EEN KLEINE DRAMATURGIE Van video’s en zoekmachines.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wij vertegenwoordigen SLIDEPLAYER.NL
Advertisements

Inleiding Youtube Google Overname Adverteermodel Viral Video Zoekmachine Picasaweb KPN Videosite Inleiding Presentatie waarover?
Zoekmachine optimalisatie websites VNU Exh.
Er zijn 3 methodes om slimmer te zoeken. 1.Door toetscombinaties te gebruiken. Bij windows: Alt + Tab = schakelen tussen programma’s. Windows + D = bureaublad.
Online strategie - Websites in 2012 Info dag - 15 Maart 2012.
> Met websitestatistieken naar een betere website Rick Koopman.
SEO Social Media. Facebook  Zorg voor activiteit op je pagina (likes, shares & reacties)  Verwerk je keywords in je infopagina en met name in het over.
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Workshop Zoekmachine optimalisatie workshop internet marketing
Omzet genereren via Internet
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
Heatmap.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 2: Doelen en doelgroepen.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 6: Kijken en vergelijken.
Vindbaar zijn Wat kan je zelf doen?. ADWORDS -Betalen per klik -Gelijk resultaat -Wekelijks onderhoud -Gecompliceerd geworden Zelf doen: Ja, basis.
SuccesfactorindicatorTargetActie Omzet Omzet per link/ advertentie100 EUR1.Bedrijven advertenties laten plaatsen 2.Online bedrijven/ websites benaderen.
Theo Burghout Week van de techniek We hebben bij.
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 6: Kijken en vergelijken.
© BeSite B.V www.besite.nl Feit: In 2007 is 58% van de organisaties goed vindbaar op internet, terwijl in 2006 slechts 32% goed vindbaar.
Nynke Hepkema Marketing Webinar
1 realtime & social: blogs & tweets Jeroen Bosman VOGIN, Wageningen, 16 mei 2013.
1 Weblogs, RSS en tweets zoeken Jeroen Bosman VOGIN, 20 mei 2010 Wageningen.
1 RSS, weblogs en tweets zoeken Jeroen Bosman VOGIN, 23 november 2009 Wageningen.
Wauw!!! Google Panda update WAUW !!!!. Google Panda update Plots geen bezoekers en/of omzet meer? In de US had deze update een impact op bijna 12% van.
het bouwen van een website
1 realtime and social: blogs & tweets, FB & G+ Jeroen Bosman VOGIN, 17 november 2011 Wageningen.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 1: Wat is Google Analytics?
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 1: Wat is Google Analytics?
Om willekeurig welke site en welk werk dan ook overzichtelijk te houden, moeten er eerst (sub)directories gemaakt worden: Bijeenkomst 2 online journalistiek.
Aan de slag Bouwen aan Brieven in de praktijk Lex Slaghuis: Directeur Wikiwise Susanne Emde: Projectsecretaris Bouwen aan Brieven 4 juni.
Aan de slag Bouwen aan Brieven in de praktijk Lex Slaghuis: Directeur Wikiwise Susanne Emde: Projectleider Bouwen aan Brieven 4 juni.
Samen met Schuttevaer Omzet scoren met Google Welkom op de workshop Koersen op uw doelgroep!
Meer bekendheid via je Website
Rendement uit online.. Link naar nieuwe profibus website, staat nog niet echt live.
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
Succesvolle websites Van bezoekers naar klanten. Hoe succesvol is uw website?
Bezoekersgerichte teksten
Webmaster ToolsWebmaster Tools Google Webmaster Tools Gedetailleerde rapporten over uw pagina's in Google. Weet wat google van u vind! Ontdek.
Webpromotie & SEO copywriting. Zoekmachines Slechts één zoekmachine van belang: Google Marktaandeel Google in het de westerse wereld:
Blog Presentatie 30 september Rick Severs.
realtime & social: blogs & tweets
Inbound Marketing Plan
DIGITAL ANALYTICS TOOLS. 2 DIGITALE MEDIA - METEN.
Wat is Social Media? Verzamelnaam voor alle internet toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te delen: Tekst (nieuws, artikelen)
Online marketing Expert (in een week)
Minor Internet Marketing
Webteksten en SEO Wat hebben zij met elkaar te maken?
Dennis Nederlof Tom Hagemans Roy Selbach. SEO Search Engine Optimization.
Basics SERP = Search Engine Results Page Betaalde resultaten = SEA Natuurlijke resultaten = SEO Search Engine Optimization SEO is een lange termijn verhaal.
Verbeter de vindbaarheid van je verenigingswebsite Samantha van der Werf.
5 praktische tips voor een betere vindbaarheid van uw bakkerij.
SEO Kateryna Glushak en Saartje Van Broeckhoven. Wat?  Search Engine Optimization  Zoekmachineoptimalisatie  Techniek om website hoger te laten scoren.
Agenda Wie ben ik? Redkiwi Online marketing In de diepte: SEO.
Voorkom deze bedreigingen voor jouw website. Je hebt de kenmerken kunnen zien. Ze zijn niet erg duidelijk, maar toch zijn ze duidelijk genoeg voor jouw.
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
Online Marketing Plan Search Engine Optimalisation OW 3.
Online Marketing Plan Search Engine Advertising (SEA) OW 3.
Hoe maak ik een website?. 4 stappen Analyse Ontwerp.
Maak je website beter vindbaar!
SEO Hoger in Google.
Zoeken op internet
Social Media & Sport Deel I
Beginnen met SEO SEO webinar Alon Bromet & Robbert Kleijwegt
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
Google webmaster account
Marketing en zoekmachines
Marketing in sociale media
Transcript van de presentatie:

