Programmeren met If This Then That (IFTTT)

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Test computertermen: Deze test gaat over de vorige les. Je krijgt steeds een vraag te zien waarop je het juist antwoord moet aanklikken. Is je antwoord.
Advertisements

RECLAME OP INTERNET ASCC Clubmiddag 15 april 2014.
ongewenste indringers op de computer
Lees- en Taalproblemen
Internet fun & veilig! titeldia.
A CCOUNT AANMAKEN BIJ BADMINTON V LAANDEREN
Thinkquest2 versie 2013 info: vanaf februari 2013.
Insert your picture here Wat doe jij zoal op het Internet?
In de leerlingenraad zitten 6 kinderen(bij ons)
Alles draait om geld. Tv = internet = films = youtube=
Kunst bij de Mussen. Wij zijn de kunstenaars We bedenken zelf allerlei dingen.
Waar letten we op tijdens de het maken van de presentaties?
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
Insert your picture here Wat doe jij zoal op het Internet?
Informatica in de Tweede fase Havo en VWO. De uitgangspunten Informatica is een vak in de vrije ruimte voor de havo 240 slu (voor het vwo 280 slu) het.
Welkom Een middag powerpoint.
CanDo Coaching.
Hoe krijg ik ze mee Leerlingen, ouders, team Programma Michel Boer Muiswerk, waarom heb ik daar voor gekozen? Opdracht: kansen en bedreigingen Hoe heb.
Vraag aan de Helpdesk: Hoe kan ik LIEFDE installeren?
Schrijven met een strategie
Mijn Restaurant Opdracht ICT.
Les 2: Interactie in je space door middel van klikbare objecten en actionscript. Wat is actionscript en programmeren?
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Les 5 – Goed doen 2.0.
Les 2 – Jouw media.
Project “Horizon Verbreden”
Online filmpjes maken. (
Altijd online!.
Online filmpjes maken. (
De ondernemende student Hoofdstuk 3Persoonlijke presentatie en reflectie.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Stap 2) Het instellen van het netwerk Benodigdheden : -2 Verschillende IP adressen -2 Verschillende MAC-adressen -2 Virtuele machines.
Programmeren Spreekbeurt Joris.
Programmeren met kinderen NWT-conferentie basisonderwijs SPANNING & SENSATIE.
Onderzoeksvaardigheden 3
Windows 10 Ben te Kulve Inhoud Waarom Windows 10 gemaakt? Waarom zal ik het installeren? Veel gestelde vragen. Kan mijn PC dat aan? Wanneer.
Door Arian den Hollander IT15AMO1B
Werken in gedwongen kader: Jeugd Martine Bink med.hro.nl/binmd.
Ben jij je eigen databaas? Aangeboden door
Psychologieles 10 lesweek 10
Shake Song Fort van de Verbeelding Bovenbouw Groep 7 en 8 (en soms ook groep 6)
COACHEN; zelf aan het werk! HELICON MBO Den Bosch W43
Wikimedia Les 1. Wat is Wikimedia? Weten we het nog?
Ontwerp je eigen kwartet
Hoe maak ik een PowerPoint presentatie?
Homcom Ledenvergadering 21 maart WIFI Ervaringen van reizigers gebundeld.
Creatief schrijven. Programma -Klassengesprekje: schrijf je weleens? -Inkomopdracht: een gebeurtenis -Creatief verhaal schrijven: tijdcapsule Wat gaan.
MIDDELEN OM TE PRESENTEREN.
Programma Uitleg waarom tablets/snappet
BEGINNERS EV3 PROGRAMMEERLES
BEGINNER EV3 PROGRAMMEER Les
Gevorderde programmeer les
Met wie app jij? Mediabegrip week
Week 1, les 9 Ga zitten in de kring.
Project mediacentrum Instructies IMT.
Kennismaking met programmeren
Wij zijn FLEX Finn Megan Anouk Nina
© UNIEK IN DE KLAS.
Goedemorgen.
Visie en strategie Les 3: Visie verdieping.
Big Data.
Big Data.
Internet bankieren met Android smartphone en tablet.
Internet bankieren met Android smartphone en tablet.
Methodisch handelen Week 1. Methodisch handelen Week 1.
Berichten in de media Mediaboodschappen.
Begeleiden les 1.
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 4.
Internet bankieren met Android smartphone en tablet.
Taallab 3.0 Online geletterdheid
Transcript van de presentatie:

Programmeren met If This Then That (IFTTT) Laat het Internet voor je werken!

Diensten maken gebruik van het Internet

Steeds meer apparaten maken gebruik van Internet

Steeds meer apparaten maken gebruik van Internet

Al die diensten zijn geprogrammeerd en verbonden met het Internet

Over een paar jaar alles verbonden met Internet?

Het is als het ware een recept. Al deze diensten draaien uiteindelijk op een computer. Een computer waar programma’s op draaien. Een programma is een set van instructies die de computer precies verteld wat die moet doen. Het is als het ware een recept. Als je een recept precies volgt krijg je iedere keer het gerecht dat je wilde maken. Een computer kan van zichzelf niets. Middels het schrijven van programma’s kan die pas iets nuttigs voor je doen.

Als al die diensten gebruik maken van Internet, dan kunnen ze in theorie ook met elkaar praten.

Met de website If This Then That kan je programma’s schrijven en diensten aan elkaar koppelen.

Middels IFTTT kan je simpele programma’s schrijven die je leven makkelijker kunnen maken. Om iets te programmeren moet je instructies geven. Je moet vertellen dat een bepaalde actie moet gebeuren als er iets anders gebeurt.

Jullie gaan zometeen zelf een recept (programma) bedenken. Een voorbeeld:

Voorbeeld stap 1

Voorbeeld stap 2

Voorbeeld stap 3

Voorbeeld stap 4

Voorbeeld stap 5

Voorbeeld stap 6

Voorbeeld stap 7

Op de IFTTT website vind je allerlei diensten Waar kan je dit mee doen? Op de IFTTT website vind je allerlei diensten waar je iets mee kan doen:

Zelf een programma maken 1/2 Maak groepjes van 3/4. Bedenk samen een toepassing die julie handig zou lijken. Ieder schrijft voor zichzelf op het werkblad op hoe het programma werkt. Presenteer aan elkaar wat je op hebt geschreven. Evalueer samen wat iedereen heeft opgeschreven. Zou dat in de praktijk ook echt werken? Zitten er fouten in? Maak samen jullie definitieve programma. Beschrijf deze op je werkblad.

Zelf een programma maken 2/2 Als je toegang hebt tot een computer en/of een smartphone kunnen jullie je programma ook echt gaan maken. Heb je geen toegang tot Internet of een smartphone, dan kunnen jullie nog een programma bedenken en beschrijven. Ga naar de IFTTT website, maak een account aan. Of installeer de app op je smartphone en maak een account aan. Probeer jullie recept in het echt te maken. Werkt het? Top! Werkt die niet? Probeer met elkaar te achterhalen waarom dat zo is en wijzig je programma. Presenteer aan het einde van de les aan elkaar jullie programma. Vertel daarbij welke diensten je gebruikt, welke gegevens je gebruikt, welke conditie er bereikt moet worden, en wat er gebeurt als die conditie bereikt is. En vertel wat je er goed ging en wat er niet goed ging.