Bring Your Own Device Conferentie: De draad kwijt 28-11-2013 Papendal Door: Bram Visscher.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Schrijfdossier of schrijfportfolio?
Advertisements

Het inzetten van social media voor het vak Duits in de tweedeklassen havo/vwo op het Candea College. M.T Roggenthien.
Van uitleggen leer je het meest
Portfolio Website Tim Klijn Klas: MBI m1 Datum: 21 november 2007
Schrijven van een projectresultaat Partindag Natasja Insing 30 november 2013.
Aandachtspunten voor een jeugdtraining
Maatschappijleer 24 november 2011.
Thinkquest2 versie 2013 info: vanaf februari 2013.
Linde Prins, Elise Eilander, Daniëlle vd Vegt, Laura Wicherink
Wie is aan zet ? - 1 jaar BYOD op het Liemers. Stand van zaken: – Devices mógen: iedereen weet dat – Regels hanteren ? – Neemt het aantal devices toe.
 De klassen zijn groter, rond de 30 leerlingen.  De lessen kunnen om 8.30 beginnen en afgelopen zijn.  Je kan zomaar een aantal tussenuren.
Door Rosalie Blok. 4 en 5 juni 2013 was het weer tijd voor de Jaarlijkse modeshow van de studenten van de opleiding Mode/maatkleding van ROC Tilburg.
Gemaakt door: Idiophine, Ashwin, Acelya & Lynn M3a
7 e EMEG ITEM Door Mathijs van Zantvoort. Na mijn recensie voor The Mad Trist (zie EMEG item 4) Wilde ik ook wat verder kijken dan omgeving Eindhoven,
Samenwerkend leren Docenten die teveel doceren, leren net zoveel als hun leerlingen: niet veel.
Mindmap De kinderen hebben eerst per groepje een digitale mindmap op het bord gemaakt om uit te zoeken wat ze al wisten en waar ze moesten gaan zoeken.
ENQUETE A.E.L Hoe is het stagelopen je bevallen? Goed:94% (96% in 2010) Goed:94% (96% in 2010) Matig:6% ( 3% in 2010) Matig:6% ( 3% in 2010) Slecht:0%
Hall Of Fame Gemaakt door Demy van Bergen Alexander Steenis
Welkom bij Projectmanagement
HOE KRIJG JE LES IN DE TOEKOMST? In de toekomst krijg je les op computers,ipad50,en met een speciale bril op. Een 10d bril. Of bijvoorbeeld met een 10ds.
Afscheid Tot ziens Afscheid learning circle: Flora & Fauna Adieu Auf wiedersehn Goodbye.
Inhoud workshop Knelpunten Babbage ICT-coach Pluspunten Babbage ICT-coach Hoe werken de auteurs er mee? Inbreng gebruikers: tips, vragen, suggesties.
Wat moet je elke les bij je hebben? handboekwerkboek Potlood: hiermee maak je de opgaven. Pen: hiermee kijk je na, je verbetert fouten met pen en gumt.
3600 feedback kwaliteit BPV Kwaliteitsspiegel
Werkverslag. Inhoudsopgave Pag.1 wat hebben we gedaan in deze lessen?
Intersectoraal Klas 3.
Hoe gaat dat? Wat moeten wij doen? Tips om aan een project te komen
Interpreteren van data
World of Warcraft Spelen tot level 20. Beeldvorming vooraf Niks voor mij Mooi vormgegeven Vecht game Vooral games interessant.
1 Cultureel zelfportret
Zo ga ik door.
Typ hier je eigen naam Naam van de school
KROKETTEN Voorzitter; Senem Ontwerper; Devin Notulist; Dianne Materiaal; Fabian.
Website Usability Anouk Wassenbergh & Dimfy Lambriex V4.
Een online werk- en leeromgeving voor uw kind.
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Uitleg: Je pp moet uit minimaal 12 dia’s bestaan.
Bloemschikken Modeshow bloemschikken in kleding.
Workshop: Digitale bordlessen. Even voorstellen. Anthony Verwijst I-Coach en leerkracht op bs. de LenS. Ervaringen: bordwerkprogramma's, coachen/begeleiden.
Online filmpjes maken. (
Online filmpjes maken. (
DEEL 2 LES 22a De verdieping Les 22a De tweede hand versie
Innovatie Impuls Onderwijs Stad & Esch & Praktijkschool.
Stage: Basisschool de Klingerberg
Hij,ze,hem,haar,zijn,deze,dit,die,dat
Welkom op de informatieavond van groep 7
Website Usability. 10 websites worden beoordeeld door drie dingen: 1.URL. 2.Categorie. 3.Conclusie.
Padlet Brecht Lathouwers 2LSX Aardrijkskunde - PAV.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Flipping the Classroom Woudschoten Chemie Conferentie 2015 Laura van de Raa.
BEOORDELING VOLGENS HET ERK
WHTSNXT? PROCESGERICHT, ACTUEEL EN LEERLINGGESTUURD FANTASTIC VOYAGE.
RGO Middelharnis Een Chromebook Even voorstellen Wat is het? Waarom nog een device? Waarom een Chromebook? Veelgestelde vragen Afronding.
Opvoeden praktisch bekeken Bieke Van Severen 1BaO C SADAN-Opdracht.
Coöperatief leren?? E-twinning Digitaal samenwerken in het klaslokaal (en daar buiten )
Zo ga ik door door Bep Ik ga door het leven zo goed als ik kan al weet ik echt niet overal iets van.
Stencil omzet kosten winst H3 18 MEI Wat gaan we vandaag doen?  - HW controle  - Wat heb je tot nu toe gedaan?  - Huiswerk klassikaal nakijken.
MIJN HOBBY!!?. DANSEN STREETDANCE Streetdance is een dans die op straat in New York City door hipsters wordt beoefend. Het is een dans waar je erg scherp.
Les 4 havo Leesvaardigheistraining;
Spreekbeurt in groep 8 Hoe pak je het aan?.
Aardrijkskunde Introductie
Bring your OWN device (byod)
Arduino Basis Training
Presentatie Schoolboek
Hoofdstuk Hoofdstuk 4 Elektriciteit Wat gaan we vandaag doen? Opening
Je eigen omgeving in beeld
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 4.
Laat de vragen eerst even aan de docent zien!!
Transcript van de presentatie:

Bring Your Own Device Conferentie: De draad kwijt Papendal Door: Bram Visscher

Inhoud Waarom een eigen website? Uitwerkingen Filmpjes LiveScribe Resultaten: leerlingen Resultaten: docent Aanbevelingen

Waarom een eigen website? Moest aan de slag voor het project … … is uiteindelijk een soort hobby geworden …

Waarom een eigen website? Omdat wat er al bestaat niet geschikt is voor gebruik in het klaslokaal…

Uitwerkingen Leerlingen beschikken altijd over uitwerkingen… Leerlingen verplichten om hun werk te corrigeren…

Uitwerkingen Erg bruikbaar voor op het bord… Leerlingen kunnen zien wat ik van hun verwacht…

Uitwerkingen Ook de uitleg/aantekeningen kwijt kunnen bij de uitwerkingen…

Uitwerkingen Maar die gaan onze etterbakjes toch alleen maar overschrijven???

Filmpjes Korte filmpjes als voorbereiding op de les… Uitlegfilmpjes voor, tijdens en na de les…

LiveScribe Moderne pen die meer kan dan schrijven… Voorbeeld op MAVO3  Hoofdstuk 3  Uitleg…

LiveScribe Pluspunten: -leerlingen hebben de mogelijkheid om het hele document te overzien en te kiezen, -leuk en makkelijk om te maken…

LiveScribe Minpunten: -werkt niet altijd overal even snel, - niet zondermeer mogelijk om te zien hoe vaak iets bekeken is…

Resultaten: leerlingen Leerlingen beschikken altijd en overal over uitleg e.d. Vinden dit fijn en maken er gretig gebruik van… …ook nu het niet nieuw meer is… Toetsresultaten zijn beter… Maken maar zelden misbruik van de situatie…

Resultaten: docent Niet keer op keer opnieuw uitleggen… Niet lang meer voor het bord… Meer vrijheid… Meer aandacht voor het individu… Leukere lessen… Betere resultaten… Vette complimenten… WAUW

Aanbevelingen Maak niet de fouten die ik gemaakt heb: Wees geen perfectionist… Heb vertrouwen in de leerlingen… Maak korte filmpjes… Kom zelf veel in beeld… …dat vinden leerlingen erg leuk…