KICK OFF PROJECT INFUSIE

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Is een kwartier genoeg? Communicatie, zo doe je dat!
Advertisements

Viktor Wieme, Kimberly Camus, Kelsey Vermeulen
Vrijzinnig Humanisme.
De Buitenkans 15 juni De Buitenkans “ Van droom naar werkelijkheid”
Realisatie kindcentrum
Introductiebijeenkomst
Door: Karlijn, Amber & Stefani. H23.
doorzettingsvermogen”
VANDAAG Wat ik wil bespreken: BRIEFING – de punten Budgettering.
De gezondste gemeente Bouwstenen: samen op weg
Visie op HNW juni Belang van een Visie Een Visie op Werken is de overkoepelende beschrijving hoe een organisatie werk in de toekomst ziet. De visie.
Missie Omgeving Identiteit Waarden & Overtuigingen Vaardigheden
Grenzen aan vrijwilligerswerk?. SGL Stichting gehandicaptenzorg Limburg Zorg beter met vrijwilligers 21 november 2013.
Zeven bronnen van arbeidsvreugde
het succes van een organisatie het welbevinden en succes
Binden en verbinden van mensen of personeel…
Doel bijeenkomst: informeren en enthousiasmeren kansen aansluiting beleid centrumgemeenten bespreken.
‘Een Spraakmakend Project’
Vitaliteitbevordering
Ludo Daems.
huiswerk IAM competenties
Eer hebben... als lijdend voorwerp en als onderwerp!
Hilde Bellaard van Krachtig Werk
Gehoorzaam tot in de dood. Wat hebben wij aan de gehoorzaamheid van Jezus? Hij dronk onze beker Hij volbracht zijn werk Wat leren wij van de gehoorzaamheid.
WELKOM BIJ. WE GAAN VOOR GOUD! Voor ondernemers die durven dromen! Peter Blokland.
Arbeidsvreugde voor iedereen
Workshop Vrijwilligerswerk Het hoe en wat Door Timbo.
De succesvolle ondernemer Het juiste personeel
Identiteit en imago openbaar onderwijs
Deel anders, mijn organisatie
Experimentele Proeftuin Sint-Oedenrode Jo Gloudemans.
SRH als herstelgerichte vorm van ondersteuning
N T E R C I E F D E K N A CREATIEF DENKEN.
Persoonlijk ontwikkeling Plan Deniz Engin
Leerlingenraad Wat ging er aan vooraf.
Meubelindustrie/ interieurbouw Op stap in de Welkom!
Visie & Strategie.
Identiteit van de divisie Zorg & Gezondheid
Ik ben naam, functie Wie zijn jullie? bedrijfsnaam Welkom bij.
VOORBEREIDING LERENDE ORGANISATIE
Corporate Communicatie
 ETHIEK in werk en maatschappelijk handelen (vocational)  SERVICE ABOVE SELF  CLUBS CENTRAAL.
1 Congres : wat na ons Jij ziet de dingen en zegt: Waarom? Ik droom de dingen en zeg: Waarom niet? B,Shaw.
Welkom. Welkom Voorburgse Rugby - Club We staan! Nu gaan we leren lopen, samen met jullie! Organisatie: Bestuur: Bart, Kour, Maurits TC: Fer en Kour.
Cultuur Quiz Atlas College Wat is nou iets dat jullie best nog wel eens zouden kunnen leren? Het woord perfectie hebben wij uitgevonden! A Anders,
(Ped)agogiek Hoorcollege 7
1 Project Richtlijn CVA in praktijk implementatie van de ‘Oefengids’ Trisca Bosch en Conny Beerepoot 23 april 2012.
BEWONERGESTUURDE WIJKONTWIKKELING: DE KRACHT VAN EIGEN OPLOSSINGEN !
Hand-out van de thema-avond 19 maart 2015 voor ouders en leerkrachten Verantwoordelijkheid geven... niet loslaten, maar anders vasthouden…
Informatiebijeenkomst nieuwe medewerkers
Werken met het talent van de stagiair. 1.Voorstellen 2.Interne analyse van verschillende taken afdelingen 3.Eigenschappen /compententies taken 4.Sollicitatie.
Syntens als duurzame verbinder in de bouw Workshop MVO Kies je MVO kleur Hans Lievense.
Wij. Roverscoutswet Ik beloof* mijn best te doen een goede Roverscout te zijn, iedereen te helpen waar ik kan en me te houden aan de Scoutingwet. Ik wil.
Naar een professionele communicatie cultuur en profilering van de school.
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
Haagse Hogeschool 3 november 2005 IKEA BV Nederland Ervaringen van IKEA Nederland B.V. Cultuur als motor voor succes!
Organisatieontwikkeling Bijeenkomst voor Informatie en Opinie 9 oktober 2012.
GROEIEN MET JE IDENTITEIT. EVEN VOORSTELLEN… WAT IS EEN KLANT?
Wat gaan we doen in 2012? We zoeken nieuwe oplossingen. En we vertellen er over.
LL. HvHK_Kuurne Organisatieontwikkeling >> Strategische planning.
Anders kijken, anders doen
Concrete stappen naar aansprekende woonzorg- en serviceconcepten
Inkopen met impact? Zo doe je dat! PIANOo-congres 2017
Biz-y Yoga Energiek & Gezond aan het werk.
Werken met plezier en goed presteren
Ontwikkeling, wij als EBS
Kinderen maken Muziek Muziek is de basis !
Images avec sagesse Ppsx-meta.
Fit voor de zorg Als organisatie toekomstbestendig zijn door (nog) slimmer en efficiënter te werken. Precies daarover gaat het programma Fit voor de zorg.
De onzichtbare MT - vergadering
Transcript van de presentatie:

