November 2011 Ronald Egas Uitgever Tweakers & Computable

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Fietsverlichtingscampagne 2011
Advertisements

Ontwikkelingen in de retailmarkt
Inleiding Youtube Google Overname Adverteermodel Viral Video Zoekmachine Picasaweb KPN Videosite Inleiding Presentatie waarover?
Premium Video Advertising Netwerk Sanoma Media & SBS
Mobile Apps Hartelijk welkom en dank voor de uitnodiging om te komen vertellen over sociale media en digitale/mobiele media.
BFB-bier-krat Q
BUREAU VOOR i-COMMERCE
De zin en onzin van escrow
TagCloud Alle wervingsmiddelen onder 1 dak.
Social Media met boswachters Het geheim achter het succes Jeffrey van Heck Adviseur Online Marketing & Social Media.
Experts/Blogs & Social Media Reed Business 29 augustus 2011 Alex Beishuizen.
Nieuwe media. Nieuwe media Nieuwe media Definitie Vernieuwde communicatiemiddelen: Internet (en alles daaromtrent) Videogames Digitale fotografie Gsm's.
Wij, in een veranderende markt Platform Wonen Leeuwarden Ger W. Hukker, 5 april 2012.
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
Personalisatie van de Archis website Naam: Sing Hsu Student nr: Datum: 24 Juni 2004.
MMT.
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
WEBCARE BIJ.
• De gemiddelde gebruiker heeft 130 vrienden • Vindt 60 pagina's, groepen of evenementen leuk • Elke dag maken mensen een Twitter account.
Wat is interactieve marketing?
Branche-analyse Boekenbranche
Branche analyse drogisterijen Onderzoek online marketing activiteiten
05/07/ De handel: gaat nog jobs creëren in 2010! Dominique Michel Gedelegeerd bestuurder 25 februari 2010.
Saleskit digitale mogelijkheden LINDA.. saleskit digitale mogelijkheden LINDA.
Jan van Goch. Waarom loyalty? Hoe… • Loyalty moet leuk en simpel zijn • Deelnemers willen iets krijgen • Het moet iets opleveren • Gratis is belangrijk.
1 Wat is microfinanciering ? 2 1. De financiële behoefte.
1 Enquête: Hoe 'social' ben jij online? MSN, Juni 2010.
JochemKoole.nl Sociale media zijn niet het gouden ei.
Van B-to-B naar B-to-C Het realiseren van incrementele verkoop via alternatieve kanalen Hans Offringa 15 en 22 juni 2010 Het realiseren van incrementele.
Workshop Nieuwe begroting
SaMBO ICT Conferentie 19 januari 2012 Vertrouwelijk.
KOBO CONFIDENTIAL PAGE 1 KOBO – een introductie. HET VERHAAL VAN KOBO Kobo is een van de snelst groeiende bedrijven op het gebied van eReading wereldwijd.
Topic 1: Social Media Innovative Generations © Innovative Generations.
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Onderzoek Online Readiness Boekhandels
Verbinden, stimuleren & ontwikkelen 1 ESF informatiebijeenkomst 24 november 2010 Arie Visser Projectleider ESF.
Business Marketing Sabine Vermuyten
NOA 2010 de Stentor. 2 NOA in vogelvlucht Het Nationaal Onderzoek Arbeidsmarkt (NOA) geeft antwoord op onder andere de volgende vragen: - hoe oriënteert.
© BeSite B.V www.besite.nl Feit: In 2007 is 58% van de organisaties goed vindbaar op internet, terwijl in 2006 slechts 32% goed vindbaar.
De gekte voorbij Clientgestuurd de markt op Workshop Opdrachten verwerven in pyjama? Scip-Conferentie
SANOMA MEDIA en de SOCIAL CUSTOMER: praktijkcases dinsdag 11 december 2012.
Workshop contentstrategie
MEDIALANDSCHAP We onderscheiden: Visuele media Auditieve media
1 Minor Digital World. Social networking en lectoraat Digital World Social Networking: de digitale communicatiemiddelen via internet, met elkaar, met.
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
ClearSense the first choice in local search and advertising.
TED ted BasisonderwijsVoortgezet Onderwijs Hoger Beroepsonderwijs Wetenschappelijk Onderwijs Kidsweek Junior in de Klas Groep 5,6 en 7 Oplage
BUREAU VOOR i-COMMERCE Mobiele Marketing (sms, mms, mobiel internet, bluetooth)
Marieke Verdonk, hoofdredacteur EventsDigitaalPrint Cursus- sen.
Waarom won CAW Metropool de prijs voor de ‘beste interne campagne’ 2010? BViC Wintercheck.
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
WELKOM BIJ TWIN MEDIA RELATIE-NETWERKDAG Redactie advies Elke doelgroep verdient een excellent tijdschrift Twin Media Relatie-Netwerk dag – 28 juni.
Wob ten Hoeve Bob Spijkstra.
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
Samen-bouwen … over paneelbouw en de rest!
IMAGO ZORG CONSUMENTEN 2013
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
ZijActief Koningslust
3/23/2015 | 1 Healthwise Congres ‘Kwaliteit van Leven’ E-Health workshop - Eveline Hage Over de mogelijkheden van e-Health in ouderenwelzijn On?
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux DE WAARDEPROPOSITIE.
Social media presentatie
Online marketing Expert (in een week)
OPDRACHT B. ING BANKIEREN APP Omschrijving: Altijd en overal uw particuliere en uw zakelijke bankzaken regelen via uw mobiel of tablet. Download deze.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Wouter Lamme “Vindt de beste online supermarkt!”
Marketing in sociale media
Transcript van de presentatie:

November 2011 Ronald Egas Uitgever Tweakers & Computable Tweakers.net November 2011 Ronald Egas Uitgever Tweakers & Computable

Over Tweakers.net Grootste website in Nederland op het gebied van consumentenelektronica en technologie Sinds 1998 100% co-creation: gebruikers waren beheerders en vice versa Onderdeel van VNU Media sinds 2006 Oprichters werken nog steeds voor Tweakers Nederlands grootste website op het gebied van consumentenelektronica en technologie * Hooggewaardeerde content: in 2010 door het Nederlandse publiek verkozen tot Beste (en Populairste) Vergelijkingssite; en Beste Community (en genomineerd Beste Nieuwssite) (1.5 miljoen stemmen) Met 390.000+ gebruikers een actieve ‘community’ Hoog gericht bereik met +3,5 miljoen unieke bezoekers per maand en 80 miljoen pageviews per maand (10,2% van Internetpopulatie Nederland – STIR) * Bron: STIR 2011 (stir.nl) en Google Analytics

Bereik Tweakers.net Hoogste bereik onder mannen 20-34 en 20-49 jaar Bron: STIR februari 2011

Tweakers.net indeling site en belangrijkste bestemmingen Redactionele indeling van de site: Core (laptops, desktops en componenten) Mobile (mobiele telefoons en apps) Electronics (TV’s, camera’s, tablets en mediaspelers) Games (Sony Playstation, Xbox 360 en PC) Pro (netwerkbeheer, development, IT carrière etc.) Belangrijke bestemmingen binnen Tweakers.net: Pricewatch Redactie Nieuws, reviews en achtergronden Pricewatch Prijs- en productvergelijker (uitgeroepen Beste Prijsvergelijker 2010) Community Meer dan 340.000 gebruikers (uitgeroepen Beste Community 2010)

Tweakers.net ecosysteem; path to purchase Shop Post-shop Pre-shop Pricewatch Redactie + Community Lezen van nieuws, reviews, ervaringen en achtergronden over producten en diensten Pricewatch Vergelijken van productspecificaties en prijzen van producten Community Delen van ervaringen over producten en winkels

Productaankodiging/geruchten: nieuws

Community discussie: forum

Lancering: de (video) review – 420K pageviews

Prijsvergelijk: losse toestellen

Prijsvergelijk: abonnementen

User reviews

2e hands verkoop: Vraag & Aanbod

Webcare: bedrijfsaccounts op het forum

En het nieuws en de discussie gaat door…

Het resultaat: 2,8M pageviews op 1 product

Grootste online redactie & 90 vrijwilligers vakkundige experts en user generated content Grootste redactie internet only van Nederland Team van 16 vakredacteuren, specialisten en autoriteit per interessegebied ; Redactie is onafhankelijk en geldt voor de consument als betrouwbare informatie- en oriëntatiebron Pricewatch Contentteam van 5 man; productspecs aanvullen, EAN- en SKU-codes verwerken, shopreviews beoordelen, etc. Gebruikers doen suggesties voor nieuwe producten, verbeterde specs User generated 1 FTE en meer dan 90 vrijwillige forum moderators Met 390.000+ actieve gebruikers en maandelijks 190.000 gebruikersreacties per maand, de grootste en meest actieve community van Nederland op het gebied van consumentenelektronica en technologie;

Bezoekers Tweakers.net Voornamelijk Early majority * Bron: Profielonderzoek Tweakers.net / Onderzoek Tweakers.net door Metrixlab 2010

