Andreas Jansen maart 2010 Aan dit commerciële verhaal wordt gewerkt!

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Organisatiekunde.
Advertisements

Wat is strategisch leren?
Menno Karres Lead Auditor
Hoe ontstond dit initiatief ?
Persoonlijke waarden en beslissingsgedrag van consumenten
Hoofdstuk 14 Prijsbeleid.
“Hoe kom ik aan klanten?”
Strategische vernieuwing door propositieontwikkeling
DeNieuweArbeidsrelatie “World is changing” Leon Vincken MKB-Arbeidsvoorwaarden 1 juni 2011.
Werkcollege Marketing blok 2 week 5
Wat moet je leren: Heel hoofdstuk 3, behalve paragraaf 5
“Techniek een “vak” om trots op te zijn." mensen.
De strategie - deel 2 Goudsmidatelier Jaasma. Wat hebben we vorige week besproken? Waar wordt je gelukkig van? Voor wie doe je de dingen? Wat gebeurt.
Diversity Network ABN AMRO Mentoringprogramma
Moet je nog boontjes Een introductie tot ixtor Mens & Werk. Met kennis, passie , lef en nieuwsgierigheid werken wij keihard voor U.
LEARNING BY DOING Leren ondernemen op VMBO, HAVO en VWO Presentatie VECON 18 maart 2010 Martine van Schaik.
Meer rendement uit advies Hoe kom ik van A naar Beter? Matthias Meijer.
Klanttevredenheidsmodel van Thomassen
Een startersgids voor innovatie
Business Marketing Sabine Vermuyten
Werkconferentie Duurzaam vlees herkenbaar en betrouwbaar in het schap
Innovatie voor kwaliteitskringen
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
Marketing presentatie
Kansen bieden als werkgever / opdrachtgever & wijkeconomie - meedoen en vooruitkomen bij Portaal - VSS Enschede, leren & werken, 7 juni 2012, Guus Haest.
02/ / 18 Kwaliteitsmanagementprincipes -Algemeen- Om een organisatie met succes te kunnen leiden en te laten functioneren is het nodig deze.
Wat moet je leren: Heel hoofdstuk 3, behalve paragraaf 5
WerkGevers Service Punt Zoetermeer Jolanda Kroon
Het nieuwe gezicht van Attero
FINLES N.V. Financial Management Association
Transdisciplinaire projecten
Werkgeversservicepunt
Business Marketing Management
Branche in Zicht Kantoorpresentatie Juli september Inhoud  Wat is Branche in Zicht (BiZ)?  Wat levert BiZ ons kantoor op?  Wat levert.
Branche in Zicht (BiZ) Kantoorpresentatie Maart
Sjiera de Vries Lector Sociale Innovatie en Verscheidenheid Sociale Innovatie.
Ondernemerschap in Perspectief
Commercieel beleid 2 H1 Assortimentbeleid Filiaalmanager.
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
Succesvol Partnerschap bij Duurzame Bouwprojecten
Hoofdstuk 2.
MVO- maatschappelijk verantwoord ondernemen
Commercieel beleid 2 H1 Assortimentbeleid Ondernemer detailhandel.
 Leiden van een organisatie  ontwikkelingen sturen en beïnvloeden  beheersen van processen.
Hoofdstuk 1 Lisa & Janne.  Draait om klanten  Opbouwen van klantenrelaties op basis van klantwaarde en klanttevredenheid.  Klanten behoeften bevredigen.
Business Model You Wie jou helpt (Key partners) Wat je doet
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 14 Personeel. Paragraaf 14.1: Personeel en product (1) Personeel = visitekaartje van het bedrijf Eisen aan personeel klantgericht.
Hoofdstuk 1 Wat is marketing? § 1.1De betekenis van marketing § 1.2Commerciële economie of marketing? § 1.3Het marketingconcept § 1.4 De rol van marketing.
Fairtrade Week Week met aandacht voor fairtrade 7 t/m 15 mei Huis aan huis folder.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
Masterclass Marketing voor kleinere zorgorganisaties 2013 Jan Verschuren BTN Saskia ter Kuile In voor zorg!
LEEUW VAN DE EXPORT 2016 TIPS VAN DE JURY Dirk Van Steerteghem afdelingshoofd Internationale Handel.
Op weg naar een sterke, toekomstbestendige retail Toekomstscenario’s.
Daarvoor moet je opvallen! MEER OMZET?.  Waarom heb ik een reclame bureau nodig / schoenmaker blijf bij je leest  Wie zijn Reclamebureau Lansingerland.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Marketing Alle inspanningen die we doen om tegemoet te komen aan wensen en behoeften van een klant.
Goederenverkoop Makkelijk en snel geld verdienen kan door goederen te verkopen. Het kan altijd en overal: op de markt, maar ook in een webshop. Er is.
Embedded Librarianship
Hoofdstuk 6 Productie en markt.
Energietransitie en aanbestedingsdilemma’s
Lean Six Sigma - Verbetermanagement
3.1 PRODUCTIE.
Hoofdstuk 14 Prijsbeleid.
Samenvatting Lesbrief Vraag en aanbod
Vmbo 2 economie Goede producten?
Presentatie van: Logo van je bedrijf.
- Wat heb ik aan geld, ik heb veel meer aan brood -
Customer service & Relatiemanagement
Transcript van de presentatie:

Andreas Jansen maart 2010 Aan dit commerciële verhaal wordt gewerkt!

