KICK OFF PROJECT INFUSIE
De missie van ….. De kern van ….. De naam van ….. De ideeën van ….. De geur van …..
Agenda Waarom vandaag? Waarom dit project? Wat is jullie rol? Hoe ziet het project eruit? Hoe tot kernwaarden gekomen? Hoe ziet het vervolgtraject eruit? Rest van het programma Praktijkvoorbeeld
Waarom vandaag?
En niet ….
Waarom dit project?
Ons huis
Wat is jullie rol?
Tijdspad Fase 1 & 2: identiteit en positionering : okt – mrt Fase 3: merkarchitectuur en naamgeving : apr – juni Fase 4 & 5: logo, huisstijl, comm.plan : juni – aug Fase 6: implementatie : va sept ‘08
Fase 1 & 2: identiteit en positionering Het fundament = de missie
………………………………………… passie……. Onze conceptmissie ………………………………………… passie……. zelfstandigheid, vrijheid, geluk en trots. …………………………………………………………………………………………………..samen ……………………………………………………………………………………………………………………. maken afspraken …………………………………………………………………………………………… Plezier en oprechte aandacht ……………………………………………………………………….persoonlijke ……………………………………………………………………………………………………………………………..……………………………………………………………… ………………….goede ideeën en creatieve oplossingen……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. vitaal en gezond. ….. gedrevenheid …… enthousiasme ………………………………………………………………………… trots…………………………………….
Onze conceptmissie Met mensen werken is onze passie. Het samenspel van cliënt en zorgverlener. Beiden verdienen hun zelfstandigheid, vrijheid, geluk en trots. Daarom nemen wij de tijd om samen met de cliënt uit te vinden wat hij nodig heeft. Ook proberen wij te weten te komen wat hij graag wil, maar niet durft te zeggen. Zijn wens, levensverhaal, gewoonten en geloof bepalen onze werkwijze. Wij maken afspraken en houden ons daaraan. Als we iets niet weten, vragen we om hulp. Plezier en oprechte aandacht vinden wij zeer waardevol. We bouwen een persoonlijke en respectvolle band op met de cliënt. We leren van en met elkaar. Zo komen we samen tot goede ideeën en creatieve oplossingen. We durven te dromen en moedigen onze cliënten aan dat ook te doen. Het houdt ons vitaal en gezond. Onze gedrevenheid en ons enthousiasme geven kleur aan de organisatie. Wij zijn trots op het bijzondere werk dat wij verrichten.
Fase 1 & 2: identiteit en positionering Het cement = de kernwaarden
Onze kernwaarden • Vitaliteit De dynamiek en de kracht waarmee we ons werk doen en inspelen op kansen en veranderingen in de markt. • Aandacht Aandacht voor elkaar en onze cliënten met humor en openheid. • Creativiteit Het vinden van creatieve oplossingen. Bij de cliënt thuis en tussen collega’s onderling, in samenwerking met andere zorgpartners en in ons productenaanbod.
Fase 1 & 2: identiteit en positionering
Fase 3: Merkarchitectuur & naamgeving Optie 1: endorsed strategie
Fase 3: Merkarchitectuur & naamgeving Optie 2: monolithisch
Fase 3: Merkarchitectuur & naamgeving Optie 3: branded
Fase 4 & 5 logo, huisstijl en communicatieplan ?
De praktijk…