EEN KLEINE DRAMATURGIE Van video’s en zoekmachines

Overzicht

De scène De podia De regie De actie Overzicht

De scène

Hoe tekenen we het speelveld voor video-optimalisatie uit? Hoe scoren we met unieke video’s op Youtube of Google? De scène

De podia

2 mogelijke tactieken: Optimalisatie voor online videoplatformen zoals Youtube Optimalisatie van video op eigen site voor Google De podia

2 mogelijke sub-doelstellingen: Trafiektoename via werven van inbound links Trafiektoename via verbeterde posities en rich snippets De podia

Primaire doelstelling: conversie-optimalisatie De podia

De regie

Optimalisatie voor videoplatformen in #5 tips Sub-doelstelling: werven van inbound links

De regie Tip #1: zoekwoordonderzoek Evalueer zoekvolumes en competitieniveaus AdWords Keyword Suggestion Tool YouTube Keyword Suggestion Tool

De regie

Tip #2: bestandsnaam Vermijd betekenisloze, numerieke karakters Verwerk de geselecteerde zoekwoorden in de bestandsnaam Verkies sport-bloopers.movie boven movie mov

De regie Tip #3: titel, omschrijving en tags Verwerk de geselecteerde zoekwoorden in de titel, omschrijving en tags Beperk de omvang van de omschrijving tot 156 karakters Voeg aan de omschrijving een link naar de eigen website toe Wees niet te zuinig met tags en benader het onderwerp van de video vanuit verschillende invalshoeken

De regie

Tip #4: interactie Laat de publicatie van reacties op uw video toe Laat de publicatie van stemmen op uw video en reacties toe

De regie

Tip #5: inbedden Laat het inbedden van uw video op andere sites toe Maximaliseren van weergaves is cruciaal Breng uw abonnees op de hoogte

De regie

Optimalisatie van video voor eigen site in #5 tips Sub-doelstelling: verbeterde posities en rich snippets

De regie Tip #1: locatie Integreer video op webpagina met geselecteerde zoektermen Vermijd meerdere video’s op webpagina, maar voeg wel meerdere mediatypes toe (afbeeldingen, geluid, slideshow, thumbnails, etc.) Faciliteer indexatie van webpagina met video via optimalisatie van interne linkstructuur

De regie Tip #2: hosting Host video’s zelf of gebruik een betaalde hosting oplossing Vermijd enorm bandbreedte verbruik bij afspelen Vermijd het gebruik van videoplatforms als YouTube en Vimeo om rich snippets te verwerven

De regie Tip #3: inbedden Beperk het inbedden van de video’s tot de eigen site Verhoog de kans op rich snippets door inbedden te limiteren Houd zelf greep op de uniciteit van uw videocontent

De regie Tip #4: video sitemap Gebruik Google Webmaster Tools Video XML sitemap Faciliteert indexatie van video’s

De regie

Tip #5: inhoudstype Lengte en stijl spelen rol in beoordeling van video’s Langere speelduur garandeert geen rich snippets Kortere speelduur (< 30 sec) levert nooit rich snippets Vermijd al te commerciële of wervende toonzetting Zorg voor een informatieve verrijking

De actie

Belang van meetresultaten om actie te ondernemen Belang van correct analyseren en gepast reageren De actie

Metingen in YouTube Analytics Metingen in Google Webmaster Tools Metingen in Google Analytics De actie

Metingen in YouTube Analytics Weergaverapporten Betrokkenheidsrapporten Metingen in Google Webmaster Tools Metingen in Google Analytics De actie

Metingen in YouTube Analytics Metingen in Google Webmaster Tools Monitor termen en pagina’s in Google Video Search Consulteer negatieve en positieve wijzigingspercentages Metingen in Google Analytics De actie

Metingen in YouTube Analytics Metingen in Google Webmaster Tools Metingen in Google Analytics Stel duidelijke doelen in voor conversie-optimalisatie Configureer event tracking voor meting van video-interactie Integreer YouTube en GA data in een KPI dashboard Koppel Google Analytics aan uw Brand Channel De actie

Vragen?

Daan Goor – Web Intelligence Expert twitter.com/daangoor TEL. +32(0)