Petrick Pap 34 jaar (out)sourcing adviseur Getrouwd

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De ideeën van Kaplan & Norton over de Balanced Scorecard
Advertisements

De levenscyclus van een informatiesysteem
optimale, rendabele en kwalitatieve
1 Workshop voor maatschappelijke organisaties ter voorbereiding op de Beursvloer.
Perception 4 HG Frank Lorijn Josef Sennekool.
Het opzetten van een kwaliteitssysteem
Onze missie: “Wij voorzien onze opdrachtgevers en partners van simpele, praktische, kosteneffectieve en kwalitatief hoogwaardige oplossingen”.
Bedrijfsactiviteiten R.P. de Jong DIV. & B en A Advies, Uw adviseur voor Bibliotheek- en Archiefzaken n Consultancy n Interim-management n Projectmanagement.
© Copyright 1998 by KPMG Management Consulting N.V. 2.2 De fasen in het leven van de IV- infrastructuur.
Open Text - Unisys gebruikersdag 19 november 2007
Inkoop van zakelijke dienstverlening
Facility management en inkoop
Governance van de informatievoorziening
Welkom bij de presentatie van het
Informatica & Cyber Security Erik Poll
De kracht van Pylades B.V. Pylades is een integrale ICT dienstverlener op het gebied van Dynamics AX, CRM, SharePoint, Business Intelligence en software.
1.3 Kwaliteitsborging.
Integrale kwaliteitszorg (IKZ)
De kwaliteitsborging binnen de IV-functie (op basis van ISO 9001)
Promo site ICT haagsehoge school Opleidingen: Informatica Technische informatica Communication & multimedia design Informatiedienstverlening en –management.
De Digitale Universiteit Innovatie en Transformatie van onderwijs met ICT via samenwerking van hoger onderwijs instellingen Wil Verreck programmamanager.
Naam van de Auteur 7 januari 2008 Relatiedag 2008 Het nieuwe Kennisnet Frans Schouwenburg en Magda Bruin 23 januari 2008.
Beheer Aangenaam, NGI Beheer Daniel van Burk 8 september 2004.
Van JBF via Degelijkheid naar Pro-actief Beheer
Het gezicht van een ondernemer. Mathys van Abbe blog:
IIM Information Infrastructure Management
BPR van het Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen
Startbijeenkomst benchmarking Publiekszaken
Mediatheek R5 Good practice Economische instituten.
LUNCHSEMINAR Grassroots bij de TU Delft Sofia Dopper Projectleider Grassrootsproject TU Delft 10 mei 2007.
Welke mogelijkheden biedt ICT voor een onderneming ? William Mosseray Chief Strategy Officer - Belgacom.
Schitterende Organisaties®
DBS Talent & Salaris voor PIM klanten
Hoe verbeteren... 6 stappen Business Excellence
Bureau informatie Alympus Personeelsadvies B.V. © Alympus.
FINTEA FINTEA Management & Consulting Services Corporate Finance Mergers & Acquisitions Audit Due diligence Tax optimization “Expertise en creativiteit.
Cursus man review medische laboratoria 2004 De management review Cursus voor het succesvol uitvoeren van de management review G. De Schrijver M.D., Ph.D.
Danny Greefhorst De relatie tussen Business- en Informatie Planning en enterprise-architectuur Danny Greefhorst
Organisatie van de HRM-functie
ISO 8402 algemeen ISO 9000 aanvullingen ISO 9001 ISO 9004 extern
Walther Ploos van Amstel Maart 2012
Hoofdstuk 6 ICT en management h6.
Oktober 2004 Core Course Information Management dag 2 Agenda.
Presentatie ABN AMRO BANK NV 7 maart 2012 Het bedrijf De software De implementatie Het vervolg.
Insights & Essentials Willem van Putten
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 2
Business en IT Consulting
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 2 Thema 3 - Dienstverlening Business IT & Management
1 IT Service Management Theorie (2). 2 “Op zoek naar balans tussen dienst en klant” Bron: artikel uit IT Service Magazine van Robert den Broeder en Aad.
Start Inhoud introductie BiSL Informatiesysteem, gegeven Informatiebeleid Positionering: Beheer informatiesystemen BiSL als informatiearchitectuur.
Behoefte- management Transitie Testen Realisatie Ontwerp Require- ments man. Gebruikers- ondersteuning Educatie Monitoring Data- beheer Management- informatie.
1 Optimalisatie van de keten bij uitbesteding Optimalisatie van de keten bij uitbesteding Koenraad Bruins Rabo Bouwfonds.
GSE Conferentie 1999 Het Ghroene Vaercken Presentatie van het GSE/CMW-model.
Gebruikers- ondersteuning Change support Tactisch support Strategisch support Management support Monitoring Educatie Management- informatie Behoefte- management.
Testen Realisatie Ontwerp Require- ments man. Gebruikers- ondersteuning Educatie Monitoring Data- beheer Management- informatie Operationeel support Tactisch.
We Support Your Success!.
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Bron: IT Serivce Management, Best Practices – deel
Workshop: Account management
Inerpreteren van een jaarversalg
VERNIEUWING PLATFORM Leden & Gebruikers Status Waarom Scope Planning
Harmonisatie Bedrijfsvoering (BV) & Dienstverlening (DV) door ISHW
Procesmigratie van ITIL naar ISM
Fons Bonink.
Business IT en management (Bedrijfskundige informatica)
Waarom Waarom is het HDN platform toe aan vernieuwing?
Hoofdstuk 7 Taakcluster Tactisch support
√ √ √ √ √ √ √ Services Healthcare™ Kostenmodel in één dag
Transcript van de presentatie:

Petrick Pap 34 jaar (out)sourcing adviseur Getrouwd Papa sinds januari 2006 Woonachtig in Amsterdam Roeier Arbeidsverleden Morgan Chambers – huidig OrangeWing Consulting – 2,5 jaar KPMG Consulting – 5 jaar CMG Finance – 1,5 jaar Opleiding Executive MBA – Rotterdam School of Management Technische Informatica – TU Delft

Klanten

Adviesgebieden Sourcing Business Balanced Scorecard Service Management 2005 – Afsluiten SLA’s met IBM en Cap Gemini 2005 – Opstellen/reviewen uitbestedingscontracten voor applicatieontwikkeling 2002 – Opstellen SLA’s en dienstencatalogus als voorbereiding op outsourcing 2002 – Opstellen sourcing strategie Business Balanced Scorecard 2003 – Training: Intro Balanced Scorecard voor controllers en financieel specialisten 2001 – Workshop Balanced Scorecard 2001 – Doorvertaling Balanced Scorecard naar 2e managementlaag 2000 – Invoering Balanced Scorecard op directieniveau Service Management 2005 – Inrichten helpdesk, wijzigingsbeheer en releasebeheer 2002 – Definiëren en inrichten maandelijkse service level rapportage 2000 – Verbeteren dienstverlening helpdesk 1999 – Invoeren SLA’s tussen de business units en de ICT afdeling 1998 – Beschrijven ITIL processen

Adviesgebieden Pakketselectie & -implementatie IT Financiën Strategie 2006 – Selectie en implementatie van een helpdesk oplossing 2005 – Selectie ontwikkelplatform voor business development 2002 – Selectie en functionele invoering van een helpdeskpakket 2001 – Teamleider van bouwteam voor upgrade helpdesk software IT Financiën 2005 – Financiële bewaking contractuitputting externe leveranciers 2004 – Inrichten financiële maandrapportage 2002 – Ontwikkelen en invoeren Activity Based Costing (ABC) kostenstructuur Strategie 2005 – Definiëren business strategie voor adviespraktijk 2004 – Opstellen divisie jaarplannen 2000 – Ontwerp regionaal rekencentrum inclusief migratiestrategie