Tussenstand 19 mei 2011 De laatste hordes. Overzicht Stand van zaken werkpakketten Wat blijft er nog te doen Stadia van implementatie Vragen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Generation €uro Students' Award Een wedstrijd voor leerlingen uit de laatste graad van het secundair onderwijs Concept, organisatie, ondersteuning,...
Advertisements

Ontwikkeling van het Netwerk Naamkunde
Presentatie Praktijkscholen
Vind samen met Zuyd Robotics de weg
Welkom! iPad in de (reguliere) brugklassen 15 mei 2014.
Interactieve Bodemkwaliteitskaart en
Stichting DHO •gelooft dat hoger onderwijsinstellingen een cruciale rol hebben in kennisinnovatie. Immers, de huidige studenten zijn de toekomstige beleidsmakers,
Inzet van docenten: planning, overzicht en kwaliteit
Keuze techniek in het (V)MBO Verbetering imago techniek Tussenstand van onderzoeken Bestuursvergadering SIC 19 november 2009.
techniek, communicatie en didactiek
College voor Examens, Rol van Contactpersonen Implementatie coe in mbo 13 september ‘10 Jan Paul de Vries.
Henk te Ronde ICT coördinator CSV. Inleiding  Onderwijs concept “Levensecht leren” Meer zelfwerkzaamheid minder doceren Samenwerken van leerlingen Combinatie.
Handicap + studie nieuwe stijl Congres OCW Studeren met een functiebeperking Utrecht, 24 november 2011.
Naar een Digitale Klas SCW. Overzicht  ICT naast lesgeven, groepswerk en individuele verwerking  Mogelijkheden van ICT  Leermodel: de lerende centraal.
Rekenen in het mbo: Stand van zaken regelgeving
Medmec 1 Herfst Les 4.
Camera Volgsystemen Technologieverkenning François Kooman (SURFnet) Mikko Koppanen (Egeniq) SIG Weblectures.
Digitalenklas in breder verband Verkenning samenwerkingsmogelijkheden Sake Jager / Alessandra Corda 28 november 2002.
Informatiekunde ‘project Informatiewetenschappen’ 7 november F. de Vries Website Evaluatie.
11 Mediavoorzieningen Fontys Hoe verder na 23 dingen?
Agenda  Lessen 34 tm 35  7 en 8 december 2011  hs 31  bestuderen 31.1 tm 31.4 maken 31.1 tm 31.5.
Ex Examenprofiel Ledenvergadering 29 januari 2009 Examenprofiel GDW Examenprofielen Btg GDW.
Begeleiden van Praktijkonderzoek
E-NABLING E-LEARNING Hoe succesvol is e-learning in het informaticaonderwijs? Bert Zwaneveld.
Presentatie op Flitsbijeenkomst ICO Taal & Rekenen
ICT in het Onderwijs bij TBM
LUNCHSEMINAR Grassroots bij de TU Delft Sofia Dopper Projectleider Grassrootsproject TU Delft 10 mei 2007.
Stand van zaken ontwikkelingen
Het portfolioproject van de AOC’s EduExchange 2006 Groene Scharnieren.
Nijmegen, 11 oktober 2007 Podcasting in het onderwijs Symposium Nijmegen 11 oktober 2007.
ScaldWIN, Internationale Scheldeweek 2011 De Schelde, rivierstroom als levensstroom.
Workshop DO in ICT curricula. Vraag vanuit het werkveld... Verinnerlijking DO in vakgebied en organisatie Presenteer do niet als ideologie, maar als creatief,
SURF SiX expertisegroep Leertechnologie in de Lage Landen Pierre Gorissen, Fontys Hogescholen Frank Benneker, Universiteit van Amsterdam Jocelyn Manderveld,
Natschool: uitwisseling en hergebruik van content
Exchange learning results & assesments Henk Nijstad – May 2012.
Science projectvak. Opzet SCIENCE projectvak: diverse onderwerpen vooral proeven doen en dingen uitzoeken onderzoeken en ontwerpen (bouwen/testen) dossiers,
16 juni 2003Status Meeting SPINE/SPIRIN1  Introductie  Programma  De stand van zaken  Vragen?
22 september 2014 Esther Verhoeven De Kunst van het schrijven.
De 10e editie havo-vwo OB.
Presentatie Kwaliteitscholen KWALITEITSCHOLEN is een compleet en integraal systeem voor:  strategievorming en kwaliteitscontrole  meten van tevredenheid.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
1 Netwerksessie Samenwerking rond taal op vmbo - mbo Lies Alons / ITTA Mbo Taalcoach Academie 25 september 2009.
EOS LT: TRANSEP-DGO 17 maart Agenda Eindplaatje 2012 Waar staan we nu. Wat moet er nog gebeuren Wie doet wat Werkafspraken voor de komende periode.
Inrichten van een dienst Weblectures
Studiecoaches voor (HBO/ WO) studenten met een vorm van autisme
De kracht van samenwerking Passend Onderwijs in Beweging Ben Brinkman 22 mei 2014.
Quick scan Janneke Delisse, Renée van Os, Jan Jurriëns
Toetsbeleid en digitaal toetsen casus HvA
Zultse zelfstandigen in de kijker 7 juni Doel De Zultse zelfstandigen in de kijker plaatsen via een gezinsvriendelijke fietstocht, gekoppeld aan.
WAT IK VAN JULLIE VRAAG… 10 minuten aandacht Als een stakeholder: Ja of Nee? Als een ‘critical friend’ Evaluatie achteraf invullen WAT je krijgt Inspiratie.
Maturity Scan HAN en nu verder! Presentatie Maturity Scan HAN
Luci-platform. Online hulp bij je studiekeuze Maart 2015: Luci-test = oriënteringstest Oktober 2015: Uitbreiding naar het Luci-platform Vragen?
27 september 2006Doorlopende leerlijnen in de beroepskolom Doorlopende Leerlijnen in de Beroepskolom vo-mbo-hbo-wo Introductiebijeenkomst 27 September.
In het hoger onderwijs Identity Management. partner in IGI Group Peter Jurg.
Naar een regionale aanpak taal en rekenen Mei 2010 Voorstel aan bestaand samenwerkingsverband Profijt om tot afstemming met betrekking tot taal en rekenen.
Betrouwbare iOverheid en het belang van duurzame toegankelijkheid André Plat – Projectcoördinator duto-DO - Nationaal Archief Erik Saaman– Projectleider.
Voortgangsrapportage Vitaal Leudal September – Oktober 2014 Tbv commissie Bestuur en Middelen oktober 2014.
Digitaal wedstrijdformulier Jongste jeugd Oost Nederland
Welkom! iPad in de brugklassen 26 mei De meerwaarde van de iPad in de les
Masterclass Digitaal Toetsen Juni 2016 Michiel van Geloven.
De toetsing getoetst: De kwaliteit van toetsing op de lerarenopleiding onder eigen loep Martijn Peters Fedor de Beer Tamara van Schilt-Mol.
Implementatieplan integrale geboortezorgstandaard
Sieberdam/ROCS & KODOS
Grassrootsproject IMPULS digitaal.
ICTO-beleid van de Nederlandse universiteiten
Ambassadeursnetwerk Jan Bartling, Leo Bakker 27 september 2017.
Opnemen colleges als dienst bij de Hanze
Fijn dat je voor ons kiest Fijn dat je bij ons blijft
Leergang LOB: verdiepingsmodule
Transcript van de presentatie:

Tussenstand 19 mei 2011 De laatste hordes

Overzicht Stand van zaken werkpakketten Wat blijft er nog te doen Stadia van implementatie Vragen

Stand van zaken wp1 Werkpakket 1: – Literatuuroverzicht – Onderwijskundig model – Didactische varianten – Pilots uitgevoerd – Evaluaties in volle gang – Docentenevaluatie uitgebreid – Verslaglegging krijgt steeds meer vorm

Stand van zaken wp2 Pilotevaluaties in volle gang Beschrijvingen techniek worden aangescherpt Disseminatie van TenO krijgt vorm Metadatering wordt aangescherpt Portalvormgeving gestart

Stand van zaken wp3 Ontwerp website rond Overgang van concept naar weblectures.nl Disseminatieplan om resultaten te verspreiden Presentaties in NL en buitenland Interne disseminaties

Stand van zaken wp4 Evaluatie pilots in volle gang Vragenlijst voor docenten aangescherpt en digitaal Vragenlijst voor stadium weblecture indaling Verslagleggen, publiceren en presenteren

Wat nog te doen De resultaten beschrijven De website vullen en verankeren Implementatieplan deelnemende instellingen opstellen dieper duidelijker aanvullen doorvragen Bijstellen Verduidelijken

Stadia van implementatie 1.Interesse in de mogelijkheid 2.Geregeld opnemen op kleine schaal 3.Uitbreiden naar de hele organisatie 4.Verbreden van de mogelijkheden

Fase 1: Interesse Kennismaken met weblectures Hoe maak je een weblecture, etc etc Proberen Wat vinden studenten ervan? Doorgaan of niet?

Fase 2: opnemen op kleine schaal Ja, men gaat verder Stapsgewijs wordt er uitgebreid Collega’s raken geïnteresseerd of studenten vragen erom Organisatie en techniek worden prominente vragen

Fase 3: Uitbreiden Verband tussen investeringen en studieresultaten: dan beleid Vast budget Keuze centraal of decentraal Ondersteuning door ict, zaalbeheer, studentsystemen

Fase 4: Verbreden ICTO neemt didactische insteek op Marketing kijkt hoe dit benut kan worden Studium generale overweegt gebruik Niet alleen onderwijs, maar ook onderzoek, events, promoties Kortom, een vast onderdeel van het leven in het hoger onderwijs.

Hoe bepaal je waar je staat? Positioneringstool in ontwikkeling Aantal vragen die aangeven waar je staat Nu eerst testen en valideren Dan voor een ieder beschikbaar

Vragen?