KICK OFF PROJECT INFUSIE

De missie van ….. De kern van ….. De naam van ….. De ideeën van ….. De geur van …..

Agenda Waarom vandaag? Waarom dit project? Wat is jullie rol? Hoe ziet het project eruit? Hoe tot kernwaarden gekomen? Hoe ziet het vervolgtraject eruit? Rest van het programma Praktijkvoorbeeld

Waarom vandaag?

En niet ….

Waarom dit project?

Ons huis

Wat is jullie rol?

Tijdspad Fase 1 & 2: identiteit en positionering : okt – mrt Fase 3: merkarchitectuur en naamgeving : apr – juni Fase 4 & 5: logo, huisstijl, comm.plan : juni – aug Fase 6: implementatie : va sept ‘08

Fase 1 & 2: identiteit en positionering Het fundament = de missie

………………………………………… passie……. Onze conceptmissie ………………………………………… passie……. zelfstandigheid, vrijheid, geluk en trots. …………………………………………………………………………………………………..samen ……………………………………………………………………………………………………………………. maken afspraken …………………………………………………………………………………………… Plezier en oprechte aandacht ……………………………………………………………………….persoonlijke ……………………………………………………………………………………………………………………………..……………………………………………………………… ………………….goede ideeën en creatieve oplossingen……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. vitaal en gezond. ….. gedrevenheid …… enthousiasme ………………………………………………………………………… trots…………………………………….

Onze conceptmissie Met mensen werken is onze passie. Het samenspel van cliënt en zorgverlener. Beiden verdienen hun zelfstandigheid, vrijheid, geluk en trots. Daarom nemen wij de tijd om samen met de cliënt uit te vinden wat hij nodig heeft. Ook proberen wij te weten te komen wat hij graag wil, maar niet durft te zeggen. Zijn wens, levensverhaal, gewoonten en geloof bepalen onze werkwijze. Wij maken afspraken en houden ons daaraan. Als we iets niet weten, vragen we om hulp. Plezier en oprechte aandacht vinden wij zeer waardevol. We bouwen een persoonlijke en respectvolle band op met de cliënt. We leren van en met elkaar. Zo komen we samen tot goede ideeën en creatieve oplossingen. We durven te dromen en moedigen onze cliënten aan dat ook te doen. Het houdt ons vitaal en gezond. Onze gedrevenheid en ons enthousiasme geven kleur aan de organisatie. Wij zijn trots op het bijzondere werk dat wij verrichten.

Fase 1 & 2: identiteit en positionering Het cement = de kernwaarden

Onze kernwaarden • Vitaliteit De dynamiek en de kracht waarmee we ons werk doen en inspelen op kansen en veranderingen in de markt. • Aandacht Aandacht voor elkaar en onze cliënten met humor en openheid. • Creativiteit Het vinden van creatieve oplossingen. Bij de cliënt thuis en tussen collega’s onderling, in samenwerking met andere zorgpartners en in ons productenaanbod.

Fase 1 & 2: identiteit en positionering

Fase 3: Merkarchitectuur & naamgeving Optie 1: endorsed strategie

Fase 3: Merkarchitectuur & naamgeving Optie 2: monolithisch

Fase 3: Merkarchitectuur & naamgeving Optie 3: branded

Fase 4 & 5 logo, huisstijl en communicatieplan ?

De praktijk…