Workshop Aan de slag met verborgen talent

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Media en Creativiteit 6 - Identiteit Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 2 – Periode 2 – Les 6 Ik, wij en de rest Jij in het grotere geheel.
Advertisements

HAVISTEN COMPETENT
TUSSEN WERKELIJKHEID EN DROOM: OVER DE ROL VAN DE LANDELIJKE ORGANISATIE Wies Houweling, secretaris NPB: AV 20 april 2013 Bilthoven.
Het programma voor vanmiddag • Wie staat er voor u • Wat beweegt medewerkers • Wat remt medewerkers • Hoe halen we de rem eraf.
· · · · · · · · · · · · · · · · · · · · l e r e n · d o o r · d o e n · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · De structuur van LINK2 Domein Thema’s Boxen.
Initiatief Bijstellen Analyse Evaluatie Probleemstelling Netwerken
Kandinsky College Malderburchtstraat
Vierde ervaringsuitwisseling “Competent van kop tot teen!” 8 april 2010 Lieselore Beckers & Isabelle De Wispeleir VIVO vzw ompetent van kop tot teen !
Kats en coaching doe, leer, ontwikkel jezelf
Waarde-volle zorg LPZ, 11 oktober Opbouw Voorstellen Ontwikkelingen Ander perspectief In gesprek 2.
Visie Mensontwikkeling WSD
Hoofdstuk 4 Omgaan met verschillen
Loopbaangesprekken 11 december 2012.
Onderwerp Vraagstelling Theorie Methodiek verslaglegging
Workshop 1: Diversiteit in de oudercommissies van de kinderopvang
EU Back to School Naam Gastdocent Titel / Functienaam.
Moraliteit Les 2 Ethiek – Moraliteit – Les 2 Datum:
Portfoliogesprek Dani Theuninck.
Hoofdstuk 4 Sociaal bewustzijn.
Professioneel-kritische Instelling
Ruimte voor jouw persoonlijke ontwikkeling Professioneel-kritische Instelling Training follow-up (dag 2)
1. Levensbeschouwing en communicatie
Competent van kop tot teen! Studiedag 8 juni 2010 Competenties en VTO beleid Een degustatie van instrumenten Joke Sweygers Patricia Van Dessel VIVO vzw.
Competentieontwikkeling voor OR-leden
Aan de slag met competenties beoordelen
John P. Kotter Harvard Business School
Ken je Talent Jeugdige vrijwilligers in de sportvereniging Kees Zwemer Bas Oomen
Talent in Ontwikkeling
PRESENTEREN KUN JE LEREN
Een theoretische verkenning
Deel anders, mijn organisatie
Workshop Natuurlijk, een netwerkcoach
Brown Eyes Blue Eyes Filmworkshop. WELKOM? BROWN EYES BLUE EYES – EEN INLEIDING IN RACISME.
Hoe brei een team?.
Ster van Succes.
Cultuurprofieldoelen;
Communicatie met ouders
Workshop Lezen met begrip
Op weg naar de groenste school, resultaatverantwoordelijke teams (RT’s)
Inhoud workshop Wat is de bedoeling van het V2- assessment?
Page 1 Workshop thema 4 21 mei 2013 Hanneke Koopmans.
Middelen voor je buurtproject 21 maart Sessie 1.
GRIP krijgen op werkdruk en stress met het JD-R model
Ouder informatieavond 2015 Dit schooljaar succesvol! voor ouders/verzorgers van onze doublanten.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Reclame Masters | Ik en reclame!
SOCIAL WORK (DT) naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L
Social work Week 2.
Ontwikkeling en de basisschool
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
SOCIAL WORK (DT) naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L
SOCIAL WORK (DT) naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L
Rotterdam, 00 januari 2007 Kijken naar kinderen Bijeenkomst 3 kwartaal 3.
Op naar een STER bestuur… Avond 1: De meerwaarde van een Bestuur. Avond 2: Hoe organiseren we een Scouting Vereniging. Avond 3: Vinden, Binden, Boeien.
Effectief communiceren en samenwerken: geen discussie, maar dialoog! 11 en 12 november 2014 Conferentie Passend onderwijs en (hoog)begaafdheid.
Welkom! Workshop AIT en samenwerking opleidingen voor toekomstige professionals Gontien Wetselaar Marjan Hoogland Margaret van Ruitenbeek.
Talentontwikkeling “Zoek en vind het talent van ieder kind”
Burgerschap – H. 1 Sociaal Maatschappelijke Dimensie – 1.5 Jij en ik zijn gelijk.
Veilig werken via gedragsverandering Danny Wilms
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
WORKSHOP ‘BRUGGEN BOUWEN’
Communicatie 7e les.
Psychologie Sociale leertheorie
LOB Waar ben je trots op?.
Observeren rapporteren
Het ontwikkelen van een toetsbaar kwaliteitskader voor gezinshuizen
Observeren rapporteren
Observeren rapporteren
Transcript van de presentatie:

Workshop Aan de slag met verborgen talent Interactieve mini workshop voor stichting Vrouwelijke Professionals

Welkom!

Aan de slag met verborgen talent Een workshop met : (Zoek)tocht naar talent Theoretische achtergronden Gedrag – intentie en effect Competenties Netwerkvorming

Şeydâ Buurman-Kutsal Zichtbaar Talent? Lef Bescheidenheid Leergierigheid Empathie Inspiratie Vermogen om verbindingen te leggen

Şeydâ Buurman-Kutsal uitvoerend bij Bedrijven Instellingen en Gemeentes Stichtingen Individuen (Coaching en supervisie) Universiteiten en Hogescholen Landelijke projecten Scholen Verenigingen

Definities en zichtbaarheid van talent Voordoordelen - Talenten

Brown Eyes Blue Eyes Van vooroordeel naar waarneming   „misschien is de kortste definitie van vooroordelen: Zonder voldoende reden slecht over anderen denken.“ Gordon W. Allport

Het Grote racisme experiment Het Grote racisme experiment Selffulfilling Prophecy (1948, Robert Merton)

Brown Eyes Blue Eyes Van vooroordeel naar waarneming   Behandeling volgens de vooroordelen Observatie van het gedrag Lijkt vooroordeel te bevestigen Vooroordeel van de groep met privileges Gedrag van de gediscrimineerde groep

Vooroordelen en Talenten - ‘de baten van het instemmen laten opwegen tegen de kosten’ sociale ruiltheorie (Oudenhoven, van P. en Giebels, E., 2009) - ‘rechtvaardigen van het overtreden van principes’ compensatie (Aronson, E., Vilson, T. & Akert, R., 2007)

systeemdenken – communicatie en ontwikkelingstheorie Het systeem en jij Invloed van communicatie Leren en afleren

Het grote racisme experiment 2

Vooroordeel Welke vooroordelen zijn er in de zaal?

Het grote racisme experiment 3

Het grote racisme experiment 4

4 i’s of discrimination

4 i’s of Empowerment

Talent-meting Jouw voorbeeld Je talenten Je wensen

Analytische Methode … een visie / een project pakkend voor leggen en duidelijk verdedigen Inleiding (persoonlijke betrokkenheid) Waar gaat het mij om? Wat heb ik met het onderwerp te maken? Waarom is het belangrijk voor mij? ANALYSE Wat ligt voor? Hoe is de situatie?   Redenen en oorzaken daarvoor? UTOPIE – DOEL – WENS Wat zou er in de plaats daarvan moeten zijn?   STRATEGIE Met welke middelen, op welke manier kann de situatie worden veranderd? Einde Actieoproep of kerngedachte  

Talent-meeting 5 mensen met minimaal 3 overeenkomsten comfortzone switch

Verrassing? Opdracht Doel Intentie

Hoe zet jij je talenten in? Meer weten? www.seyda.nl www.diversity-works.eu www.facebook.com/brown.eyes.blue.eyes Dank je wel voor je aandacht!