Zijn uw patiënten tevreden over uw bereikbaarheid?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Mijn Inburgering Hoe werkt dat?.
Advertisements

Tevredenheids onderzoek Door Lizanne Jespers HBO-V studente Maart 2014
Live Cameratoezicht "Wij letten voor u op" 30/1/2013
Welke stappen worden gezet tijdens de procedure voor het plaatsen van een nieuwe heup of knie Orthopedisch Centrum Máxima, Máxima Medisch Centrum en Zuidzorg,
Geef uw zorgverlener toestemming voor het delen van uw medische gegevens! Informatiefolder gegevensuitwisseling voor zorgconsumenten in Zuid-Holland.
Averechtse selectie & marktfalen “Een Experiment”
Goedemiddag mijn naam is Marian Denekamp van Duynhoven
“Hoe kom ik aan klanten?”
Een verkooptool of webshop zonder onderhoud ? Wij hebben hem voor U ! Onze webshop stellen wij beschikbaar voor U.
Deze presentatie wordt u aangeboden door
Deeltijd-WW in bouw en hout De regels, de kansen en de risico’s voor werknemers September 2009.
Presentatie Centrum voor Jeugd en Gezin Hattem
Jonas Pauwels 1 BaSwC.  Carpooling  Wat is Carpooling?  Hoe werkt het?  Carpooling is te regelen naar eigen wensen .Cambio-autodelen  Wat is cambio-autodelen.
1.Er wordt als groep gereden, dus: Samen uit, samen thuis! 2.Cycletime is een toerfietsvereniging, de tochten zijn geen wedstrijd 3.ledereen houdt zich.
• Beste gemeenteleden, • Op de komende pagina’s ziet u de oproepen: vraag en aanbod, van de hartenmap. • Ziet u een vraag of aanbod waar u iets mee kunt?
XELION HOSTED PHONE SYSTEM
Sint Jorisschool Examenvoorlichting Studie & Voorbereiding Examen Uitslag Diploma.
01 van 06 Portal4U Loe Hameleers Twan Saleming Klanten: Wat kost dat artikel? Wanneer wordt geleverd? Die werkt hier niet meer.. Die factuur ken ik niet.
Hartelijk welkom op de informatie avond voor het voortgezet onderwijs
Algemene ouderavond PRO College Nijmegen Celebesstraat
De huisarts en dementie. Programma 1.Wat maakt u mee in uw dagelijkse praktijk 2.Verwijzing en diagnostiek 3.Het vervolg van het ziekteproces 4.Aandacht.
Gemeente Ede Wmo Het is mensenwerk 19 februari 2014.
Andere Tijden? Informatie over een continurooster met gelijke schooldagen voor alle kinderen van de Twirre.
Regio Awards à € per regio belangrijke data: 1 maart: inleveren aanvraag Regio Award 7 en 8 maart: PETS 17 maart: nieuwe leden avond Heinkenszand.
101° MicroGourmet EXTRA CARE.
HERBALIFE = NETWERKMARKETINGBEDRIJF
Wet inburgering Heleen Veringa
Samen sterker! NHG-Congres HELP, een spoedgeval! 22 november 2013.
Ketenzorg spoedeisende hulp; op weg naar een nieuwe CQI vragenlijst
CQ-index Huisartsenzorg: pilot schriftelijke vs. electronische dataverzameling CQI-onderzoekersforum 18 september 2008.
Welkom bij de ons automatisch salaris onderzoek
Welkom bij workshop IV Hoe zorg ik voor voldoende opdrachtgevers?
Van Valckenborgh Dirk Februari Definitie “optie op aandelen” : Recht / Verplichting om een standaardhoeveelheid aandelen te kopen (call-optie –
De beste hypotheek tegen de laagste kosten! Door de kredietcrisis, eurocrisis, etc wordt het steeds lastiger om exact te berekenen hoeveel hypotheek u.
GGD ROTTERDAM-RIJNMOND
Communicatie met de arts
Enquête-uitslagen PowerPoint Fanfare Sint Caecilia 2011.
Financiële Planning. Financiële planning  Goede oudedagsvoorziening. Is uw pensioen en AOW wel toereikend?  Inkomensvoorziening bij arbeidsongeschiktheid.
Bibliotheek Helmond-Peel Uit& Thuis in Bibliotheek Helmond-Peel Maria Vermeer.
“SODEXO SUPPORTS ME” KENNEN EN UITLEGGEN
De niveaus. De niveaus Advies van de basisschool Werkhouding, huiswerkhouding en zelfstandigheid van het kind Intelligentie en leerprestaties van het.
19 april 2011 Bestemmingsplan Pernis & Stad- en Milieubenadering Pernis, duurzaam dorp aan de Maas.
Budget Challenge Workshop 2015
Welkom bij digiDUIF! Jouw school heeft gekozen om gebruik te maken van digiDUIF. Deze korte animatie helpt je met het aanmaken van jouw account en het.
De huisarts vanuit patiëntenperspectief Margo Trappenburg iBMG/ErasmusMCUSBO/UU.
Samenwerken rond mantelzorg Alleen ga je sneller, samen kom je verder
ZorgSaam Kliniek Hulst. Ontstaan ZorgSaam Kliniek Hulst ± 1986: Politieke belofte bouw dagbehandelingsunit bij de polikliniek Hulst. Wens om huisartsenpraktijken.
Referentiekorting MLM. Wist je dat als je de referentiekorting op de juiste manier gebruikt je ONGELIMITEERD aantal leads (lees: klanten) kan genereren?...
HOE WORD JE EEN WINNING TEAM?
Sandra Schouws20 september 2012 Verbeteren van therapietrouw: includeren van patiënten in Herhaalrecept Service.
Wmo zorg & ondersteuning in 2015.
De GGZ in de HA praktijk Wat betekent dit voor jou?
Herhaalservice Mediq 31 maart 2014 Martijn van der Heijden Mei Yong Quach.
Intensieve contextbegeleiding "De Vuurvogel" Informatiebrochure voor de jongere Hallo daar! Dit is onze informatiebrochure. Lees hem aandachtig door en.
De beschikbaarheid van kwalitatief goede zorg voor expats Lucie Cunningham, Delft Business Consultancy Adviseur Expat Project Team Delft.
“ Het ontneemt je de levensvreugde, niet te kunnen leven zoals je wilt leven.”
Eindpresentatie Dr. Eline Smit.  Prof. dr. Hein de Vries  Dr. Ciska Hoving  Drs. Vincent Cox Het PAS onderzoeksteam.
Aubid Sarwar 4FD Betalen via Internet Waarom dit onderwerp? Wij kozen dit onderwerp omdat er tegenwoordig veel inkopen via internet gedaan worden en.
Sociale wijkteams Almere. Anne Kristie Hoogbruin Manager Sociale Wijkteams Joost Foget Wijkwerker.
Kerntaak: triëren Werken o.a. aan werkproces 1.1: de zorgvrager op een professionele wijze te woord staan en het kanaliseren van de zorgvraag. Werken.
Taak 1 Inleiding in de gezondheidszorg Hoofdstuk 2
Producttraining voor het vastelijnabonnement van ACN
Medichain Hosted VoIP Medichain ICT & telecom
Doktersassistenten en Praktijkondersteuners Caroline van den Berg
Noorderpoort Paktijkscholing
Kerntaak 3: Praktijkvoering Kerntaak 1: Triëren
Taak 1 Inleiding in de gezondheidszorg Hoofdstuk 2
Huisbezoekregeling Jolanda Mestrom
Taak 1 Inleiding in de gezondheidszorg Hoofdstuk 2
Transcript van de presentatie:

