PROGRAMMA 16 SEPTEMBER 2013 CBA INFORMATIEAVONDMOHRMANN / JANSEN.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
sociale media: de nieuwe realiteit
Advertisements

MBO-HBO DOORSTROOMASSESSMENT …. een succesvolle combinatie?
Feedback – Hoe kan het beter?
School Coach Student Docent/ Professional Lerende Persoon.
Handelingsgericht werken en de IB
Workshop Handelingsgericht werken
Sociaal emotionele ontwikkeling en groepsgedrag
Examenvoorlichting.
‘HOW CAN I INTRODUCE NEW WAYS OF ASSESSMENT THAT CAN CONTRIBUTE TO GETTING PUPILS MORE INVOLVED IN THEIR OWN LEARNING?’ ‘Een onderzoek naar beoordelen.
29 mei voor uur Jaarverslag in tweevoud op papier Oh ja1, zet je naam en klas op de kaft. Oh ja2, zorg dat duidelijk is welke specialisatie je kiest.
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Projectonderwijs in het HBO
© team 3 Ouderavond 2013 Dinsdag 24 september 2013.
Les 2 De antwoorden na een opening van 1 in een kleur
Les 7 Deze les duurt 90 minuten
Welkom op de informatieavond leerjaar 4 17 september 2013.
Lijn in NLT ? Henriette Kok Baukje Lobregt
Een nieuw rapport ….
1PROFIELKEUZE 4 HAVOOSCAR ROMERO 9 oktober Agenda Opening. Wat valt er te kiezen? De ouder als coach. Gelegenheid voor vragen. Koffie/thee pauze.

Het geven van een workshop
Tafel van vier De tafel van 4 1 x 4 = 42 x 4 = 8 3 x 4 = 124 x 4 = 16 5 x 4 = 206 x 4 = 24 7 x 4 = 288 x 4 = 32 9 x 4 = 3610 x 4 = 40.
Ho 8: Portfolio.
Informatiebijeenkomst A4 / A5 Woensdag15 september.
Informatieavond HAVO 4 E&M.
Ouderavond 3 mavo 16 september Programma - Informatie over dit schooljaar - Uw reactie op een aantal stellingen - Afsluiting.
Algemene informatie voortgezet onderwijs september 2013.
Hoofdstuk 5 Vijfkaart hoog, eerste verkenning 1e9 NdF-h1 NdF-h5 1 1.
17/08/2014 | pag. 1 Fractale en Wavelet Beeldcompressie Les 5.
Ouderavond H4 en A4 Cursus WELKOM. Indeling schooljaar m.i.v. week 39  2 toetsen per week Periode 1ma 26 aug t/m vr 8 nov vergadering H4 /
Van diagnose tot impactevaluatie ‘(Af)studeren met een functiebeperking in het hoger onderwijs’
Begeleiden, hoe doe je dat?
ontdek wat jij kunt bereiken
GRAAF HUYN COLLEGE.
Inhoud workshop Wat is de bedoeling van het V2- assessment?
Speeddaten Kinderboekenweek. Vraag 1: Wat heb je precies gedaan op je stageschool tijdens de kinderboekenweek?
VOORBEREIDING LERENDE ORGANISATIE
Onze doelen en visie in beeld
@ allesvoorengels.nl. 1. Pak een lijntjesblaadje van mijn bureau 2. Zet de tafels uit elkaar 3. Leg dit op je tafel: - 2 zwarte / blauwe pennen - Leesboek.
Pemprl.
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Praktijkervaring en reflectie
Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hr.nl/vrije Project: Oriëntatie op het beroep.
1 Sociologie en Diversiteit werkcollege 1 Corstin Dieterich
Wjk.
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
DAPPR Samenspel 1. DAPPR Samenspel: doelen & resultaten > Doelen  Vergroten inzicht in eigen rol  Vergroten inzicht in elkaars rol en handelingsmogelijkheden.
Studiemiddag vakdidactiek/opleidingsdidactiek PTH Windesheim 3 december Verzorgd door ECENT/OTIB Op uitnodiging van Theo Last en Wim Sterken n Peter Smulders.
VAD bijeenkomst 1.5. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom, mededelingen, terugblik vorige week didactische ervaringen uit de praktijk 2. Opdracht Stille.
Zin!Ja Hasselt 21 april  Informatie die de ontvanger aan de zender overdraagt in reactie op de communicatieactiviteit van de zender  Een.
Zuren en basen Scheikunde Niveau 3 Jaar 2 Periode 3 Les 2.
1 Herman Schalk TREKKEN EN DUWEN VOOR KWALITEIT. 2 Begrip opbouwen Reflecteren op kwaliteit van onderzoek Uitvoeren van onderzoek interactie (m.n. taal)
Bijeenkomst 4.  Toepassen van Directe Instructie in een deelles.  Toepassen van het ABCD-model in het logboek.  Digitale interactie in de praktijk.
Rob Goossens Het Werkplan.
Gepersonaliseerd leren:
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
De eerste les Goedgekeurd door CKO vakgroep < ... >
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Workshop “de coachende praktijkopleider”
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
PROEVERIJ.
Honours programma: voor wie
Schrijven Zakelijke brief: les 4.
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
ADL Les 1.
kenniscarrousel peerassessment
Transparantie over Toegang master
ADL Les 1.
Informatieavond 4 havo september 2019 Welkom
Transcript van de presentatie:

PROGRAMMA 16 SEPTEMBER 2013 CBA INFORMATIEAVONDMOHRMANN / JANSEN

L&B LEERLINGPROFIEL SEPTEMBER 2013 CBA INFORMATIEAVONDMOHRMANN / JANSEN HYVES FACEBOOK

L&B LEERLINGPROFIEL 16 SEPTEMBER 2013 CBA INFORMATIEAVONDMOHRMANN / JANSEN 1 minuut: schrijf op een sticky note de eigenschappen die jij je kind toewenst als hij/zij Laar & Berg verlaat. 3 minuten: bespreek met je tafelgenoten wat de belangrijkste eigenschappen zijn 3 minuten: interview 5 minuten: match met leerlingprofiel

HET PROFIEL 16 SEPTEMBER 2013 CBA INFORMATIEAVONDMOHRMANN / JANSEN Ik ben zorgzaam Ik denk Ik neem risico’s Ik reflecteer Ik ben principieel Ik ben open-minded Ik communiceer Ik ben evenwichtig Ik ben leer- en nieuwsgierig Ik weet veel

MOST VALUABLE STUDENT 16 SEPTEMBER 2013 CBA INFORMATIEAVONDMOHRMANN / JANSEN

CRITERIA BASED ASSESSMENT 16 SEPTEMBER 2013 CBA INFORMATIEAVONDMOHRMANN / JANSEN GEEF EEN CIJFER GA OP ZOEK NAAR ‘CIJFERGENOTEN’ BESPREEK RUBRIC.

16 SEPTEMBER 2013 CBA INFORMATIEAVONDMOHRMANN / JANSEN CRITERIA Heldere verwachtingen Gedetailleerde en duidelijke feedback Zwakke en sterke punten leerlingen Bereiken van maximale niveau individuele leerling

16 SEPTEMBER 2013 CBA INFORMATIEAVONDMOHRMANN / JANSEN CRITERIA: DE PRAKTIJK 1.Criteria, rubrics (en uitleg) 2.Toetsmoment, (feedback) en cijfer 3.Best Fit en rapportcijfer

16 SEPTEMBER 2013 CBA INFORMATIEAVONDMOHRMANN / JANSEN RAPPORTAGE Criteriumcijfer gebaseerd op ‘Best Fit’ Criteriumcijfers: Reg /10 - MYP /6, /8, /10 Tel alle criteriumcijfers bij elkaar op (weging regulier!) Gebruik grenswaarden in het beoordelingsboekje Regulier: eindcijfer /10 - MYP: eindcijfer /7 Reg 5/10 onvoldoende, MYP 3/7 onvoldoende

16 SEPTEMBER 2013 CBA INFORMATIEAVONDMOHRMANN / JANSEN RAPPORTAGE MYP 1.Best Fit Criterium A: 6/6/6.. Criterium B: 5/5/6.. Criterium C: 5/5/4/3/3.. Criterium D: 4/3/3//4/4.. Rapportcijfer.. GradeBounderies

16 SEPTEMBER 2013 CBA INFORMATIEAVONDMOHRMANN / JANSEN RAPPORT

16 SEPTEMBER 2013 CBA INFORMATIEAVONDMOHRMANN / JANSEN GOT IT?? Leg in de goede volgorde….. Criteria – Rubrics – Toets/opdracht – Criteriumcijfer – Best Fit - Rapportcijfer Rubrics Toets/opdracht Criteria Rapportcijfer Criteriumcijfer Best Fit

16 SEPTEMBER 2013 CBA INFORMATIEAVONDMOHRMANN / JANSEN HONOUR ROLL & MVS