PR & Communicatie BIG Challenge 2014

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Fietsverlichtingscampagne 2011
Advertisements

Logo Gemeente Laat Kracht en Pracht van (lokale) Sport zien! Datum 2012 Presentatie Sprekers:
Samen werken aan inzetbaarheid en mobiliteit 1. Grote veranderingen • Jeugdzorg heeft te maken met grote veranderingen: • Transitie • Gemeenten worden.
Tevredenheids onderzoek Door Lizanne Jespers HBO-V studente Maart 2014
Sponsoren van Alpe d’HuZes 2014 zijn onder andere …
Communicatieplan. Inhoud  Streeklift  Doelgroepen  Hoe gaan we het aanpakken?  Website ( concept )  Conclusie.
Veilig naar school een zorg voor ons allemaal
verenigings- communicatie
SportMinistry. AIA, de kerk en sport  Kerken willen graag relevant zijn en in hun wijk getuigen van Jezus, maar hoe doe je dat?  AIA: sport als taal.
Verborgen vormen van pesten
Duizenden mensen in de zorg zetten zich in 26 JUNI CHANGE DAY NEDERLAND Iedere dag staan er duizenden mensen in de zorg klaar om anderen te helpen. Zij.
Alpe D’HuZes 2013 Timo’s Dream Team OLV Breda Silvian Diepstraten
•Wat is spinning? (foto van de fiets laten zien) •Wat is Spinningevent 2009? (foto van de zaal laten zien) •Waarom Spinningevent 2009? •Wat is Villa Joep?
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
Trainingsbijeenkomst 15 december Gastheer Agenda • Websites BIG Challenge en Alpe d’HuZes • Sponsorwerving • T-shirts • Accommodatie Alpe d’Huez.
De Vonk van Hoogezand-Sappemeer Woldwijkcentrum 13 maart 2013.
Werkgroep Wim Oerlemans Frank Moens Ton Nahuijsen Rob Nijman
15 – 9 – 2006 Technocentrum Twente FIRST LEGO® League 2006 Martijn Roelofs.
Teamcaptainbijeenkomst
Hans Slender Lectoraat Sportwetenschap
1 Combinatiefuncties in het onderwijs Presentatie Combifuncties Onderwijs Regionale voorlichtingsbijeenkomsten 2010 GA ER VOOR !
Veilige Publieke Taak Veiligheidsregio Hollands Midden
Alpe d’HuZes Huh?....Wat is dat?.
De gekte voorbij Clientgestuurd de markt op Workshop Opdrachten verwerven in pyjama? Scip-Conferentie
Sportcafé Amsterdam Zuid
Projectweek.
EY2010 Europees Jaar van de strijd tegen de armoede en sociale uitsluiting Julien Van Geertsom.
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
Christus centraal! “Ik had besloten u geen andere kennis te brengen dan die over Jezus Christus – de gekruisigde” Paulus in 1 Korintiërs 2 vers 2.
1 Stappenplan Organisatorische Integratie Handleiding en checklist bij het ontwikkelen van een sportaanbod voor mensen met een beperking binnen de sportvereniging.
Varkens Vandaag Het echte verhaal in de media. Zo maar wat voorbeelden John van Paassen, varkenshouder in Deurne.
Citymarketing Hilversum 2006
Schriftelijk communiceren voor teamleiders Blok 1
Startdag Fondsenwerven? Hoe doe je dat? Het geld ligt op straat…
Kirti Zeijlmans MSc Rijksuniversiteit Groningen Voor meer informatie:
Workshop Marketing voor Dorpshuizen. Training Marketing voor dorpshuizen Landelijk project ‘Meer dan stenen’
Teamcaptainbijeenkomst 10 februari Gastheer.
BIG Challenge 2014.
Spreekbeurt over BIG Challenge.
BIG Challenge-bijeenkomst
Evenementencommissie RCU Zwolle
BIG Challenge-bijeenkomst 17 februari Nieuws 19de team BIG Challenge: Dutch Poultry Centre BIG Challenge 2014: 152 deelnemers!!
Studentencongres Reclame en PR.
Henriëtte Sperling, 12 december 2014
Het nieuwe solliciteren:
Spreekbeurt over BIG Challenge.
1 Presentatie CV204A Trends in de media 22 juni, 2010 Nieuwsconsumptie.
Ik doe mee! Samen geld inzamelen voor de strijd tegen kanker
MTB ver. Havelte eo Doelstellingen MTB ver. Havelte eo. Hoofddoelstelling: Het mountainbiken voor iedereen in Zuidwest Drenthe aantrekkelijk.
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
PR & Communicatie BIG Challenge BIG Challenge deelnemers uit de veehouderij en andere agrarische sectoren die samen fietsen en strijden tegen kanker.
Uitleen promotiematerialen. Waarom promotiematerialen? Om iedereen die een sponsoractie organiseert te voorzien van promotiematerialen en materiaal voor.
Spreekbeurt over BIG Challenge. Wat is BIG Challenge? Veehouders en andere boeren zamelen samen geld in voor de strijd tegen kanker. Mensen positieve.
Alpe d’HuZus Alpe d’HuZus Woensdag 1 juni 2016 Voor iedereen die ook één keertje de berg op wil. Fietsend, wandelend of hardlopend Bedoeld voor.
Alpe d’Huzes: Opgeven is geen optie!. 21 bochten21 bochten Grote trekpleister voor wielertoeristenGrote trekpleister voor wielertoeristen Alpe d’HuZes:
Team Communicatie 6 enthousiaste vrijwilligers Eind 2012 gestart Persvoorlichting, sociale media, evenementen, Kampong TV, interne communicatie, evenementen.
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
PR & Communicatie BIG Challenge 2017
Alpe d’HuZus 2017.
What will you do to change the
Ik doe mee! Samen veel geld inzamelen voor kankeronderzoek
Spreekbeurt over BIG Challenge.
PR & Communicatie BIG Challenge 2018
Zitvolleybal Tilburg.
INZET VAN DIGITALE MEDIA VOOR PUBLIEKSBEREIK
Alpe d’HuZus 2019.
D&P P1 Organiseren van een activiteit
BIG Challenge CEO-event
Transcript van de presentatie:

PR & Communicatie BIG Challenge 2014

BIG Challenge 152 deelnemers uit de veehouderij die samen fietsen en strijden tegen kanker en samen streven naar 1 miljoen euro ... Dat is een goed verhaal!

PR & Communicatie BC Samen kunnen we dit verhaal vertellen!

Communicatiekracht: Deelnemers: fietsers, lopers, vrijwilligers, sponsors 1 communicatiecaptain per team Ondersteuning vanuit de Commissie PR & Communicatie BC Commissie PR & Communicatie BC (gekoppeld aan teams) Ernie Maas (BC 2, BC 7, BC 16 en BC 17) Monique van Loon (BC 3, BC 9, BC 12) Ingrid van der Sterren (BC 1 en BC 5) Mathee Kamp (BC 8, BC 10, BC 11 en BC 13) Janneke Janssens (BC 4 en BC 15) Joyce Cornelissen (BC 6, BC 14 en BC 18) Hans Nachtweh (namens secr. en cie sponsoring)

Wat komt aan bod? Belang van publiciteit Doelgroep, boodschap en strategie BIG Challenge Hoe BIG Challenge, jouw BIG Challenge-team en activiteiten effectief promoten? Gereedschapskist/ materialen op de website Persteam in de koersweek Verwachtingen Vragen van jullie -> FAQ-lijst?