Zijn uw patiënten tevreden over uw bereikbaarheid? Workshop: Zijn uw patiënten tevreden over uw bereikbaarheid? Ric Broens Algemeen directeur Advitronics Telecom

Wie is Advitronics Telecom? Sinds 1 januari 1989 ontwikkelaar en fabrikant van telefoonrandapparatuur +/- 400 dealers over heel Nederland. Export naar Zwitserland. 2008: € 2,9 miljoen omzet, 19 werknemers. Rechtstreekse levering in de eerstelijns zorg.

Waarom rechtstreekse levering aan huisartsen? Dealers vinden de huisartsen, moeilijk, lastig, kleinschalig, bewerkelijk etc. De huisarts heeft: een afwijkende vraagstelling. geen klanten maar patiënten. een bereikbaarheidsverplichting waar deze graag paal en perk aan wil stellen. Veel dealers begrijpen dit niet of willen het niet begrijpen. Resultaat: Advitronics is rechtstreeks gaan leveren!

Rechtstreekse levering heeft de laatste 3 jaren geresulteerd in: Resultaat eind 2008: meer dan 800 systemen over heel Nederland

Inhoud workshop: + Hoe kan ik mijn praktijk als goed bereikbaar laten ervaren? + Hoeveel lijnen heb ik nodig? + Moet ik een spoednummer of een spoedkeuze integreren? + Moet ik met een menukeuze gaan werken? + Hoe kan ik gemakkelijk mijn bereikbaarheid variëren gedurende de dag? + Moet ik gebruik maken van een herhaalrecepten-oplossing? + Hoe kan ik binnen een HOED mijn eigen telefonische identiteit behouden?

Hoe kan ik mijn praktijk als goed bereikbaar laten ervaren? + Maak uw praktijknummer meervoudig! Een patiënt staat liever in de wacht als dat deze in gesprek krijgt, maar daar zijn wel grenzen aan! + Statistisch gezien wordt een patiënt niet sneller geholpen. Maar het bereikbaarheidsgevoel ligt wel hoger. + Maak het aantal wachtenden zichtbaar. Een assistente kan hierop een besluit nemen. Ons advies: maak uw praktijknummer meervoudig in combinatie met een automatische-assistente-functie.