veiligheid sociale groep zelfrespect fysieke behoeften zelf actualisatie materieel immaterieel Soort behoeften MASLOV

synergie makelen & schakelen toegevoegde waarde service menselijke arbeid (productie) middelen (domein) kennis duurzame manifestering zakelijke contacten betrouwbaarheid materialisering zorg gemak & luxe ontwikkeling service & zorg regelaar visionair / inspirator professionele maker (assemblage) producent klant adviseur partijen matcher regiseur KLANTVRAAG AANBOD Geld verdienen door vraag & aanbod bij ekaar brengen soorten verdientransacties

synergie makelen & schakelen toegevoegde waarde service menselijke arbeid (productie) middelen (domein) kennis Identity markt Kennismarkt Conveniencemarkt Kwaliteitsmarkt Commodity markt Verdringingsmarkt 3 Markttypen Filosofisch paradigma Slimmere aanpak Als onze bijdrage maar zinvol en duurzaam is voor het grotere geheel. Psychologisch paradigma Betere kwaliteit Als onze relatie met de klant maar effectief is. Economisch paradigma Grotere omzet Als het maar efficiënt is en geld oplevert. Motto bureau

grondstof basisproduct mens. activiteit kennis synergie service toegevoegde waarde project artikelen, boeken, lezingen, presentaties (extra) diensten, maatwerk advertenties, prijslijsten Hoe aanbod presenteren ? Marktpositie & hoe aanbod presenteren op markt? grondstof basisproduct mens. activiteit Aanbieder zoekt klant op. service toegevoegde waarde project Aanbieder en klant zeken elkaar op. kennis synergie Aanbieder en klant zoeken elkaar op. Slimmere aanpak Als onze bijdrage maar zinvol en duurzaam is voor het grotere geheel. Betere kwaliteit Als onze relatie met de klant maar effectief is. Grotere omzet Als het maar efficiënt is en geld oplevert.

Elk markttype eigen verdienmodel Commodity markt Kostprijs bepaalt prijs Identity markt Unieke ruilwaarde bepaalt honorarium Conveniencemarkt Toegevoegde waarde en eventueel kostprijs bepaalt dagdeel tarief grondstof basisproduct mens. activiteit kennis synergie service toegevoegde waarde project Lijn van kostprijs Lijn van toegevoegde waarde Lijn van ruilwaarde € 0,10 bij koffiebranderij € 0,20 uit supermarkt > € 2,00 bij Starbucks onbetaalbaar bij Obama € 10,00 Piazza San Marco € 0,05 bij de opkoper € 0,02 koffie bij de boer prijs- ontwikkeling

onpersoonlijke afspraken persoonlijke afspraken grondstof basisproduct mens. activiteit kennis synergie service project toegevoegde waarde in de consistente toelevering in het vakmanschap in de kwaliteiten van het bedrijf in de kwaliteiten van de relatie in kennis en inzicht van aanbieder onvoorwaardelijk vertrouwen in de aanbieder zelf in de kwaliteiten van het product Welk vertrouwen heeft klant in aanbieder? honorarium uur/dagdeel tarief vaste prijs Commodity markt Kostprijs bepaalt prijs Identity markt Unieke ruilwaarde bepaalt honorarium Conveniencemarkt Toegevoegde waarde en eventueel kostprijs bepaalt dagdeel tarief Prijs aanbieder

Wat is de rol van de aanbieder naar de klant? Rol aanbieder grondstof basisproduct mens. activiteit kennis synergie service project toegevoegde waarde regie partner het winnen van het onvoorwaardelijk vertrouwen architect/ designer het veranderen van strategisch innovatief denken makelaar verborgen latente wensen van mensen makelen adviseur nieuwe convenience ideeën onder- steuner verbeteren van service en risicospreiding vertegen- woordiger het effectief omgaan met professie leverancier efficiënt produceren Commodity markt Kostprijs bepaalt prijs Identity markt Unieke ruilwaarde bepaalt honorarium Conveniencemarkt Toegevoegde waarde en eventueel kostprijs bepaalt dagdeel tarief onpersoonlijk contact persoonlijk contact

Voorbeeld: anbieder DE heeft meerdere transacties met klanten Commodity markt Verdringingsmarkt economisch paradigma Identity markt Kennismarkt filosofisch paradigma Conveniencemarkt Kwaliteitsmarkt psychologisch paradigma grondstof basisproduct % mens. activiteit % 15 toegevoegde waarde % 55 project % kennis %5%5 synergie % service % 25 Belangrijkste verdientransactie van DE

1: RELATIE 2: RELEVANTIE dominante transactie DE 4: Uw REPUTATIE 3: RUILWAARDE 5: SLOGAN DE 55 % 4 R’s: commercieel verhaal aanbieder DE Welk relevant resultaat kan uw klant daarvan verwachten? Welke directe waarde heeft deze investering voor uw klant? Wat levert het uw klant op en hoe kan hij die directe waarde meten? toegevoegde waarde Met ons servies proeft u de sfeer van het echte koffiedrinken. of Onze kopjes toveren een glimlach op uw gezicht. Wat levert u concreet aan uw klant (product/service/kennis) Klant verwacht een kopje koffie te kunnen drinken.; maar ook daar gaat het niet om! De klant wil het ervaren. DE levert in haar winkels niet voor niets een lekker kopje koffie met eventueel gebak. DE levert o.a. koffiekopjes; maar dat is niet wat de klant uiteindelijk wil. Het is geen verzamelaar van kopjes! DE heeft blijvend markt aandeel. En geeft betekenis (a- way-of-drinking- coffee) aan klant.