22/10/2014 Oplossing : Herorganisatie van het Front Office door de creatie van een dienst « Klantenbeheer » en de rol van de 1 e lijn van onze Helpdesk versterken Doelstelling:  Functies account manager creëren met goed gedefinieerde en beperkte klantenportefeuilles.  Zich verzekeren dat alle aanvragen geregistreerd, behandeld en afgesloten zijn. de weg naar onze diensten is niet altijd voor de hand liggend !

A. Resultaat van de Business Case: Onze klanten beter identificeren en beheren door een reorganisatie van het Front Office (2) Actuele situatie: De diversiviteit van onze producten en diensten zorgt voor een steeds grotere variëteit aan klanten. De klanten zijn niet correct meer gesegmenteerd en worden niet meer actief beheerd. 22/10/2014 Oplossing : Reorganisatie van het Front Office door het oprichten van de dienst « Klantenbeheer » Doelstelling : een degelijke klantencataloog uitwerken die de nodige info bevat voor een actief beheer.

A. Resultaat van de Business Case : Onze klanten beter identificeren en beheren door een reorganisatie van het Front Office (3) 22/72014

B. Resultaat van de Business Case: Een complete en kwaliteitsvolle dienstverlening aanbieden (1) De exploitatie van de bestaande IT-diensten: Actuele situatie: Onze IT-diensten zijn niet altijd voldoende gekend en correct geëxploiteerd. Wij ontwikkelen, maar onze oplossingen worden soms onduidelijk gecommuniceerd en technisch support voor gebruik kan beter (RRN Admin, Declar, Mon dossier, Rrnweb, Belpic). 22/10/2014 Oplossing -> Onze dienst klantenbeheer moet onze producten promoten. Bovendien wordt de dienst versterkt met een team Technisch Accountmanagement om een betere technische support te kunnen aanbieden.

B. Resultaat van de Business Case: Een complete en kwaliteitsvolle dienstverlening aanbieden (2) RRN ADMIN moet evolueren naar een compleet en gebruiksvriendelijk klantenportaal. -Beheer van de toegangen -Bestelling en aflevering van producten -Evaluatie van onze diensten -Wijzigen van contactgegevens 22/10/2014 Ontwikkeling van onze bestaande IT diensten:

B. Resultaat van de Business Case: Een complete en kwaliteitsvolle dienstverlening aanbieden (3) En onze andere diensten: 22/10/2014 Antwoorden op vragen over wetgeving Organisatie van de verkiezingen Protocol Opleiding Statistieken Uitvoering van werken Support voor bijwerkingen Vergunningen voor collectes en tombola’s Voorlopige identiteitskaarten Enz… 1.De dienstverlening moet verbeteren door een actief, gespecialiseerd en meer gecentraliseerd beheer van de vragen van onze klanten 2.De processen voor afleveren van onze producten worden geoptimaliseerd en vormen de basis voor een reorganisatie van de globale structuur van de Directie 3.Voor sommige producten beogen we een moderner uitwisselingsformaat

C. Resultaat van de Business Case : Evolueren naar een nieuwe overlegstructuur (1) 22/10/2014 We wensen naar een nieuw model van deelname aan het beheer te gaan, gebaseerd op een analyse van de behoeften van onze klanten -> Zie hiervoor de presentatie van Madame Christiane Rouma, Operationeel Directeur -Key users Groepen -Partnercomité -Provinciaal overleg

3. Prioritaire actie: oprichting van de dienst ‘Klantenbeheer’ 22/10/2014 De medewerkers van de delegaties behoren oa tot de dienst ‘klantenbeheer’. De 1 e stap is de heroriëntatie van de delegaties.  Voornaamste principes: o De decentralisatie blijft behouden, maar wordt gestructureerd op functies in plaats van op provincies. o Het beheer van de functies wordt gecentraliseerd o Competenties en processen worden geoptimaliseerd en geuniformiseerd, vanuit het oogpunt van de functies  Aanpassing van: o de openingsuren voor het afleveren van VIK’s en VIB’s o het aantal provinciale delegaties

Vragen 22/10/2014