Belang van publiciteit

Herman had een droom Ondanks zijn ziekte wilde Herman niet bij de pakken neer zitten. Hij wilde iets doen voor de sector waar hij zijn hele leven in gewerkt had en waar hij trots op was. Samen geld inzamelen voor de strijd tegen kanker Trots in de sector vergroten Sectorpromotie realiseren

Ziekte kanker Veehouderij Afzien/sport/fietsen

Trots 1.467.744 euro

Doelgroep en boodschap

Bekendheid BIG Challenge Inschatting: > 50% in de veehouderij < 10% buiten de veehouderij

Doelgroep Afhankelijk van activiteit: Benefietdiner plaatselijke ondernemers Biggenrace gezinnen met kinderen Spinningmarathon sporters

Boodschap Fietsen voor de strijd tegen kanker Vecht mee en doneer! Veehouderij fietst tegen kanker om een bijdrage te leveren aan groot maatschappelijk probleem dat iedereen raakt Daarom streven 19 teams met 152 fietsers uit de veehouderij naar 1 miljoen euro

Maak het zo persoonlijk als mogelijk

Communicatie en publiciteit door de teams

BIG Challenge-activiteiten Benefietdiners Benefietfeesten Biggenraces Spinningmarathon Open dagen Andere sponsoractiviteiten Vraag aan de teams: Voor wie organiseer je dit? Waarom? Hoe zorg je voor publiciteit?

1. Organiseren + stappenplan 2. Versturen persbericht + achtergrondinformatie Bel altijd even na of de informatie goed is aangekomen Stuur altijd een foto mee met het persbericht 3. Plaats de informatie op internet Eigen website bedrijf Via kalenders (o.a. landbouwagenda.nl) De pers neemt het vaak over 4. Nodig pers persoonlijk uit voor een evenement Geef een pershandboek (achtergrondinfo) 5. Nazorg Persbericht versturen + foto (regel fotograaf) Vermelden op internet ALTIJD BIG CHALLENGE OP DE HOOGTE HOUDEN

Slim communiceren Maak gebruik van je eigen netwerk! Maak gebruik van de andere fietsers Vertel het tegen 5 mensen met verzoek of zij het ook tegen 5 mensen zeggen, etc. etc. Gebruik je eigen mensen (en denk aan je interne communicatie voor draagvlak, vergeet je collega’s niet). Maak gebruik van sociale media!

Media Persbericht naar: Regionale media (kranten, website en omroepen) Vakbladen (regionaal en landelijk) (perslijst) Landelijke media: Hart van Nederland, DWDD, dagbladen (perslijst)

Maar ook…. Berichtje naar info@bigchallenge.eu Oproep op Alpe d’HuZes-Linkedin-groep Bericht plaatsen op agenda’s van: - bigchallenge.eu (hans.nachtweh@kpnmail.nl) - opgevenisgeenoptie.nl - landbouwagenda.nl - Uitinbrabant.nl enz.

Materialen BIG Challenge Poster en flyer BIG Challenge Zeildoeken, beachflag Spaarvarkens Persbericht Boek BC Shirts Aanbod: Vormgeving flyer, poster, advertentie

Gereedschapskist

Inhoud gereedschapskist Voorbeeld persbericht, FAQ, stappenplan, gebruik sociale media Voorbeelden poster, flyer en advertentie Overzicht beschikbare materialen Digitale handtekening mail Lenen: BIG Challenge-auto Documenten zijn te vinden op de deelnemerspagina achter de teamlogin

Persteam tijdens koerweek

Persteam BIG Challenge Aanspreekpunt vooraf en tijdens koersweek Organiseert dagelijkse blogs van fietsers voor diverse media Stuurt nieuws en foto’s van BIG Challenge naar Nederlandse en Duitse pers Regelt interviews voor radio en tv met fietsers

Verwachtingen

Wat verwachten we van jullie? Aanspreekpunt voor communicatie Communicatie verhalen uit eigen team naar pers Communicatie naar media bij activiteit Zelf ondersteuning vragen indien nodig Actiepagina team en fietsers in orde voor 1 april

Plannen Cie PR & Communicatie Aanspreekpunt voor communicatie BC-breed Sparringpartner voor communicatie van de teams Aanbieden van achtergrondverhalen naar pers Zoeken ambassadeurs / boegbeelden Informatie op website BC 2014 Aanvullen gereedschapskist / middelen met o.a. FAQ

Alleen een dwaas blaast tegen de wind…. maar met zijn allen veranderen we zijn richting!