Hoeveel lijnen heb ik nodig? Ons advies op drukke tijden voor het praktijknummer: + per normgrootte (+/-2.500) 4 binnenkomende kanalen. en + per normgrootte 1 assistente welke telefoon beantwoordt. en + maak het aantal wachtenden zichtbaar. + een systeem wat uw aantal inkomende kanalen makkelijk kan variëren afhankelijk van de assistente-bezetting.

Voorbeeld van solopraktijk:

Moet ik een spoednummer of een spoedkeuze integreren? Voordeel: altijd bereikbaar! Ook bij druk praktijknummer. Nadeel: patiënt moet opnieuw bellen en het spoednummer ook kennen! (in praktijk kent nog geen 10% het spoednummer !!) Spoedkeuze: Voordeel: gemakkelijk in gebruik. Patiënt hoeft maar één nummer te kennen. Nadeel: laagdrempelig en alleen te garanderen bij goede bereikbaarheid van de praktijk.

Moet ik met een menukeuze gaan werken? Ja! + Menukeuze is inmiddels geaccepteerd! + Huisartsenpraktijk is zéér geschikt voor menukeuze. + Met menukeuze kan patiënt op één nummer voor alle disciplines terecht. + Met menukeuze is bereikbaarheid makkelijk te variëren.

Hoe kan ik gemakkelijk mijn bereikbaarheid variëren gedurende de dag? + Met een menukeuze! + Met een systeem met veel verschillende ‘bandjes’.

Hoe kan ik gemakkelijk mijn bereikbaarheid variëren gedurende de dag? + Met een menukeuze! 08.00 – 10.30: ‘U spreekt met de praktijk van dokter Jansen. Druk een 1 in geval van spoed, Druk een 2 voor het inspreken van een herhaalrecept, Druk een 3 voor het maken van een afspraak, Druk een 4 indien u een andere vraag heeft voor de assistente.’

Hoe kan ik gemakkelijk mijn bereikbaarheid variëren gedurende de dag? + Met een menukeuze! 10.30 – 12.30: ‘U spreekt met de praktijk van drs. Jansen. Druk een 1 in geval van spoed, Druk een 2 voor het aanvragen van een herhaalrecept, Druk een 4 indien u een andere vraag heeft voor de assistente.’ Druk een 3 voor het maken van een afspraak. Voor het maken van een afspraak kunt u tussen 8 en half 11 bellen.

Hoe kan ik gemakkelijk mijn bereikbaarheid variëren gedurende de dag? + Met een menukeuze! 12.30 – 13.30: ‘U spreekt met de praktijk van drs. Jansen, in verband met lunchpauze zijn wij gesloten. Druk een 1 in geval van spoed, Druk een 2 voor het inspreken van een herhaalrecept, 13.30 – 14.30: U spreekt met de praktijk van drs. Jansen. Druk een 1 in geval van spoed, Druk een 2 voor het inspreken van een herhaalrecept, Druk een 5 indien u gebruik wil maken van het telefonische spreekuur.

Hoe kan ik gemakkelijk mijn bereikbaarheid variëren gedurende de dag? + Met een menukeuze! ANW: U spreekt met de praktijk van drs. Jansen. Momenteel is de praktijk gesloten. Indien u belt voor het aanvragen van een herhaalrecept toets een 2. Indien u spoedeisende medische hulp nodig heeft verwijzen wij u naar de huisartsenpost bereikbaar onder 0900 – 9999. De praktijk is op de eerstvolgende werkdag vanaf acht uur weer geopend.

Hoe kan ik gemakkelijk mijn bereikbaarheid variëren gedurende de dag? + Met een systeem zonder menukeuze. ‘U spreekt met de praktijk van drs. Jansen. Een ogenblikje u komt automatisch aan de beurt. Indien u belt voor een spoedgeval dan verwijzen wij u naar het spoednummer 0486 – 9999. Indien u belt voor het aanvragen van een herhaalrecept dan verwijzen wij u naar het herhaalrecepten-nummer 0486 – 8888. In alle andere gevallen blijft u aan de lijn u komt automatisch aan de beurt.

Moet ik gebruik maken van een herhaalrecepten-oplossing? Ja! + Een herhaalrecepten-oplossing verbetert uw bereikbaarheid. 24/7 + Een herhaalrecepten-oplossing wordt door patiënten gewaardeerd. + Ook ouderen waarderen een herhaalrecepten-oplossing.

Hoe kan ik bij een HOED-vorming mijn eigen telefonische identiteit behouden? + Zorg dat u uw eigen nummers behoudt. + Kies voor een systeem welke voorzien is van een MultiCompany-faciliteit. Ook wel praktijksplitsing genoemd. + Kies voor een systeem met meerdere dag/nacht-standen per praktijk.

Te realiseren situatie in Appingedam:

Bedankt voor uw belangstelling! Vragen