Bezoekers van Tweakers Bezoekers van Tweakers.net zijn invloedrijke opinieleiders en buying influentials 98% van de bezoekers wordt weleens om advies gevraagd door vrienden, kennissen en collega’s bij de aankoop (waarvan 85% van de bezoekers aangeeft dat dit op regelmatige basis gebeurt); 77% van de bezoekers vindt het leuk om te adviseren; 79% van de bezoekers waaraan regelmatig advies wordt gevraagd, adviseert 2 tot 6 personen per maand; Bezoekers zijn zeer actief op de site en beïnvloeden ook online andere bezoekers: méér dan 190.000 gebruikersreacties per maand. Buying influentials vergroten indirect het bereik via Word-of-Mouth. Middels WOM bereik je op geloofwaardige manier moeilijk bereikbare consumenten (groepen uit de rest van de adoptiecurve) op een efficiënte manier. Zij maken (aankoop)beslissingen op basis van de ervaringen van early adopters. * Bron: Profielonderzoek Tweakers.net

Monetization

Consumer value chain End User Retail Vendor Publisher € 236M € 11,4B Total media spent by vendors in Tweakers consumer markets € 236M Total media spent by Retail in Tweakers consumer markets € 109M End User Publisher Retail Vendor Total retail value Tweakers.net consumer markets € 11,4B Markets in Tweakers Consumer scope: IT B2C, Consumer Electronics, Telecom B2C, Videogames

Waarom blijven wij investeren in Tweakers? Online shopping stijgt hard 77% oriënteert online 23% koopt online (CE) Online branding groeit Consumenten electronica loopt nog achter op meer volwassen markten x €1000

Advertising: standaard display formaten

Rich media advertising: Take-over; 1 dag Bereik op 1 dag meer dan 440 Rich media advertising: Take-over; 1 dag Bereik op 1 dag meer dan 440.000 unieke bezoekers Interactieve tabs bieden verschillende mogelijkheden. Bijv: clicks naar trailers, actiepagina’s, screenshots etc.

Video advertising HD-video content in HTML5-formaat (dus ook te bekijken via iPhone/iPad) Na een succesvolle introductie van het videoplatform eind 2009, is 2011 het jaar van video voor Tweakers.net met een videoproductieteam van 2 FTE’s Ruim een miljoen videoviews per maand Adverteer door middel van pre-roll advertising (15 seconden – gemiddelde CTR 6,41% (YouTube gemiddelde 1,05%)

Non Spot Advertising Betrek de community van Tweakers Non Spot Advertising Betrek de community van Tweakers.net bij uw campagne Afdeling Non Spot Advertising van Tweakers.net (6 FTE) organiseert: Ontwikkeling: ontwikkelen van campagneconcepten Realisatie: projectmanagement van A-Z Effectieve oplossingen: realisatie van klantdoelstellingen met vooraf bepaalde KPI’s Uitgangspunt: campagneoplossingen die toegevoegde waarde bieden voor zowel adverteerders als de community van Tweakers.net Awareness Engagement Preference

Non spot advertising: Sony 3D contest De redactie en community geven hun visie op de toekomst van 3D -Productlancering Sony 3D (awareness/engagement) Toekomstvisie door verschillende redacteuren op 3D (TV, Mobile, PC, etc.) en community Uitdaging community: insturen visie in max. 500 woorden (incentive: Sony 3D-pakket) Resultaten: meer dan 500 inzendingen en meer dan 300k waardevolle contacten met de doelgroep, veel positieve reacties op actie/sony (likebility/merksympathie)

Non spot advertising: Nokia testpanel Vijf communityleden van Tweakers Non spot advertising: Nokia testpanel Vijf communityleden van Tweakers.net testen als eersten in Nederland de Nokia E7 en een vakredacteur doet daarvan verslag op Tweakers.net - Samenwerking tbv productintroductie Nokia E7 Doelstelling: hype creëren rondom nieuwe flagship-toestel van Nokia (awareness ,engagement) E7-Testpanel: als eerste in de Benelux kregen 5 tweakers de mogelijkheid om de E7 te testen Resultaten: positieve waardering voor de actie en testpanelsessie. Ruim 500k kwalitatieve klantcontacten

Prijsvergelijker: Cost Per Click en Cost Per Sale

Next steps Verder uitbouwen mobiel bereik (nu 7 miljoen pageviews via iPhone en Android app) en ontwikkelen mobiele advertentie oplossingen Nieuwe video formats in eigen studio testen en ontwikkelen Verhogen aantal reviews door strakkere protocollen en samenwerking met community Tweakers keurmerk vermarkten bij fabrikanten en retail Lancering nieuwe Tweakers site in 2012 waar producten en advies nog meer centraal staan

Ronald Egas Uitgever Tweakers & Computable Mail r.egas@vnumedia.nl Twitter Egas2010